• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ (Код ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо)

Завершена

1 150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 800.00 UAH
Період оскарження: 02.09.2021 17:23 - 17.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: fcc21dad0f0743dbb61273fea086677c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-02-011655-a.b2
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до тендерної документації Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно оптової торгівлі газоподібним паливом шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ISO 28000:2007, що засвідчує використання учасником вказаної системи, який виданий на ім’я учасника торгів. Повідомляємо, що діяльність з постачання природного газу постачальники природного газу здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП, та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП 16.02.2017 р. № 201. Діяльність постачальників природного газу не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Жодним іншим нормативно-правовим актом України, у тому числі ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затвердженими вищезазначеною Постановою, не встановлено обов'язок постачальника природного газу проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ISO 28000:2007. Отже, сертифікати ISO 28000:2007 та інші подібні сертифікати - не є обов’язковими. Факт отримання ліцензії на провадження діяльності з постачання природного газу автоматично є підтвердженням виконання УСІХ ліцензійних умов ліцензіата/постачальника. Просимо видалити з тендерної документації цю дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Відповідно до ст.1 Закону України ”Про екологічний аудит”, екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об’єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту. Відповідно до ст.2 Закону України ”Про екологічний аудит”, об’єктами екологічного аудиту є: підприємства, установи та організації, їх філії та представництва чи об’єднання, окремі виробництва, інші господарські об’єкти; системи екологічного управління; інші об’єкти, передбачені законом. Екологічний аудит може проводитися щодо підприємств, установ та організацій, їх філій та представництв чи об’єднань, окремих виробництв, інших господарських об’єктів у цілому або щодо окремих видів їх діяльності. Проведення екологічного аудиту спрямоване на підвищення екологічної обґрунтованості та ефективності діяльності суб’єктів господарювання. Таким чином, наявність в учасника позитивного висновку від сертифікованого спеціаліста-експерта надасть Замовнику розуміння, що господарська діяльність учасника відповідає вимогам діючого законодавства України про охорону навколишнього природного середовища, а також, що його господарська діяльність не здійснює негативний вплив на довкілля. Встановлюючи дані вимоги, Замовник хоче впевнитися в тому, що постачання товарів не буде шкодити навколишньому середовищу та буде виконано якісно і у відповідності з екологічними нормами. Таким чином, дана вимога не є дискримінаційною, тому що екологічний аудит може проводитись щодо будь-якого суб’єкта господарювання і жодних труднощів для його проведення суб’єктом господарювання не складає. Дякуємо
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.09.2021 00:03
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: e69333a6267f4c8296183ae25685fc66
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-02-011655-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до тендерної документації Учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно послуг торгівлі газоподібним паливом. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого висновку від сертифікованого спеціаліста-експерта (екологічного аудитора), із статусом екологічного аудитора, згідно ч. 1 ст. 14 ЗУ «Про екологічний аудит», технічного експерта згідно ДСТУ ISO 19011:2003 (ISO 19011:2001, IDT)). Як вбачається із Тендерної документації предметом закупівлі є товар – природний газ разом із супутніми послугами, що зумовлюють його постачання, в т. ч. надання послуг із замовлення (бронювання) потужності щодо кожного періоду та обсягу постачання газу за договорами постачання природного газу. Послуги із замовлення (бронювання) потужності – послуги, які надаються постачальником споживачу та полягають у замовленні (бронюванні) потужності (нарахування тарифу на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи за 1000 кубічних метрів за добу) постачальником у оператора ГТС відповідної потужності, необхідної для постачання природного газу споживачу у відповідній газовій добі/місяці/кварталі/році. Потужність - максимально допустиме перетікання обсягу природного газу, виражене в одиницях енергії до одиниці часу, що надається замовнику послуг транспортування відповідно до договору транспортування. З огляду на Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010» придбання цього предмету закупівлі відбувається у результаті господарської діяльності із розподілення газоподібного палива через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.22), торгівлі газом через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.23), оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71). Відповідно до пунктів 1, 3 частини першої статті 1 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» вплив на довкілля (далі - вплив) - будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів, історичних пам’яток та інших матеріальних об’єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об’єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів. Планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об’єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Згідно із статтею 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оцінка впливу на довкілля - це процедура виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки будь-якого виду планованої господарської діяльності на стан довкілля і здоров’я населення. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати висновок (частини друга і третя статті 3 цього Закону). Діяльність, пов’язана із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями не визначена серед видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля. Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями і за результатами якої замовник придбаває предмет закупівлі, не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище. Поряд з цим, згідно із пунктом 7 частини другої статті 22 та пунктом 4 частини другої статті 38, пункту 4 частини четвертої статті 46 Закону України «Про ринок природного газу» оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи та оператор газосховищ зобов’язані вживати заходів до підвищення раціонального використання енергоресурсів та охорони довкілля під час здійснення господарської діяльності. З огляду на положення Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закону України «Про житлово-комунальні послуги» екологічні обов’язки встановлені для кожної людини та підприємства у відповідній сфері життя та діяльності. За таких обставин, просимо роз’яснити якими діючими законодавчими або нормативно-правовими актами для суб’єктів господарювання, що провадять діяльність, пов’язану із постачанням (продажом) природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями, встановлені порядок, вимоги та форма складання опису планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, а також обов’язковість підтвердження уповноваженими органами або експертними організаціями відповідності такого суб’єкта господарювання вимогам екологічного законодавства. У разі відсутності таких вимог у діючих законодавчих або нормативно-правових актах, ці умови тендерної документації підлягають виключенню. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Така умова тендерної документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників тому вона підлягає виключенню із тендерної документації. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». ISO 28000:2007 це міжнародний стандарт, розроблений з метою впровадження засобів забезпечення безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури, в тому числі, від загроз тероризму і розкрадань. Наявність в учасника відповідного сертифікату ISO 28000:2007 полягає в зміцненні транспортної безпеки та уніфікації вимог до систем менеджменту безпеки. Міжнародний стандарт ISO 28000 застосовується до будь-яких організацій, незалежно від їх виду діяльності, які тим чи іншим чином залучені в ланцюг поставок. Встановлюючи дані вимоги, Замовник хоче впевнитися в тому, що постачання товарів буде виконано якісно і у відповідності до міжнародних та національних стандартів і тому вимагає надання в складі пропозиції сертифіката ISO. Отримати сертифікати ISO 28000:2007 може будь–яка організація, що працює у відповідності до цих стандартів, а наявність даного сертифіката ISO сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності постачати, виробляти товари, які задовольняють вимоги Замовника та є предметом закупівлі. Принагідно повідомляємо, що зазначені вимоги не є дискримінаційними, що підтверджується рішенням АМКУ від 19.02.2021 № 3127, рішенням від 03.03.2021 № 4108, тощо. Таким чином, вимога не є дискримінаційною, тому що такий сертифікат може отримати будь-який суб’єкт господарювання. На ринку України існує велика кількість організацій, які видають такі сертифікати. Дякуємо
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.09.2021 00:03