-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали
У зв’язку з відсутністю можливості додати класифікатор НК 024:2019 в окремих електронних полях під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення, код та назва медичного виробу відповідно до НК 024:2019 додається до назви номенклатурної позиції предмета закупівлі у дужках
Торги не відбулися
4 170 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 850.00 UAH
Період оскарження:
08.09.2021 14:51 - 20.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні умови в тендерній документації
Номер:
6e91eb4a3e1e43d2bbaddd765ae147b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-08-008364-c.c1
Назва:
Дискримінаційні умови в тендерній документації
Вимога:
Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ч. 4 ст. 5 Закону передбачає, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При цьому, аналіз тендерної документації, зокрема вимоги до предмету закупівлі, свідчить про відверте встановлення Замовником вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі і нас.
Так, згідно Додатку № 4 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації 57 позиція у відповідній таблиці: «Епікутанео-кавальний катетер 2Fr». Дана позиція по сукупності медико-технічних вимог, передбачених Замовником, відповідає виключно товару з комерційною назвою Катетер судинний Epicutaneo PUR 2FR виробництва компанії Vygon GmbH & Co. KG, уповноваженим представником і єдиним ексклюзивним дистриб’ютором в Україні якого є Товариство з обмеженою відповідальністю “MK Сономедика ”. Дана позиція абсолютно ексклюзивна на ринку медичних виробів України і не має жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Згідно Додатку 4 встановлюється вимога надання документу, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником (представництвом, філією виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представником, дилером, дистриб’ютором, офіційно уповноваженим на це виробником) на весь термін поставки товару та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості товару, що є предметом закупівлі, із зазначенням посилання на номер Оголошення про проведення відкритих торгів).
Також згідно п. 4.2. Загальних положень тендерної документації предмет закупівлі не ділиться на лоти.
В сукупності і окремо зазначені вище вимоги до предмету закупівлі призводять до того, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які, по-перше, мають договірні відносини з ТОВ “MK Сономедика ” або власне ТОВ “MK Сономедика ” і, по-друге, можуть отримати авторизаційний лист від даного виробника. (Очевидно, що виходячи з практики комерційної діяльності і за своєю суттю такий лист видається, як правило, лише одному контрагенту). Це в свою чергу призводить до того, що коло потенційних учасників штучно і значно обмежується мінімальною кількістю.
Головну увагу звертаємо на те, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які можуть запропонувати всі без винятку види виробів медичного призначення, визначені у загальному предметі закупівлі.
Такі дії замовника є дискримінаційними, оскільки участь у процедурі закупівлі може прийняти лише той учасник, який має можливість запропонувати весь перелік лікарських засобів, включених до предмету закупівлі.
Умисне згрупування номенклатури в один лот штучно зводить до абсолютного мінімуму коло потенційних учасників закупівлі і створює монопольне середовище для самого виробника ексклюзивної продукції або єдиного учасника, який має налагоджені зв’язки/дистриб’юторські договори з виробником.
При цьому замовник для усунення дискримінаційних вимог може «ексклюзивні», тобто такі, які не мають еквівалентів на ринку України, найменування закуповувати окремо від інших найменувань, які мають свої еквіваленти, шляхом винесення їх до окремого лоту в рамках даної закупівлі. Включення як замінних, так і незамінних «ексклюзивних» виробів медичного призначення однозначно призводить до порушення добросовісної конкуренції на ринку виробів медичного призначення.
Виходячи з вищевикладеного та на підставі ст.. 5, 22, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1) Усунути порушення під час проведення тендеру і видалити дискримінаційні вимоги з тендерної документації шляхом розподілу предмету закупівлі на лоти і винесення позиції № Рукавички хірургічні "подвійні" стерильні до окремого лоту.
У разі якщо наше прохання буде залишено без задоволення, а відверті дискримінаційні вимоги до предмету державної закупівлі будуть збережені в тендерній документації, ми будемо оскаржувати дане рішення у АМКУ (Хочемо звернути увагу Замовника, що практика розгляду подібних скарг у АМКУ, по-перше, підтверджує позицію АМКУ, що такі вимоги до предмету закупівлі є дискримінаційними і свідчить про абсолютну юридичну перспективу скаржника у подібних справах (наприклад, оскарження умов тендерної документації наступних закупівель: ідентифікатори UA-2017-02-16-000397-b, UA-2018-02-26-001103-c, UA-2019-08-08-000508-a).
Крім того, ми будемо клопотати через громадську організацію перед відповідним територіальним органом Держаудитслужби про проведення моніторингу даної закупівлі на предмет порушень законодавства у сфері державних закупівель та звертатись з заявами до відповідних правоохоронних антикорупційних органів на предмет перевірки даної закупівлі на корупційну складову.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.doc 10.09.2021 14:14
- протокол 439 відповідь на вимогу.doc 13.09.2021 16:33
Дата подачі:
10.09.2021 14:14
Вирішення:
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до ст. 5 Закону одним із основоположних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія та ефективність. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна.
Поділ предмета закупівлі на лоти, тобто окремі частини в межах єдиної процедури закупівлі, є правом, а не обов’язком замовника. Замовник приймає рішення про проведення закупівлі без поділу на лоти, опираючись на економічну чи технічну доцільність.
Насамперед, розподіл на лоти призведе до додаткових ризиків, що окремі лоти не відбудуться в зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів переможцями тощо. Відсутність одного з найменувань медичних матеріалів призведе до загрози порушення чи призупинення лікувального процесу в повному обсязі, ненадання належної медичної допомоги громадянам у зв’язку з незабезпеченням лікарні медичними матеріалами та порушенням Конституції України, основ законодавства України про охорону здоров’я та основоположних прав громадян на забезпечення якісної медичної допомоги, що в свою чергу ставить під загрозу найвищу цінність – Життя людини.
Обґрунтуванням цілісного предмету закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику. Таким чином, проведення закупівлі без поділу на лоти зменшує вартість товару, зокрема тому, що зменшуються витрати на доставку товару (економічно вигідніше доставити одразу 69 найменувань матеріалів, а не кожен окремо). Всі матеріали, які включені до закупівлі, мають різну ціну та відповідно відрізняються за комерційною привабливістю для постачальників. Це створює додатковий ризик, що при поділі предмету закупівлі на окремі лоти, певна його частина не буде пропонуватись учасниками.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Крім того, додатково повідомляємо, що Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування.
Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута Замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає, що Замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
Таким чином, Замовник вважає, що не порушив діюче зак
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.09.2021 13:01