-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з видалення аварійних, сухостійних дерев, часткове обрізання дерев МАЛОДАНИЛІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ Харківської області
Завершена
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження:
08.09.2021 16:25 - 28.09.2021 00:00
Скарга
Відхилено
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
7b586bb08e2a448d94921fc9ab428803
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-08-002679-a.b1
Назва:
С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:
№ у ЦБД:
UA-2021-09-08-002679-a
№ ЛОТу (назва):
---
Найменування Замовника:
МАЛОДАНИЛІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
(далі по тексту - Замовник)
Розпочато процедуру аукціону:
«відкриті торги»
Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі):
77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож
Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:
НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ
НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ
ФОП "ТКАЧОВА ОЛЕКСАНДРА ГРИГОРІВНА"
(далі по тексту – Скаржник)
ФОП "ДРОНОВ СЕРГІЙ ІВАНОВИЧ"
(далі по тексту – Учасник, Переможець)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації.
Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого Замовником торгів:
НАЗВА ФАЙЛУ (ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ)
ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ
ПРОТОКОЛ_РОЗГЛЯДУ_УЧ.2.pdf
13.10.2021 08:41
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
№
ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА
1.
Пункт 1 розділу 3 Тендерної пропозиції
Замовник торгів встановив вимогу щодо підпису тендерної пропозиції електронним підписом, а саме:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель з накладенням на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої особи учасника або електронного цифрового підпису (ЕЦП) уповноваженої особи учасника, виданого відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності Закону України «Про електронні довірчі послуги», оскільки згідно з частиною третьою статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, у разі якщо КЕП/ЕЦП уповноваженої особи учасника не накладено на тендерну пропозицію учасника, на момент закінчення строку для її подання; на тендерну пропозицію накладено КЕП/ЕЦП, що не належить посадовій особі учасника або повноваження посадової особи учасника не підтверджено документально відповідно до вимог даного пункту тендерної документації»(ЦИТАТА)
Виходячи з вимоги тендерної документації Учасники мають підписати пропозиції одним з двох варіантів підпису:
ЕЦП
КЕП.
Разом з тим, Законом України «Про електронні довірчі послуги» запроваджено поняття нового, більш захищеного електронного підпису - «кваліфікований електронний підпис» (далі - КЕП) та скасовано поняття ЕЦП, а використання ЕЦП передбачалося можливим протягом 2 років з моменту вступу в силу Закону. Відтак, листопад 2020 року - кінцевий строк використання ЕЦП.
Таким чином, зважаючи, що вимога тендерної документації відносно скріплення ЕЦП тендерної пропозиції не відпадає діючому законодавству: такого виду електронного підпису наразі не існує, учасники мали скріплювати свої пропозицї КЕП (кваліфікованим електронним підписом).
Скріплення пропозиції іншим, відповідаючим законодавству України видом підпису, тендерна документація не передбачала.
Проте, пропозиція Переможця скріпелна не засобом КЕП, що підверджується скріном нижче. Дані перевірки – загальнодостопні, проведені із застосуванням сервісу перевірки підпису https://www.czo.gov.ua/verify
Переможець використав зовсім інший тип підпису, а саме удосконалений електронний підпис.
Колегією листом від 10.02.2021 №20-29/06-1616-пз було здійснено запит до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз'яснення, зокрема, чи може підпис вважатись кваліфікованим електронним підписом, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з'являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений.
Листом від 16.02.2021 №1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило, зокрема, що якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з'являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Враховуючи наведене, а також інформацію, зазначену у листі Міністерства цифрової трансформації України, Пропозиція Переможця не містить саме кваліфікований електронний підпис.
Аналогічна позиція (ЕЦП/КЕП) приймалась в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13236-р/пк-пз від 11.06.2021, №8911-р/пк-пз від 23.04.2021.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
2.
Пункт 6 розділу 3 Тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу щодо відповідності технічних характеристик та їх підтвердження, а саме:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником»(ЦИТАТА).
В складі пропозиції відсутні документи які підтверджують заявлені технічні характеристики Замовником торгів згідно Додатку № 1 технічні характеристики.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
3.
