-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі «Тендерна документація» та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України від 25.12.2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі», із змінами, надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації.
Торги не відбулися
290 410.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 452.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 452.05 UAH
Період оскарження:
06.09.2021 12:34 - 18.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
037547511ea840e8b10643f2bfacba98
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-06-004528-c.a1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Голові тендерного комітету
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Підпунктом 5.3.2. п.5 розділу ІІІ тендерної документації (далі – Документація) Замовником встановлена ДИСКРИМІНАЦІЙНА вимога, згідно якої в складі пропозиції надати скановані копії документів, підтверджуючих наявність власної (власних) або орендованої (орендованих) АЗС.
Встановивши в Документації вищенаведені вимоги, Замовник позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які не мають власних або орендованих АЗС, а здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС.
Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу, згідно якої Учасник повинен мати/орендувати АЗС, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.09.2021 17:08
Вирішення:
Доброго дня. Дякуємо за звернення. Повідомляємо Вам, що відповідно до ч. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Аналізуючи вищесказане, Замовником самостійно та на власний розсуд визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та вказує у тендерній документації інформацію щодо способів підтвердження відповідності Учасника встановленим критеріям.
Під час виконання Комунальним підприємством «Визирське джерело» своїх повноважень існує необхідність своєчасної, оперативної та належної заправки автотранспорту Замовника. Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер не виступає гарантом перед Замовником щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю, оскільки не є стороною в договорі про закупівлю. Учасник, який переміг у торгах, і з яким Замовник уклав договір поставки товару, фактично отримує від Виконавця по договру талони (або скретч карти або інше) і таким чином вважається что Виконавець виконав свої обов'язки за договором. В практиці, Замовник вже опинявся в ситуації, коли третя сторона (партнерська АЗС), яка фактично не є стороною за Договором поставки пального, і яка не несе жодної відповідальності по такому договору, по різним причинам (об'єктивним або суб'єктивним), не відпускає пальне Замовнику по талонам (скретч-карткам, тощо). Замовник є заручником взаємовідносин постачальника за договором та стороною, яка відпускає пальне по талонам (скретч-карткам, тощо) зі своїх АЗС (які для сторони по Договору - Виконавця є партнерськими і питання відпуску пального залежать від взаємовідносим між «партнерами»). Все це призводить до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива на партнерських АЗС. В результаті Замовник не має змоги заправити транспорт, у зв’язку з чим ми - Замовник, на якого покладені комунальні послуги, не маємо змоги виконувати зобов’язання покладені на нас громадою.
Враховуючи дані обставини, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріплених в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» . З метою захисту прав Замовника наші вимоги вважаємо обґрунтованими та не вбачаємо порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки для Замовника в пріоритеті є виконання договірних зобов’язань в повному обсязі, добросовісно та оперативно.
Статус вимоги:
Відхилено