-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
"Роботи з розроблення проектної документації "Капітальний ремонт мережі водопроводу по вулицях Власова, Героїв та Жовтневій в с.Старі Петрівці Вишгородського району Київської області
Торги не відбулися
1 363 794.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 818.97 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 818.97 UAH
Період оскарження:
03.09.2021 17:23 - 09.09.2021 08:00
Вимога
Вирішена
Неправомірна вимога
Номер:
ff8271f3649c4ae7ba2b027d044c29c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-03-005179-b.c2
Назва:
Неправомірна вимога
Вимога:
Відповідно до додатку 3 Замовник вимагає підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме
«В учасника мають бути наявні: Фахівці інженерно- технічної кваліфікації ( не менше 7 осіб), які мають необхідні знання та досвід, мають кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, а саме: ГАПа, ГІПа (з обов’язковим підтвердженням досвіду роботи за спеціальністю не менше 10 років) та інженерів проектувальників за відповідними напрямками (для об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3, СС2). Надати копії відповідних документів, що підтверджують кваліфікацію (копії кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури ГАПа і ГІПа та задіяних спеціалістів (не менше 7 осіб).»
Зазначена вимога є дискримінаційною, порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та основні принципи здійснення закупівель, оскільки: Відповідно до п. 12 Наказу Мінрегіону № 45 від 16.05.2011 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» - «Проект розробляється під керівництвом ГАПа (ГІПа). Окремі розділи або частини проектної документації розробляються під керівництвом відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційний сертифікат.». Всеукраїнська громадська організація «Гільдія проектувальників у будівництві» визначає наступні напрямки кваліфікаційних сертифікатів:
1) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості.
2) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму.
3) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення економії енергії.
4) Інженерно-будівельне проектування в частині виконання інженерних вишукувань.
5) Інженерно-будівельне проектування в частині технології будівельного виробництва.
6) Інженерно-будівельне проектування в частині безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища.
7) Інженерно-будівельне проектування в частині дотримання вимог пожежної безпеки.
8) Інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації.
Але Наказом Мінрегіону № 45 від 16.05.2011 не зазначено, що саме всі 8 кваліфікаційних сертифікатів необхідні для розроблення об’єктів за класом наслідків СС2 і що це повинно бути саме 8 чоловік виконавців.
Відповідно п.8.4 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад, зміст проектної документації на будівництво» «Склад та зміст розділів РП з капітального ремонту об’єктів, наведених у додатках Д та Е, може зменшуватися залежно від технічної та технологічної складності робіт. В окремих обґрунтованих випадках при виконанні будівельних робіт з капітального ремонту, пов’язаних виключно з поліпшенням експлуатаційних показників, введених в експлуатацію в установленому порядку об’єктів будівництва, допускається розроблення лише дефектного акта, у якому визначаються фізичні обсяги робіт та умови їх виконання, а також складається кошторисна документація.
Предмет закупівлі являється - капітальний ремонт мережі водопроводу, що є лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури, для проектування якого необхідні сертифіковані інженери-проектвальники в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму. Для розроблення даного об’єкту не потрібні всі вісім сертифікатів, як наприклад: сертифікат в частині забезпечення економії енергії ніяк не може буди задіяний в капітальному ремонті водопроводу, оскільки по факту це просто заміна старих труб на нові, сертифікат в частині забезпечення механічного опору та стійкості, потрібен для проектування об’єктів промислового та цивільного призначення у частині забезпечення механічного опору та стійкості будівельних конструкцій, що також до предмету закупівлі не відноситься.
Крім того зазначаємо, що кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт можуть бути наявні у ГІПа чи інших осіб, по декілька за різними напрямами проектування, а не обов’язково у 7 чоловік по 1 сертифікату.
Замовником неправомірно встановлені вимоги щодо підтвердження відповідності учасника встановленому кваліфікаційному критерію, як «Фахівці інженерно- технічної кваліфікації (не менше 7 осіб), які мають необхідні знання та досвід, мають кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт», а саме умови щодо наявності у 7 осіб кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт, що є дискримінаційними і такими, що не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Законом визначене право Замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон не містить положень, що дозволяють Замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям (тоді як Замовником встановлено вимоги щодо наявності кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт у 7 осіб інженерно-технічної кваліфікації). Такі положення документації обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Даною вимогою Замовник встановлює дискримінаційні вимоги до учасників, що порушує вимоги частини четвертої ст.5 до Закону України про публічні закупівлі. Враховуючи вище зазначене, відсутність обґрунтування зі сторони Замовника, вимагаємо виключити дану вимогу Замовника щодо необхідності надавати копії відповідних документів, що підтверджують кваліфікацію, а саме копії кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури в кількості не менше 7 осіб, як таку, що порушує чинне законодавство України. У ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені основні принципи публічних закупівель серед яких: максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.09.2021 14:33
Вирішення:
Відповідно до додатку 3 Замовник вимагає підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме
«В учасника мають бути наявні: Фахівці інженерно- технічної кваліфікації ( не менше 7 осіб), які мають необхідні знання та досвід, мають кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, а саме: ГАПа, ГІПа (з обов’язковим підтвердженням досвіду роботи за спеціальністю не менше 10 років) та інженерів проектувальників за відповідними напрямками (для об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3, СС2). Надати копії відповідних документів, що підтверджують кваліфікацію (копії кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури ГАПа і ГІПа та задіяних спеціалістів (не менше 7 осіб).»
