• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Контейнери металеві для збору ТПВ

Код ДК 021:2015: 44613800-8 Контейнери для відходів

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 02.09.2021 17:51 - 16.09.2021 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: d58da4e3c38445e78f49a1e8a5851bd8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-02-011857-a.b1
Назва: СКАРГА, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Замовником торгів, Виконавчим комітетом Згурівської селищної ради, було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги, ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-02-011857-a, ДК 021:2015 – 44613800-8 Контейнери для відходів (Контейнери металеві для збору ТПВ), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон № 922-VIII). Товариство з обмеженою відповідальністю «ВО «Релайн» (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог Закону № 922-VIII та умов тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 02.09.2021р. (далі – Тендерна документація). Вивчивши тендерну документацію Замовника, затверджену Рішенням уповноваженої особи від 02.09.2021р. (далі – Тендерна документація), умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме - у тендерній документації містяться дискримінаційні умови, елементи корупційних проявів і вимоги, якими штучно обмежується конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, а отже наявне порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону. При складанні Тендерної документації Замовник допустив ряд грубих порушень Закону, що мало наслідком дискримінацію ТОВ «Виробниче об’єднання «Релайн» та обмеження конкуренції, у зв’язку з чим Скаржник змушений скористатись своїм законним правом, а саме – подати скаргу, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника. Так, ст. 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» передбачено, що закупівля здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. У свою чергу, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч. 4 ст. 5 Закону). Статтею 12 Закону встановлено, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Відповідно до положень ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до ч.2 ст. 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. 1. Щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника. Скаржник є виробником контейнерів для збору твердих побутових відходів, які цілком відповідають вимогам ДСТУ 8476:2015; EN 840-3 і виробляються за ТУ У 25.2-40374335-001:2018. Ця обставина підтверджується такими документами, що додаються до скарги: - технічним паспортом на Євроконтейнер для збору твердих побутових відходів об’ємом 1100 літрів, модель: RLT-1.1-1МZ. - висновком Державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 15.05.2020р. №12.2-18-1/10898; - сертифікатом відповідності від 19.05.2021р. №UA.PN.104.0413-21. З огляду на те, що Скаржник є постійним учасником у закупівлях із аналогічним предметом (зокрема, торги із ідентифікаторами (UA-2020-07-07-004630-b, UA-2020-06-03-002514-b, UA-2021-02-12-000153-b та інші), він є потенційним учасником цієї закупівлі. Скаржник має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, але з огляду на низку порушень, допущених при підготовці тендерної документації, не відповідає окремим вимогам, встановленим замовником з огляду на їх дискримінаційний характер. В якості доказів того, що скаржник є потенційним учасником цієї закупівлі, вважаємо за потрібне додати копії договорів, укладених за іншими закупівлями із аналогічним предметом: - Договір №57ВТ від 11.08.2020р. із Відділом освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради; - Договір №224 від 26.06.2020р. із Відділом освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради. Той факт, що Скаржник активно бере участь у торгах із аналогічним предметом, визнається переможцем за їх результатами та із ним укладаються відповідні договори, свідчить про те, що він відповідає усім необхідним характеристикам, які висуваються до учасників публічних закупівель. З основних технічних характеристик товару які містяться у Додатку 2 та ДСТУ, якому він має відповідати, випливає, що Скаржник виробляє еквівалентний товар - Євроконтейнер для ТПВ об’ємом 1100 літрів оцинкований, Модель: RLT-1.1-1МZ. Разом із тим, встановлення у тендерній документації надмірно деталізованих та додаткових технічних вимог, які не передбачені нормативно-технічною документацією, створює для Скаржника перешкоди у можливості взяти участь у цій закупівлі. 