-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електромонтажні роботи (Встановлення системи пожежної сигналізації на об’єкті Балаклійський ліцей №1 ім.О.А.Тризни Балаклійської міської ради Харківської області)
Електромонтажні роботи (Встановлення системи пожежної сигналізації на об’єкті Балаклійський ліцей №1 ім.О.А.Тризни Балаклійської міської ради Харківської області)
Завершена
1 371 370.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 856.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 856.85 UAH
Період оскарження:
08.09.2021 16:09 - 05.10.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
d650baf4db944690aebb16f58bab303a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-08-004800-b.b2
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
БАЛАКЛІЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 1 ІМ. О.А. ТРИЗНИ БАЛАКЛІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі відкриті торги через електронну систему закупівель за предметом закупівлі: Електромонтажні роботи (Встановлення системи пожежної сигналізації на об’єкті Балаклійський ліцей №1 ім.О.А.Тризни Балаклійської міської ради Харківської області). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі через електронну систему оприлюднено тендерну документацію затверджену Протоколом № 53 від 08.09.2021 року (далі – Тендерна документація).
21.09.2021 р. було оприлюднено файл «ТД_встановлення системи пожежної сигналізації 2021.doc», який не містив змін до тендерної документації.
23.09.2021 р. було оприлюднено зміни до тендерної документації.
Керуючись абзацом 1 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС «ЦЕНТР» реалізує своє право на подання скарги.
1. Відповідно до п.5 Додатку 5 тендерної документації передбачено:
Копія виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
Вважаємо дану вимогу незаконною. Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є вільним, інформація міститься у відкритому єдиному державному реєстрі.
Встановивши дану вимогу та порушивши норми Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник порушує наші права як учасника даної закупівлі, оскільки дане порушення може бути причиною моніторингу згідно ст. 8 Закону, а отже, підставою для відміни процедури закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації та вилучити даний пункт.
2. Відповідно до п. 11 Додатку 5 тендерної документації передбачено:
З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції учасникам необхідно здійснити виїзд до місця проведення робіт/надання послуг за закупівлею для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи/надані послуги. Виїзд на обстеження об’єкту повинен здійснюватись безпосередньо Учасником та/або представником Учасника, що входить до переліку осіб, інформація про яких зазначена Учасником в інформаційній довідці (за формою, викладеною у таблиці 2 Додатку 3 тендерної документації) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Для цього учаснику необхідно надіслати на електронну пошту Замовника byxgalteria1@ukr.net лист, яким визначається заплановані дата та час прибуття представника Учасника на об’єкт (зазначити час, дату відвідування, ПІБ та посаду представника учасника). Також в зв’язку з пандемією коронавірусу COVID-19 (SARS-CoV-2/SARS-CoV) та з метою запобігання його поширенню серед працівників, учнів та відвідувачів закладів освіти на електронну пошту Замовника byxgalteria1@ukr.net разом з вищезазначеним листом про заплановане обстеження необхідно надіслати скановану копію негативного тесту вищезазначеного представника Учасника на COVID-19 (SARS-CoV-2/SARS-CoV) зробленого методом ПЦР в лабораторії, що має відповідну ліцензію (дата проведення тесту повинна становити не більше трьох календарних днів до дати запланованого обстеження об’єкту), або сертифікат виданий у встановленому Законодавством порядку про проходження повного курсу вакцинації від COVID-19 (SARS-CoV-2/SARS-CoV). Підчас здійснення обстеження об’єкту представник Учасника повинен мати при собі оригінал вищезазначеного тесту та/або сертифікату та паспорт. В разі відсутності цих документів у представника Учасника йому може бути відмовлено у відвідуванні об’єкту. Після цього учаснику необхідно здійснити виїзд та обстеження об’єкту в узгоджені дату та час та одержати необхідну інформацію про технічну документацію щодо об’єкту або іншу інформацію, яка з точки зору учасника може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції. За результатами обстеження складається акт обстеження з зазначенням нaзви oб’єкту, ПIБ упoвнoвaжeних пpeдстaвникiв зaмoвникa тa учaсникa, дати обстеження, який підписується уповноваженими представниками Учасника та Замовника. Копія вищезазначеного акту обстеження надається Учасником в складі документів тендерної пропозиції. З метою додержання конфіденційності обстеження проводиться без зазначення назв учасників.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною. Встановлюючи дану вимогу Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, а також створює корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно скласти акт обстеження за підписом уповноваженого представника учасника, що нівелює заяву Замовника про бажання дотримуватись конфіденційності обстеження. Ідентифікувати назву учасника на підставі прізвища, імені та по-батькові уповноваженого представника учасника за допомогою відкритих реєстрів не є неможливим.
Окрім того за умови недотримання надмірних правил для здійснення обстеження та підписання акту обстеження може призвести до того, що такий акт не буде підписаний стороною Замовника, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підставою для відхилення його пропозиції.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації та вилучити даний пункт.
3. Відповідно до п. 19 Додатку 5 тендерної документації передбачено:
Протягом гарантійного терміну Учасник, у випадку виходу з ладу обладнання або збою в роботі системи пожежної сигналізації, повинен терміново направити свого фахівця на об’єкт для огляду і встановлення причин несправності, час прибуття фахівця на об’єкт не повинен перевищувати трьох годин, що підтверджується Учасником у вигляді гарантійного листа в складі пропозиції. У зв’язку з чим, учасник має бути зареєстрований в Харківській області або мати зареєстрований відокремлений підрозділ на території Харківської області. У разі, якщо Учасник не зареєстрований в Харківській області та не має на території Харківської області відокремленого підрозділу, він може залучити потужності субпідрядників\співвиконавців. При цьому субпідрядник\співвиконавець повинен відповідати вимогам, які ставляться до Учасників, про що у складі пропозиції надається документальне підтвердження та документи відповідно до вимог п.8 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» цієї тендерної документації .
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Ми як учасник не зареєстровані в Харківській області та не маємо на території Харківської області відокремленого підрозділу. Дане доводиться поданим Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, отриманим Скаржником.
При цьому, зважаючи на чітке формулювання вимог щодо субпідрядника/співвиконавця, у разі залучення потужності субпідрядника/співвиконавця пропозиція учасника повинна містити додатково:
- Документальне підтвердження відповідності субпідрядника/співвиконавця вимогам, які ставляться до Учасників
До таких вимог згідно п. 1 Розділу ІІІ тендерної документації відносяться:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно з Додатком 3 ТД;
- інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону;
- заповненою формою «Тендерна пропозиція» згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
- технічними вимогами та спосіб їх підтвердження згідно з Додатком 2 ТД до тендерної документації;
- проектом договору про закупівлю у відповідності до Додатку 7 ТД до тендерної документації, який повинен бути заповнений стороною договору – Виконавцем (учасником);
- іншими документами, передбаченими тендерною документацією, в тому числі, що передбачені Додатком 5 ТД;
- документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору з результатами закупівлі.
- Документи відповідно до вимог п. 8 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» цієї тендерної документації .
Тобто пропозиція Учасника у разі залучення субпідрядника/співвиконавця повинна містити документи, що підтверджують відповідність субпідрядника усім встановленим кваліфікаційним критеріям, інформацію щодо відповідності субпідрядника/співвиконавця вимогам, визначеним у ст. 17 Закону, заповнені довідки та документи, що встановлені згідно абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та ін., зокрема і заповнену форму «Тендерна пропозиція». Фактично вимагається підготовка пропозиції від субпідрядника/співвиконавця.
Таким чином вимога тендерної документації передбачає підготовку одночасно:
- тендерної пропозиції Учасника;
- тендерної пропозиції субпідрядника/співвиконавця.
Це змушує учасника порушувати норму ч. 2 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окрім того, відповідно до умов технічного завдання та проекту договору не встановлено ні необхідності, ні порядку здійснення направлення фахівця на об’єкт для огляду і встановлення причин несправності у разі виходу з ладу обладнання або збою в роботі системи пожежної сигналізації.
Згідно п. 3.5 Проекту договору визначено, що
Виконавець надає гарантію на встановлену автоматичної сигналізації, оповіщення про пожежну та передавання тривожних сповіщень протягом 12 місяців з дати підписання уповноваженою особою Замовника Акту здачі-приймання наданих послуг.
У разі виявлення у гарантійний період недоліків, Сторонами, або їх уповноваженими особами складається дефектний акт за підписом обох Сторін. В акті наводиться перелік недоробок і строки їх усунення.
Тобто жоден фахівець, навіть прибувши на об’єкт протягом трьох годин, не зможе самостійно встановити причини несправності (для визначення гарантійного випадку) без складання дефектного акту за підписом обох сторін з зазначенням переліку недоробок і строків їх усунення. Лише дефектний акт за підписом обох Сторін буде встановленим договором правочинним визначенням причин несправності.
Разом з тим навіть у разі прибуття на об’єкт протягом трьох годин фахівця виконавця не означатиме присутність на об’єкті відповідальної особи Замовника чи Виконавця для підпису такого дефектного акту.
Таким чином вимога є нелогічною, незаконною, неправомірною, такою, що не узгоджується з технічним завданням та проектом договору тендерної документації, дискримінаційною до нас як учасника даної закупівлі, оскільки фактично лише зареєстровані в Харківській області учасники, або учасники, які мають на території Харківської області відокремлений підрозділ зможуть прийняти участь у даній закупівлі.
Надання права залучення субпідрядника/співвиконавця є фіктивним, оскільки фактично неможливо законно залучити такого субпідрядника/співвиконавця.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації та вилучити даний пункт.
4. Відповідно до Додатку 1 тендерної документації вимагається надати згоду:
«Ми погоджуємось, що якщо наша тендерна пропозиція не буде відповідати вимогам тендерної документації, Ви маєте право відхилити нашу тендерну пропозицію.»
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною. Згідно ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено обмежений перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій. До такого переліку не відноситься підстава щодо невідповідності вимогам тендерної документації. Замовник не має законотворчих повноважень, щоб розширювати перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації та вилучити даний пункт.
5. Відповідно до п. 2 Додатку 3 тендерної документації вимагається:
2.4. Надати копії наказів про призначення, копії трудових книжок та копії трудових договорів за всіма працівниками Учасника, які зазначені Учасником в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відповідно до вимог п.2.1. додатку 3 тендерної документації та у відповідності до діючого законодавства.
2.3. За працівниками, що зазначені Учасником в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відповідно до вимог п.2.1. додатку 3 тендерної документації, Учасникам необхідно надати копію повідомлення про прийняття на роботу цих працівників з відміткою про прийняття Державною податковою службою України згідно діючого законодавства.
Отже, згідно умов тендерної документації інформація про працівників повинна підтверджуватись документами: копія наказу про призначення та копія трудових книжок та копія трудових договорів за всіма працівниками та копія повідомлення про прийняття на роботу цих працівників з відміткою про прийняття Державною податковою службою України. Усі ці документи повинні бути надані одночасно щодо кожного зазначеного працівника, оскільки умовами тендерної документації не передбачено слова «або».
Таким чином Замовник вимагає від учасників працевлаштовувати своїх працівників згідно з вимогами трудового законодавства, зокрема КЗпП України. При цьому не дозволяється залучати до виконання договорів спеціалістів на підставі цивільно-правових відносин, шляхом укладання договорів про надання послуг.
