-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Персональні хронометри (годинники)
Завершена
122 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 612.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 612.50 UAH
Період оскарження:
16.09.2021 11:06 - 22.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Враховуючи викладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до Додатку 1 до Оголошення, прописаного Замовником під зазначені моделі годинників “Time-R”, з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги
Номер:
986a111a853f4ef2a4bc590c957f9989
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-16-003342-b.a2
Назва:
Враховуючи викладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до Додатку 1 до Оголошення, прописаного Замовником під зазначені моделі годинників “Time-R”, з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги
Вимога:
Шановні Панове!
Даним листом висловлюємо Вам свою повагу та превеликий жаль з приводу того, що Чернівецька обласна державна адміністрація (надалі – Замовник) відмовилася від наміру проводити відкриті торги на закупівлю сувенірних годинників для того, щоб НЕ ВИКОНУВАТИ ТРИЧІ ВИНЕСЕНІ Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення, які підтверджували, що тендерна документація прописана Замовником виключно в інтересах єдиного учасника - ТОВ «Київський годинниковий завод» та ТРИЧІ накладали на Замовника обов’язок усунути порушення чинного законодавства та привести тендерну документацію UA-2021-04-27-004951-a на закупівлю таких саме годинників які виставлені зараз Замовником в оголошенні у відповідність з вимогами чинного законодавства:
рішення Колегії АМКУ № 11460-р/пк-пз від 25.05.2021 (додається)
рішення Колегії АМКУ № 14990-р/пк-пз від 02.07.2021 (додається)
рішення Колегії АМКУ №17529-р/пк-пз від 30.07.2021 (додається)
Замовник навмисно ТРИЧІ НЕ ВИКОНУВАВ вище наведені рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виключно з метою закупити зазначені годинники у ТОВ «Київський годинниковий завод» за більш ніж ВДВІЧІ ЗАВИЩНОЮ ЦІНОЮ!
Саме тому 07 вересня 2021 Замовник ВІДМІНИВ відкриті торги UA-2021-04-27-004951-a на закупівлю 145 таких саме годинників на суму 210 000,00 за надуманим приводом (нібито через скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг на підставі розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації № 993-р від 27 серпня 2021 року (Про внесення змін до кошторису витрат, пов’язаних з придбанням сувенірних годинників), що веде за собою скорочення видатків та обсягів закупівлі)
і зараз намагається легалізувати порушення чинного законодавства шляхом закупівлі таких саме годинників у ТОВ «Київський годинниковий завод» за більш ніж ВДВІЧІ ЗАВИЩНОЮ ЦІНОЮ через спрощену процедуру закупівлі, яка не передбачає оскарження в АМКУ!
Проте Замовник не врахував наступне:
1. При проведенні відкритих торгів UA-2021-04-27-004951-a на первинно оголошену суму 210 000,00 грн., враховуючи ринкову ситуацію, в результаті аукціону Замовник би гарантовано отримав тендерні пропозиції на закупівлю 145 годинників як мінімум на вдвічі меншу за безпідставно завищену ним очікувану вартість закупівлі, тобто до 105 000,00 грн. Таким чином, Замовник в результаті проведення конкурентної процедури закупівлі, закупив би повний запланований обсяг товару 145 годинників за значно меншу суму ніж він передбачає зараз, внаслідок «скорочення видатків» до 122 500,00 грн. та, відповідно, кількості товару до 85 годинників
2. Скорочення видатків жодним чином не заважає Замовнику виконати вище наведені рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, усунути допущені ним порушення та провести КОНКУРЕНТНУ ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ – ВІДКРИТІ ТОРГИ, при цьому значно зекономив кошти місцевого бюджету у теперішній, непростій ситуації
Проте Замовник БЕЗПІДСТАВНО відміняє відкриті торги та оголошує на придбання такого ж самого товару у майже вдвічі зменшеній кількості спрощену процедуру закупівлі
3. Зазначене повністю доводить, що Замовник не зацікавлений в економії коштів місцевого бюджету та свідомо уникає свого обов’язку усунути порушення відповідно до ухвалених ТРИЧІ Колегією АМКУ рішень та відмінив відкриті торги виключно для того, щоб з порушенням чинного законодавства закупити годинники виключно конкретної торгової марки “TIME-R” 319 (чоловічий) та “TIME-R” 460 (жіночий) у конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» за більш ніж ВДВІЧІ ЗАВИЩНОЮ ЦІНОЮ за спрощеною процедурою закупівлі
4. Відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель. Саме тому всі визначені Колегієї АМКУ порушення мають бути усунені
Викликає величезне занепокоєння, що у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу, та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента В. Зеленського та голови Кабінету міністрів України – Д. Шмигаля щодо максимально ефективного та економного використання бюджетних коштів, Чернівецька обласна державна адміністрація НЕ проводить відкриті торги з метою стимулювання конкуренції, залучення всіх потенційних учасників та отримання в процесі аукціону найбільш економічно вигідної пропозиції. Замість цього, протиправно відмінивши відкриті торги та ТРИЧІ НЕ ВИКОНАВ рішення Колегії АМКУ щодо усунення порушень законодавства, Замовник вдається до спрощеної процедури закупівлі за завищеною ціною у одного конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» (оскільки надання еквівалентів даної торгової марки «TIME-R» Замовник в Оголошенні не передбачає!)
Предмет закупівлі прописується виключно під годинники торгової марки «TIME-R», БІЛЬШ ТОГО, БЕЗ МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ, в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», що автоматично унеможливлює участь інших постачальників та створює прецедент закупівлі за як мінімум ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ, під що без жодних підстав прописується завищена очікувана вартість закупівлі!
«Технічне завдання на закупівлю товару» (Додаток 1 до тендерної документації) прописане Замовником ВИКЛЮЧНО під конкретні моделі годинників “Time-R” (конкретної конструкції):
годинник наручний чоловічий “Time-R” 319-523 – 35 шт.
годинник наручний жіночий “Time-R” 460-523 – 50 шт.
конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», БЕЗ можливості надання еквівалентів на загальну суму 122 500 грн.
Це повністю підтверджують винесені Колегією АМКУ рішення № 11460-р/пк-пз від 25.05.2021, № 14990-р/пк-пз від 02.07.2021, №17529-р/пк-пз від 30.07.2021 (додаються)
та наступні факти:
1.Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію ПРОТИПРАВНО ВИМАГАЄ конкретну марку годинника “Time-R” та конкретні моделі зазначеної марки, а саме годинник наручний чоловічий “Time-R” модель 319-523 та годинник наручний жіночий “Time-R” модель 460-523
Замовник планує закупити всього 85 годинників на загальну суму 122 500 гривень, що складає, в середньому, 1 441,00 грн. за один годинник найпростішої комплектації! Зазначена сума БІЛЬШ НІЖ у ДВА РАЗИ (!)перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники, з заявленими Замовником характеристиками!
Оскільки Замовник ПРОТИПРАВНО ВИКЛЮЧАЄ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ бажаним годинникам “Time-R” 319-523 та “Time-R” 460-523 та протиправно скасував відкриті торги, щоб ухилитися від виконання рішень Колегії АМКУ, він свідомо готується закуповувати годинники як мінімум за ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у конкретного постачальника - «Київський годинниковий завод», а більш конкурентні пропозиції інших постачальників будуть дискримінаційно відхилені Замовником виключно на тій підставі, що їх продукція не є годинниками ТМ “Time-R” ТОВ «Київський годинниковий завод»
Відповідно до п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, які Замовник також грубо порушує, вимагаючи годинники конкретної торгової марки конкретних моделей конкретного постачальника.
Зазначене підтверджують висновки Державної аудиторської служби України
Через подібні дії Замовника, в зазначеній процедурі закупівлі зможе взяти участь лише продукція одного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» - через зазначене підприємство або його представників, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників ринку, закладає в бюджет явно завищену ціну та суперечить викладеним нижче положенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
2. «Технічне завдання на закупівлю товару» (Додаток 1 до тендерної документації) прописане Замовником під конкретні конструкції годинників “TIME-R” 319-523 чоловічий та “TIME-R” 460-523 жіночий постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»
Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію, вводить ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо конструкції корпусів, які вимагаються та їх розмірів (з точністю до мм), вводить обмеження щодо методу нанесення зображення на циферблат.
Так, для чоловічого годинника Замовник протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі “TIME-R” 319-523, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форму корпусу ДІАМЕТРОМ 42 мм та більше (при цьому чоловічі годинники з корпусом понад 41мм не є дуже розповсюдженими)
- механізм виключно виробництва певної країни – Японії (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарським механізмом)
- корпус годинника виключно з латуні (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники у високоякісному сталевому корпусі)
- циферблат світлого кольору, накладні металеві значки сріблястого кольору, три стрілки сріблястого кольору
- метод нанесення зображення виключно тамподруком
А для жіночого годинника Замовник також протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі “TIME-R” 460-523, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форма корпусу ДІАМЕТРОМ 33мм та більше
- механізм виключно виробництва певної країни – Японії (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарським механізмом)
- корпус годинника виключно з латуні (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники у високоякісному сталевому корпусі)
- циферблат світлого кольору, накладні металеві значки сріблястого кольору, три стрілки сріблястого кольору
- метод нанесення зображення виключно тамподруком
Таким чином, предмет закупівлі протиправно прописується Замовником чітко під конструкції годинників ТОВ «Київський годинниковий завод» “TIME-R” 319 (чоловічий) та “TIME-R” 460 (жіночий), для того щоб унеможливити відповідність годинників ІНШИХ постачальників ЗА СУКУПНІСТЮ ВСІХ згаданих параметрів предмету закупівлі
Наприклад, інші постачальники, які можуть запропонувати годинники, діаметром 41мм або 40мм, тощо (для чоловічих) та, наприклад, 31мм або 30мм, тощо (для жіночих) – тобто з абсолютно непомітною різницею в 1-2 мм, з нанесенням зображення більш якісним методом – шовкодруком - ВІДРАЗУ ПОЗБАВЛЯЮТЬСЯ ПРАВА БРАТИ УЧАСТЬ У ЦИХ ТОРГАХ!
Перелічені вимоги, такі як зазначені з точністю до міліметру (!) розміри та форма корпусів годинників, механізм виключно виробництва певної країни – Японії (при наявності величезної кількості країн-виробників якісних механізмів), колір та дизайн циферблатів, які аж ніяк не впливають на якість та технічні характеристики предмету закупівлі, а лише порушують ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну торгову марку, конструкцію або тип предмету закупівлі і, звісно, обмежують конкуренцію на користь конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», дискримінуючи всіх інших учасників й ведуть до закупівлі ЗА ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ
НА ВИМОГУ АМКУ ЗАМОВНИК НЕ ЗМІГ ПІДТВЕРДИТИ НАЯВНІСТЬ ЩОНАЙМЕНШЕ ДВОХ ВИРОБНИКІВ, ГОДИННИКИ ЯКИХ ВІДПОВІДАЛИ БИ ЙОГО НІЧИМ НЕ ОБГРУНТОВАНИМ ВИМОГАМ, АЛЕ ВСЕ ОДНО ПРОДОВЖУЄ ВИМАГАТИ КОНКРЕТНУ КОНСТРУКЦІЮ ГОДИННИКІВ З РОЗМІРАМИ, ПРОПИСАНИМИ ДО ММ!
Якщо б Замовник надавав би дійсно орієнтовні характеристики та орієнтовний зовнішній вигляд годинників, що плануються до закупівлі, він би безпідставно не посилався би на конкретну конструкцію годинників та не вимагав би відповідність настільки детальному опису та розмірам (до мм), які жодним чином не впливають на якість предмета закупівлі.
Встановлюючи подібні протиправні та маніпулятивні обмеження щодо параметрів конструкції корпусів годинників, циферблатів та механізмів конкретної країни виробництва, які не представляють жодної естетичної або функціональної цінності, не впливають ані на якість, ані на інші особливості предмета закупівлі, але властиві ВИКЛЮЧНО конкретним моделям “TIME-R” 319 чоловічий та “TIME-R” 460 жіночий, Замовник порушує чинне законодавство та закладає у бюджет явно завищену ціну, позбавляючи інших учасників права надати свою продукцію.
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретної конструкції годинників, у тому числі встановлення дискримінаційних обмежень щодо розміру корпусу, вимог до механізмів конкретної країни виробництва,
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретної ТОРГОВОЇ МАРКИ конкретного виробника - TIME-R, конкретних моделей та конструкцій годинників TIME-R 319-523, TIME-R 460-523, у тому числі встановлення дискримінаційних обмежень щодо розмірів та конструкції корпусу, а також механізмів конкретної країни виробництва та специфічного дизайну циферблату, а також не зміг це пояснити Колегії АМКУ під час розгляду зазначених питань та винесення ТРЬОХ вище наведених рішень!
Більш того, грубо порушуючи ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не передбачає надання еквівалента зазначеним годинникам, тим самим обмежуючи конкуренцію до участі єдиного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» та збирається здійснити закупівлю як мінімум за ВТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у порівнянні з іншими пропозиціями та ринку на еквівалентні годинники!
Зазначене свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Звертаємо увагу, що відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель. Саме тому всі визначені Колегієї АМКУ порушення мають бути усунені
Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності.
3. Замовник також протиправно обмежує метод нанесення зображення на циферблат, безпідставно вимагаючи нанесення зображення методом тамподруку який використовується ТОВ «Київський годинниковий завод», хоча існує багато інших методів нанесення зображення, у т.ч. набагато якісніших, наприклад, ШОВКОТРАФЕРЕТНИЙ ДРУК (шовкодрук), який надає при зазначеній партії набагато вищу якість зображення та не забруднює повітря (відразу зазначаємо, що мова про наклеювання плівки на циферблат як еквівалентний метод взагалі не йде!)
Викликає величезний подив той факт, що Замовник не ставить завдання щодо необхідної йому якості зображення, нанесеного на циферблат. Але, без жодних обґрунтувань, вимагає лише один із методів нанесення зображення в інтересах конкретного постачальника, який наносить зображення на циферблати виключно методом тамподруку, без можливості надання альтернативи, тим самим дискримінуючи інших учасників та обмежуючи конкуренцію
Наприклад, нанесене зображення шовкодруком набагато довше зберігає яскравість та стійке до стирання, чого не можна сказати про нанесення зображення шляхом тамподруку. Крім того, шовкодрук має високу покривну здатність, що дозволяє друкувати будь-які зображення, феномен «рельєфа фарби» (багато робіт із застосуванням шовкотрафаретного друку відрізняються недосяжною для решти видів друку властивістю — високим фарбовим шаром, який можна відчути буквально на дотик), крім стандартних фарб для шовкодруку є величезна кількість спеціальних видів фарб: флуоресцентні, які світяться у певному спектрі, ароматизовані, термофарби, тощо, а головне шовкодрук не забруднює повітря. Нанесення різних кольорів фарби щовкодруком проводиться послідовно, кожен шар фарби ретельно просушується. Така технологія дає можливість нанесення зображення з тонкою обробкою деталей на «складні» поверхні. Крім того, шовкодрук відрізняє ручна робота (завжди актуальна і цінна, особливо для друку циферблатів годинників), відсутність обмежень в видах зображень, яскравість, точність і барвистість малюнка, низька собівартість, простота технології, тощо
Підкреслюємо, що шовкодрук – це далеко не єдиний метод, який дозволяє якісно задруковувати циферблати годинників та приведений у якості прикладу.
Таким чином, вимагаючи виключно єдиний метод нанесення зображення на циферблат годинників шляхом тамподруку, без надання альтернативи, Замовник порушує ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, а також Замовник порушує ст.3 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
4. Замовник вимагає ремені з натуральної шкіри «природньої структури (ремінець зі штучно-створеного матеріалу із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи не допускається)», при цьому ремені, якими комплектуються годинники ТОВ «Київський годинниковий завод» “TIME-R” 319 чоловічий та “TIME-R” 460 жіночий (які вимагає Замовник у якості предмета закупівлі), якраз НЕ відповідають зазначе ним вимогам. Існують загальноприйняті технології виробництва ременів з НАТУРАЛЬНОЇ ШКІРИ, при розрізі будь-якого ременя всередині можна побачити наповнення типа «волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи». Але, здається, Замовник або не розуміє, що саме він прописує у тендерній документації, або свідомо намагається поставити учасників у нерівні умови та прийняти годинники з ременями ТОВ «Київський годинниковий завод» (який самостійно ремені не виробляє), знаючи, що вони не відповідають подібним вимогам, а також що він порушує ЗУ «Про публічні закупівлі». А це може свідчити лише бажання Замовника знайти причини для відхилення всіх учасників, крім ТОВ «Київський годинниковий завод».
Вважаємо підтвердженням факту змови Замовника з ТОВ «Київський годинниковий завод» є відсутність жодної реакції на вмотивовані скарги Скаржника, систематичне невиконання рішень Колегії, а також відкрите ПЕРЕПИСАННЯ Замовником технічних характеристик предмета закупівлі під забаганки одного з учасників – ТОВ «Київський годинниковий завод» шляхом внесення змін до тендерної документації на підставі нічим необґрунтованої вимоги останнього (UA-2021-04-27-004951-a.b1), де зазначений учасник ТОВ «Київський годинниковий завод», порушуючи вимоги законодавства в частині ведення доброчесної конкуренції, вимагає банально ПРИСТОСУВАТИ предмет закупівлі під свої годинники, зокрема:
- підлаштувати конструкцію чоловічих годинників під розмір своїх чоловічих годинників марки “Time-R”,
- ВДВІЧІ знизити гарантійний термін з 36 місяців (як вимагає первинна редакція тендерної документації) до 18 місяців, автоматично при цьому ЗНИЗИВШИ ЯКІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ,
- замінити позолоту IPG на набагато дешевше покриття IPS (яке не є позолотою), ЗНИЗИВШИ ЯКІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ,
- підлаштувати метод нанесення зображення на циферблат шляхом тамподруку (оскільки ТОВ «Київський годинниковий завод» використовує виключно цей метод),
- прописати визначення натуральної шкіри – «натуральна шкіра природньої структури (цільна, не пресована); ремінець зі штучно-створеного метеріалу із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи не допускається», при тому, що ТОВ «Київський годинниковий завод» комплектує свої годинники саме такими ременями, які просить Замовника не приймати! (у цьому Замовник міг легко пересвідчитися, просто розрізав ремінь з попередньої поставки ТОВ «Київський годинниковий завод» та роздивитися його склад вимогу)
Величезне здивування викликає, що Замовник відразу після розміщення нічим необґрунтованих вимог ТОВ «Київський годинниковий завод», навіть не перевіряючи достовірність наведених ним даних, МИТТЄВО задовольнив забаганки цього учасника та вніс зміни до тендерної документації ВИКЛЮЧНО НА КОРИСТЬ останнього, при цьому порушив чинне законодавство й ДИСКРИМІНУВАВ ВСІХ ІНШИХ УЧАСНИКІВ та значно обмежив конкуренцію, відкрито підлаштував вимоги до предмета закупівлі під конструкцію конкретної торгової марки конкретних моделей годинників зазначеного постачальника. І навіть після ТРЬОХ вмотивованих рішень Колегії, Замовник навіть не думає виконувати ЗУ «Про публічні закупівлі», просто відмінив відкриті торги!
Виходячи з викладеного, можна констатувати порушення Замовником ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, а також порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вочевидь, Замовник занадто зацікавлений у закупівлі Товару у ТОВ «Київський годинниковий завод» за завищеними цінами. Відповідно до Оголошення Замовник планує закупити всього 85 годинників (35 чоловічих та 50 жіночих) на загальну суму 122 500,00 гривень, що складає, в середньому, 1 440 грн. за один годинник найпростішої комплектації! Зазначена сума у 2-3 рази перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники, з заявленими Замовником характеристиками, які не можуть брати участі у торгах через можливу невідповідність незаконно прописаним обмеженням!
Додатково зазначаємо, що згадані моделі годинників так званої торгової марки “TIME-R”, які збирається закуповувати Замовник, насправді є моделями годинників російської торгової марки «ПОЛЕТ», у чому можна легко переконатися подивившись відповідні російські сайти, а також відповідні каталоги ТОВ «Київський годинниковий завод», що безумовно має викликати широкий суспільний резонанс
Зазначені дії свідчать про спробу Замовника спотворити процес проведення торгів, а також про попередню домовленість Замовника з конкретним постачальником - ТОВ «Київський годинниковий завод».
Через протиправні обмеження, закладені в Оголошенні, участь у зазначених торгах зможуть взяти лише ТОВ «Київський годинниковий завод», під товар якого прописаний предмет закупівлі та який продасть свій товар за явно завищеними цінами, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників
Таким чином, Замовник БЕЗ жодного обґрунтування, в порушення чинного законодавства, протиправно обмежує характеристики предмета закупівлі специфічними параметрами, які жодним чином не впливають ані на якість, ані на функціональні особливості предмета закупівлі, але властиві ВИКЛЮЧНО конкретним конструкціям конкретних моделей годинників “TIME-R” 319-523 (чоловічий) та “TIME-R” 460-523 (жіночий) конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод». Теж саме стосується протиправного обмеження Замовником методу нанесення зображення на циферблат методом тамподруку в інтересах ТОВ «Київський годинниковий завод», при існуванні альтернативних більш якісних методів
Ми вже не кажемо про безпідставне істотне зниження Замовником в інтересах ТОВ «Київський годинниковий завод» СУТТЄВИХ ВИМОГ ДО ЯКОСТІ предмета закупівлі у порівнянні з первинними вимогами (вдвічі знижує гарантійний термін з 36 до 18 місяців та скасовує вимогу позолоти для чоловічих та жіночих годинників), при цьому не знижуючи очікувану вартість предмета закупівлі, завдяки чому намагається здійснити закупівлю за завищеною ціною
Викладене вище повністю доводить, що Замовник не зацікавлений в економії коштів місцевого бюджету та свідомо уникає свого обов’язку усунути порушення відповідно до ухвалених ТРИЧІ Колегією АМКУ рішень та безпідставно відмінив відкриті торги виключно для того, щоб з порушенням чинного законодавства закупити годинники виключно конкретної торгової марки “TIME-R” 319-523 (чоловічий) та “TIME-R” 460-523 (жіночий) у конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» за більш ніж ВДВІЧІ ЗАВИЩНОЮ ЦІНОЮ за спрощеною процедурою закупівлі!
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України та інших норм чинного законодавства
Враховуючи викладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до Додатку 1 до Оголошення, прописаного Замовником під зазначені моделі годинників “Time-R”, з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги, у тому числі:
1. Прибрати протиправне посилання на ТМ «TIME-R» та моделі TIME-R 319-523 та «TIME-R 460-523», які прописані виключно в інтересах їх постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод»
2. прибрати протиправні вимоги щодо конкретних конструкцій годинників разом з притаманними ним технічними характеристиками - форми та будь-яких конкретних розмірів годинників, специфічного дизайну циферблатів, їх кольору, кольору стрілок
3. прибрати протиправну вимогу щодо механізму конкретної країни виробництва Японії, тим більш, що на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарським механізмом
4. уточнити вимоги щодо можливого типу та матеріалу подарункового футляру
5. провести службове розслідування та виявити зацікавлених працівників, які в порушення чинного законодавства, намагаються підлаштувати тендерну документацію та предмет закупівлі в інтересах конкретного підприємства - ТОВ «Київський годинниковий завод» на годинники чоловічий «TIME-R 319-523» та жіночий «TIME-R 460-523» (які, крім всього іншого, вочевидь, є годинниками ТМ «ПОЛЕТ» та мають російський бекграунд) БЕЗ МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ (!) та закупити товар посередньої якості за БІЛЬШ НІЖ ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у порівнянні з іншими пропозиціями та ринку на еквівалентні годинники
6. надати публічну позицію Голови Чернівецької обласної державної адміністрації та депутатів Чернввецької обласної ради з зазначеного приводу, а також думку їх виборців (можемо допомогти провести опитування у ФБ мережі через лідерів суспільної думки)
Також просимо Вас надати наступні РОЗ’ЯСНЕННЯ:
1. На якій підставі прийнято рішення проводити спрощену процедуру закупівлі та чим обґрунтована відмова від проведення відкритих торгів?
2. Яким чином скорочення видатків завадило Замовнику виконати відповідні рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11460-р/пк-пз від 25.05.2021, № 14990-р/пк-пз від 02.07.2021, №17529-р/пк-пз від 30.07.2021, усунути допущені порушення законодавства та провести КОНКУРЕНТНУ ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ – ВІДКРИТІ ТОРГИ, при цьому значно зекономив кошти місцевого бюджету у теперішній, непростій ситуації
3. Якщо при проведенні відкритих торгів UA-2021-04-27-004951-a на первинно оголошену суму 210 000,00 грн., враховуючи ринкову ситуацію, в результаті аукціону Замовник би гарантовано отримав тендерні пропозиції на закупівлю 145 годинників як мінімум на вдвічі меншу за безпідставно завищену ним очікувану вартість закупівлі, тобто до 105 000,00 грн. і таким чином, Замовник в результаті проведення конкурентної процедури закупівлі, закупив би повний запланований обсяг товару 145 годинників за значно меншу суму ніж він передбачає зараз, внаслідок «скорочення видатків» до 122 500,00 грн. та, відповідно, кількості товару до 85 годинників. То яка є мета скорочення видатків, крім уникнення проведення відкритих торгів?
4. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме торгової марки “Time-R” ТОВ «Київський годинниковий завод»
5. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме моделей «TIME-R 319-523» та «TIME-R 460-523» ТОВ «Київський годинниковий завод»
6. Надати обґрунтування встановлення вимог до діаметру чоловічого годинника саме 42 мм та жіночого - 33 мм
7. Пояснити яким чином зазначення розмірів корпусів до долі мм можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі.
8. Надати обґрунтування вимоги посереднього механізму виробництва Японії, а не, наприклад, Швейцарії, який цілком вкладається у встановлену замовником очікувану вартість закупівлі
9. Надати обґрунтування вимоги корпусів з латуні, а не зі сталі, які цілком вкладаються у встановлену замовником очікувану вартість закупівлі
10. Надати обґрунтування вимог до кольору корпусів годинників, циферблатів, типу та кольору індикації, стрілок та інших вимог до предмету закупівлі
11. Надати економічне обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі у розмірі 122500 за 85 годинників посередньої комплектації (що складає аж 1 440 грн. за одиницю) та порядку її формування
12. Керуючись якими нормами чинного законодавства та особистими міркуваннями, Замовник не передбачає надання еквівалентів заявлених моделей «TIME-R 319-523» та «TIME-R 460-523»?
13. надати роз’яснення щодо визначення ременів, прописаних у Додатку 1 Оголошення: «натуральна шкіра природньої структури (цільна, не пресована), а саме: ЧІТКО ПРОПИСАТИ технологію виробництва ремінця з «натуральної шкіри природньої структури, цільна, не пресована», яка вимагається Замовником та СТАНДАРТИ, яким мають відповідати зазначені ремені, щоб їх вважати такими, що відповідають визначенню Замовника
14. в цілях підвищення якості предмета закупівлі пропонуємо для чоловічих та жіночих годинників повернути безпідставно прибраний гарантійний термін 36 місяців, покриття позолота IPG та встановити водозахист 5 АТМ, оскільки встановлений Замовником мінімальний рівень 3 АТМ взагалі НЕ Є ВОДОЗАХИСТОМ та виконує виключно бризко відштовхувальну функцію(максимум може протистояти випадковим краплям) й властива навіть дешевим китайським годинникам, при тому годинники з водозахистом 5 АТМ (50м) стійко витримують миття рук, дощ, душ та навіть занурення у воду. Також пропонуємо передбачити у годинниках не японський, а швейцарський механізм. Встановлена Замовником очікувана вартість предмету закупівлі цілком дозволяє це зробити
15. На якій підставі Замовник всупереч п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, у вимогах до предмета закупівлі розмістив зазначені у нашій скарзі вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
16. Чому Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, вимагаючи годинники конкретної торгової марки TIME-R, конкретних моделей TIME-R 319-523» та «TIME-R 460-523» конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»
17. Чому Замовник не вважає за потрібне у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр - міністра України, максимально ефективно та економно використовувати бюджетні кошти та збирається здійснити закупівлю за БІЛЬШ НІЖ ВДВІЧІ завищеною ціною у конкретного постачальника, свідомо обмежуючи конкуренцію встановленими вимогами Додатка 1 до Оголошення про закупівлю. Яка публічна позиція Голови Чернівецької обласної державної адміністрації та депутатів Чернівецької обласної ради з зазначеного приводу?
Заздалегідь вдячні за надання розгорнутих роз’яснень ПО СУТІ поставлених питань, по кожному пункту окремо, та приведення оголошення у відповідність до чинного законодавства України
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 25.05.2021 № 11460 (1).pdf 21.09.2021 23:30
- рішення від 30.07.2021 № 17529.pdf 21.09.2021 23:30
- рішення від 02.07.2021 №14990 (1).pdf 21.09.2021 23:30
Дата подачі:
21.09.2021 23:30
Вирішення:
Шановний учасник! Розглянувши Ваше звернення, у відповідь інформуємо. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Замовник обирає вид закупівлі відповідно до вартісних меж такої закупівлі. Відповідно до п. 28. ч. 1. ст. 1. Закону України «Про публічні закупівлі», спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у п. 1 і 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, зокрема, зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Посилання на конкретну торговельну марку та модель не суперечить вимогам абзацу 2 частини 4 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з частиною 1 статті 14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону. Відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може («може», а не зобов’язаний) вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Дана продукція закуповується, як сувенірна, з метою відзначення (нагородження) окремих громадян. Керуючись вимогами до якості та довговічності сувенірної продукції, що закуповується, моделі годинників, зазначені в Додатку 1, зарекомендували себе на практиці з найкращої сторони. Враховуючи зазначене, інформацію про проведення зазначеної спрощеної закупівлі підготовлено замовником у повній відповідності до вимог Закону
Шановний учасник! З приводу Вашої вимоги повідомляємо наступне. Звертаємо Вашу увагу, що згадана закупівля є спрощеною закупівлею, а не тендерною закупівлею шляхом проведення процедури відкритих торгів, оскільки очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Згідно з частиною 1 статті 14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону. Відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може («може», а не зобов’язаний) вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Враховуючи викладене, вважаємо, що згадана спрощена закупівля, у тому числі відповідні документи, що підготовлені для її проведення, повністю відповідають вимогам Закону. Зміни до «Інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» (Додаток 1 до Оголошення) Замовником вноситися не будуть
Відповідаємо одразу і на запитання і на вимогу.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
ВИМАГАЄМО внести зміни до Додатку 1 до Оголошення, прописаного Замовником під зазначені моделі годинників “Time-R”, з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги
Номер:
883d932926e348bc9e0ef09cf3cac87b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-16-003342-b.a1
Назва:
ВИМАГАЄМО внести зміни до Додатку 1 до Оголошення, прописаного Замовником під зазначені моделі годинників “Time-R”, з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги
Вимога:
Шановні Панове!
