-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Сіль для промислового переробляння (14410000-8 Кам’яна сіль)
ПОСТАВКА ВИКЛЮЧНО АВТОМОБІЛЬНИМ ВАНТАЖНИМ ТРАНСПОРТОМ. МІНІМАЛЬНА ПАРТІЯ ПОСТАВКИ - 10 ТОНН.
Завершена
3 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 500.00 UAH
Період оскарження:
10.09.2021 12:45 - 22.09.2021 00:00
Вимога
Без відповіді
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
0b31a7b08a734a13b33364e43c096fce
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-10-005888-c.b2
Назва:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
Підстава перша
Відповідно до ч.1 розділу ІІІ тендерної документації, а саме: «Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та договору про закупівлю - юридичної особи підтверджуються:
1. для керівника учасника - документом, який підтверджує обрання/призначення керівника та його право підпису відповідно до установчих документів учасника (протокол зборів засновників підприємства/виписка з протоколу зборів засновників та наказ про призначення тощо, а також копія паспорту та ідентифікаційного коду).»
В порушення вимог тендерної документації, у складі пропозиції ТОВ "А-СІЛЬ" зазначена інформація відсутня. Таки чином, пропозиція ТОВ "А-СІЛЬ" не відповідає умовам тендерної документації.
Підстава друга
Згідно з ч. 3. Додатку 2 до тендерної документації (Інша інформація), а саме: «У разі державної реєстрації юридичної особи або державної реєстрації змін до установчих документів після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 26.11.2015 № 835-VІІІ, такою особою надаються відомості про код доступу (із зазначенням дати його отримання) про результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації (для отримання інформації на офіційному порталі електронних сервісів Міністерства юстиції України) у вигляді довідки у довільній формі із зазначенням даної інформації.»
Отже, в супереч вимогам Додатку 2 до тендерної документації, у складі пропозиції ТОВ "А-СІЛЬ" зазначена інформація відсутня. Враховуючи зазначене, пропозиція ТОВ "А-СІЛЬ" не відповідає умовам тендерної документації.
Підстава третя
Відповідно до вимог тендерної документації, а саме частини 1 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Замовником було зазначено: "Учасник ПОВИНЕН НАСКЛАСТИ ТІЛЬКИ кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію або на кожен електронний документ пропозиції окремо. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify".
Однак, всупереч Учасником ТОВ "А-СІЛЬ" було накладено УДОСКОНАЛЕНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ЦИФРОВИЙ ПІДПИС, який не може вважатися КЕП. Відповідне роз'яснення міститься на офіційному сайті Антимонопьного комітету України та підтверджено офіційним листом Міністерства Цифрової Трансформації.
Враховуючи зазначене вище, тендерна пропозиція учасника подана з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягає відхиленню.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення 08102021.pdf 08.10.2021 21:05
Дата подачі:
08.10.2021 21:05
Вимога
Є відповідь
Прикра помилка при визначенні переможця
Номер:
d9065f3125414ddfb221cd5a3e053baa
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-10-005888-c.c1
Назва:
Прикра помилка при визначенні переможця
Вимога:
Вельмишановний Замовнику! З усією повагою до Вас, але хочему звернути увагу на прикру помилку, яка була допущена Вами при прийнятті рішення щодо визнання переможцем закупівлі учасника ТОВ "А-СІЛЬ". Відповідно до вимог тендерної документації, а саме частини 1 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Вами чітко було зазначено: "Учасник ПОВИНЕН НАСКЛАСТИ ТІЛЬКИ кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію або на кожен електронний документ пропозиції окремо. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify". Однак, всупереч вашій чіткій вимозі Учасником ТОВ "А-СІЛЬ" було накладено ПОСИЛЕНИЙ (УДОСКОНАЛЕНИЙ) ЕЛЕКТРОННИЙ ЦИФРОВИЙ ПІДПИС, який не може вважатися КЕП. Відповідне роз'яснення міститься на офіційному сайті Антимонопьного комітету України та підтверджено офіційним листом Міністерства Цифрової Трансформації. З огляду на вищезазначене, змушені зазначити, що учасником не виконана Ваша вимога і визнання його переможцем може мати негативні наслідки з огляду на позицію контролюючих органів, щодо зазначеного питання. Додаємо скан підпису з майданчику, Роз'яснення АМКУ та Лист МЦТ. З повагою. Товариство з обмеженою відповідальністю «МОНОЛІТ ІНВЕСТ ГРУПП».
