• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вироби медичного призначення

Торги відмінено

295 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 13.09.2021 15:15 - 25.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови в тендерній документації

Номер: 9019c66a226e4074918431b99a2d4ac4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-13-010746-b.b1
Назва: Дискримінаційні умови в тендерній документації
Вимога:
Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ч. 4 ст. 5 Закону передбачає, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При цьому, аналіз тендерної документації, зокрема вимоги до предмету закупівлі, свідчить про відверте встановлення Замовником вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі і нас. Так, згідно Додатку № 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації 5 позиція у відповідній таблиці: «Рукавички оглядові нітрилові (стерильні, з високим ступенем захисту, текстуровані, без пудри) розмір M». Дана позиція по сукупності медико-технічних вимог, передбачених Замовником, відповідає виключно одному товару, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753, №754, №755 від 02.10.2013. Даний товар є абсолютно ексклюзивним на ринку медичних виробів України, реалізується виключно одним ексклюзивним дистриб’ютором (уповноваженим представником) виробника і не має жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту. Згідно п. 5 Загальних вимоги до предмету закупівлі Додатку 3 до тендерної документації встановлюється наступна вимога: З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає документація, якщо учасник не є виробником предмету закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати гарантії можливості поставки предмета закупівлі у кількості, якості, термінами придатності, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. У якості таких гарантій учасник надає гарантійний лист у довільній формі. Також положеннями тендерної документації не передбачено поділ предмету закупівлі на лоти. Учасники подають тендерні пропозиції за предметом закупівлі в цілому. В сукупності і окремо зазначені вище вимоги до предмету закупівлі призводять до того, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які, по-перше, мають договірні відносини з ексклюзивним дистриб’ютором (уповноваженим представником) або сам ексклюзивний дистриб’ютор (уповноважений представник) виробника даного товару в Україні і можуть отримати авторизаційний лист від даного ексклюзивного дистриб’ютора (уповноваженого представника) виробника в Україні. (Очевидно, що виходячи з практики комерційної діяльності і за своєю суттю такий лист видається, як правило, лише одному контрагенту). Це в свою чергу призводить до того, що коло потенційних учасників штучно і значно обмежується мінімальною кількістю. Головну увагу звертаємо на те, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які можуть запропонувати всі без винятку види виробів медичного призначення, визначені у загальному предметі закупівлі. Такі дії замовника є дискримінаційними, оскільки участь у процедурі закупівлі може прийняти лише той учасник, який має можливість запропонувати весь перелік лікарських засобів, включених до предмету закупівлі. Умисне згрупування номенклатури в один лот штучно зводить до абсолютного мінімуму коло потенційних учасників закупівлі і створює монопольне середовище для самого виробника ексклюзивної продукції або єдиного учасника, який має налагоджені зв’язки/дистриб’юторські договори з виробником. При цьому замовник для усунення дискримінаційних вимог може «ексклюзивні», тобто такі, які не мають еквівалентів на ринку України, найменування закуповувати окремо від інших найменувань, які мають свої еквіваленти, шляхом винесення їх до окремого лоту в рамках даної закупівлі. Включення як замінних, так і незамінних «ексклюзивних» виробів медичного призначення однозначно призводить до порушення добросовісної конкуренції на ринку виробів медичного призначення. Виходячи з вищевикладеного та на підставі ст.. 5, 22, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО: 1) Усунути порушення під час проведення тендеру і видалити дискримінаційні вимоги з тендерної документації шляхом розподілу предмету закупівлі на лоти і винесення позиції «Рукавички оглядові нітрилові (стерильні, з високим ступенем захисту, текстуровані, без пудри) розмір M» до окремого лоту. У разі якщо нашу вимогу буде залишено без задоволення, а відверті дискримінаційні вимоги до предмету державної закупівлі будуть збережені в тендерній документації, ми будемо оскаржувати дане рішення у АМКУ (Хочемо звернути увагу Замовника, що практика розгляду подібних скарг у АМКУ, по-перше, підтверджує позицію АМКУ, що такі вимоги до предмету закупівлі є дискримінаційними і свідчить про абсолютну юридичну перспективу скаржника у подібних справах (наприклад, оскарження умов тендерної документації наступних закупівель: ідентифікатори UA-2017-02-16-000397-b, UA-2018-02-26-001103-c, UA-2019-08-08-000508-a). Крім того, ми будемо клопотати через громадську організацію перед відповідним територіальним органом Держаудитслужби про проведення моніторингу даної закупівлі на предмет порушень законодавства у сфері державних закупівель та звертатись з заявами до відповідних правоохоронних антикорупційних органів на предмет перевірки даної закупівлі на корупційну складову.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши вимогу розподілу предмету закупівлі на лоти, повідомляємо наступне. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівліта сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708). Замовник може (але не зобов’язаний) визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Закупівля виробів медичного призначення без поділу на лоти не призводить до порушення чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 29.09.2021 15:22