-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональний комп’ютер (30213300-8 Настільні комп’ютери), ноутбук (30213100-6 Портативні комп’ютери))
Торги не відбулися
119 470.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 597.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 597.35 UAH
Період оскарження:
15.09.2021 17:00 - 21.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
8c1d0df3b818424e9c8a6820d5cc6c32
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-15-011903-b.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування (сервісний інженер).
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизиваоних сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.09.2021 20:31
Вирішення:
Роз’яснення.
Замовником, у вимогах до спрощеної закупівлі, було зазначено вимоги щодо гарантійного обслуговування, а саме: в якості сервісного центру, для забезпечення учасником гарантійного обслуговування товару, може бути: сервісний центр Учасника, або структурні підрозділи учасника, або сервісні центри виробника. З метою підтвердження цієї інформації учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати окрему довідку, складену в довільній формі, яка підтверджує наявність сервісного центру в м. Луцьк із зазначенням його адреси, номеру (номерів) контактного телефону, графіку роботи а також зазначити (власний сервісний центр або на договірних засадах) . У випадку, коли запропонований сервісний центр в м. Луцьк не є власним Учасника, потрібно надати підтверджуючий документ (договір на сервісне обслуговування), за яким даний сервісний центр буде здійснювати гарантійне обслуговування поданого у пропозиції Учасника товару.
Вимога щодо гарантійного обслуговування в авторизованих сервісних центрах, призведе до зменшення кількості учасників, оскільки послуга по гарантійному обслуговуванню є супутньою послугою закупівлі, основним завданням якої є гарантійне обслуговування запропонованого Учасником товару, яке на себе бере саме Учасник закупівлі. Наголошуємо Вам на тому, що Замовник немає ніякого відношення до взаємовідносин Учасника з виробниками.
Звертаємо вашу увагу на специфічну діяльність Замовника, а саме установа є лікарняним закладом, діяльність якої значною мірою залежить від комп’ютерної техніки, вихід з ладу якої може призвести до ускладнення проведення своєї діяльності. У зв’язку з цим, для зменшення затрат часу на ремонт (в разі його потреби), Замовником було зазначено саме наявність сервісного центру, а не самого місцезнаходження Учасника, в м. Луцьк. У випадку, коли запропонований сервісний центр в м. Луцьк не є власним Учасника, потрібно надати підтверджуючий документ (договір на сервісне обслуговування), за яким даний сервісний центр буде здійснювати гарантійне обслуговування поданого у пропозиції Учасника товару, що не обмежує взяття участі Учасників з інших регіонів України.
Враховуючи вищевикладене, та керуючись при здійсненні закупівель принципами, зазначеними у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням, Замовником не будуть вноситись жодні змін у “Вимоги до предмета закупівлі”, а Ваша вимога буде відхилена.
Статус вимоги:
Відхилено