-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
приладдя до фотокопіювальних апаратів
Завершена
157 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 785.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 785.00 UAH
Період оскарження:
13.09.2021 16:45 - 17.09.2021 09:00
Вимога
Відхилено
Дескримінаційні вимоги
Номер:
4caba9319f7141c59c38ca476d782200
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-13-013910-b.b1
Назва:
Дескримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовнику!
На вимогу згідно Додатку № 2 до Оголошення "На оригінальний товар, учасник надає лист від виробника, або офіційного представника виробника в Україні, офіційного дистриб'ютора в Україні, що витратні матеріали що пропонує учасник є оригінальними від виробника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику та містити посилання на номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу." Повідомляємо, що Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання листа від виробника, або офіційного представника виробника в Україні обмежує коло можливих учасників закупівлі тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин із виробником продукції не мають. Даний висновок також підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання. оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні (тощо) стосунки саме з виробником. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Так як дана вимога в оголошенні стосується викоючно на продукцію торгової марки Xerox повідомляємо, що отримати інформацію про оригінальність товару торгової марки Xerox може будь хто за наступним посиланням на сайт виробника https://www.xerox.ua/paper-and-supplies/rashodnye-materialy/proverka-originalnosti-kartridzhej/для цього не потрібно жодних листів від Виробника або офіційного представника.
На вимогу згідно Додатку № 2 до Оголошення "У разі, якщо Учасник пропонує еквівалент витратних матеріалів до друкуючої техніки, він має надати в складі своєї пропозиції оригінал листа або копії від компанії-виробника або їх офіційних представництв відповідальних за територію України про можливість використання запропонованого Учасником еквіваленту товару без погіршення технічних характеристик устаткування, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника устаткування." Повідомляємо, що загальновідомим та загальновизнаним фактом є те, що виробники пристроїв (принтерів та багатофункціональних пристроїв) виключають можливість використання витратних матеріалів, окрім тих, що вироблені саме відповідними виробниками пристрів, а використання витратних матеріалів інших виробників є порушенням умов експлуатації та не є обставиною (умовою), яка забезпечує збереження умов гарантійного обслуговування.
Отже, жоден із виробників обладнання для друку не надає листів які рекомендували б використання в їхньому обладання картриджів еквівалентів. У підтвердження наших слів надаємо витяги з посібників користувача деяких з виробників. А також офіційні листи від виробників. Зважаючи на вище викладене дана вимога унеможливлює участь у закупівлі виробників та компаній постачальників еквівалентних картриджів, що в свою чергу є дескримінацією даних учасників.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, та виключити з неї вимоги які є дескрисінаційними та які не відповідають вимогам Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- НР лист про еквівалент та ліцензії.pdf 14.09.2021 17:48
- Витяги з посібників користувача.docx 14.09.2021 17:48
Дата подачі:
14.09.2021 17:48
Вирішення:
Шановний Учасник, на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Керуючись вищевказаним, надаємо відповідне роз’яснення щодо вимоги надати на оригінальний товар (ТОНЕР-КАРТРИДЖ XEROX VL B7025/ 7030/ 7035, Вузол закріпленя (ф’юзерний модуль) VL B7025/7030/7035, Копи картридж Xerox VL B7025/7030/7035), лист від виробника, або офіційного представника виробника в Україні, офіційного дистриб'ютора в Україні, що витратні матеріали що пропонує учасник є оригінальними від виробника , повідомляємо що на даний час Замовник у своїй діяльності в основному використовує пристрої для друку та фотокопіювання бренд Xeroх гарантійний термін яких ще не скінчився. В документації на техніку зазначено, що користувач повинен використовувати тільки оригінальні матеріали. Замовник не має повноважень від виробника пристроїв або його офіційного представника на території України, самостійно визначити, наскільки запропонований товар є оригінальним. Відрізнити підроблену або відновлену продукцію від оригінальної не завжди можливо та необхідні додаткові фінансові витрати на проведення відповідних експертиз, що також потребує додаткового часу.
На вимогу згідно Додатку № 2 до Оголошення «У разі, якщо Учасник пропонує еквівалент витратних матеріалів до друкуючої техніки, він має надати в складі своєї пропозиції оригінал листа або копії від компанії-виробника або їх офіційних представництв відповідальних за територію України про можливість використання запропонованого Учасником еквіваленту товару без погіршення технічних характеристик устаткування, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника устаткування» Замовник повинен бути впевнений про безпечність та допустимість використання, відсутність негативних наслідків при застосуванні витратних матеріалів, вироблених не виробниками відповідного обладнання. Оскільки правила (інструкції) з експлуатації конкретного обладнання встановлює його виробник, вимога надання письмового підтвердження виробником обладнання щодо можливості використання витратних матеріалів, виготовлених стороннім виробником, є законною та обґрунтованою. Зважаючи на те, що учасник не позбавлений права звернення за отриманням письмового підтвердження від виробників копіювальної та друкувальної техніки щодо сумісності та відповідності запропонованого учасником товару, вищезгадана вимога також не є дискримінаційною.
У зв'язку з чим повідомляємо про відсутність підстав для задоволення Вашої вимоги так як зазначена вимога встановлена Замовником задля забезпечення здійснення закупівлі якісного, імпортованого на територію України (або виробленого на території України) із дотриманням всіх законодавчих приписів та офіційних процедур, товару у надійного постачальника. Зважаючи на те, що учасник не позбавлений права звернення за отриманням письмового підтвердження від виробників копіювальної та друкувальної техніки щодо сумісності та відповідності запропонованого учасником товару, вищезгадана вимога також не є дискримінаційною
Таким чином ці вимоги дозволяють унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. Таким чином, замовник захищає себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції. Враховуючи викладене, підстави для задоволення Вашої вимоги та внесення змін до документації для проведення спрощеної закупівлі відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено