• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Тверде паливо

Вугілля кам'яне марки АМ 13-25 "або еквівалент"

Завершена

192 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 920.00 UAH
Період оскарження: 13.09.2021 15:38 - 17.09.2021 15:25
Вимога
Відхилено

Прийняття неправомірного рішення Замовником про відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ "ВКФ "Теплоенергосервіс"

Номер: 3927100e567e44588fcbd5c7fbceb456
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-13-011588-b.b1
Назва: Прийняття неправомірного рішення Замовником про відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ "ВКФ "Теплоенергосервіс"
Вимога:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №31 від 28.09.2021 року (про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКФ «Теплоенергосервіс») тендерну пропозицію ТОВ «ВКФ «Теплоенергосервіс» було відхилено у зв’язку з тим, що пропозиція учасника не містить кваліфікованого цифрового підпису. Категорично не погоджуємось з прийнятим рішенням та вважаємо його таким, що ухвалено з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне. Частиною 3 ст. 12 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Згідно ч.ч. 1-3 ст. 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України "Про електронні довірчі послуги". У п.п. 23, 44 п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» вказано, що кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Частиною 3 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; 4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) умови оплати; 7) очікувана вартість предмета закупівлі; 8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель); 9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю); 10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; 11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати); 12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Відповідно до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, Замовником не було визначено, як обов’язковою, умову накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на пропозицію учасника. При цього Замовником згадується про накладення КЕП лише у проекті договору, а саме в останньому абзаці п. 11.5 «Порядок розірвання договору в односторонньому порядку: Замовник повідомляє про своє рішення розірвати договір Постачальника шляхом направлення листа на електронну пошту з накладанням КЕП уповноваженої особи Замовника, зазначену у цьому Договорі, або направлення цінного листа на поштову адресу, зазначену у цьому Договорі, за 10 (десять) календарних днів до дати розірвання цього Договору. В даному випадку Договір вважається розірваним в односторонньому порядку через 10 днів з дати надсилання листа на електронну пошту або отримання іншою Стороною письмового повідомлення про розірвання цього Договору» та у п. 11.9. «Сторони визнають та приймають наступні засоби комунікації на виконання взаємних зобов’язань за цим Договором: електронна пошта, поштовий зв’язок згідно з офіційними адресами Сторін, що зазначені у розд. 14 цього Договору. При цьому, листи, що направляються електронною поштою, мають супроводжуватися накладенням у встановленому законом порядку КЕП уповноваженої особи Сторони» Проекту договору. Вказані пункти Договору не визначають обов’язковою умовою накладення КЕП на тендерну пропозицію Учасника, а лише порядок взаємодій Замовника та Постачальника товару (яким Учасник ТОВ «ВКФ «Теплоенергосервіс» ще не є), а тому посилання Замовника на рiшення Органу Оскарження № 9248-р/пк-пз вiд 27.04.2021 року в закупiвлi за iдентифiкатором UA-2021-03-19-001381-b є некоректним, оскільки про розгляді скарги у закупівлі № UA-2021-03-19-001381-b, умовами тендерної документації передбачалось накладення КЕП на пропозицію учасника. В даному випадку умови тендерних документації не є тотожними, а тому посилатись на рішення АМКУ № № 9248-р/пк-пз вiд 27.04.2021 року в закупiвлi за iдентифiкатором UA-2021-03-19-001381-b неможна. Отже, законом передбачена та визначена можливість для учасників процедур закупівель підписувати тендерні пропозиції як УЕП, так і КЕП, а тому рішення про відхилення пропозиції Учасника спрощеної процедури закупівель – ТОВ «ВКФ «Теплоенергосервіс» є неправомірним, безпідставно відхиленим та таким, що підлягає скасуванню. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Крім того, частиною 3 ст. 164-14 КУпАП встановлена адміністративна відповідальність, передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення, за відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення), за що передбачена відповідальність. Санкція статті передбачає накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить від 25 500,00 грн. до 51 000, 00 грн. Враховуючи викладене вище, вимагаємо скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №31 від 28.09.2021 року (про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКФ «Теплоенергосервіс») з подальшим визначенням тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВКФ «Теплоенергосервіс», як переможної.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога про спосіб подання електронних документів та їх формат ідентифікації не обов’язково повинен бути визначений саме умовами закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено