-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Електрична енергія
Торги не відбулися
156 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 566.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 566.00 UAH
Період оскарження:
03.09.2021 13:45 - 09.09.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Підстави визначені у протоколі №17/09 для відхилення пропозиції учасника є безпідставними та порушують норми Українського законодавства
Номер:
4204fcd4c5b34a4697c92ffbd63fbd83
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-03-006692-c.b2
Назва:
Підстави визначені у протоколі №17/09 для відхилення пропозиції учасника є безпідставними та порушують норми Українського законодавства
Вимога:
Шановний Замовнику,
повідомляємо, що підстави визначені у протоколі №17/09 для відхилення пропозиції учасника є безпідставними та порушують норми Українського законодавства, а тому такий протокол підлягає скасуванню із боку Замовника для дотримання об'єктивності процедури дотримуючись статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до статті 58-1 Господарського кодексу України (далі — ГКУ) встановлено, що суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.
Згідно з даною нормою ГКУ суб’єкт господарювання може, але не зобов’язаний вести свою діяльність з використанням печатки, а наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків. Тобто рішення про те, використовувати печатку чи ні, повністю покладено на розсуд суб’єкта господарювання(учасника) закупівлі.
Пропозиції подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Функція накладення КЕП-печатки реалізується учасником на електронному майданчику після завантаження всіх документів тендерної пропозиції (до кінцевого строку подання тендерних пропозицій) із формуванням файлу під назвою sign (з розширенням ".p7s"). Відповідність накладеного КЕП-печатки перевіряється Замовником на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua). При перевірці має бути зазначено, що файл sign.p7s - це електронна печатка учасника із його відомостями.
Разом з цим згідно з пунктом 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються такі відомості: <…> опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
Згідно з Переліком формальних помилок, затвердженим наказом Міністерством економіки України «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020 № 710, до формальних помилок відноситься випадок, коли окрема сторінка (чи сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки тощо, що не можуть бути використані, як підстави для відхилення.
Крім того, учасником накладено на пропозицію кваліфікований електронний підпис (КЕП), який замовник у змозі перевірити онлайн відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасник подав всі документи пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів та електронних документів в електронну систему закупівель. Такі документи мають належний рівень зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник наклав кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію, чим так само виконано вимогу про наявність печаток відповідно до рішень Антимонопольного комітету України: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-27-012896-b (Номер скарги: UA-2021-01-27-012896-b.c2 - (наведений вище спосіб оформлення пропозиції не впливає на зміст Пропозиції, у зв'язку з чим відсутні підстави для відхилення) із якими Замовник має можливість ознайомитися за наведеним посиланнями для уникнення ситуацій прийняття незаконних рішень у подальшому.
На підставі вище наведеного, Замовник не врахував, того, що учасник наклав КЕП на документи пропозиції, а тому виконав зазначені вимоги чи печатки електронним чином згідно практики рішень Антимонопольного комітету України, також Замовник не врахував, що відсутність печатки/підписів не може бути підставою для відхилення оскільки Мінекономіки Наказом № 710 від 15.04.2020 року віднесло такі випадки до “Переліку формальних помилок”.
Тому, Замовнику необхідно вчинити дії згідно Закону України “Про публічні закупівлі” для дотримання законності процедури спрощеної закупівлі.
Також звертаємо увагу на статтю 8 Закону України “Про публічні закупівлі”, якою встановлено Порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель:
1. Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
2. Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав:
1) дані автоматичних індикаторів ризиків;
2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
5) інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися:
інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель;
інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах;
інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.09.2021 15:54
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику. У вимозі згадується про неправомірність вашого відхилення. Розглянувши вашу вимогу, повідомляємо наступне. Згідно потреб Замовника, уповноваженою особою було оприлюднене оголошення про проведення спрощеної закупівлі на придбання електричної енергії. Відповідно до вимог, зазначених у оголошенні, всі документи (скан-копії їх оригіналів або копій), які подає Учасник у складі своєї пропозиції, повинні бути скріплені підписом та печаткою (у разі наявності) керівника чи уповноваженої особи Учасника. У складі своєї пропозиції Учасник надає листи та копії документів, які вимагались Замовником, підписані та скріплені печаткою юридичної особи. Однак на деяких документах пропозиції відсутні підпис та печатка.
