• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Розробка проектної документації на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-07 Київ-Суми-Юнаківка (на м. Курськ) на ділянці км 15+411 – км 35+661, Київська область (45233142-6 — Ремонт доріг)

Торги не відбулися

1 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 500.00 UAH
Період оскарження: 06.09.2021 12:26 - 18.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників Голові тендерного комітету Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно п.6 (Розділу 3), Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – в галузі інженерного проектування, які не мають згідно чинного законодавства України та не повинні мати сертифікати, «Системи управління якістю». Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Також, важливим є те, що дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даного сертифікату у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись замовником у якості обов’язкового відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Жодної раціональної необхідності вимагати ці сертифікати - не існує, так як інженерне проектування в Україні регламентований окремими законодавчими актами, законами та кодексами, де зазначені вимоги до якості, безпеки та документи, які це підтверджують Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, з метою усунення вищенаведених порушень вимагаємо внести зміни до Документації, а саме: вимогу щодо подання в складі пропозиції вищезазначених сертифікатів відповідності, згідно п.6. (Розділу 3) Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. ВИЛУЧИТИ. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі».

Номер: 2e3a2fa4c69843afae697f44cc5cae57
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-06-001891-b.c1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників Голові тендерного комітету Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно п.6 (Розділу 3), Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – в галузі інженерного проектування, які не мають згідно чинного законодавства України та не повинні мати сертифікати, «Системи управління якістю». Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Також, важливим є те, що дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даного сертифікату у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись замовником у якості обов’язкового відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Жодної раціональної необхідності вимагати ці сертифікати - не існує, так як інженерне проектування в Україні регламентований окремими законодавчими актами, законами та кодексами, де зазначені вимоги до якості, безпеки та документи, які це підтверджують Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, з метою усунення вищенаведених порушень вимагаємо внести зміни до Документації, а саме: вимогу щодо подання в складі пропозиції вищезазначених сертифікатів відповідності, згідно п.6. (Розділу 3) Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. ВИЛУЧИТИ. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимога:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників Голові тендерного комітету Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно п.6 (Розділу 3), Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – в галузі інженерного проектування, які не мають згідно чинного законодавства України та не повинні мати сертифікати, «Системи управління якістю». Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Також, важливим є те, що дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даного сертифікату у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись замовником у якості обов’язкового відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Жодної раціональної необхідності вимагати ці сертифікати - не існує, так як інженерне проектування в Україні регламентований окремими законодавчими актами, законами та кодексами, де зазначені вимоги до якості, безпеки та документи, які це підтверджують Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, з метою усунення вищенаведених порушень вимагаємо внести зміни до Документації, а саме: вимогу щодо подання в складі пропозиції вищезазначених сертифікатів відповідності, згідно п.6. (Розділу 3) Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. ВИЛУЧИТИ. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі». Голові тендерного комітету Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно п.6 (Розділу 3), Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – в галузі інженерного проектування, які не мають згідно чинного законодавства України та не повинні мати сертифікати, «Системи управління якістю». Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Також, важливим є те, що дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даного сертифікату у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись замовником у якості обов’язкового відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Жодної раціональної необхідності вимагати ці сертифікати - не існує, так як інженерне проектування в Україні регламентований окремими законодавчими актами, законами та кодексами, де зазначені вимоги до якості, безпеки та документи, які це підтверджують Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, з метою усунення вищенаведених порушень вимагаємо внести зміни до Документації, а саме: вимогу щодо подання в складі пропозиції вищезазначених сертифікатів відповідності, згідно п.6. (Розділу 3) Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. ВИЛУЧИТИ. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний автор вимоги! СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) у відповідь на Вашу вимогу від 08.09.2021 № UA-2021-09-06-001891-b.c1 повідомляє наступне. Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації документальне підтвердження відповідності робіт тендерній документації надається у вигляді сканованої копії інформаційної довідки стосовно можливості виконання робіт у відповідності до вимог тендерної документації, в якій також обов’язково зазначається інформація про особу, яку уповноважено на підписання договору. Додатками до цієї довідки є: - копія Календарного плану надання послуг (далі – Календарний план), за формою, що наведена у Додатку 7 до цієї тендерної документації; - копія «ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА» (Додатку 6 до цієї тендерної документації). - діючий сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері архітектури, діяльності у сфері інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018, у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника; - діючий сертифікат системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу, виданий на ім’я учасника. При визначені вимог тендерної документації Замовник керувався чинним законодавством України. Згідно з пунктом 4 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Відповідно до частини п’ятої статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Вимога стосовно наявності у Учасників закупівлі сертифікатів ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги», системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на відповідність вимогам ISO 45001:2018 та системи екологічного управління на відповідність вимогам ISO 14001:2015 у сфері архітектурної діяльності та інжинірингу жодним чином не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною та обумовлена тим, що наявність таких сертифікатів буде свідчити про спроможність Учасника виконати роботи відповідно до діючих норм і стандартів, так як cистема сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). У першу чергу, ці загальноприйняті стандарти визначають виробничі характеристики й норми, згідно яких мають надаватися послуги. Саме завдяки стандартизації споживач може бути впевнений у належній якості послуг. По-друге, у розробці стандартів беруть участь не лише постачальники послуг, але й споживчі організації різних країн. Це означає, що послуги сертифікованих підприємств, відповідають повним урахуванням усіх вимог споживачів. Це досить вагомі причини, щоб звертати увагу на наявність сертифікатів ISO на підприємствах. Наявність у Учасників сертифікованої системи управління якістю (ISO 9001:2015), екологічного менеджменту (ISO 14001:2015), охорони здоров’я та безпеки праці (ISO 45001:2018) має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості послуг, що надаються, злагодженості дій під час впровадження, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. Впровадження згаданих вище систем наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, екологічного менеджменту, охорони здоров’я та безпеки праці має можливість впровадити у себе ці стандарти та отримати відповідні сертифікати. Тобто, отримати сертифікати, що вимагаються тендерною документацією, може будь-який потенційний учасник закупівлі, який здійснює свою господарську діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018. Окремо звертаємо автора вимоги на те, що вже протягом багатьох років практика органу оскарження (Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) при розгляді аналогічних вимог скаржників є сталою (незмінною), а саме на їх думку вимоги щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційними та жодним чином не порушують права та законні інтереси Скаржників, пов'язані з участю у процедурі закупівлі. Враховуючи вищевикладене, СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ вирішила відмовити у задоволенні вимог звернення від 08.09.2021 № UA-2021-09-06-001891-b.c1.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.09.2021 14:03