-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
15420000-8 Рафіновані олії та жири (Рафінована олія соняшникова)
Завершена
118 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 590.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 590.00 UAH
Період оскарження:
10.09.2021 16:30 - 16.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
відхилення тендерної пропозиції ФОП Корякіної Л.В. на підставах, що не передбачені законом (безпідставне відхилення)
Номер:
e29856b433c045cd9aa0b61e8d60aacd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-10-005427-b.b1
Назва:
відхилення тендерної пропозиції ФОП Корякіної Л.В. на підставах, що не передбачені законом (безпідставне відхилення)
Вимога:
Згідно протоколу № 08/10-21 уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства "Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради" від 08.10.2021 року по закупівлі UA-2021-09-10-005427-b, пропозицію Учасника ФОП Корякіна Людмила Валентинівна відхилено у зв’язку з неподанням останньою у складі своєї пропозиції підтвердження фінансової спроможності.
Так, відповідно до п. 13 Додатку № 1 до документації Учасники повинні надати: наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю: фінансова звітність за останній рік, яка підтверджує обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Фінансова звітність — це звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства, яку вони зобов’язані складати на підставі даних бухгалтерського обліку.
Прошу звернути увагу, що фінансова звітність передбачена виключно для юридичних осіб, тому до фізичних осіб цей критерій не застосовується. Фізичні особи-підприємці також не мають фінансової звітності, адже вони складають і подають податкові декларації, в яких зазначають обсяг свого оподатковуваного доходу. При цьому, Закон передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником (ч. 11 ст. 26 Закону).
Оскільки документація містить чітку вимогу «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», що виключає необхідність підтверджувати свою фінансову спроможність учасниками фізичними особами – підприємцями.
З огляду на викладене, випливає, що пропозиція ФОП Корякіної Л.В. відхилена на підставах, не передбачених законом. Відповідно до ст. 164-14 КУпАП за відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) передбачено штраф на службових (посадових), Уповноважених осіб замовника, членів тендерного комітету у розмірі від 25500,00 до 51000,00 грн.
Враховуючи вищезазначене, вимагаю скасувати протокол № № 08/10-21 уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства "Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради" від 08.10.2021 року як незаконний та такий, що суперечить вимогам чинного законодавства України та провести повторний розгляд пропозиції ФОП Корякіна Л.В.
У разі ігнорування даної вимоги, я змушений буду звернутися з відповідною заявою до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області. Звертаю вашу увагу, що у разі добровільного усунення уповноваженими особами замовника виявлених порушень по закупівлі, вищезазначені штрафи не накладаються.
Разом з тим, хочу зауважити, що різниця в сумі між пропозицією скаржника ФОП Корякіною Л.В. та учасником, якого визнано переможцем, складає 20 106,60 грн. Тобто, прийнявши незаконне рішення, яким відхилено пропозицію учасника ФОП Корякіної Л.В., уповноваженою особою замовника Г.О.Кропивою фактично здійснено розтрату бюджетних коштів у сумі 20 106,60 грн.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2021 15:35
Вирішення:
Одним із кваліфікаційних критеріїв, передбачених Законом про публічні закупівлі є «наявність фінансової спроможності». Закон про публічні закупівлі передбачає, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Таким чином, замовник може встановити в тендерній документації вимогу підтвердити учасником його обсяг річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості або менше неї, але ніяк не більше. Відповідність обсягу річного доходу (виручки) очікуваній вартості закупівлі перевіряється тільки за рік.
В пункті 13 додатку №1 до оголошення про закупівлю вимагається підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасника у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Фізичні особи підприємці обсяг річного доходу (виручки) відображають в податковій декларація платника єдиного податку, форма якої затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2020 №752 (Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578).
Натомість в складі пропозиції учасника ФОП "КОРЯКІНА ЛЮДМИЛА ВАЛЕНТИНІВНА" відсутня податкова декларація платника єдиного податку яка підтверджує обсяг річного доходу (виручки) учасника у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Таким чином, пропозиція ФОП "КОРЯКІНА ЛЮДМИЛА ВАЛЕНТИНІВНА" підлягає відхиленню відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 закону, оскільки пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено