-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Персональні комп'ютери
Торги не відбулися
351 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 755.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 755.00 UAH
Період оскарження:
17.09.2021 12:12 - 29.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
973d717ae9a14921a14276a0385fdecd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-17-002696-c.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Microsoft_лист_розясн_про_авторизацію_для_участі_у_тендерах.pdf 19.09.2021 21:56
- Відповідь на вимогу 21.09.2021 13:40
Дата подачі:
19.09.2021 21:56
Вирішення:
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Після визначення Замовником предмету закупівлі, на підставі наявної потреби, з метою оптимального формування переліку товарів, що становлять предмет закупівлі згідно тендерної документації, Замовником проводиться аналіз ринку, в даному випадку персональних комп’ютерів (в комплекті), на предмет наявних пропозицій відповідного товару. З метою недопущення порушення принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, при плануванні даної закупівлі Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерну документацію відкритих торгів на закупівлю Персональні комп’ютери код ДК 021:2015-30210000 -4 Машини для обробки даних (апаратна частина) - розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI., зі змінами.
Тендерна документація (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-17-002696-c), в відповідності до чинного законодавства, містить перелік товарів з обов’язковим визначенням «або еквівалент», що дає змогу Учаснику вибирати товар та його виробника, який буде представляти на торгах. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
За змістом, з урахуванням рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Ваша вимога стосується комп’ютерного обладнання та витратних матеріалів.
Якщо Ви добре ознайомилися з вимогою п.2 розділу Загальні вимоги Додатку3 Тендерної документації, то мова йде про «Програмне забезпечення» продукції Microsoft, що прямо регулюється Законом України «Про авторське право та суміжні права».
З метою уникнути закупівлі неякісної продукції (піратського походження), відповідальності за порушення Закону України «Про авторське право та суміжні права» № 3792, програмні продукти є об’єктами авторського права, згідно якого, користування такими продуктами повинно відповідати нормам цього закону, а саме повинні бути придбані ліцензії на право використання копій таких продуктів. Замовник для підтвердження відповідності технічних і якісних характеристик предмета закупівлі вимагає надати авторизаційний лист, а саме:
«У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.", що дає Учаснику широкий спектр вибору для способу підтвердження своєї спроможності та сприяє створенню конкурентного середовища.
Вимога яка убезпечує Замовника від постачання неякісної продукції (піратського походження) не являється дискримінацією учасників, а передбачена з метою отримання відповідної до технічних умов тендерної документації продукції.
- Дана вимога є єдиною для всіх учасників, тому не є дискримінаційною для окремо взятого Учасника.
- Чинне законодавство не забороняє запрошувати гарантійні/авторизаційні листи.
- Вами не наведено жодного факту, який би підтверджував або доводив відмову виробників/дилерів/дистриб’юторів надати будь-якому Учаснику гарантійні/авторизаційні листи.
Крім того, Замовником є Комунальне некомерційне підприємство, і як наслідок підзвітний перевіряючим органам в тому числі державній аудиторській службі. Для підтвердження якості придбаного товару під час аудиту діяльності нашого підприємства необхідно в тому числі і авторизаційні листи, що підтверджують оригінальність закупованої продукції.
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що хоча компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук для позначки, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку в решті можливо підробити, не зважаючи на те, що у неї є багато захисних елементів. Замовник не зобов’язаний самостійно перевіряти відповідність продукції по технічним вимогам які підтверджується посиланням з сайту. Відповідність пропонує мого товару повинна бути підтверджена документально в складі документації, яка долучається Учасником разом із тендерною пропозицією.
Порушення авторського права тягне за собою адміністративну (ст. 52 КУАП), цивільно- правову (ст. 432 ЦКУ) та кримінальну (ст. 176 ККУ) відповідальність згідно діючого законодавства України у вигляді штрафів, стягнень, та позбавлення волі на строк до 6 років.
Якщо Ви вважаєте, що порушено якесь Ваше право, маєте можливість звернутися до Органу оскарження або суду.
Практика замовників:
Рішення від 14.07.2020 № 13653.pdf
UA-2020-05-15-003206-c
UA-2020-04-09-000494-c,
Уповноважена особа Олександр ГУЩИН
Статус вимоги:
Відхилено