-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Плівка медична рентгенівська.
Тип процедури: Спрощена закупівля відповідно ст. 14 Закону «Про публічні закупівлі». Інформація про технічні та якісні характеристики вказані в Додатку №3. Місце знаходження замовника: 16600,Чернігівська область,м. Ніжин, вулиця Академіка Амосова 1
Завершена
71 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 355.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 355.00 UAH
Період оскарження:
13.09.2021 14:04 - 17.09.2021 14:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
ff1460ed8ae346d98e49a26d8996677b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-13-008314-b.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! В Інформації для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів по закупівлі код ДК 021:2015: 32350000-1 Частини до аудіо- та відеообладнання (Плівка медична рентгенівська.), Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торгівельну марку та виробника, та вказує, що еквівалент в даній закупівлі не передбачається!, але ж : Відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (Документ 922-VIII, нова редакція від 19.04.2020, підстава - 114-IX), розділ III загальні умови здійснення закупівлі, Стаття 14, пункт 4 у разі здійснення спрощеної закупівлі (придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто , Ви можете вказати, який саме еквівалент, але заборонити НЕ МОЖЕТЕ!
Нагадаємо, що еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог Тож, звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку процедури допорогових закупівель, де однією з ключових вимог до проведення допорогових торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру.
Натомість Замовник зазначив конкретну назву товару та інформацію про те, що еквівалент в даній закупівлі не передбачається! Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», де чітко зазначено, що при формуванні технічного завдання на предмет закупівлі та проведенні процедури закупівлі Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд аналогів і є дискримінаційним підходом до Учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників. Зазначення найменувань плівок з його унікальними технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику.
Зазначення в предметі закупівлі найменування плівок суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
З метою уникнення непорозумінь між учасниками та Замовником, а також керуюсь ст.ст. 2, 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Вимагаємо внести відповідні зміни згідно із зазначеними вище вимогами для проведення закупівлі через систему електронних торгів, якою передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції аналог плівки, що зазначені в Інформації для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів по закупівлі код ДК 021:2015: 32350000-1 Частини до аудіо- та відеообладнання (Плівка медична рентгенівська.). Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Документації на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.09.2021 11:53
Вирішення:
У відповідь на вимогу про усунення порушення повідомляємо наступне:
Вимоги щодо предмету закупівель визначалися з огляду на наявне рентгенографічне обладнання та позитивний досвід використання саме тих товарів, які зазначені у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Ці товари є якісними та загальнодоступними, серед суб’єктів господарювання, які здійснюють їх реалізацію присутня конкуренція (виходячи із інформації, розміщеної на веб-порталі ПРОЗОРРО), що дозволить дотриматися при проведенні закупівель принципів максимальної економії та ефективності. Замовником зроблено зважений підхід до формування технічних вимог, оскільки: обладнання, яке функціонує в нашому лікувальному закладі не перший рік налагоджене на роботу з даними матеріалами; враховується якість товару, його технічні характеристики та те, як він показав себе на практиці. Закупівля менш якісного товару дає результат низької ефективності закупівлі, а в тривалішому періоді часу може й зумовити надмірне витрачання коштів.
Відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (Документ 922-VIII, нова редакція від 19.04.2020, підстава - 114-IX), розділ III загальні умови здійснення закупівлі, Стаття 14, пункт 4 у разі здійснення спрощеної закупівлі (придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Згідно абзацу 2 п. 4 статті 14 у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. У цій статті вказано «може вказати» але не «зобов’язаний». Отже за таких обставин відсутні факти, які б свідчили про створення перешкод для участі будь-кого з потенційних учасників, кожен з яких фактично має змогу ознайомитись зі змістом документації та надати відповідні документи пропозиції, що вимагаються замовником. Зазначати наявність чи відсутність еквіваленту товару в спрощених (допорогових) закупівлях є правом(!) замовника, а не обов'язком. Тобто замовник спрощеної (допорогової) закупівлі має право посилатися на певну торговельну марку або виробника. Замовник має законне право зазначати інформацію щодо конкретного виробника (марки, фірми т.д) продукції при цьому не порушуючи законодавство, яке регулює порядок проведення спрощених (допорогових) закупівель. Зазначення конкретного виробника продукції в даній процедурі закупівлі обумовлено позитивним досвідом її використання. Дана процедура закупівлі організовувалася та проводиться з врахуванням принципів максимальної економії та ефективності. Він є один із ключових принципів закупівель.
Тендерна документація не містить заборони учасникам пропонувати товар аналогічний предмету закупівель, у ній міститься лише застереження про те, що пропозиція учасника у якій до закупівлі буде запропоновано товар інший, аніж визначено у додатку №1 до оголошення, вважатиметься такою, що не відповідає умовам тендерної документації.
Звертаємо увагу на те, що прийняття аналогів та/або еквівалентів є правом, а не обов’язком замовника. При цьому, наголошуємо на тому, що відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі ПРОЗОРРО, наявність такого права замовника ніким не спростована, і замовники постійно ним користуються. То ж заклад охорони здоров’я у даному випадку вирішив скористатися своїм правом та придбати ті товари, які дійсно потрібні для проведення рентгенографічних досліджень і з якими зручно працювати.
Отже, замовником під час проведення закупівель не порушено норми діючого законодавства, вони проводяться із дотриманням принципів максимальної економії та ефективності, а наведені у вимозі доводи цього не спростовують.
Статус вимоги:
Відхилено