• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Місце поставки: 80100, Україна, Львівська обл., місто Червоноград, вулиця Івасюка, 2; 80100, Україна, Львівська обл., місто Червоноград, вулиця Бандери,12; 80100, Україна, Львівська обл., місто Червоноград, вулиця Винниченка, 2а

Торги не відбулися

415 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 075.50 UAH
Період оскарження: 07.09.2021 14:50 - 19.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено

ISO

Номер: d9f1147d0db54f22b0ae5a7a3e463a2c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-07-008041-c.c2
Назва: ISO
Вимога:
Шановний Замовнику! Тенденою документацію передбачено, що у складі пропозиції Учасник повинен надати ДСТУ ISO/IEC 27001:2015, ISO 9001:2015.Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Є закони та нормативно-правові акти України, які чітко обумовлюють, що потрібно для постачання електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електричної енергії. Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дані вимоги. Також надаємо Вам для ознайомлення лист щодо сертифікатів ISO
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Міжнародна організація зі стандартизації (англ. International Organization for Standardization, ISO) — міжнародна організація, метою діяльності якої є ратифікація розроблених спільними зусиллями делегатів від різних країн стандартів, членом якої є Україна. ISO визначає завданням своєї діяльності як сприяння розвитку стандартизації і суміжних видів діяльності у світі з метою забезпечення міжнародного обміну товарами і послугами, а також розвиток співробітництва в інтелектуальній, науково-технічній і економічній галузях. Як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» , замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Як вбачається із багатьох рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Колегія схвально відноситься до умов тендерних документацій щодо надання документів на підтвердження відповідності Учасників вимогам стандартів ISO. Наявність у підприємства сертифікатів на відповідність вимогам Міжнародної організації зі стандартизації свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами із загальноприйнятими міжнародними стандартами. Пройти відповідну сертифікацію може будь-який учасник. Жодних обмежень щодо проходження учасниками – постачальниками електричної енергії такої сертифікації не має. Враховуючи наведене, дана вимога не може вважатись дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: f1acae40b5c64fb2b858a0714952dd48
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-07-008041-c.c1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику. При вивченні тендерно документації було виявлено ряд дискримінаційних вимог до учасників: - Керівник центру обслуговування споживачів (клієнтів)Учасника або керівник власного структурного підрозділу Учасника або посадова особа Учасника, з робочим місцем на території Львівської області - на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів; - Стаж роботи керівника ІКЦ у галузі енергетики повинен становити не менше 5 років, а особи яка виконує функції ІКЦ – не менше 3-х років; - створення Учасником на території Львівської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів); - наявність власного окремого структурного підрозділу на території Львівської області, або посадової особи, з робочим місцем на території Львівської області; - Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів, створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій; - наявність в учасника кол-центру. Ви вимагаєте від учасників надавати інформацію та документи від ОСР з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР протягом зазначеного Замовником обмеженого періоду часу. Проте, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту. Тобто, для отримання необхідної інформації учаснику може знадобитися тривалий проміжок часу, враховуючи те, що відповідно до укладеного договору ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. При цьому вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. При цьому ОСР, незважаючи на відокремлення діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. Постачальники, які проводять господарську діяльність з постачання електричної енергії мають ліцензію, що видана на підставі постанови НКРЕКП, згідно якої набувається право постачати електричну енергію по ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. Встановлюючи такі вимоги в тендерній документації, взяти участь можуть лише ті учасники, які зареєстровані на тереторії Дніпропетровської області. Жодними нормативно-правовими актами не визначено місце реєстрації постачальників, а також не розмежована територія їх діяльності, та не встановлено обов'язковим для постачальників мати структурні підрозділи по тих чи їнших областях України. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На підтвердження вище описано прикріплюємо Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз 21.07.2020, в якому порушене питання щодо того, що Замовники вимагають надати довідки від всих ОСР. Також наголошуємо, що відповідно до Статті 164-14 КпАП. Порушення законодавства про закупівлі Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД шляхом видалення дискримінаційних вимог
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Наявність ІКЦ, кол-центру, центру обслуговування споживачів тощо передбачено для постачальників електричної енергії вимогами Правил роздрібного ринку електричної енергії та іншими нормативно-правовими актами, які регулюють діяльність з постачання електричної енергії споживачу. Відповідно до п.8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. У разі, якщо вимоги до стажу роботи працівників Учасника, які виконують визначені функції закріплені у нормативно-правових актах, що регулюють порядок постачання товару/надавання послуг/виконання робіт певного виду, то встановлення таких вимог у тендерній документації не може вважатись дискримінаційним, і Замовник не має права змінювати їх на власний розсуд. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації, в тому числі безпосередньо у електропостачальника, та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами, через значну територіальну віддаленість. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Звертаємо Вашу увагу, що на даний час на території Львівської області створено велику кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже коло потенційних Учасників, що мають можливість прийняти участь у зазначеній закупівлі не є обмеженим. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача електричної енергії на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують принципи проведення публічних закупівель. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що жоден нормативно-правовий акт, як у сфері регулювання відносин, що стосуються постачання електричної енергії так і у сфері загально- правових питань не встановлюють обмежень для юридичних і фізичних осіб на право отримання/підтвердження інформації, що їх безпосередньо стосується від учасників ринку, в тому числі від операторів систем розподілу. Будь який ОСР зобов’язаний надати відповідь на запит про отримання інформації, у разі якщо така інформація йому відома.
Статус вимоги: Відхилено