• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Електрична енергія

Завершена

705 030.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 525.15 UAH
Період оскарження: 01.09.2021 14:34 - 13.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: 8e80cb968efe4484a843c187a1ec61ae
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-01-002710-b.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник! Тендерною документацією передбачено надати сертифікати ISO 9001:2015 / ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», OHSAS 18001:2010 (OHSAS 18001:2007, IDT) «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» / ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT). Такі вимоги безпідставні. Отримання вказаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Є закони та нормативно-правові акти України, які чітко обумовлюють, що потрібно для постачання електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікатів є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність таких сертифікатів в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електричної енергії. Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таку ж позицію стосовно сертифікації має Мінекономіки. На основі вищнвикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником у тендерній документації вимагається від учасників надання сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ OHSAS 18001:2010 (OHSAS 18001:2007, IDT) «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» / ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT), що передбачено положеннями чинного законодавства. Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стандартизацію», Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації», функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості”. Вищезазначені стандарти затверджені Наказом ДП «УкрНДНЦ» «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів» від 30.11.2018 № 454, Наказом ДП «УкрНДНЦ» «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» від 21.12.2015 № 203, Наказом ДП «УкрНДНЦ» «Про прийняття та скасування національних стандартів» від 26.12.2019 № 502. Таким чином, вимоги Замовника про надання сертифікатів відповідності є такими, що відповідають положенням чинного законодавства. Зазначені твердження також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р. (UA-2019-11-20-002217-b), рішення № 7185-р/пк-пз 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c), рішення № 2309 -р/пк-пз в ід 06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c), рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b). Не існує жодного нормотворчого акту, який забороняв би Замовникам встановлювати вищевказані вимоги, як не існує і практики Антимонопольного комітету України та жодних рішень, якими заборонялося б вимагати такі документи. Вимога про наявність даних сертифікатів є не тільки необхідною, а й такою, що містить велику кількість прикладів встановлення її Замовниками у тендерних документаціях в системі prozorro, та подальшого успішного її виконання учасниками. Дана вимога жодним чином не обмежує конкуренцію між учасниками, та не призводять до дискримінації учасників, діяльність яких відповідає стандартам.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.09.2021 16:02