Пункт 6 розділу 3 Тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу щодо відповідності технічних характеристик та їх підтвердження, а саме:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником»(ЦИТАТА).
Додатком 1 тендерної документації передбаченні технічні характеристики які мають бути підтверджені Переможцем. Проте Переможець проігнорував дану вимогу тендерної документації та не підтвердив відповідність.
Переможець процедури закупівлі не надав інформацію та документів, які підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі.
Переможець торгів надав в складі тендерної пропозиції файл «
Інформація про технічні, якісні, кількісні хар-ки.pdf» який є скопійованим Додатком №1 тендерної документації в якому містяться вимоги Замовника до предмету закупівлі.
Наданий документ не підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам.
Відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, учасник процедури закупівлі подає в складі тендерної пропозиції інформацію та документ, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником. Зокрема, має бути наданий документ запропонованого учасником предмету закупівлі, що підтверджує відповідність запропонованих учасником послуг вимогам Замовника до предмету закупівлі, встановленим в Додатку 1 до тендерної документації. Отже, Замовником зазначено певний об’єм інформації, який повинен бути підтверджений в тендерній пропозиції учасником процедури закупівлі.
Водночас, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які вимагаються від учасника для підтвердження відповідності його пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, міститься в Додатку 1 до ТД. Додаток 4 до тендерної документації має вираз: повинно, повинен мати, має бути, повинен надати, повинна.
Вираз «повинен, мають бути» передбачає вимогу до учасника, який повинен підтвердити встановлену Замовником вимогу з конкретним посиланням на нормативно-правовий акт/акти або зазначити дану вимогу у стверджувальній формі, таким чином учасник підтвердить вимогу та наддасть можливість Замовнику переконатись у якості, кількості та відповідності послуг, які будуть надаватися, всім вимогам Замовника.
Таким чином, за наданими учасником документами з вказаною аргументацією неможливо встановити відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації в частині якості та відповідності вимогам чинного законодавства, вимогам Замовника, послуг, що надаватимуться.
Доцільно зауважити, що Замовником вимагалось підтвердження учасником технічних, якісних, кількісних характеристик та інших вимог до предмета закупівлі, через що Замовник звертає увагу, що у відповідності до Академічного тлумачного словника – «підтвердження, підтвердити – визнавати, засвідчувати правильність, достовірність; «відповідати - бути відповідним чому-небудь, бути у відповідності з чимсь» (Словник української мови: в 11 томах. — Том 6, 1975. — Стор. 513.; http://sum.in.ua/p/6/513/1 Том 1, Стор. 620); твердження: думка, положення або вислів, що доводить (підтверджує) щось, лежить в основі чогось та у мовленні відображається у формі стверджувального речення (https://uk.wikipedia.org/wiki/Твердження)».
Таким чином, зі змісту наданих Учасника документів, із вказаною аргументацією, є незрозумілим та недоведеним, що Виконавець власними силами та ресурсами буде виконувати вимоги технічного завдання:
Надання послуги буде здійснюватися з урахуванням норм Закону України "Про благоустрій населених пунктів"; Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища"; Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, Наказу Міністерства, будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 №105; інших нормативно-правових актів України у сфері благоустрою та зеленого господарства.
Учасник визначає ціни на послуги, які він пропонує виконати за Договором, на підставі вимог, наданих у технічному завданні цієї тендерної документації з урахуванням проекту договору та усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або будуть сплачені.
Тендерна пропозиція Учасника буде враховувати: вартість використання техніки та обладнання, паливно-мастильних матеріалів, витратних матеріалів, доставку обладнання, необхідної техніки та працівників відповідної кваліфікації на місце виконання послуг та інші витрати Учасника, згідно з чинним законодавством.
Заправка, зберігання, технічне обслуговування, ремонт техніки та обладнання (механізми та/або пристроїв та/або приладів та/або інструментів тощо), які будуть залучатися для надання послуг, буде забезпечена виконавцем.
В ході надання послуг виконавець буде використовувати техніку (транспортні засоби тощо) та обладнання (механізми та/або пристроїв та/або приладів та/або інструментів тощо), технічний стан яких не спричиняють шкоди довкіллю і не забруднюють навколишнє середовище паливно-мастильними матеріалами.