Окрім того Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 5 лютого 2021 року № 1217-IX вилучено необхідність обов’язкового складання трудової книжки. Таким чином обов’язкова вимога надати трудову книжку є незаконною. Разом з тим навіть КЗпП розводить поняття «Трудовий договір» та «трудова книжка», при цьому згідно положень ст. 21 КЗпП передбачено можливість укладення трудового договору одночасно на декількох підприємствах. Тому одночасне подання трудового договору та трудової книжки часто не є можливим.
Ми як учасник даної закупівлі маємо в наявності працівників, які працюють згідно вимог трудового законодавства. Проте одночасно ми маємо і залучених спеціалістів на підставі цивільно-правових відносин, шляхом укладеного договору про надання послуг.
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною, оскільки взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають лише трудові відносини працівники відповідної кваліфікації, або працівники яких мають одночасно укладений трудовий договір з учасниками та заповнену з ними трудову книжку.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації та внести зміни до даного пункту шляхом додавання можливості залучення працівників шляхом укладання договорів про надання послуг на підставі цивільно-правових відносин.
Встановивши дискримінаційні вимоги Замовник грубо порушив принципи здійснення закупівель та наші права, як учасника ринку та даної закупівлі, що претендує на укладання договору.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС «ЦЕНТР».
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобовʼязати БАЛАКЛІЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 1 ІМ. О.А. ТРИЗНИ БАЛАКЛІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, та оприлюдненої в ході проведення Процедури закупівлі, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Додатки, що доводять позицію Скаржника:
- Копія аналогічного договору для підтвердження того, що Скаржник є учасником ринку щодо виконання робіт/надання послуг, стосовно яких здійснюється дана закупівля.
- Витяг з ЄДР;
- Документи, що підтверджують працевлаштування працівників.
Директор Д.О. Кравцов
Пов'язані документи:
Учасник
- Підтвердження 24.09.2021 16:23
- Підтвердження 24.09.2021 16:23
- Підтвердження 24.09.2021 16:23
- Скарга 24.09.2021 16:23
- рішення від 28.09.2021 № 21950.pdf 29.09.2021 11:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.10.2021 №22885.pdf 08.10.2021 14:41
- рішення від 07.10.2021 №22885.pdf 12.10.2021 16:49
- Відповідь АМКУ.jpg 01.10.2021 09:03
- ПояненняАМКУ.docx 01.10.2021 09:03
- ПояненняАМКУ (1).docx 01.10.2021 09:04
- Відповідь АМКУ.jpg 01.10.2021 09:04
- ТД_ПС_зі змінами_2.doc 01.10.2021 09:24
- Перелік змін_Тризна_ПС_2.doc 01.10.2021 09:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.09.2021 17:20
Дата розгляду скарги:
07.10.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.09.2021 11:27
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
12.10.2021 16:49
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
12.10.2021 16:49
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо надання проєкту
Номер:
87b1a02d24724b7c893c1c654afdc12b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-08-004800-b.c1
Назва:
Щодо надання проєкту
Вимога:
Шановний Замовнику! Технічне завдання Дод. 2 до Тендерної документації включає Відомості обсягів робіт, у яких відсутній тип, маркування та кількість кабельно-провідникової продукції, кабель-каналу, вказана лише загальна кількість, у зв'язку з чим відсутня можливість зробити розрахунок. Надайте, будь ласка, проєкт або специфікацію.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
13.09.2021 11:54
Вирішення:
Шановний Учасник.
Вся необхідна для підготовки тендерних пропозицій інформація зазначена в Додатку 2 до тендерної документації «Технічне завдання». Згідно ст. 22 Закону, у разі якщо тендерна документація містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, у такому разі, будь-яке подібне посилання, Учаснику слід читати в розумінні виразу "або еквівалент".
Також з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції учасникам та детального ознайомлення з проектними рішеннями та технічною документацію щодо об’єкту, необхідно здійснити виїзд до місця проведення робіт/надання послуг за закупівлею для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи/надані послуги у відповідності до тендерної документації за закупівлею.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.10.2021 16:53