• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

33631600-8 Антисептичні та дезінфекційні засоби

Торги відмінено

400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 09.09.2021 14:43 - 21.09.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога на виправлення порушень

Номер: fb2ea61f1a864b37a09eeff5641a61ba
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-09-003823-b.a1
Назва: Вимога на виправлення порушень
Вимога:
Шановний, Замовнику! Звертаю Вашу увагу на те, що однією з ключових вимог проведення Державних закупівель є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників. Проте, ваші вимоги до предмету закупівлі, що встановлені у вашій тендерній документації містять цілий ряд антиконкуретних та дискримінаційних порушень законодавства. Ваші технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлюють надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними. Документація вашої закупівлі сформована з дискримінаційними вимогами, яка характерна тільки певним торговим маркам. Наприклад, відповідно, до вимог позиції 1 п. 2. склад засобу «трихлорізоціанурова кислота – не більше 55%, ізоціанурова кислота – не більше 10%, бікарбонат натрію –не більше 30%, карбонат натрію – не більше 5%», а згідно Державного реєстру дезінфікуючих засобів за 2018-2021р чітко видно, що з таким складом зареєстрований лише один засіб «Санідез» виробника ТОВ МДМ. Засоби прописані в позиціях 2-6 мають обмеження в складових діючих речовин та їх кількості, не маючи на це жодного обґрунтування, адже не існує жодного наказу МОЗ, який би регулював та обмежував склад, окрім наказів та вимог до антисептиків. Тож, вимоги до складу є дискримінаційними та, відповідно, обмежують коло учасників, які б запропонували еквівалентні засоби за призначенням, застосуванням, безпечністю та економічністю у використанні та ціні! Також є порушення вимог Наказів МОЗ, які регулюють кількість різних спиртів та інших діючих речовин, а саме вимоги до позиції 4: «Засіб для гігієнічної та хірургічної дезінфекції шкіри рук медичного персоналу з дозуючим пристроєм .Склад: спирт ізопропіловий не менше 60,0 %, комплекс ЧАС ( не менше чотирьох) –не більше 0,11%. Засіб не повинен містити кислоти, перекис водню, гуанідин, етанолу, бутандіолу, барвників.». Ці вимоги порушують вимоги Наказу МОЗ № 236, в якому чітко зазначено: «п.9.11. Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або ІНШИХ швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.)» та Наказу МОЗ №798 від 21.09.2010 «Про затвердження методичних рекомендацій “Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу” Властивості антисептиків на основі спирту* * Сучасні високоякісні антисептики містять різні пом'якшувальні добавки для догляду за шкірою рук.» Дана закупівля абсолютно ідентична попередній UA-2021-07-07-001318-a, в якій мала місце така ж дискримінація і штучне зменшення кола учасників, про що можна сміливо заявити переглянувши результати попередньої закупівлі, і вивчивши ідентичні вимоги тендерної документації. Стає очевидним той факт, що відповідати вимогам може лише виробник ТОВ МДМ та, звичайно, афілійовані фірми учасники ТОВ Дезтайм, і ТОВ Дезмедексперт. Крім того ціна на заявлені засоби значно завищена, що вказує на змову завідомого учасника і замовника. Пропонуємо самостійно виправити медико-технічні вимоги, які суперечать добросовісній конкуренції та максимальній економії. В іншому випадку ми звернемося з відповідними заявами до розпорядника коштів, Державної аудиторської служби України, НАБУ та представників Громадського контролю з метою перешкоджання протиправних корупційних дій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний, Учаснику! Надаємо відповідь щодо Вашої вимоги: По-перше, Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) на своєму офіційному сайті в контексті боротьби з COVID-19 рекомендує (мовою оригіналу): - «В целях обеспечения сохранности поверхностей, а также сведения к минимуму или исключения возможности токсического воздействия на жильцов домов (или посетителей общественных учреждений) необходимо тщательно подходить к выбору дезинфекционного средства и его концентрации.” (https://www.who.int/ru/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-considerations-for-the-cleaning-and-disinfection-of-environmental-surfaces-in-the-context-of-covid-19-in-non-health-care-settings ). По-друге, відповідно до 9.11 “Інструкції щодо організації контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів”, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04.04.2012 № 236 (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0912-12): “Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або інших швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів методом їх втирання в кисті рук та передпліччя, включаючи ліктьові суглоби.” Згідно з п.1.2 Методичних рекомендацій "Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2010 №798 (http://document.ua/pro-zatverdzhennja-metodichnih-rekomendacii-hirurgichna-ta-g-doc34054.html): “Антисептик для рук – засіб на основі спирту з додаванням або без додавання інших сполук, призначений для деконтамінації шкіри рук з метою переривання ланцюгу передачі інфекції”. Враховуючи вищенаведене згідно з нормативними документами МОЗ України антисептичні (дезінфекційні) засоби для рук поділяються на дві групи: Перша група — спиртові засоби (засоби на основі спирту без додавання інших сполук); Друга група — інші засоби, зокрема, комбіновані засоби на основі спирту з додавання інших сполук. По-третє, спиртові антисептики мають ряд серйозних недоліків: спиртові антисептики мають короткострокову і «поверхневу» дію; спирти є сильними знежирюючими і водовіднімаючих агентами, тому вони викликають сухість і подразнення шкірних покривів, а при постійному використанні - контактні дерматити. Зазначені недоліки можуть бути частково нівельовані за рахунок введення до складу спиртових шкірних антисептиків додаткових дезінфікуючих субстанцій, що забезпечують пролонговану антимікробну дію. По-четверте, активні інгредієнти на основі четвертинних сполук амонію (ЧАС) мають пролонговану дію (~ 1 день) є нейтральними та не агресивними (https://www.chemitech.ru/blog/article/primenenie-dezinfitsiruyushchikh-sredstv-obzor/). По-п'яте, ізопропіловий спирт є дешевше ніж етиловий спирт, що відповідно впливає на вартість кінцевого продукту (дезінфікуючого засобу). Антибактеріальний ефект ізопропанолу вище, ніж у етанолу (https://delamark.ua/blog/korysno-znaty/spirti-v-antiseptikakh-yakij-obrati). Враховуючи вищенаведене, та керуючись принципами максимальної економії, ефективності та пропорційності (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі») був обраний комбінований засіб (ізопропіловий спирт та комплекс ЧАС). Твердження про дискримінацію є безпідставними, про що свідчить таке. У постанові Верховного Суду від 28.10.2020 у справі №640/4170/19 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/92482697) зазначено: “125. Верховний Суд наголошує, що замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками. ... 140. З огляду на це Верховний Суд додатково звертає увагу, що невідповідність продукції виробника умовам конкурсної документації не є підставою для визнання таких вимог дискримінаційними.” Вимоги до хімічного складу засобів визначенні з використанням виразів “не менше”/ “не більше”. Тобто зазначені не фіксовані значення, а діапазон величин. Це відповідає рекомендаціям МОЗ та Мінекономрозвитку (п.4 листа від 19.12.2018 №01.7/33810- https://moz.gov.ua/uploads/1/9246-moz_mert.pdf) та дозволяє пропонувати еквіваленти. За останні декілька років до Державного реєстру дезінфекційних засобів було внесено понад тисячу зареєстрованих дезінфекційних засобів (https://moz.gov.ua/vidkriti-dani). З огляду на це твердження про відсутність еквівалентів є необґрунтованим. Будь-які посилання на процедуру закупівлі UA-2021-07-07-001318-a як на підтвердження дискримінації є безпідставними, оскільки вона була відмінена через відхилення всіх тендерних пропозицій.
Статус вимоги: Не задоволено