Виконавець послуг приступить до виконання завдань не пізніше 48 годин з моменту отримання заявки від замовника та закінчити виконання заявки не пізніше 20 днів з моменту отримання заявки. У разі необхідності виконавець забезпечує роботу техніки та працівників, також і в вихідні дні, незалежно від обсягу послуг згідно заявок замовника.
Місце розташування матеріально-технічної бази, обладнання та трудових ресурсів, які виконавець буде залучати до виконання договору, дозволить терміново та у повному обсязі виконувати завдання замовника.
Виконавець самостійно за свій рахунок буде забезпечувати та нести відповідальність за виконання правил дорожнього руху, правил протипожежної та електробезпеки, охорону праці, техніку безпеки та інше.
Послуги будуть надаватися з дотриманням норм чинного законодавства. Якість послуг повинна відповідати нормативним документам, діючим в Україні, вимогам, викладеним у тендерній документації та передбачати заходи по захисту довкілля.
Данна позиція підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16607-р/пк-пз від 03.09.2020, № 2150 від 08.02.2021.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
4.
Пункт 4 Додатку № 5 до Тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу, щодо надання згоди на обробку персональних даних від особи чиї персональні дані містяться в складі тендерної пропозиції, а саме:
«Складений у довільній формі лист-згода на обробку персональних даних фізичної особи відповідно до Закону України «Про захист персональних даних», які передбачено у тендерній документації згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (подається учасником - фізичними особами, у тому числі фізичною особою – підприємцем, дані щодо яких подаються у складі тендерної пропозиції)»(ЦИТАТА).
В складі пропозиції міститься файл «Довідка щодо працівників.pdf» в якому зазначені номер та дата цивільно правового договору, номер та дата наказу про призначення, дана інформація дає змогу ідентифікувати де працює дана людина та відповідно якого саме документу призначено дану особу, що дає змогу ідентифікувати її.
Проте Переможець торгів проігнорував вимоги тендерної документації та не надав на працівників чиї персональні дані містяться в складі пропозиції згоди на обробку персональних даних.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендер
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 23.10.2021 16:13
- Рішення від 26.10.2021 № 24206.pdf 27.10.2021 10:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.11.2021 № 24942.pdf 04.11.2021 15:02
- Рішення від 03.11.2021 № 24942.pdf 08.11.2021 12:49
- Гарантійний лист щодо надання послуг.pdf 29.10.2021 16:31
- Гарантiйний_лист_щодо_захисту_довкiлля.pdf 29.10.2021 16:31
- Гарантiйний_лист_щодо_надання_послуг_у_встановленi_строки.pdf 29.10.2021 16:31
- Довiдка_щодо_працiвникiв.pdf 29.10.2021 16:31
- Лист_мiнцифри.pdf 29.10.2021 16:31
- Лист_про_ненадання_документiв.pdf 29.10.2021 16:31
- Лист-згода_суб'eкта_персонал_них_даних.pdf 29.10.2021 16:31
- ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ.docx 29.10.2021 16:31
- ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ.pdf 29.10.2021 16:31
- ПРОЄКТ ДОГОВОРУ_Д5.docx 29.10.2021 16:31
- ПРОЄКТ ДОГОВОРУ_Д5.pdf 29.10.2021 16:31
- ПРОТОКОЛ_РОЗГЛЯДУ_УЧ.1.pdf 29.10.2021 16:31
- ПРОТОКОЛ_РОЗГЛЯДУ_УЧ.2.pdf 29.10.2021 16:31
- ТД ОБРІЗКА ДЕРЕВА 3_нова редакція.doc 29.10.2021 16:31
- ТД ОБРІЗКА ДЕРЕВА 3_нова редакція.pdf 29.10.2021 16:31
- Iнформацiя_про_технiчнi,_якiснi,_кiл_кiснi_хар-ки.pdf 29.10.2021 16:31
- sign_Validation_Report.pdf 29.10.2021 16:31
- sign.p7s 29.10.2021 16:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.10.2021 16:14
Дата розгляду скарги:
03.11.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.10.2021 10:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.11.2021 12:50