-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі учбового корпусу 3-х поверхового зі встановлення автоматизованої адресної системи протипожежного захисту Відокремленого структурного підрозділу "Оріхівський фаховий коледж Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного", капітальний ремонт будівлі учбового корпусу 2-х поверхового зі встановлення автоматизованої адресної системи протипожежного захистуВідокремленого структурного підрозділу "Оріхівський фаховий коледж Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного"
Завершена
1 343 483.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 717.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 717.41 UAH
Період оскарження:
09.09.2021 16:46 - 21.09.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
4968fc4ee5004272bcba1bc9564d8668
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-09-005451-b.b2
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
вих. № 147 від 18.10.2021
Постійно діючій адміністративній колегії
Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства публічних закупівель
03035, м. Київ, МСП-03680 вул.Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ»
03039, м. Київ, пров. Руслана Лужевського,
буд. 14, корп. 7, офіс 32/2
ЄДРПОУ: 43694796
Тел. +380665794655
E-mail: cb_topaz@ukr.net
Замовник:
Відокремлений структурний підрозділ "Оріхівський фаховий коледж Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного" 70504, Україна, Запорізька область, Оріхів, вул. Академіка Вернадського, 40
Тел. +38380952246544
E-mail: otech_buh@ukr.net
№ UA-2021-09-09-005451-b
ID: 1f137688a8704645a6551a1450d58903
СКАРГА
про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного визначення переможцем учасника - ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ"
вчинене тендерним комітетом Відокремленого структурного підрозділу "Оріхівський фаховий коледж Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного" (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «Капітальний ремонт будівлі учбового корпусу 3-х поверхового зі встановлення автоматизованої адресної системи протипожежного захисту Відокремленого структурного підрозділу "Оріхівський фаховий коледж Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного", капітальний ремонт будівлі учбового корпусу 2-х поверхового зі встановлення автоматизованої адресної системи протипожежного захистуВідокремленого структурного підрозділу "Оріхівський фаховий коледж Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного", за ідентифікатором UA-2021-09-09-005451-b очікувана вартість закупівлі 1 343 483,00 грн. з ПДВ, за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі).
Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок
рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» реалізує своє право на подання скарги.
В аукціоні, що відбувся 27 вересня 2021 року, прийняли участь 5 суб’єктів господарювання:
- ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ" , остаточна вартість закупівлі за результатами аукціону - 819 500,00 грн. з ПДВ;
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТР БЕЗПЕКИ "ТОПАЗ" - 849 899,00 грн. з ПДВ;
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВСЕСВІТ ТЕЛЕКОМ" - 882 000,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ" - 992 394,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ ЗАПОРІЗЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ - 995 000,00 грн. з ПДВ.
Учасником - ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ" було запропоновано найбільш економічно вигідну пропозицію.
Протоколом щодо прийняття рішення тендерним комітетом від 08.10.2021 було визначено учасника ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ" - переможцем закупівлі (далі – переможець). Ми, ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» (далі – Скаржник) не погоджуємось з діями Замовника.
Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням», а відтак недотримано Замовником основного принципу - Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на не рівних умовах.
Протоколом щодо прийняття рішення тендерним комітетом від 08.10.2021 було визначено учасника ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ". Ми не погоджуємось із зазначеним рішенням Замовника та вважаємо, що воно не вмотивоване, оскільки грубо проігноровані наступні підстави для відхилення вказаного учасника:
1. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації було встановлено вимогу: « «Розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (договірна ціна, зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, розрахунок загальновиробничих витрат до зведеного кошторису, відомість ресурсів до договірної ціни, розрахунок заробітної плати), розрахований у ліцензійному програмному комплексі, має бути наданий в електронному сканованому вигляді та додатково в електронному вигляді в форматі інформаційного блоку даних, який подається в окремому файлі)».
У складі тендерної пропозиції ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ" міститься файл «3.5 Розрахунок ціни тендерної пропозиції.pdf», зокрема договірна ціна та підтверджуючі розрахунки у відповідності до ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі – ДСТУ), у пункті 10 якої зазначено: Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами зазначено "-" (стор. 2 Договірної ціни файлу «3.5 Розрахунок ціни тендерної пропозиції.pdf»).
Відповідно до п.6.2.12. ДСТУ БД.1.1-1:2013: До складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбуватися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури будівництва, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні) та на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно Постанови Кабінетом Міністрів України №671 від 29 липня 2020 року «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки», на кінець 2021 року задекларований Урядом показник інфляції становить 7,3%, а середньомісячний показник інфляції прогнозується на рівні 8,1%.
Відповідно до п.6.3.4. ДСТУ БД.1.1-1:2013 Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбуватися протягом будівництва, використовуються у порядку обумовленого договору підряду.
Додатково інформуємо, що відповідно до п. 6 Розділу Ⅲ тендерної документації було зазначено: «Учасник визначає ціни згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» з урахуванням всіх видів та обсягів робіт, що повинні бути виконані. Ціна пропозиції повинна включати всі витрати Учасника, зокрема сплату податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартість матеріалів, страхування, інші витрати.