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАН УЕП учасника.docx 01.10.2021 11:27
- Розяснення АМКУ стосовно КЕП.PDF 01.10.2021 11:27
- Лист Міністерства цифрової трансформації.pdf 01.10.2021 11:27
Дата подачі:
01.10.2021 11:27
Вирішення:
Шановний Учасник! На засіданні комітету з надпорогових закупівель КП «ДРУАС» розглядалось питання електронного підпису пропозиції ТОВ «А-СІЛЬ» (надалі – Учасник).
Комітет дійшов наступних висновків з цього питання:
Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України № 193 від 03.03.2020 р. «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (надалі – Постанова), установлено, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім:
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток для реалізації органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, державними реєстраторами, нотаріусами та іншими суб’єктами, уповноваженими державою на здійснення функцій державного реєстратора, повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону;
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг і центральним засвідчувальним органом;
застосування виключно засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (захищених носіїв особистих ключів);
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток на об’єктах критичної інформаційної інфраструктури для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, якщо використання електронних довірчих послуг для таких цілей пов’язане з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем;
вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом.
Тендерна документація не містила вимог щодо використання захищеного носія особистого ключа, отже Учасник відповідно до вищевказаної Постанови мав беззаперечне право використовувати удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Тобто накладання такого підпису цілком відповідає нормам чинного законодавства.
Відповідно до частини 1 вищевказаної Постанови, - Кабінет Міністрів України постановляє погодитися з пропозицією Міністерства цифрової трансформації та Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації стосовно реалізації експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів (далі - експериментальний проект).
Експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Цей же висновок про можливість використання удосконалених цифрових підписів міститься у останньому абзаці листа Міністерства цифрової трансформації України № 1/06-3-1587 від 16.02.2021 р. на який Ви посилаєтесь у вимозі.
Згідно пункту 23, частини 1, статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», - кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до частини 5, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) , - замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Отже Закон визначає достатнім та відповідним електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Учасник підписав свою пропозицію 23.09.2021 р. о 16 год. 17 хв. З протоколу перевірки даного електронного підпису отриманого з сайту czo.gov.ua вбачається, що даний тип підпису є удосконаленим, його сертифікат є кваліфікованим.
Далі комітетом розглядалась потенційна можливість відхилення пропозиції Учасника на підставі невідповідності електронного підпису. Після обговорення та аналізу комітет дійшов наступних висновків:
Підстави відхилення тендерних пропозицій викладено у ст. 17 та ст. 31 Закону.
Ст . 17 Закону взагалі містить подібних до цього випадку підстав для відхилення.
У статті 31 Закону як можлива підстава для відхилення може розглядатись положення ч. 1 цієї статті, зокрема положення про відхилення тендерної пропозиції у разі якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Абзац 1, частини 3, статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Однак, електронний підпис не може розглядатись як інформація з урахуванням того, що електронний підпис це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис (пункт 12, частини 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»). Тобто такий підпис є реквізитом, який забезпечує ідентифікацію підписанта. Крім того, право на використання удосконаленого електронного підпису прямо надається учасникам процедур закупівлі постановою Кабінету Міністрів України № 193 від 03.03.2020 р. «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Також як можлива підстава відхилення положення частини 2, статті 31 Закону, а саме відхилення тендерної пропозиції учасника у разі якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак електронний підпис не є технічною частиною пропозиції та не стосується предмету закупівлі.
Комітет розглядав ситуацію з Учасником, що відбулася при проведенні спрощеної процедури закупівлі про предмету: Придбання солі для утримання доріг у зимовий період (UA-2021-09-13-000369-b) де пропозиція Учасника була відхилена у зв’язку з підписанням незахищеним кваліфікованим підписом. Однак, оголошення про проведення цієї закупівлі містило вимогу про підписання саме захищеним електронним цифровим підписом КЕП. Крім того, пункт 1, статті 14 Закону передбачає відхилення пропозиції, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. За таких умов вказана ситуація не розглядається комітетом як аналогічна та така, що може слугувати певним прецедентом.
Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції», розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, - усі сторінки документів, наданих у складі тендерної пропозиції, повинні містити підпис учасника/уповноваженої особи учасника, який засвідчується відбитком печатки учасника (ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством та які подають документи у електронній формі із накладанням кваліфікованого електронного підпису), за винятком оригіналів чи нотаріально засвідчених копій документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами).
Дана вимога тендерної документації виконана Учасником в повному обсязі.
На підставі вищевикладеного, можна констатувати, що відхилення пропозиції Учасника з вказаної Вами підстави, може бути оскаржене як незаконне та необґрунтоване, а крім того бути підставою для прийняття відповідних рішень контролюючими органами.
Дякуємо Вам за звернення!
Статус вимоги:
Відхилено