У абзаці 3 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом №1082 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 року, зазначається, що після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Це означає підписання пропозиції Учасника і по суті підтверджує дії Учасника в системі.
Варто зазначити, що Закон України “Про публічні закупівлі” забороняє замовнику вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо вони надані через електронну систему закупівель у формі електронного документа із накладанням кваліфікаційного електронного підпису. Згідно статті 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронним документом називається документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Враховуючи все вищезазначене, це означає, що кожен документ, у якому відсутній підпис та печатка уповноваженої особи, повинен бути окремо підписаний кваліфікаційним електронним підписом, за яким можна ідентифікувати автора відповідного електронного документа. Але учасник не підписав жоден документ кваліфікаційним електронним підписом, який міститься у його пропозиції.
У вимозі Учасник зазначає: «згідно з пунктом 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються такі відомості: <…> опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Згідно з Переліком формальних помилок, затвердженим наказом Міністерством економіки України «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020 № 710, до формальних помилок відноситься випадок, коли окрема сторінка (чи сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).» Однак Учасник не звернув увагу, що перелік формальних помилок не застосовується до спрощених закупівель, адже цей перелік використовується в тендерній документації, яка готується Замовниками при проведенні процедури закупівлі «відкриті торги». У спрощеній закупівлі відсутнє таке поняття як «тендерна документація». Замовник у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі не зазначав жодної інформації щодо можливості допущення формальних помилок Учасниками у поданих ними документами.
Слід зазначити, що відповідно до частини 7 статті 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Але жоден Учасник, в тому числі автор даної вимоги, до Замовника не звернувся.
Варто зауважити, що при повторному розгляді пропозиції Учасника, Уповноважена особа виявила такі невідповідності:
1). у довідці про наявність виконання аналогічних договорів №001-21/15517 від 06.09.2021р. сума виконання договору, зазначена у довідці, не співпадає із сумою фактичної оплати;
2). у файлі, що містить аналогічний договір №230002 від 31.01.2019р. значаться додаток 1 та додаток 3, де в жодному з цих додатків не зазначено, що вони є додатками до даного договору. У наявного додатку №3 відсутні дати підписів сторін, у додатку №1 відсутні дати початку постачання товару Постачальником, відсутня дата подання заяви-приєднання; логічно, що повинен бути і додаток №2 (адже є №1 та №3), якого не подано учасником та щодо якого відсутні будь-яка додаткова угода щодо його виключення чи лист-пояснення учасника щодо даної нумерації додатків до договору;
3). у файлі, що містить аналогічний договір №2700136 від 08.02.2019 року значаться додаток 1 та додаток 2, де в жодному з цих додатків не зазначено, що вони є додатками до даного договору. У наявного додатку №1 відсутні відомості щодо згоди Споживача на обробку персональних даних Постачальником.
Враховуючи вищезазначене, уповноваженою особою виявлено, що документація учасника не відповідає вимогам щодо оформлення і подання документації у складі своєї пропозиції.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Залишено без розгляду
ЩОДО не погодження з протоколом 16/06
Номер:
f6b0dff37b384149bd332a742cd57cc3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-03-006692-c.b1
Назва:
ЩОДО не погодження з протоколом 16/06
Вимога:
Згідно п.5 ОГОЛОШЕННЯ про проведення закупівлі через систему електронних закупівель
"Всі інші документи (скан-копії їх оригіналів або копій), які подає Учасник у складі своєї пропозиції, повинні бути скріплені підписом та печаткою (у разі наявності) керівника чи уповноваженої особи Учасника" саме скан-копії їх оригіналів або копій мають бути заврені , прошу звернути увагу на документи переможця та відповідно ч.1 п.13 ст.14 Закону аналогічно відхилити пропозицію Учасника-переможця.
Пов'язані документи:
Учасник
- паспорт керівника з проживанням.pdf 21.09.2021 13:24
- паспорт Петро Н.Ф..pdf 21.09.2021 13:24
Дата подачі:
21.09.2021 13:25
Вирішення:
Дякуємо за ваше звернення. Вся документація, надана учасниками закупівлі, перевіряється згідно вимог зазначених в оголошенні спрощеної закупівлі та згідно Закону України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.09.2021 08:40