• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція автоматичної пожежної сигналізації загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня в с. Підріжжя Ковельського району Волинської області

Завершена

351 199.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 511.99 UAH
Період оскарження: 01.09.2021 16:16 - 07.09.2021 16:11
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі у порядку частини 7 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: 2b16260660464e63b93a5ec74905d569
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-01-007692-a.a2
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі у порядку частини 7 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Просимо Вас, усунути порушення під час проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2021-09-01-007692-a, шляхом внесення змін до пункту 5 додатку №1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, адже встановлюючи вимогу щодо наявності в учасників лише штатних (за основним місцем роботи) інженерів є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до учасників/суб’єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або за сумісництвом. Вважаємо, що Замовником висунуті дискримінаційні вимоги щодо надання копій трудових книжок та вимоги щодо перебування штатних інженерів на постійному місці роботи. Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників”. Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі – підприємства), а також на фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю. Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників: штатні працівники ; зовнішніх сумісники ; працюючі за цивільно-правовими договорами. Зважаючи на викладене, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники/суб’єкти господарювання, які мають в наявності працівників які перебувають на постійному місці роботи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників/суб’єктів господарювання. Вищевказана позиція Скаржника узгоджується з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (з рішенням можна ознайомитись за посиланням : file:///D:/Users/%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B0/Downloads/%D1%80%D1%96%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%2029.05.2020%20%E2%84%96%2010669.pdf) Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»). У відповідності до частини 20 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку. Ураховуючи викладене вище, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Оголошення в цій частині. У разі невнесення змін до Оголошення, учасник залишає за собою право оскаржити дії Замовника до Господарського суду Волинської області.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, повідомляємо, що розгляд рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, які стосуються інших закупівель – не є предметом розгляду під час проведення даної закупівлі. Звертаємо увагу, що трудові відносини працівників регулюється в Україні Кодексом Законів про Працю. Відповідно до ст. 2 Кодексу Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Згідно ст. 40 Кодексу введено поняття чисельності або штату працівників. Відповідно до Наказу Державного комітету статистики України 28.09.2005 №286 визначено поняття та інструкцію щодо здійснення статистки кількості працівників. Таким чином вимога щодо штату є цілком законною. Перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам до оголошення визначаються Замовником самостійно з дотриманням норм частини 3 статті 14 Закону та керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону. Зазначена вимога не містить жодних дискримінаційних умов, які б порушували Закон та основні принципи здійснення публічних закупівель.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі у порядку частини 7 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: 7f1850aadfe649dfa0ac9c70711fc6a7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-01-007692-a.a1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі у порядку частини 7 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Просимо Вас, усунути порушення під час проведення спрощеної закупівлі UA-2021-09-01-007692-a, шляхом виключення з Вимог до предмета закупівлі вимоги, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, яка міститься у пункті 21 Додатку 1 до тендерної документації «Вимоги до кваліфікації учасника. Документи, які повинен надати учасник для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства», а саме: 21.Ознайомлення з об’єктом до завершення кінцевого строку подання пропозицій є обов’язковим, для підтвердження чого надати акт про ознайомлення з об’єктом, підписаний представником учасника та замовника. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ( ч. 5 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі"). Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, та має ознаки прямої дискримінації, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, що у свою чергу дає можливість Замовнику (уповноваженій особі) зловживати правом, а саме, на власний розсуд надати перевагу будь-якому учаснику, надати або не надати можливість тому чи іншому учаснику провести обстеження об’єкту. У відповідності до частини 3 статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник здійснює процедури закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (частина 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі»). Додатково повідомляємо, що згідно сталої практики органу оскарження - Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, вимога щодо обов’язкового обстеження об’єкту до аукціону, вважається дискримінаційною. Як приклад : 1. Рішення від 13.12.2019 №18550; 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264; 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669; 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник. Повідомляємо, що відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення повинно містити інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, а також іншу інформацію. Опубліковане оголошення містить узагальнений перелік робіт як інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. При цьому Замовник вважає, що для розуміння обсягу виконання робіт, які вимагаються в оголошенні, необхідно здійснити безпосередній візуальний огляд технічного спеціаліста кожного учасника. Дане вимагається для уникнення непорозумінь під час підписання договору про закупівлю. Вимога не є дискримінаційною, адже учасник ринку, який планує виконувати роботи на об’єкті, все-одно повинен мати технічну можливість відвідування об’єкту виконання робіт.
Статус вимоги: Відхилено