• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дороги по вул. Квіткова, від вул. Південна, 14 до вул. Квіткова, 17 в смт Чабани Києво-Святошинського району Київської області (коригування) (45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)

Капітальний ремонт дороги по вул. Квіткова, від вул. Південна, 14 до вул. Квіткова, 17 в смт Чабани Києво-Святошинського району Київської області (коригування) (45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)

Торги не відбулися

2 287 654.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 438.27 UAH
Період оскарження: 10.09.2021 16:15 - 24.09.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Просимо виключити дискримінаційну вимогу

Номер: a24e997497b04a139faae3c92f66bc5d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-10-002856-a.a1
Назва: Просимо виключити дискримінаційну вимогу
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику. Додатком 4 до Тендерної документації встановлено вимогу для учасників надати сертифікат на систему управління якістю Виробника продукції (суміші асфальтобетонні), продукція якого буде використовуватись при виконання робіт Учасником ДСТУ ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Виробника стосовно виробництва сумішей асфальтобетонних, код ДКПП 23.99 відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України). Дана вимога є дискримінаційною з наступних підстав. ЗУ «Про публічні закупівлі» у ст.ст. 16, 22, 23 надано Замовнику встановлювати вимоги до учасників закупівлі, в тому числі щодо наявності матеріально-технічної бази та технологій, ставити вимоги до якісних характеристик предмета закупівлі. Предмет закупівлі «Капітальний ремонт дороги по вул. Квіткова, від вул. Південна, 14 до вул. Квіткова, 17 в смт Чабани Києво-Святошинського району Київської області». Технічна специфікація передбачає роботи з Улаштування покриттiв товщиною 4 см iз гарячих асфальтобетонних сумiшей із матеріалу Сумiшi асфальтобетоннi гарячi i теплi [асфальтобетон щiльний] (дорожнi)(аеродромнi), що застосовуються у верхнiх шарах покриттiв, дрiбнозернистi, тип Б, марка 1 Таким чином, виходячи з мети закупівлі і її предмета, а також технічного завдання, замовником може ставитися вимога до якості продукції/її складових (в тому числі до асфальтобетонної суміші). Разом з тим, вимога замовника про наявність у постачальника асфальтобетону сертифіката ДСТУ ISO 9001:2018 – не відноситься до вимог підтвердження якості продукції. Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2018 підтверджує наявність на підприємстві - впровадженої системи управління якістю, тобто організації діяльності працівників і підрозділів у певний спосіб. В той же час, якість асфальтобетону підтверджується атестатом виробництва, лабораторними паспортами і протоколами випробувань партій асфальтобетонної суміші. Згідно з текстом стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (який включно як основу стандарту ДСТУ ISO 9001:2018) – «Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогтиполіпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі: a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. У цьому стандарті використано процесний підхід, елементами якого є цикл «Plan-Do-Check-Act» (PDCA) («Плануй-Виконуй-Перевіряй-Дій») та ризик-орієнтоване мислення. Процесний підхід дає змогу організації планувати свої процеси та їхні взаємодії. Цикл PDCA дає змогу організації забезпечувати впевненість у тому, що її процеси адекватно забезпечені ресурсами та керовані і що можливості для поліпшування визначено та зреалізовано. Ризик-орієнтоване мислення дає змогу організації визначати чинники, які можуть спричиняти відхилення її процесів та її системи управління якістю від запланованих результатів, щоб установлювати запобіжні заходи контролю для унайменшення негативних впливів і якнайбільшого використання можливостей, у міру їх виникнення (див. А.4). Постійне задоволення вимог і врахування майбутніх потреб і очікувань — це складне завдання для організацій у середовищі, яке стає все більш динамічним і складним. Для досягнення цієї цілі організація може вирішити за необхідне прийняти різноманітні форми поліпшування на додаток до коригування та постійного поліпшування, як-от проривні зміни, інновації та реорганізація. Принципи управління якістю такі: — орієнтація на замовника; — лідерство; — задіяність персоналу; — процесний підхід; — поліпшення; — прийняття рішень на підставі фактичних даних; — керування взаємовідносинами.» Таким чином, з наведеного вбачається, що стандарт ДСТУ ISO 9001:2018 не містить нормативів з якості продукції, а система управління якістю являє собою організацію діяльності працівників на виробництві і не є обов’язковою вимогою будівельної норми/стандарту, не є гарантією якості продукції. Система управління якістю пропонується виробникам для добровільної