Зазначена вимога є дискримінаційною, порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та основні принципи здійснення закупівель, оскільки: Відповідно до п. 12 Наказу Мінрегіону № 45 від 16.05.2011 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» - «Проект розробляється під керівництвом ГАПа (ГІПа). Окремі розділи або частини проектної документації розробляються під керівництвом відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційний сертифікат.». Всеукраїнська громадська організація «Гільдія проектувальників у будівництві» визначає наступні напрямки кваліфікаційних сертифікатів:
1) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості.
2) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму.
3) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення економії енергії.
4) Інженерно-будівельне проектування в частині виконання інженерних вишукувань.
5) Інженерно-будівельне проектування в частині технології будівельного виробництва.
6) Інженерно-будівельне проектування в частині безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища.
7) Інженерно-будівельне проектування в частині дотримання вимог пожежної безпеки.
8) Інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації.
Але Наказом Мінрегіону № 45 від 16.05.2011 не зазначено, що саме всі 8 кваліфікаційних сертифікатів необхідні для розроблення об’єктів за класом наслідків СС2 і що це повинно бути саме 8 чоловік виконавців.
Відповідно п.8.4 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад, зміст проектної документації на будівництво» «Склад та зміст розділів РП з капітального ремонту об’єктів, наведених у додатках Д та Е, може зменшуватися залежно від технічної та технологічної складності робіт. В окремих обґрунтованих випадках при виконанні будівельних робіт з капітального ремонту, пов’язаних виключно з поліпшенням експлуатаційних показників, введених в експлуатацію в установленому порядку об’єктів будівництва, допускається розроблення лише дефектного акта, у якому визначаються фізичні обсяги робіт та умови їх виконання, а також складається кошторисна документація.
Предмет закупівлі являється - капітальний ремонт мережі водопроводу, що є лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури, для проектування якого необхідні сертифіковані інженери-проектвальники в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму. Для розроблення даного об’єкту не потрібні всі вісім сертифікатів, як наприклад: сертифікат в частині забезпечення економії енергії ніяк не може буди задіяний в капітальному ремонті водопроводу, оскільки по факту це просто заміна старих труб на нові, сертифікат в частині забезпечення механічного опору та стійкості, потрібен для проектування об’єктів промислового та цивільного призначення у частині забезпечення механічного опору та стійкості будівельних конструкцій, що також до предмету закупівлі не відноситься.
Крім того зазначаємо, що кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт можуть бути наявні у ГІПа чи інших осіб, по декілька за різними напрямами проектування, а не обов’язково у 7 чоловік по 1 сертифікату.
Замовником неправомірно встановлені вимоги щодо підтвердження відповідності учасника встановленому кваліфікаційному критерію, як «Фахівці інженерно- технічної кваліфікації (не менше 7 осіб), які мають необхідні знання та досвід, мають кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт», а саме умови щодо наявності у 7 осіб кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт, що є дискримінаційними і такими, що не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Законом визначене право Замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон не містить положень, що дозволяють Замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям (тоді як Замовником встановлено вимоги щодо наявності кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт у 7 осіб інженерно-технічної кваліфікації). Такі положення документації обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Даною вимогою Замовник встановлює дискримінаційні вимоги до учасників, що порушує вимоги частини четвертої ст.5 до Закону України про публічні закупівлі. Враховуючи вище зазначене, відсутність обґрунтування зі сторони Замовника, вимагаємо виключити дану вимогу Замовника щодо необхідності надавати копії відповідних документів, що підтверджують кваліфікацію, а саме копії кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури в кількості не менше 7 осіб, як таку, що порушує чинне законодавство України. У ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені основні принципи публічних закупівель серед яких: максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до додатку 3 Замовник вимагає підтвердження наявності у проектної організації кваліфікованих працівників, які мають необхідні знання та досвід виконання об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3, СС2, не нижче. В завданні на проєктування вказані об’єми робіт і розділи проєктної документації, які Замовник вимагає виконати в рамках даної роботи і які не суперечать вимогам ДБН А.2.2-3:2014 «Склад, зміст проектної документації на будівництво» та Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п. 12 Наказу Мінрегіону № 45 від 16.05.2011 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» - «Окремі розділи або частини проектної документації розробляються під керівництвом відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційний сертифікат». У відповідності до завдання на проєктування таких розділів або частин проектної документації повинно бути не менше 7, відповідно, у Учасника повинно бути не менше 7 осіб з кваліфікаційними сертифікатами класу наслідків не нижче СС2, які б дані розділи або частини проєктної документації могли підписати та закріпити печаткою.
