• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги із заправки та відновлення картриджів, діагностики, технічного обслуговування та поточного ремонту до друковано-розмножувальної техніки (код ДК 021:2015: 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки)

Завершена

28 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 168.00 UAH
Період оскарження: 03.09.2021 14:07 - 09.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови що обмежують конкуренцію

Номер: 9dc0ce5187ff47928687a1933aeaea83
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-03-003291-b.c1
Назва: Дискримінаційні умови що обмежують конкуренцію
Вимога:
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) звертаємо Вашу увагу про внесення змін та усунення дискримінаційних умов, які містяться у тендерній документації. Тендерна документація замовника містить вимогу, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить частині четвертій статті 22 Закону. Дискримінаційні умови встановлені замовником у технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації, та полягають у наступному: - документи, що підтверджують компетенції з обслуговування офісної техніки, а саме: копії сертифікатів, що засвідчують наявність компетенцій з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon. Підтвердженням компетенцій є сертифікати, дійсні у 2021 році або які були чинні у 2020 році (не раніше 2019). Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Зважаючи на вищевикладене, просимо замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону. Просимо видалити строку про - документи, що підтверджують компетенції з обслуговування офісної техніки, а саме: копії сертифікатів, що засвідчують наявність компетенцій з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon. Підтвердженням компетенцій є сертифікати, дійсні у 2021 році або які були чинні у 2020 році (не раніше 2019). Для підтвердження досвіду та компетенції з обслуговування офісної техніки учасники мають надавити відомості про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі А НЕ СТАРІ СЕРТИФІКАТИ. Керуючись законом України про Публічні закупівлі, статтею 5, підпунктом 1.1 (добросовісна конкуренція серед учасників;), 1.2 ( максимальна економія, ефективність та пропорційність;), 1.3 (відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;), 1.4 (недискримінація учасників та рівне ставлення до них;), 1.5 (об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;) , 1.6 (запобігання корупційним діям і зловживанням) та статтею 5 підпунктом 2 (Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.), статтею 5 підпунктом 3 (Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.) , статтею 5 підпунктом 4 (Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.). Вимога щодо надання сертифікатів, що засвідчують наявність компетенцій з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon. Підтвердженням компетенцій є сертифікати, дійсні у 2021 році або які були чинні у 2020 році (не раніше 2019) є дискримінаційною по відношенню до учасників процедури закупівлі, які можуть виконати умови, мають матеріально технічну базу, мають необхідний досвід у виконанні договорів з вказаним предметом закупівлі вказаного Замовником. Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає посиланя на окремі марки витратних матеріалів та моделі техніки. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, сертифікат, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати, «або аналог/еквівалент». А також керуючись практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду справ у сфері закупівель, а також листів Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 “Щодо розробки тендерної документації” та від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації. А також керуючись законом України Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні Стаття 6 - Державна політика щодо запобігання та протидії дискримінації спрямована на: недопущення дискримінації; Просимо внести зміни в умови закупівлі та вилучити вимогу котра дискримінує нас як потенційного учасника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закупівлю було оголошено з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» , а також Наказом № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”, Наказом № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі". На підставі Ст.16. Кваліфікаційні критерії, п.п. 1,2,3 Закону України «Про публічні закупівлі» , які містять наступне: 1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: -наявність обладнання та матеріально-технічної бази; -наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; -наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. 3. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування. 4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Замовником були встановлені вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, які викладено в додатку № 1 до оголошення. Так, згідно Додатку №1 документи, які повинен надати учасник для підтвердження кваліфікаційних вимог учасник в складі своєї комерційної пропозиції надає наступні документи (для юридичних осіб): - документи, що підтверджують компетенції з обслуговування офісної техніки, а саме: копії сертифікатів, що засвідчують наявність компетенцій з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon. Підтвердженням компетенцій є сертифікати, дійсні у 2021 році або які були чинні у 2020 році (не раніше 2019). Антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель дійсно в своїх Рішеннях визнав дискримінаційними вимоги, щодо надання листа/сертифіката від виробника техніки / обладнання, який би надавав перевагу учаснику аукціону, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Мова в цих рішеннях йде про сертифікати виробника на вироблену ним продукцію, вироби і не яким чином не впливає на сертифікати, які видаються після навчання фахівців і є підтвердженням отримання спеціальних знань з обслуговування та ремонту відповідного обладнання, тобто підтверджують їх кваліфікацію. В даному випадку сертифікати свідчать про те, що підприємство має в своєму штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, пройшли спеціальне навчання і можуть надавати послуги з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon, яка є у наявності у Комунальному некомерційному підприємстві Маріупольської міської ради "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 3 м. Маріуполя", а також надають можливість гарантійного обслуговування. Дані сертифікати не мають ні якого відношення до обов'язкової сертифікація виробів в Україні, яка була відмінена з 26 січня 2018 року. Крім того Ви вказуєте на те, що: Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає посилання на окремі марки витратних матеріалів та моделі техніки. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, сертифікат, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати, «або аналог/еквівалент». Але в оголошені Додатку № 1 не міститься цих вимог і це не відповідає дійсності. Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, які викладено в додатку № 1 до оголошення надають право Замовнику отримати якісні та кваліфіковані послуги із заправки та відновлення картриджів, діагностики, технічного обслуговування та поточного ремонту друковано-розмножувальної техніки, згідно Наказу № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” та Наказу № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі" і на що відсутня будь-яка заборона в законодавчих актах України. Таким чином дії Замовника не суперечать законодавству і не обмежують конкуренцію , які б призводили до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного вважаємо, що підстави для внесення змін до умов і вимог оголошеної процедури закупівлі відсутні.
Статус вимоги: Відхилено