2. Щодо дискримінаційних умов тендерної документації. Додаток 2 до Тендерної документації містить Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у вигляді таблиці. Відповідно до п.1 Таблиці 1 Додатку 2, товар має відповідати вимогам ДСТУ 8476:2015; EN 840-3, що є цілком зрозумілим і не викликає у Скаржника сумнівів. Втім, у наступних пунктах Таблиці 1 Замовник встановлює вимоги, які не передбачені вищезазначеними стандартами, не впливають на експлуатаційні характеристики товару, що закуповується та спрямовані на штучне обмеження кола потенційних учасників. 2.1. Відповідно до п.9 Таблиці 1 Додатку 2, «Ребра жорсткості на передній і задній стінках контейнера: - виготовлені трирівневим штампуванням; не менше 20 шт - непаралельні Ребра жорсткості на кришці контейнера: - виготовлені трирівневим штампуванням; не менше 10 шт. - непаралельні». Скаржник вважає, що вимога стосовно як наявності ребер жорсткості виготовлених трирівневим штампуванням у певній кількості на передній і задній стінках контейнера, так і їх непаралельності є необґрунтованою, оскільки ця характеристика не впливає на експлуатаційні характеристики товару і не передбачена вимогами нормативно-технічної документації. Щодо наявності ребер жорсткості на кришці контейнера, виготовлених трирівневим штампуванням у кількості не менше 10 шт. і розташованих непаралельно, Скаржник вважає таку вимогу надмірно деталізованою та нічим не обґрунтованою, оскільки така кришка у відповідності до вимог ДСТУ 8476:2015 та EN 840-3 може виготовлюватися не з металу а з пластику. Зокрема, у відповідності до п.5.4.1. ДСТУ 8476:2015 «Контейнери можуть бути металеві, пластмасові, склопластикові, а також дозволено сполуку цих та інших матеріалів». З огляду на це, вимога щодо наявності ребер жорсткості на передній і задній стінках контейнера та на кришці контейнера, виготовлених трирівневим штампуванням і у певній кількості, розташованих непаралельно, є дискримінаційною стосовно потенційних учасників. Слід зауважити, що будь-які дослідження або випробування, результатом яких було б встановлення зв’язку між наявністю таких ребер жорсткості на стінках та/або кришці контейнера, виготовлених трирівневим штампуванням і розташованих непаралельно та його експлуатаційними характеристиками – відсутні. А отже, зазначена вимога тендерної документації є необґрунтованою примхою Замовника. Так, Скаржник є виробником контейнерів моделі RLT-1.1-1МZ, які відповідають вимогам ДСТУ 8476:2015 та EN 840-3, але які не мають ребер жорсткості виготовлених трирівневим штампуванням у заданій кількості, та ще й розташованих непаралельно один до одного.. Отже, ця умова тендерної документації є дискримінаційною та підлягає виключенню з тендерної документації. 2.2. Стосовно вимог, які містяться у п.п.10-13 Таблиці 1 Додатку 2, відповідно до яких: «10. Пружини: 2 шт, закриті, спіральні, без регулювання натягу 11. Важелі кріплення кришок: - виготовлені з цільного листа металу - без поперечного з’єднувального шва - болтове кріплення» 12. Корпус вузла кронштейна захвату та підйому (цапфа) товщиною металу не менше ніж 2 мм, без зварного з'єднання, болтове кріплення до корпусу, закритий з усіх сторін 13. Корпус вузла захвату та підйому (цапфа) закритий зі всіх сторін» слід зазначити, що ці вимоги також є необґрунтованими та, радше за все, розраховані на товар, який виробляється певним виробником. Зокрема, нічим необґрунтованими є вимоги щодо товщини металу, обов’язковості виготовлення та кріплення окремих деталей у певний спосіб. Як і в попередньому підпункті цієї скарги, зазначимо, що відповідність або невідповідність контейнера, який виготовлений за вимогами ДСТУ 8476:2015, EN 840-3 пунктам 10-13 Таблиці 1 Додатку 2 жодним чином не впливає на експлуатаційні характеристики та строк роботи контейнера. Жодних доказів протилежного Замовник надати не може, з огляду на відсутність відповідних досліджень та випробувань. З цього випливає, що пункти 10-13 Таблиці 1 Додатку 2 мають надмірно деталізований характер, що призводить до штучного звуження кола учасників закупівлі та дискримінації тих учасників, які виробляють цілком еквівалентний товар, що відповідає усім вимогам державних стандартів. Отже, пункти 10-13 Таблиці 1 Додатку 2 мають бути виключені з тендерної документації як такі, що носять дискримінаційний характер. 