Відповідь на запитання Добрий день! Згідно кваліфікаційних вимог учасник має надати аналогічний договір з надання послуг/виконання робіт з розроблення проектної документації на капітальний ремонт/ реконструкцію /нове будівництво внутрішніх та зовнішніх мереж водопостачання та каналізації. Уточніть, будь ласка, це має бути договір на внутрішню та зовнішню мережу водопостачання та каналізації одночасно? Або можуть бути різні договори окремо на зовнішню/внутрішню мережі водопостачання/каналізації? Дякуємо!
Можуть бути окремі договори на зовнішні мережі водопостачання або каналізації, або одним договором на внутрішні та зовнішні мережі водопостачання та каналізації
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Неправомірна вимога
Номер:
cd4851749a0443e9975aa670f405297b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-03-005179-b.c1
Назва:
Неправомірна вимога
Вимога:
Відповідно до додатку 3 Замовник вимагає підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме
«В учасника мають бути наявні: Фахівці інженерно- технічної кваліфікації ( не менше 7 осіб), які мають необхідні знання та досвід, мають кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, а саме: ГАПа, ГІПа (з обов’язковим підтвердженням досвіду роботи за спеціальністю не менше 10 років) та інженерів проектувальників за відповідними напрямками (для об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3, СС2). Надати копії відповідних документів, що підтверджують кваліфікацію (копії кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури ГАПа і ГІПа та задіяних спеціалістів (не менше 7 осіб).»
Зазначена вимога є дискримінаційною, порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та основні принципи здійснення закупівель, оскільки: Відповідно до п. 1 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №122 від 23.03.2012р. « Про внесення змін до Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів» встановлено, що: «Головний інженер проекту (далі - ГІП) - інженер, який має кваліфікаційний сертифікат та виконує роботу з інженерно-будівельного проектування, очолює та/або координує розроблення окремих розділів проектної документації», п.12 даного наказу зазначається: «Проект розробляється під керівництвом ГАПа (ГІПа). Окремі розділи або частини проектної документації розробляються під керівництвом відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційний сертифікат.» При цьому, жодних додаткових вимог до ГІПа та кількості осіб, які мають кваліфікаційний сертифікат чинним законодавством не встановлено, відповідно, виконання робіт з проектування капітального ремонту мережі водопроводу не є окремим видом робіт, для якого встановлено додаткові вимоги. Замовником неправомірно встановлені вимоги щодо підтвердження відповідності учасника встановленому кваліфікаційному критерію, як «Фахівці інженерно- технічної кваліфікації (не менше 7 осіб), які мають необхідні знання та досвід, мають кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт», а саме умови щодо наявності у 7 осіб кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт, що є дискримінаційними і такими, що не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Законом визначене право Замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон не містить положень, що дозволяють Замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям (тоді як Замовником встановлено вимоги щодо наявності кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт у 7 осіб інженерно-технічної кваліфікації). Такі положення документації обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Окрім цього, не зрозумілим вбачається чому саме 7 осіб, чому не 5 років, або 15? Оголошення не містить жодного обґрунтування стосовно даної вимоги. Додатково зазначаємо, що учасник процедури є суб’єкт господарювання, який може мати інженерів проектувальників за відповідними напрямками, які не мають сертифікатів, але можуть підтвердити знання і досвіт наданням копій дипломів, а кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт можуть бути наявні у ГІПа та декількох осіб, але не обов’язково 7чол.
Даною вимогою Замовник встановлює дискримінаційні вимоги до учасників, що порушує вимоги частини четвертої ст.5 до Закону України про публічні закупівлі. Враховуючи вище зазначене, відсутність обґрунтування зі сторони Замовника, вимагаємо виключити дану вимогу Замовника щодо необхідності надавати копії відповідних документів, що підтверджують кваліфікацію, а саме копії кваліфікаційних сертифікатів відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури в кількості не менше 7 осіб, як таку, що порушує чинне законодавство України. У ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені основні принципи публічних закупівель серед яких: максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.09.2021 08:42
Вирішення:
Доброго дня. Наказом Мінрегіону № 45 від 16.05.2011 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» встановлено, що:
«Генпроектувальник (проектувальник) визначає розпорядчим документом ГАПа та/або ГІПа. При проектуванні об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками (СС2) та зі значними наслідками (СС3), можуть одночасно призначатись ГАП та ГІП з визначенням одного з них головним виконавцем. Проект розробляється під керівництвом ГАПа (ГІПа).
Окремі розділи або частини проектної документації розробляються під керівництвом відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційний сертифікат.»
Всеукраїнська громадська організація «Гільдія проектувальників у будівництві» визначає наступні напрямки:
1) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості.
2) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму.
3) Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення економії енергії.
4) Інженерно-будівельне проектування в частині виконання інженерних вишукувань.
5) Інженерно-будівельне проектування в частині технології будівельного виробництва.
6) Інженерно-будівельне проектування в частині безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища.
7) Інженерно-будівельне проектування в частині дотримання вимог пожежної безпеки.
8) Інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації.
Отже, налічується щонайменше 8 відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційні сертифікати за відповідними напрямками, чим і обумовлюється встановлення у тендерній документації вимоги щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у кількості не менше 7 осіб.
Статус вимоги:
Відхилено