оптимізації їх діяльності і як спосіб найліпше задовольняти вимоги замовників і як своєрідне «підвищення рейтингу/рівня» підприємства в розрізі управління і взаємодії, що має впливати на прибуток підприємства і на задоволення потреб замовників. Сертифікація в Україні є добровільною, оскільки З 01.01.2018 Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» - втратив чинність і замість нього не прийнято іншого правового документа, який би визначав обов’язковість сертифікації. Що стосується національних стандартів, то вони застосовуються на добровільній основі суб’єктами господарювання за їх вибором (стаття 23 ЗУ «Про стандартизацію»). Стаття 6 ГК України декларує принцип свободи господарської діяльності. Стаття 44 ГКУ гарантує принципи самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону. Статтею 19 Конституції України встановлено: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Разом з тим, Замовником вимагається наявність сертифікату ДСТУ ISO 9001:2018 не у самих учасників процедури закупівлі, а у третіх осіб, які не є учасниками і вільні від виконання вимог тендерної документації. Асфальтобетонні заводи за даним предметом закупівлі не є постачальниками Замовника, а предметом закупівлі не є придбання асфальтобетонних сумішей. Тож постачання асфальтобетону здійснюватиметься не на користь Замовника, а на користь Підрядника (споживача послуг). Замовника має цікавити кінцевий результат – якість укладеного асфальтобетону, а не організація діяльності підрозділів, асфальтобетонного заводу. Проаналізувавши ринок асфальтобетонних виробів у м. Києві, ми не виявили у м. Києві асфальтобетонних заводів, які б мали сертифікат ДСТУ ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Виробника стосовно виробництва сумішей асфальтобетонних, код ДКПП 23.99 відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). Ми, як учасник закупівлі, за принципом вільного комерційного розрахунку і вибору контрагента (ст. 44 ГК України) використовуємо послуги асфальтобетонних заводів м. Києва, які знаходяться найближче до місця виконання робіт за предметом закупівлі, а саме – ПрАТ «Асфальтобетонний завод «АБ Соличний», ТОВ «АБЗ-1». Якість асфальтобетону, що виробляється даними підприємствами, підтверджується атестатами виробництва та іншими документами. Постачання продукції з указаних заводів є найбільш економічно доцільним через близьке розташування заводів до місця виконання робіт. Однак вказані заводи, як уже зазначалося, не мають сертифіката ДСТУ ISO 9001:2018, що вимагається замовником. Змусити завод отримати такий сертифікат ми не маємо права, оскільки це є порушенням свободи господарювання, а обов’язковість впровадження стандарту ДСТУ ISO 9001:2018 законом не встановлена. Таким чином, в умовах, що склалися, учасник змушений шукати інші заводи (інший завод), який відповідав би вимогам замовника. Такий завод завідомо буде економічно недоцільним для розрахунків цини пропозиції учасника і збільшує вартість виконання робіт. Крім того, завод може не бажати укладати договір з Нами без пояснення причин, або бути у домовленості з іншим учасником тендера, або може мати тривалу процедуру укладання договору, що унеможливить подання необхідних документів у складі пропозиції. Крім того, така ситуація порушує принцип вільного вибору контрагента (ст. 44 ГК України) і принцип рівної конкуренції, найбільшої економії (ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»), оскільки спонукає учасника шукати партнерських господарських відносин з конкретним заводом (заводами). Крім того, така ситуація порушує принцип недискримінації і рівного ставлення до учасників (ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»), оскільки надає невиправдані переваги учасникам (будівельним компаніям), які уже перебувають у господарських відносинах із заводом АБЗ, який відповідає вимогам замовника. Тим самим, звужується коло учасників закупівлі. Відтак, замовником незаконно вимагається наявність сертифікату ДСТУ ISO 9001:2018 у Виробника асфальтобетонних сумішей, яких учасник планує залучати під час виконання робіт за предметом закупівлі. У зв’язку з наведеним, просимо: 1) повідомити – чим керуваввся замовник під час включення даної вимоги у склад тендерної документації? 2) навести перелік асфальтобетонних заводів, які мають сертифікат ДСТУ ISO 9001:2018, виданий ООВ, що акредитований НААУ 3) виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу про надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2018 у Виробника асфальтобетонних сумішей
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, шановний Учаснику! Замовник розглядає питання необхідності внесення змін в тендерну документацію згідно Вашої вимоги. Зміни в ТД у разі їх затвердження будуть оприлюднені в системі електронних закупівель відповідно до чинного законодавства.
Статус вимоги: Задоволено