-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-95 (за талонами) (код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Завершена
149 250.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 746.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 746.25 UAH
Період оскарження:
14.09.2021 15:29 - 20.09.2021 11:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги замовника
Номер:
0d3de2bd62f448978b25d01ac1b99f86
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-14-004227-c.a1
Назва:
дискримінаційні вимоги замовника
Вимога:
1.Вимога Оголощення щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази, що встановлено ( п.29) рекомендованим листом АМКУ №17-рк від 09,04,2020 року , та РІШЕННЯМ № 17920-р/пк-пз від 23.09.2020 р. ПОСТІЙНО ДІЮЧІЙ АДМІНІСТРАТИВНОЙ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ.
2. .Вимога Замовника щодо наявності в учасника « копію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на власні або орендовані АЗС мають бути видані на ім’я учасника» також звужує коло потенційних учасників аукціону, що встановлено рекомендованим листом АМКУ №17-рк від 09,04,2020 року
- «(п.35) Відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки»;
-«п.(36) Оскільки продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, у таких суб’єктів господарювання відсутні ліцензії на здійснення діяльності з роздрібної торгівлі пальним. При цьому відпуск нафтопродуктів здійснюється через партнерські АЗС інших суб’єктів господарювання, які мають відповідні ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
-« (37) Відтак вимога в тендерній документації щодо наявності саме в учасника ліцензій на право здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним обмежує право взяти участь в торгах інших суб'єктів господарювання, зокрема тим, які мають в наявності ліцензії на оптову торгівлю пальним».
Вимагаємо вилучити вищезазначені вимоги з Оголощення.Надати можливість участі в торгах учасникам, які мають партнерські договори з АЗС
У разі не задоволення вищезазначенних вимог будемо вимушені звернутися зі скаргою/інформацією до відповідного управління министерства юстиції України та до вищстоящого органу
Пов'язані документи:
Учасник
- АМКУ по власним АЗС роздріб ліц.pdf 15.09.2021 10:03
- рішення від 23.09.2020 № 17920 (1) (1).pdf 15.09.2021 10:03
Дата подачі:
15.09.2021 10:03
Вирішення:
Шановний учасник, надаємо відповідь на Вашу Вимогу стосовно розгляду умов наданих в оголошенні на проведення спрощеної закупівлі. За результатом розгляду повідомляємо, що в оголошенні на проведення спрощеної закупівлі не встановлено жодної дискримінаційної умови. Наведені Вами аргументи не відповідають нормам законодавства України та є підставою для відхилення Вашої Вимоги з наступних підстав:
Відповідно до вимог ч.2 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі» Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.
Відповідно до вимог Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» № 481/95-ВР від 19.12.1995р. в сфері обігу пального розділяють окремі види діяльності, а саме: виробництво, зберігання, оптова та роздрібна торгівля пальним.
Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому».
Пунктом 3 Постанови від 20 грудня 1997 р. N 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» визначається: «Роздрібна торгівля нафтопродуктами здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання відповідних документів дозвільного характеру та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. Торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. Забороняється торгівля нафтопродуктами на автозаправних станціях, автогазозаправних станціях, в автогазозаправних пунктах безпосередньо з автоцистерн. Торгівля нафтопродуктами (крім бензину, дизельного палива, скрапленого вуглеводневого газу) у дрібній розфасовці може здійснюватися через об’єкти роздрібної торгівлі (далі - пункти продажу нафтопродуктів).
Отже, дана закупівля передбачає відпуск пального з АЗС в паливні баки автотранспорту Замовника, що за всіма ознаками є операцією з роздрібної торгівлі пальним.
Таким чином, Вимога щодо наявності в учасника не лише «партнерських», а й мінімально-необхідної кількості власних або орендованих АЗС та надання в складі пропозиції копій ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним спрямована на з’ясування наявності в учасників прав на провадження відповідного виду діяльності, а також є гарантією виконання договору протягом строку його дії, в зв’язку з тим, що «партнерські» угоди є фактично простими договорами купівлі-продажу товару у суб’єктів, що є операторами мереж АЗС, такій договір не несе жодних обов’язків оператора мережі АЗС перед Замовником та може бути розірваний в будь-який момент будь-якою стороною договору, що не дає гарантій якісного та вчасного виконання договору закупівлі. Не маючи відносин з суб’єктом господарювання, що безпосередньо здійснює відпуск пального, замовник позбавлений можливості контролю за якістю пального. Замовник є надавачем медичних послуг населенню за програмою медичних гарантій, має на підприємстві мобільні бригади які проводять забори біологічних матеріалів у пацієнтів на дому, та декілька медичних команд, що залучені до вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Cov-2. Таким чином підприємству необхідні гарантії безперебійного відпуску пального з АЗС.
Враховуючи вищевказане, у задоволені вимоги відмовлено.
Статус вимоги:
Відхилено