2.3. Відповідно до п.17 Таблиці 1 Додатку 2, штамповане на передній, задній стінці та кришці контейнера місце для розміщення логотипів замовника, відповідно до ескізу. Наявність такого штампованого місця розміром не менше, ніж 540 х 130 мм. для розміщення логотипів замовника у відповідності до ескізу Замовника не лише на передній та задній стінках, але й на кришці контейнера, не передбачена вимогами нормативно-технічної документації та фактично змушує потенційних учасників виготовляти продукцію за індивідуальним замовленням, що вводить їх до додаткових витрат і веде до збільшення ціни за товар. Враховуючи те, що логотипи замовника, як правило розміщуються на контейнерах у вигляді наліпок, відсутність на кришці спеціального штампованого місця не може завадити йому розмістити на кришці відповідну наліпку з ескізом та жодним чином не вплине на зовнішній вигляд контейнера. Скаржник зазначає, що у моделі контейнеру RLT-1.1-1МZ, який ним виробляється, наявні місця для розміщення логотипів замовника на передній та задній стінках, але таке місце відсутнє на кришці. Для того, щоб вироби Скаржника відповідали вимогам технічного завдання Замовника, він повинен буде понести додаткові витрати на виготовлення кришок (накривок) для контейнерів із штампованим місцем для розміщення логотипу замовника. З огляду на зазначене, ця умова тендерної документації є дискримінаційною та також підлягає виключенню з тендерної документації. 2.4. У примітці до Додатку 2 зазначені параметри «гіршого товару». Зокрема, гіршим товаром (товаром гіршої якості) є товар, технічні і якісні характеристики якого є меншими, більшими, значно відрізняються в бік погіршення (не відповідає, має значні розбіжності), зокрема: - менша товщина металу; - відсутні непаралельні штамповані ребра жорсткості на передній і задній стінці контейнера, бокових стінках контейнера; - менша кількість ребер жорсткості на передній, задній стінці контейнера - ребра жорсткості на передній, задній стінці контейнера виготовлені менше ніж з трьома ступенями по висоті - контейнер не має дві спіральні пружини та обладнаний елементами регулювання натягу пружини; - важелі кріплення кришок контейнерів не виготовлені з цільного металу шляхом штампування, та з поперечним з’єднувальним швом; - важіль кришки контейнера кріпиться до кришки контейнера не за допомогою болтового з'єднання; - корпус вузлу кронштейну захвату та підйому контейнера виконаний із зварним з'єднанням не з цільного листа металу; - вузол захвату та підйому контейнера кріпиться до корпусу контейнера не болтовим з'єднанням; - корпус вузла захвату та підйому контейнера не закритий з усіх сторін та щільно не прилягає до стінки контейнера по всьому периметру; - відсутні місця для розміщення логотипів або виготовлені не методом штампування на передній, задній стінці контейнера відповідно до ескізів замовника. Ці характеристики гіршого товару є додатковим способом звузити коло потенційних учасників, а в певних частинах суперечать технічним вимогам Таблиці 1 Додатку 2. Зокрема, вимога, за якою параметром «гіршого товару» є відсутність непаралельних штампованих ребер жорсткості на передній і задній стінці контейнера, бокових стінках контейнера є нелогічною Ця вимога містить додаткові приховані технічні характеристики, адже у ній зазначено про наявність непаралельних штампованих ребер жорсткості не лише на передній та задній стінках, як зазначено у п.9 Таблиці 1 Додатку 2, але й на бокових стінках контейнера. Отже, п.9 Таблиці 1 Додатку 2 та примітка до Додатку 2 суперечать один одному. Втім, ця вимога підлягає скасуванню з огляду на аргументи, які вже було викладено у п.2.1 цієї Скарги. Щодо решти вищезазначених характеристик «гіршого товару», то ці умови підлягають виключенню з тендерної документації з огляду на аргументи та обставини, викладені у п.п.2.2-2.3 цієї Скарги. Таким чином, Скаржник вважає, що ці ознаки «гіршого товару» мають бути виключені з тендерної документації, адже вони є дискримінаційними умовами. 3. У Скаржника є підстави вважати, що технічне завдання підготовлено Замовником, виходячи з технічних характеристик товару, який виготовляється СЗАТ «ЗАВОД САНТЄКС», Республіка Білорусь, 220013, м. Мінськ, вул. Якуба Коласа, буд.37, приміщ. 41.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.09.2021 10:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.09.2021 15:57
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧЕ ОБ’ЄДНАННЯ "РЕЛАЙН", Олександр Стадніченко +380676190020, +380506500795 vo.reline@gmail.com https://www.reline.com.ua/