Ціну тендерної пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля. При складанні ціни пропозиції (договірної ціни) на виконання підрядних робіт вартість матеріальних ресурсів приймається учасником за цінами, які не перевищують орієнтовний рівень цін внутрішнього ринку України, з урахуванням їх якісних характеристик, строків та об’ємів постачання».
В тендерній документації не вказано інформації щодо не включення Учасником до складу договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами.
Учасник в тендерній пропозиції не включив до складу договірної ціни кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами чим порушив вимоги тендерної документації та норми чинного законодавства.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п.6.2.12. ДСТУ БД.1.1-1:2013, вимога щодо включення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, носить обов’язковий характер, а не право учасника включати чи не включати такі витрати. Наголошуємо, що дана позиція підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8330-р/пк-пз від 19.04.2021, №20236-р/пк-пз від 06.09.2021, №18197-р/пк-пз від 09.08.2021.
Отже, Переможець не включив до договірної ціни кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає п.6.2.12. ДСТУ БД.1.1-1:2013.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена Замовником на підставі абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ", замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель установлених статтею 5 Закону, а саме об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою тендерний комітет/Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Тендерний комітет/Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України.
Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників
справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Підсумовуючи все зазначене вище, тендерний комітет Замовника грубо порушив порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку.
На підставі положень статті 18 Закону зазначаємо про порушення Замовником торгів порядку проведення Процедури закупівлі відкритих торгів:
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем закупівлі ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ".
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо незаконного визначення переможця.pdf 18.10.2021 16:44
- рішення від 21.10.2021 №23852.pdf 21.10.2021 17:50
- Інформація по резолютивну частину рішення від 29.10.2021 №24568.pdf 01.11.2021 14:33
- рішення від 29.10.2021 №24568.pdf 03.11.2021 12:35
- Пояснення по суті скарги.pdf 25.10.2021 15:36
- Пояснення по суті скарги.doc 25.10.2021 15:36
- Тендерна_документацiя пожежна сигнал.docx 25.10.2021 15:37
- Тендерна документація.pdf 25.10.2021 15:37
- Додаток 3 до ТД.docx 25.10.2021 15:37
- Додаток 2 до ТД (2).docx 25.10.2021 15:37
- Додаток_1_до_ТД (1).docx 25.10.2021 15:38
- Додаток 4 до ТД (2).docx 25.10.2021 15:38
- Протокол переможець.pdf 25.10.2021 15:38
- Протокол продовження строку.pdf 25.10.2021 15:38
- Протокол скасування рішення визначення переможця.pdf 01.11.2021 17:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.10.2021 17:26
Дата розгляду скарги:
29.10.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.10.2021 17:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.11.2021 12:36
Дата виконання рішення Замовником:
03.11.2021 13:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерним комітетом прийнято рішення скасувати рішення, про визначення переможцем відкритих торгів від 08.10.2021р.
Вимога
Без відповіді
Щодо неправомірного визначення переможця
Номер:
250f97f1cc6e43b7b611a193d74b1f5c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-09-005451-b.b1
Назва:
Щодо неправомірного визначення переможця
Вимога:
Добрий день, ми ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» не погоджуємось з рішенням тендерного комітету від 08.10.2021 року щодо визнання пропозиції ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ" такої, що відповідає вимогам тендерної документації. Та детально ознайомившись з тендерною пропозицією учасника-переможця ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ" було встановлено невідповідності:
Відповідно до Додатку 2 тендерної документації було встановлено вимогу: « «Розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (договірна ціна, зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, розрахунок загальновиробничих витрат до зведеного кошторису, відомість ресурсів до договірної ціни, розрахунок заробітної плати), розрахований у ліцензійному програмному комплексі, має бути наданий в електронному сканованому вигляді та додатково в електронному вигляді в форматі інформаційного блоку даних, який подається в окремому файлі)».
ТОВ "ПРОЕКТМОНТАЖОБСЛУГОВУВАННЯ" надано файл «3.5 Розрахунок ціни тендерної пропозиції.pdf», де не зазначено кошти на покриття додаткових витрат пов՚язаних з інфляційними процесами.
Згідно з п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва).
В тендерній документації не вказано інформації щодо не включення Учасником до складу договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами.
Учасник в тендерній пропозиції не включив до складу договірної ціни кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами чим порушив вимоги тендерної документації та норми чинного законодавства.
Спираючись на рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічного питання від 21.01.2021 №1041-р/пк-пз, від 29.07.2021 № 17412-р/пк-пз та від 12.03.2021 №4903-р/пк-пз тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.
Таким чином, пропозиція учасника-переможця не відповідає вимогам тендерної документації та повинна бути відхилена відповідно до абзацу першого п. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Хочемо вам нагадати, що відповідно до аб. 5 ст. 16414 «Порушення законодавства про закупівлі: невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі не реагування або не внесення змін до тендерної документації ми змушені будемо звертатися до Антимопольного Комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.10.2021 18:10