-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
30230000-0 Комп’ютере обладнання (Багатофункціональні пристрої)
Багатофункціональний пристрій Brother MFC-L2720DWR - 10 шт; Багатофункціональний пристрій А3 кол. Xerox VersaLink C7020 (1 лоток/без стенду) + Стенд з лотком 520 аркушів для XEROX VL B7025/B7030/B7035/C7020/C7025/C7030
Завершена
123 041.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 615.21 UAH
мін. крок: 0.5% або 615.21 UAH
Період оскарження:
09.09.2021 17:49 - 15.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
d62f68f5a6ae41408a1727870115d2bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-09-012659-c.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.09.2021 18:29
Вирішення:
Шановний учасник! По суті порушених Вами питань повідомляємо, що згідно з оприлюдненим оголошенням на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015: 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Багатофункціональні пристрої) Замовником не вимагається надання учасником «дозволу на право постачання товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника».
Оголошенням передбачено надання Учасником на підтвердження якості товару надання листа від виробника продукції або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про виробника товару та можливості учасника офіційно представляти товар.
Зазначені вимоги встановлені з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та забезпечення своєчасного постачання товару у необхідній кількості та відповідної якості і виконання гарантійних зобов’язань виробника. Також, такі вимоги є необхідними для підтвердження того, що Учасник являється офіційним партнером виробника, а товар, що пропонується Учасником, пройшов митне оформлення і має дійсно ті характеристики, які заявляє Учасник.
Замовником передбачено можливість надання у складі тендерної пропозиції листа від виробника товару або офіційного представництва виробника в Україні і це жодним чином не звужує коло потенційних учасників, оскільки ані виробники, ані їх представництва, дбаючи про свою ділову репутацію, на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі листів організаціям чи підприємствам, які бажають реалізовувати їхню продукцію.
Звертаємо Вашу увагу, що зазначений Замовником лист, який може бути виданий не лише виробником але й офіційним представництвом в Україні, - це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. В кожного з виробників, як показує практика, є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Тобто, вимога щодо надання листа від виробника або його офіційного представника не обмежує коло учасників та не дискримінує їх а, навпаки, забезпечує участь широкого кола добросовісних виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торгівців товарами, які можуть здійснювати поставку оригінального легального товару, що в свою чергу забезпечить можливості його гарантійного обслуговування та ремонту.
Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Уповноваженою особою Державного агентства інфраструктурних проектів України було прийнято рішення про застосування спрощеної/допорогової закупівлі щодо закупівлі багатофункціональних пристроїв, зокрема, задля дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, з дотриманням виконання норм діючого законодавства України у сфері публічних закупівель та інших рекомендацій Уповноваженого органу. Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних Учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісний товар, що є предметом даної закупівлі.
У зв’язку з вищенаведеним, підстави для задоволення вимоги відсутні.
Окремо інформуємо, що ретельно проаналізувавши норми законодавства, на які Ви посилаєтесь по тексту вимоги, вимушені зауважити наступне.
Закон України «Про підприємництво» № 698-XII в редакції від 29.01.2020 втрачає чинність з 01.01.2004, крім статті 4, тому посилання на всі інші статті зазначеного закону на даний час є не актуальними. Закон України «Про здійснення державних закупівель» втратив чинність ще 01.08.2016. До редакції Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 внесено чисельні зміни, поточна редакція від 24.07.2021, тому наведені Вами, як обґрунтування вимоги, посилання на конкретні статті не відповідають змісту. Цивільний кодекс України, зокрема стаття 627 «Свобода договору», регламентує, що саме «сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.». Таким чином, із контексту питань що порушені Вами у вимозі зовсім незрозуміло зміст передостаннього абзацу: «Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються.»
Статус вимоги:
Відхилено