-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 : 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Мультимедійне обладнання для навчальних кабінетів)
Завершена
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження:
13.09.2021 14:54 - 25.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Авторизація
Номер:
1dcb515c694646f0822ea4ed9e9f4264
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-13-010006-b.a2
Назва:
Авторизація
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.09.2021 09:42
Вирішення:
Перше: Замовник наполегливо просить потенційних Учасників уважно ознайомлюватись з тендерною Документацією, та вкотре повторює, що тендерна документація не має посилань на конкретну марку, модель, конструкцію і так далі. Також вкотре наголошуємо що Учасник має можливість запропонувати аналог товару який буде повністю відповідати технічним вимогам Замовника або еквівалент, технічні характеристики якого є кращими.
Також вважаємо за потрібне наготолисти, що автризаційний лист може бути поданий не лище від виробника, а й від його офіційного диллера/представника на території України.
Друге: Повідомляємо Вам що Замовник у своїй роботі не може керуватися конкретним Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, адже практика розгляду скарг різноманітна та стосується конкретних обставин проведення торгів зовсім різними замовниками. Рішення органу оскарження є суб’єктивною думкою членів колегії щодо окремо визначених обставин і не є рекомендаційним чи обов’язковим для врахування в роботі іншими розпорядникам коштів, яких вони не стосуються.
Щодо наведених Вами рішень АМКУ:
1. UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a
В даному конкретному випадку Замовник встановив наступну вимогу:
«- учасник в складі своєї пропозиції повинен надати кольорову скан-копію оригіналу листа від виробника (HP) запропонованих витратних матеріалів та обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника (лист від виробника адресований на данні торги)»
Тобто, Замовник встановив вимоги надання авторизаційного диста від КОНКРЕТНОГО ВИРОБНИКА (НР), тобто позбавив можливості в участі Учасників які представляють продукцію від інших виробників, та диллерів.
Повністю аналогічною є ситуація на представленому Вами прикладі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c)
Замовник обгрунтовано вважає що приведені приклади ніяким чином не повторюють та не мають нічого спільного з даними конкретними торгами, та вимогами щодо авторизаційного листа які встановлені даною тендерною документацією.
Відповідно до вищевикладеного, Замовник не має підстав для внесення змін до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:
d8b3e329b3af4ad38920966124805902
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-13-010006-b.b1
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Доброго дня,Шановний Замовник!
У ваших Вимогах вказано:
2.2. Копію чинного на дату проведення аукціону висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на мультимедійний комплекс. (або на кожну складову мультимедійного комплексу)
2.3. Копію сертифікату(декларації) відповідності на інтерактивний мультимедійний комплекс. (або на кожну складову мультимедійного комплексу)
2.4. Копія чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на обладнання (виробництво) інтерактивних комплексів.
Чи знаєте Ви,що інтерактивний комплекс це не цілісна конструкція? Він складається з певного переліку обладнання і не завжди одного і того ж Виробника.
Ви свідомо обмежуєте коло учасників Вашої закупівлі, адже Учасники які мають відповідні сертифікати на кожну окрему складову Інтерактивного комплексу не зможуть взяти участь у Вашій закупівлі.
Вимагаємо внести зміни до своєї тендерної документації і не порушувати ЗУ "Про публічні закупівлі"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.09.2021 09:41
Вирішення:
Доброго дня! Доброго дня! Відповідно до ст. 22 ЗУ Про публічні Закупівлі, Тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до тендерної документації, предметом даної Закупівлі є саме Інтерактивний комплекс, як єдине комплексне рішення, а не закупівля окремих складових, з яких в теорії можна було б цей інтерактивний комплекс скласти (проводячи аналогію, наприклад не виникає питань, коли закуповується персональний комп’ютер, а не окремо процесор, материнська плата і так.далі. )
Даний комплекс повинен функціонувати як єдине ціле, також мати відповідну гарантію та сервісне обслуговування, повинен бути проведений кваліфікований монтаж обладнання та його налаштування.
Щодо тезису «Також зазначена вимога є дискримінаційною відносно тих учасників, які є виробниками інтерактивних комплексів, самостійно збираючи їх із зазначених складових. У таких учасників відсутній суб’єкт, який міг би надати учасникам документацію на інтерактивний комплекс у цілому», в такому випадку, якщо Ви є «Виробниками» Ви маєте можливість оформити своє Виробництво відповідно до чинного Законодавства, отримати необхідні сертифікати, та на надавати відповідну гарантію саме на «вироблений» Вами інтерактивний комплекс, та нести повну відповідальність за фуннкціональну сумісність, монтаж, сервіс пропонованого Вами обладнання.
Також просимо звернути увагу, що ви самі вказуєте на те що Учасник має змогу дати сертифікати якості як на інтерактивний комплекс, так і на окремі його складові, а саме:
- Копію чинного на дату проведення аукціону висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на мультимедійний комплекс. (або на кожну складову мультимедійного комплексу);
- Копію сертифікату(декларації) відповідності на інтерактивний мультимедійний комплекс. (або на кожну складову мультимедійного комплексу)
Тому звертаючи увагу на все вище викладене, Замовник не бачить потреби вносити зміни до тендерної документації.
Дякуємо за Ваше звернення!
Статус вимоги:
Відхилено