Даним листом висловлюємо Вам свою повагу та превеликий жаль з приводу того, що Чернівецька обласна державна адміністрація (надалі – Замовник) відмовилася від наміру проводити відкриті торги на закупівлю сувенірних годинників для того, щоб НЕ ВИКОНУВАТИ ТРИЧІ ВИНЕСЕНІ Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення, які підтверджували, що тендерна документація прописана Замовником виключно в інтересах єдиного учасника - ТОВ «Київський годинниковий завод» та ТРИЧІ накладали на Замовника обов’язок усунути порушення чинного законодавства та привести тендерну документацію UA-2021-04-27-004951-a на закупівлю таких саме годинників які виставлені зараз Замовником в оголошенні у відповідність з вимогами чинного законодавства:
рішення Колегії АМКУ № 11460-р/пк-пз від 25.05.2021 (додається)
рішення Колегії АМКУ № 14990-р/пк-пз від 02.07.2021 (додається)
рішення Колегії АМКУ №17529-р/пк-пз від 30.07.2021 (додається)
Замовник навмисно ТРИЧІ НЕ ВИКОНУВАВ вище наведені рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виключно з метою закупити зазначені годинники у ТОВ «Київський годинниковий завод» за більш ніж ВДВІЧІ ЗАВИЩНОЮ ЦІНОЮ!
Саме тому 07 вересня 2021 Замовник ВІДМІНИВ відкриті торги UA-2021-04-27-004951-a на закупівлю 145 таких саме годинників на суму 210 000,00 за надуманим приводом (нібито через скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг на підставі розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації № 993-р від 27 серпня 2021 року (Про внесення змін до кошторису витрат, пов’язаних з придбанням сувенірних годинників), що веде за собою скорочення видатків та обсягів закупівлі)
і зараз намагається легалізувати порушення чинного законодавства шляхом закупівлі таких саме годинників у ТОВ «Київський годинниковий завод» за більш ніж ВДВІЧІ ЗАВИЩНОЮ ЦІНОЮ через спрощену процедуру закупівлі, яка не передбачає оскарження в АМКУ!
Проте Замовник не врахував наступне:
1. При проведенні відкритих торгів UA-2021-04-27-004951-a на первинно оголошену суму 210 000,00 грн., враховуючи ринкову ситуацію, в результаті аукціону Замовник би гарантовано отримав тендерні пропозиції на закупівлю 145 годинників як мінімум на вдвічі меншу за безпідставно завищену ним очікувану вартість закупівлі, тобто до 105 000,00 грн. Таким чином, Замовник в результаті проведення конкурентної процедури закупівлі, закупив би повний запланований обсяг товару 145 годинників за значно меншу суму ніж він передбачає зараз, внаслідок «скорочення видатків» до 122 500,00 грн. та, відповідно, кількості товару до 85 годинників
2. Скорочення видатків жодним чином не заважає Замовнику виконати вище наведені рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, усунути допущені ним порушення та провести КОНКУРЕНТНУ ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ – ВІДКРИТІ ТОРГИ, при цьому значно зекономив кошти місцевого бюджету у теперішній, непростій ситуації
Проте Замовник БЕЗПІДСТАВНО відміняє відкриті торги та оголошує на придбання такого ж самого товару у майже вдвічі зменшеній кількості спрощену процедуру закупівлі
3. Зазначене повністю доводить, що Замовник не зацікавлений в економії коштів місцевого бюджету та свідомо уникає свого обов’язку усунути порушення відповідно до ухвалених ТРИЧІ Колегією АМКУ рішень та відмінив відкриті торги виключно для того, щоб з порушенням чинного законодавства закупити годинники виключно конкретної торгової марки “TIME-R” 319 (чоловічий) та “TIME-R” 460 (жіночий) у конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» за більш ніж ВДВІЧІ ЗАВИЩНОЮ ЦІНОЮ за спрощеною процедурою закупівлі
4. Відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель. Саме тому всі визначені Колегієї АМКУ порушення мають бути усунені
Викликає величезне занепокоєння, що у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу, та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента В. Зеленського та голови Кабінету міністрів України – Д. Шмигаля щодо максимально ефективного та економного використання бюджетних коштів, Чернівецька обласна державна адміністрація НЕ проводить відкриті торги з метою стимулювання конкуренції, залучення всіх потенційних учасників та отримання в процесі аукціону найбільш економічно вигідної пропозиції. Замість цього, протиправно відмінивши відкриті торги та ТРИЧІ НЕ ВИКОНАВ рішення Колегії АМКУ щодо усунення порушень законодавства, Замовник вдається до спрощеної процедури закупівлі за завищеною ціною у одного конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» (оскільки надання еквівалентів даної торгової марки «TIME-R» Замовник в Оголошенні не передбачає!)
Предмет закупівлі прописується виключно під годинники торгової марки «TIME-R», БІЛЬШ ТОГО, БЕЗ МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ, в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», що автоматично унеможливлює участь інших постачальників та створює прецедент закупівлі за як мінімум ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ, під що без жодних підстав прописується завищена очікувана вартість закупівлі!
«Технічне завдання на закупівлю товару» (Додаток 1 до тендерної документації) прописане Замовником ВИКЛЮЧНО під конкретні моделі годинників “Time-R” (конкретної конструкції):
годинник наручний чоловічий “Time-R” 319-523 – 35 шт.
годинник наручний жіночий “Time-R” 460-523 – 50 шт.
конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», БЕЗ можливості надання еквівалентів на загальну суму 122 500 грн.
Це повністю підтверджують винесені Колегією АМКУ рішення № 11460-р/пк-пз від 25.05.2021, № 14990-р/пк-пз від 02.07.2021, №17529-р/пк-пз від 30.07.2021 (додаються)
та наступні факти:
1.Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію ПРОТИПРАВНО ВИМАГАЄ конкретну марку годинника “Time-R” та конкретні моделі зазначеної марки, а саме годинник наручний чоловічий “Time-R” модель 319-523 та годинник наручний жіночий “Time-R” модель 460-523
Замовник планує закупити всього 85 годинників на загальну суму 122 500 гривень, що складає, в середньому, 1 441,00 грн. за один годинник найпростішої комплектації! Зазначена сума БІЛЬШ НІЖ у ДВА РАЗИ (!)перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники, з заявленими Замовником характеристиками!
Оскільки Замовник ПРОТИПРАВНО ВИКЛЮЧАЄ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ бажаним годинникам “Time-R” 319-523 та “Time-R” 460-523 та протиправно скасував відкриті торги, щоб ухилитися від виконання рішень Колегії АМКУ, він свідомо готується закуповувати годинники як мінімум за ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у конкретного постачальника - «Київський годинниковий завод», а більш конкурентні пропозиції інших постачальників будуть дискримінаційно відхилені Замовником виключно на тій підставі, що їх продукція не є годинниками ТМ “Time-R” ТОВ «Київський годинниковий завод»
Відповідно до п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, які Замовник також грубо порушує, вимагаючи годинники конкретної торгової марки конкретних моделей конкретного постачальника.
Зазначене підтверджують висновки Державної аудиторської служби України
Через подібні дії Замовника, в зазначеній процедурі закупівлі зможе взяти участь лише продукція одного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» - через зазначене підприємство або його представників, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників ринку, закладає в бюджет явно завищену ціну та суперечить викладеним нижче положенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
2. «Технічне завдання на закупівлю товару» (Додаток 1 до тендерної документації) прописане Замовником під конкретні конструкції годинників “TIME-R” 319-523 чоловічий та “TIME-R” 460-523 жіночий постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»
Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію, вводить ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо конструкції корпусів, які вимагаються та їх розмірів (з точністю до мм), вводить обмеження щодо методу нанесення зображення на циферблат.
Так, для чоловічого годинника Замовник протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі “TIME-R” 319-523, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форму корпусу ДІАМЕТРОМ 42 мм та більше (при цьому чоловічі годинники з корпусом понад 41мм не є дуже розповсюдженими)
- механізм виключно виробництва певної країни – Японії (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарським механізмом)
- корпус годинника виключно з латуні (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники у високоякісному сталевому корпусі)
- циферблат світлого кольору, накладні металеві значки сріблястого кольору, три стрілки сріблястого кольору
- метод нанесення зображення виключно тамподруком
А для жіночого годинника Замовник також протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі “TIME-R” 460-523, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форма корпусу ДІАМЕТРОМ 33мм та більше
- механізм виключно виробництва певної країни – Японії (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарським механізмом)
- корпус годинника виключно з латуні (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники у високоякісному сталевому корпусі)
- циферблат світлого кольору, накладні металеві значки сріблястого кольору, три стрілки сріблястого кольору
- метод нанесення зображення виключно тамподруком
Таким чином, предмет закупівлі протиправно прописується Замовником чітко під конструкції годинників ТОВ «Київський годинниковий завод» “TIME-R” 319 (чоловічий) та “TIME-R” 460 (жіночий), для того щоб унеможливити відповідність годинників ІНШИХ постачальників ЗА СУКУПНІСТЮ ВСІХ згаданих параметрів предмету закупівлі
Наприклад, інші постачальники, які можуть запропонувати годинники, діаметром 41мм або 40мм, тощо (для чоловічих) та, наприклад, 31мм або 30мм, тощо (для жіночих) – тобто з абсолютно непомітною різницею в 1-2 мм, з нанесенням зображення більш якісним методом – шовкодруком - ВІДРАЗУ ПОЗБАВЛЯЮТЬСЯ ПРАВА БРАТИ УЧАСТЬ У ЦИХ ТОРГАХ!
Перелічені вимоги, такі як зазначені з точністю до міліметру (!) розміри та форма корпусів годинників, механізм виключно виробництва певної країни – Японії (при наявності величезної кількості країн-виробників якісних механізмів), колір та дизайн циферблатів, які аж ніяк не впливають на якість та технічні характеристики предмету закупівлі, а лише порушують ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну торгову марку, конструкцію або тип предмету закупівлі і, звісно, обмежують конкуренцію на користь конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», дискримінуючи всіх інших учасників й ведуть до закупівлі ЗА ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ
НА ВИМОГУ АМКУ ЗАМОВНИК НЕ ЗМІГ ПІДТВЕРДИТИ НАЯВНІСТЬ ЩОНАЙМЕНШЕ ДВОХ ВИРОБНИКІВ, ГОДИННИКИ ЯКИХ ВІДПОВІДАЛИ БИ ЙОГО НІЧИМ НЕ ОБГРУНТОВАНИМ ВИМОГАМ, АЛЕ ВСЕ ОДНО ПРОДОВЖУЄ ВИМАГАТИ КОНКРЕТНУ КОНСТРУКЦІЮ ГОДИННИКІВ З РОЗМІРАМИ, ПРОПИСАНИМИ ДО ММ!
Якщо б Замовник надавав би дійсно орієнтовні характеристики та орієнтовний зовнішній вигляд годинників, що плануються до закупівлі, він би безпідставно не посилався би на конкретну конструкцію годинників та не вимагав би відповідність настільки детальному опису та розмірам (до мм), які жодним чином не впливають на якість предмета закупівлі.
Встановлюючи подібні протиправні та маніпулятивні обмеження щодо параметрів конструкції корпусів годинників, циферблатів та механізмів конкретної країни виробництва, які не представляють жодної естетичної або функціональної цінності, не впливають ані на якість, ані на інші особливості предмета закупівлі, але властиві ВИКЛЮЧНО конкретним моделям “TIME-R” 319 чоловічий та “TIME-R” 460 жіночий, Замовник порушує чинне законодавство та закладає у бюджет явно завищену ціну, позбавляючи інших учасників права надати свою продукцію.
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретної конструкції годинників, у тому числі встановлення дискримінаційних обмежень щодо розміру корпусу, вимог до механізмів конкретної країни виробництва,
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретної ТОРГОВОЇ МАРКИ конкретного виробника - TIME-R, конкретних моделей та конструкцій годинників TIME-R 319-523, TIME-R 460-523, у тому числі встановлення дискримінаційних обмежень щодо розмірів та конструкції корпусу, а також механізмів конкретної країни виробництва та специфічного дизайну циферблату, а також не зміг це пояснити Колегії АМКУ під час розгляду зазначених питань та винесення ТРЬОХ вище наведених рішень!
Більш того, грубо порушуючи ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не передбачає надання еквівалента зазначеним годинникам, тим самим обмежуючи конкуренцію до участі єдиного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» та збирається здійснити закупівлю як мінімум за ВТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у порівнянні з іншими пропозиціями та ринку на еквівалентні годинники!
Зазначене свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Звертаємо увагу, що відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель. Саме тому всі визначені Колегієї АМКУ порушення мають бути усунені
Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності.
3. Замовник також протиправно обмежує метод нанесення зображення на циферблат, безпідставно вимагаючи нанесення зображення методом тамподруку який використовується ТОВ «Київський годинниковий завод», хоча існує багато інших методів нанесення зображення, у т.ч. набагато якісніших, наприклад, ШОВКОТРАФЕРЕТНИЙ ДРУК (шовкодрук), який надає при зазначеній партії набагато вищу якість зображення та не забруднює повітря (відразу зазначаємо, що мова про наклеювання плівки на циферблат як еквівалентний метод взагалі не йде!)
Викликає величезний подив той факт, що Замовник не ставить завдання щодо необхідної йому якості зображення, нанесеного на циферблат. Але, без жодних обґрунтувань, вимагає лише один із методів нанесення зображення в інтересах конкретного постачальника, який наносить зображення на циферблати виключно методом тамподруку, без можливості надання альтернативи, тим самим дискримінуючи інших учасників та обмежуючи конкуренцію
Наприклад, нанесене зображення шовкодруком набагато довше зберігає яскравість та стійке до стирання, чого не можна сказати про нанесення зображення шляхом тамподруку. Крім того, шовкодрук має високу покривну здатність, що дозволяє друкувати будь-які зображення, феномен «рельєфа фарби» (багато робіт із застосуванням шовкотрафаретного друку відрізняються недосяжною для решти видів друку властивістю — високим фарбовим шаром, який можна відчути буквально на дотик), крім стандартних фарб для шовкодруку є величезна кількість спеціальних видів фарб: флуоресцентні, які світяться у певному спектрі, ароматизовані, термофарби, тощо, а головне шовкодрук не забруднює повітря. Нанесення різних кольорів фарби щовкодруком проводиться послідовно, кожен шар фарби ретельно просушується. Така технологія дає можливість нанесення зображення з тонкою обробкою деталей на «складні» поверхні. Крім того, шовкодрук відрізняє ручна робота (завжди актуальна і цінна, особливо для друку циферблатів годинників), відсутність обмежень в видах зображень, яскравість, точність і барвистість малюнка, низька собівартість, простота технології, тощо
Підкреслюємо, що шовкодрук – це далеко не єдиний метод, який дозволяє якісно задруковувати циферблати годинників та приведений у якості прикладу.
Таким чином, вимагаючи виключно єдиний метод нанесення зображення на циферблат годинників шляхом тамподруку, без надання альтернативи, Замовник порушує ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, а також Замовник порушує ст.3 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
4. Замовник вимагає ремені з натуральної шкіри «природньої структури (ремінець зі штучно-створеного матеріалу із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи не допускається)», при цьому ремені, якими комплектуються годинники ТОВ «Київський годинниковий завод» “TIME-R” 319 чоловічий та “TIME-R” 460 жіночий (які вимагає Замовник у якості предмета закупівлі), якраз НЕ відповідають зазначе ним вимогам. Існують загальноприйняті технології виробництва ременів з НАТУРАЛЬНОЇ ШКІРИ, при розрізі будь-якого ременя всередині можна побачити наповнення типа «волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи». Але, здається, Замовник або не розуміє, що саме він прописує у тендерній документації, або свідомо намагається поставити учасників у нерівні умови та прийняти годинники з ременями ТОВ «Київський годинниковий завод» (який самостійно ремені не виробляє), знаючи, що вони не відповідають подібним вимогам, а також що він порушує ЗУ «Про публічні закупівлі». А це може свідчити лише бажання Замовника знайти причини для відхилення всіх учасників, крім ТОВ «Київський годинниковий завод».
Вважаємо підтвердженням факту змови Замовника з ТОВ «Київський годинниковий завод» є відсутність жодної реакції на вмотивовані скарги Скаржника, систематичне невиконання рішень Колегії, а також відкрите ПЕРЕПИСАННЯ Замовником технічних характеристик предмета закупівлі під забаганки одного з учасників – ТОВ «Київський годинниковий завод» шляхом внесення змін до тендерної документації на підставі нічим необґрунтованої вимоги останнього (UA-2021-04-27-004951-a.b1), де зазначений учасник ТОВ «Київський годинниковий завод», порушуючи вимоги законодавства в частині ведення доброчесної конкуренції, вимагає банально ПРИСТОСУВАТИ предмет закупівлі під свої годинники, зокрема:
- підлаштувати конструкцію чоловічих годинників під розмір своїх чоловічих годинників марки “Time-R”,
- ВДВІЧІ знизити гарантійний термін з 36 місяців (як вимагає первинна редакція тендерної документації) до 18 місяців, автоматично при цьому ЗНИЗИВШИ ЯКІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ,
- замінити позолоту IPG на набагато дешевше покриття IPS (яке не є позолотою), ЗНИЗИВШИ ЯКІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ,
- підлаштувати метод нанесення зображення на циферблат шляхом тамподруку (оскільки ТОВ «Київський годинниковий завод» використовує виключно цей метод),
- прописати визначення натуральної шкіри – «натуральна шкіра природньої структури (цільна, не пресована); ремінець зі штучно-створеного метеріалу із окремих волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи не допускається», при тому, що ТОВ «Київський годинниковий завод» комплектує свої годинники саме такими ременями, які просить Замовника не приймати! (у цьому Замовник міг легко пересвідчитися, просто розрізав ремінь з попередньої поставки ТОВ «Київський годинниковий завод» та роздивитися його склад вимогу)
Величезне здивування викликає, що Замовник відразу після розміщення нічим необґрунтованих вимог ТОВ «Київський годинниковий завод», навіть не перевіряючи достовірність наведених ним даних, МИТТЄВО задовольнив забаганки цього учасника та вніс зміни до тендерної документації ВИКЛЮЧНО НА КОРИСТЬ останнього, при цьому порушив чинне законодавство й ДИСКРИМІНУВАВ ВСІХ ІНШИХ УЧАСНИКІВ та значно обмежив конкуренцію, відкрито підлаштував вимоги до предмета закупівлі під конструкцію конкретної торгової марки конкретних моделей годинників зазначеного постачальника. І навіть після ТРЬОХ вмотивованих рішень Колегії, Замовник навіть не думає виконувати ЗУ «Про публічні закупівлі», просто відмінив відкриті торги!
Виходячи з викладеного, можна констатувати порушення Замовником ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, а також порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вочевидь, Замовник занадто зацікавлений у закупівлі Товару у ТОВ «Київський годинниковий завод» за завищеними цінами. Відповідно до Оголошення Замовник планує закупити всього 85 годинників (35 чоловічих та 50 жіночих) на загальну суму 122 500,00 гривень, що складає, в середньому, 1 440 грн. за один годинник найпростішої комплектації! Зазначена сума у 2-3 рази перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники, з заявленими Замовником характеристиками, які не можуть брати участі у торгах через можливу невідповідність незаконно прописаним обмеженням!
Додатково зазначаємо, що згадані моделі годинників так званої торгової марки “TIME-R”, які збирається закуповувати Замовник, насправді є моделями годинників російської торгової марки «ПОЛЕТ», у чому можна легко переконатися подивившись відповідні російські сайти, а також відповідні каталоги ТОВ «Київський годинниковий завод», що безумовно має викликати широкий суспільний резонанс
Зазначені дії свідчать про спробу Замовника спотворити процес проведення торгів, а також про попередню домовленість Замовника з конкретним постачальником - ТОВ «Київський годинниковий завод».
Через протиправні обмеження, закладені в Оголошенні, участь у зазначених торгах зможуть взяти лише ТОВ «Київський годинниковий завод», під товар якого прописаний предмет закупівлі та який продасть свій товар за явно завищеними цінами, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників
Таким чином, Замовник БЕЗ жодного обґрунтування, в порушення чинного законодавства, протиправно обмежує характеристики предмета закупівлі специфічними параметрами, які жодним чином не впливають ані на якість, ані на функціональні особливості предмета закупівлі, але властиві ВИКЛЮЧНО конкретним конструкціям конкретних моделей годинників “TIME-R” 319-523 (чоловічий) та “TIME-R” 460-523 (жіночий) конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод». Теж саме стосується протиправного обмеження Замовником методу нанесення зображення на циферблат методом тамподруку в інтересах ТОВ «Київський годинниковий завод», при існуванні альтернативних більш якісних методів
Ми вже не кажемо про безпідставне істотне зниження Замовником в інтересах ТОВ «Київський годинниковий завод» СУТТЄВИХ ВИМОГ ДО ЯКОСТІ предмета закупівлі у порівнянні з первинними вимогами (вдвічі знижує гарантійний термін з 36 до 18 місяців та скасовує вимогу позолоти для чоловічих та жіночих годинників), при цьому не знижуючи очікувану вартість предмета закупівлі, завдяки чому намагається здійснити закупівлю за завищеною ціною
Викладене вище повністю доводить, що Замовник не зацікавлений в економії коштів місцевого бюджету та свідомо уникає свого обов’язку усунути порушення відповідно до ухвалених ТРИЧІ Колегією АМКУ рішень та безпідставно відмінив відкриті торги виключно для того, щоб з порушенням чинного законодавства закупити годинники виключно конкретної торгової марки “TIME-R” 319-523 (чоловічий) та “TIME-R” 460-523 (жіночий) у конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» за більш ніж ВДВІЧІ ЗАВИЩНОЮ ЦІНОЮ за спрощеною процедурою закупівлі!
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України та інших норм чинного законодавства
Враховуючи викладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до Додатку 1 до Оголошення, прописаного Замовником під зазначені моделі годинників “Time-R”, з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги, у тому числі:
1. Прибрати протиправне посилання на ТМ «TIME-R» та моделі TIME-R 319-523 та «TIME-R 460-523», які прописані виключно в інтересах їх постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод»
2. прибрати протиправні вимоги щодо конкретних конструкцій годинників разом з притаманними ним технічними характеристиками - форми та будь-яких конкретних розмірів годинників, специфічного дизайну циферблатів, їх кольору, кольору стрілок
3. прибрати протиправну вимогу щодо механізму конкретної країни виробництва Японії, тим більш, що на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарським механізмом
4. уточнити вимоги щодо можливого типу та матеріалу подарункового футляру
5. провести службове розслідування та виявити зацікавлених працівників, які в порушення чинного законодавства, намагаються підлаштувати тендерну документацію та предмет закупівлі в інтересах конкретного підприємства - ТОВ «Київський годинниковий завод» на годинники чоловічий «TIME-R 319-523» та жіночий «TIME-R 460-523» (які, крім всього іншого, вочевидь, є годинниками ТМ «ПОЛЕТ» та мають російський бекграунд) БЕЗ МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ (!) та закупити товар посередньої якості за БІЛЬШ НІЖ ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у порівнянні з іншими пропозиціями та ринку на еквівалентні годинники
6. надати публічну позицію Голови Чернівецької обласної державної адміністрації та депутатів Чернввецької обласної ради з зазначеного приводу, а також думку їх виборців (можемо допомогти провести опитування у ФБ мережі через лідерів суспільної думки)
Також просимо Вас надати наступні РОЗ’ЯСНЕННЯ:
1. На якій підставі прийнято рішення проводити спрощену процедуру закупівлі та чим обґрунтована відмова від проведення відкритих торгів?
2. Яким чином скорочення видатків завадило Замовнику виконати відповідні рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11460-р/пк-пз від 25.05.2021, № 14990-р/пк-пз від 02.07.2021, №17529-р/пк-пз від 30.07.2021, усунути допущені порушення законодавства та провести КОНКУРЕНТНУ ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ – ВІДКРИТІ ТОРГИ, при цьому значно зекономив кошти місцевого бюджету у теперішній, непростій ситуації
3. Якщо при проведенні відкритих торгів UA-2021-04-27-004951-a на первинно оголошену суму 210 000,00 грн., враховуючи ринкову ситуацію, в результаті аукціону Замовник би гарантовано отримав тендерні пропозиції на закупівлю 145 годинників як мінімум на вдвічі меншу за безпідставно завищену ним очікувану вартість закупівлі, тобто до 105 000,00 грн. і таким чином, Замовник в результаті проведення конкурентної процедури закупівлі, закупив би повний запланований обсяг товару 145 годинників за значно меншу суму ніж він передбачає зараз, внаслідок «скорочення видатків» до 122 500,00 грн. та, відповідно, кількості товару до 85 годинників. То яка є мета скорочення видатків, крім уникнення проведення відкритих торгів?
4. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме торгової марки “Time-R” ТОВ «Київський годинниковий завод»
5. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме моделей «TIME-R 319-523» та «TIME-R 460-523» ТОВ «Київський годинниковий завод»
6. Надати обґрунтування встановлення вимог до діаметру чоловічого годинника саме 42 мм та жіночого - 33 мм
7. Пояснити яким чином зазначення розмірів корпусів до долі мм можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі.
8. Надати обґрунтування вимоги посереднього механізму виробництва Японії, а не, наприклад, Швейцарії, який цілком вкладається у встановлену замовником очікувану вартість закупівлі
9. Надати обґрунтування вимоги корпусів з латуні, а не зі сталі, які цілком вкладаються у встановлену замовником очікувану вартість закупівлі
10. Надати обґрунтування вимог до кольору корпусів годинників, циферблатів, типу та кольору індикації, стрілок та інших вимог до предмету закупівлі
11. Надати економічне обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі у розмірі 122500 за 85 годинників посередньої комплектації (що складає аж 1 440 грн. за одиницю) та порядку її формування
12. Керуючись якими нормами чинного законодавства та особистими міркуваннями, Замовник не передбачає надання еквівалентів заявлених моделей «TIME-R 319-523» та «TIME-R 460-523»?
13. надати роз’яснення щодо визначення ременів, прописаних у Додатку 1 Оголошення: «натуральна шкіра природньої структури (цільна, не пресована), а саме: ЧІТКО ПРОПИСАТИ технологію виробництва ремінця з «натуральної шкіри природньої структури, цільна, не пресована», яка вимагається Замовником та СТАНДАРТИ, яким мають відповідати зазначені ремені, щоб їх вважати такими, що відповідають визначенню Замовника
14. в цілях підвищення якості предмета закупівлі пропонуємо для чоловічих та жіночих годинників повернути безпідставно прибраний гарантійний термін 36 місяців, покриття позолота IPG та встановити водозахист 5 АТМ, оскільки встановлений Замовником мінімальний рівень 3 АТМ взагалі НЕ Є ВОДОЗАХИСТОМ та виконує виключно бризко відштовхувальну функцію(максимум може протистояти випадковим краплям) й властива навіть дешевим китайським годинникам, при тому годинники з водозахистом 5 АТМ (50м) стійко витримують миття рук, дощ, душ та навіть занурення у воду. Також пропонуємо передбачити у годинниках не японський, а швейцарський механізм. Встановлена Замовником очікувана вартість предмету закупівлі цілком дозволяє це зробити
15. На якій підставі Замовник всупереч п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, у вимогах до предмета закупівлі розмістив зазначені у нашій скарзі вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
16. Чому Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, вимагаючи годинники конкретної торгової марки TIME-R, конкретних моделей TIME-R 319-523» та «TIME-R 460-523» конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»
17. Чому Замовник не вважає за потрібне у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр - міністра України, максимально ефективно та економно використовувати бюджетні кошти та збирається здійснити закупівлю за БІЛЬШ НІЖ ВДВІЧІ завищеною ціною у конкретного постачальника, свідомо обмежуючи конкуренцію встановленими вимогами Додатка 1 до Оголошення про закупівлю. Яка публічна позиція Голови Чернівецької обласної державної адміністрації та депутатів Чернівецької обласної ради з зазначеного приводу?
Заздалегідь вдячні за надання розгорнутих роз’яснень ПО СУТІ поставлених питань, по кожному пункту окремо, та приведення оголошення у відповідність до чинного законодавства України
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.09.2021 23:26
Вирішення:
Шановний учасник! Розглянувши Ваше звернення, у відповідь інформуємо. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Замовник обирає вид закупівлі відповідно до вартісних меж такої закупівлі. Відповідно до п. 28. ч. 1. ст. 1. Закону України «Про публічні закупівлі», спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у п. 1 і 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, зокрема, зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Посилання на конкретну торговельну марку та модель не суперечить вимогам абзацу 2 частини 4 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з частиною 1 статті 14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону. Відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може («може», а не зобов’язаний) вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Дана продукція закуповується, як сувенірна, з метою відзначення (нагородження) окремих громадян. Керуючись вимогами до якості та довговічності сувенірної продукції, що закуповується, моделі годинників, зазначені в Додатку 1, зарекомендували себе на практиці з найкращої сторони. Враховуючи зазначене, інформацію про проведення зазначеної спрощеної закупівлі підготовлено замовником у повній відповідності до вимог Закону
Шановний учасник! З приводу Вашої вимоги повідомляємо наступне. Звертаємо Вашу увагу, що згадана закупівля є спрощеною закупівлею, а не тендерною закупівлею шляхом проведення процедури відкритих торгів, оскільки очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Згідно з частиною 1 статті 14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону. Відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може («може», а не зобов’язаний) вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Враховуючи викладене, вважаємо, що згадана спрощена закупівля, у тому числі відповідні документи, що підготовлені для її проведення, повністю відповідають вимогам Закону. Зміни до «Інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» (Додаток 1 до Оголошення) Замовником вноситися не будуть
Відповідаємо одразу і на запитання і на вимогу.
Статус вимоги:
Відхилено