• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт тротуару по вул. Гагаріна від її перехрестя з вул. Екскаваторна до вул. Ушакова у м. Бориспіль ДСТУ Б.Д.1.1 - 1:2013, ГБН Г.1-218-182:2011 (ДК 021-2015 - 45233000-9 Будівнитцво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг)

категорія - Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Завершена

2 277 871.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 389.36 UAH
Період оскарження: 10.09.2021 11:31 - 25.09.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: 9e391851366e46a596cf547a5d1d6c72
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-10-004223-c.c2
Назва: Скарга
Скарга:
51931, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кам’янське вул. Курська, 45, кв. 2 код ЄДРПОУ 39107995 р/р UA463052990000026007050241064 в АТ КБ «Приватбанк» м. Кам’янське МФО 305299 Аfinacentr2017@gmail.com Вих. № 20/09 від «20» вересня 2021 р. До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 39107995) Адреса: 51931, Дніпропетровська обл., м. Кам’янське, Заводський район, вул. Курська, 45, кв.2. Тел: +38 097 830 27 37 email: afinacentr2017@gmail.com Замовник: Головне управління житлово- комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради (код ЄДРПОУ 36359583) Адреса: , 08301, Київська обл.. м. Бориспіль, вул. Київський Шлях, 72 email: gugkgv@gmail.com телефон: +38 (04595) 5-50-37, Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-09-10-004223-c СКАРГА Головним управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради (далі – Замовник) оголошено відкриті торги на закупівлю: Капітальний ремонт тротуару по вул. Гагаріна від її перехрестя з вул. Екскаваторна до вул. Ушакова у м. Бориспіль ДСТУ Б.Д.1.1 - 1:2013, ГБН Г.1-218-182:2011 (ДК 021-2015 - 45233000-9 Будівнитцво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг). ID: UA-2021-09-10-004223-c. Окремі вимоги, встановлені Замовником в тендерній документації, порушують принципи здійснення закупівель та право ТОВ «АФІНАЦЕНТР» (далі - Скаржник) на участь в процедурі закупівлі, що обґрунтовується наступним. Так, відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасник закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток № 2 до тендерної документації). Згідно із підпункту 3.4. пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів» Додатку №2 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати Листи-відгуки, видані контрагентами, з яким було укладено договори зазначені у п. 3.1. («Довідка про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)») із зазначенням дати, номеру договору та інформації про належне виконання договору стосовно якості, обсягів та строків виконання робіт. (лист повинен бути виданий не раніше дати оголошення торгів). Дата оприлюднення оголошення: 10.09.2021 року. Таким чином, Замовник вимагає надати Лист-відгук датований не раніше ніж 10.09.2021 року. Скаржник повідомляє, що вимога про надання листа-відгуку, який повинен бути виданий не раніше дати оголошення торгів, є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічну закупівлю» та створює для учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі. Відповідно до ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких, зокрема, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогійного договору. Таким чином, законодавцем передбачено наявність досвіду виконання аналогічного договору та його документальне підтвердження, проте, не обмежено право підтверджувати досвід виконання аналогічного договору наявними аналогічними договорами за попередні роки, документами, що підтверджують виконання цих договорів та листами-відгуками, що видані у попередні роки. Разом з тим, на підтвердження факту належного виконання аналогічного договору та його оцінку жодним чином не впливає дача видачі відповідного листа-відгука. Така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, які мають листи-відгуки, видані після дати оголошення торгів. Одночасно, така вимога Замовника обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, які мають листи-відгуки, видані до дати оголошення торгів. При цьому, не у кожного з потенційних учасників закупівлі наразі наявна можливість установити контакт з попереднім замовником та отримати актуальний лист-відгук. Так, Скаржник - ТОВ «АФІНАЦЕНТР» має досвід виконання аналогічних договорів та може його підтвердити шляхом завантаження у складі тендерної пропозиція сканованих копій таких договорів, документів, що підтверджують їх належне виконання, та листів-відгуків контрагентів, виданих раніше дати оголошення торгів. При цьому, Скаржник не має правовідносин з попередніми замовниками та, відповідно, не може впливати на їх рішення щодо надання датованих після дати оголошення торгів листів-відгуків. Крім того, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив встановлення вищевказаних вимог Тендерної документації. Разом з тим, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частинами 2 та 4 цієї статті Закону визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, вищевказана вимога Замовника є дискримінаційною умовою, оскільки значно звужує перелік суб’єктів господарювання, що можуть бути учасниками даної закупівлі, та, як наслідок, обмежують конкуренцію та право Скаржника бути учасником відкритих торгів. Вищезазначене підтверджується, зокрема, Рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9409-р/пк-пз 14.05.2020 та №19595-р/пк-пз від 20.10.2020. Враховуючи викладене, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти рішення про наявність порушень в діях Замовника під час проведення процедури відкритих торгів по закупівлі: Капітальний ремонт тротуару по вул. Гагаріна від її перехрестя з вул. Екскаваторна до вул. Ушакова у м. Бориспіль ДСТУ Б.Д.1.1 - 1:2013, ГБН Г.1-218-182:2011 (ДК 021-2015 - 45233000-9 Будівнитцво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-09-10-004223-c. 2. Зобов’язати Головне управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради внести зміни до тендерної документації згідно вимог, викладених у скарзі. Додатки: 1) Рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9409-р/пк-пз 14.05.2020; 2) Рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №19595-р/пк-пз від 20.10.2020. Директор ТОВ «АФІНАЦЕНТР» О. С. Фесенко
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 23.09.2021 11:00
Автор: ТОВ "Афінацентр", Фесенко Олександр Сергійович +380978302737 afinacentr2016@gmail.com
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: afa06b4f6a404c7fac2f104768537a41
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-10-004223-c.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовник Вами допущено порушення законодавства у сфері публічної закупівлі та встановлено у Тендерній документації додаткові, дискримінаційні вимоги до Учасників. Зокрема, на виконання вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник Додатком 3 Тендерної документації висунув вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Зокрема, вимагається надання «Листів-відгуків, видані контрагентами, з яким було укладено договори зазначені у п. 3.1. із зазначенням дати, номеру договору та інформації про належне виконання договору стосовно якості, обсягів та строків виконання робіт. (лист повинен бути виданий не раніше дати оголошення торгів)». Дата оприлюднення оголошення: 10.09.2021 року. Таким чином, Замовник вимагає надати Лист-відгук датований не раніше ніж 10.09.2021 року. Потенційний учасник повідомляє, що вимога про надання листа-відгуку, який повинен бути не раніше 10.09.2021 є дискримінаційною та такою, що не відповідає ст. 16 Закону України «Про публічну закупівлю» та створює для Учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі. Відповідно до ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких, зокрема, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогійного договору. Таким чином, законодавцем передбачено наявність досвіду виконання аналогічного договору та його документальне підтвердження, проте, не обмежено право підтверджувати наявність досвіду виконання аналогічного договору наявними аналогічними договорами за попередні роки, або конкретний та листами-відгуками, що видані у попередні роки, що підтверджують виконання аналогічних договорів. На виконаність Договору та його оцінку жодним чином не впливає дача видачі листа-відгука. В той же час, Замовник, встановлюючи вимоги до реквізитів Листа-відгука, штучно звужує та обмежує участь у вказаній закупівлі Скаржника, який має досвід виконання аналогічних договорів у попередні роки та лист-відгук що виданий раніше ніж 10.09.2021 і підтверджує належне виконання аналогічного договору, але не може отримати лист-відгук від незалежних від нього причин у проміжок часу з 10.09.2021 по сьогодні, що дискримінує потенційних Учасників у порівнянні з іншими учасниками, що мають листи-відгуки видані після 10.09.2021року. Не у кожного Підрядника наявна можливість установити контакт з попереднім замовником та отримати актуальний лист-відгук. Крім того, учасники як потенційні підрядники наразі не мають правовідносин з попередніми замовниками та не можуть впливати на рішення щодо надання документів, перелічених вище. Попередні замовники не є стороною у даних учасників . Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних вимог. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким може відповідати обмежена кількість учасників. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі не мають змоги всі суб’єкти господарювання, а лише ті, що мають листи-відгуки, видані після 10.09.2021. На підтвердження позиції Скаржника звертаємось до усталеної практики Уповноваженого органу, зокрема Рішення від 14.05.2020 № 9409. Вважаємо, що умови Тендерної документації, порушують Принципи здійснення закупівель встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принципами відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель та не дискримінації учасників що в свою чергу призводить до неможливості участі потенційних учасників в цій закупівлі. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Законом України «Про публічну Закупівлю» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників пов'язаних з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що потенційний учасник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладання договору з Замовником у майбутньому. Кореспондуючись з викладеним, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, зокрема, видалення пункту щодо того що, лист повинен бути виданий не раніше дати оголошення торгів. Видаліть будь-ласка з тендерної документації дискримінаційні вимоги, або ми будемо вимушені звернутися до АМКУ. Дякуємо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: В зв’язку з тим, що вартість закупівлі становить 2 277 871,00 гривень Замовник з метою уникнення ризиків участі недобросовісних учасників просить надати лист відгук, що в подальшому при розгляді пропозиції учасника підтвердить можливість виконання робіт вчасно та якісно.
Статус вимоги: Відхилено