-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Технічний нагляд за виконанням робіт по об’єкту «Капітальний ремонт з відновленням покриття прибудинкової дороги та тротуару від буд. 12 по вул. С. Стрільців до буд. 4 по вул. Возз’єднання в м. Яворів Львівської області»
Технічний нагляд за виконанням робіт по об’єкту «Капітальний ремонт з відновленням покриття прибудинкової дороги та тротуару від буд. 12 по вул. С. Стрільців до буд. 4 по вул. Возз’єднання в м. Яворів Львівської області»
Завершена
66 420.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 332.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 332.10 UAH
Період оскарження:
31.08.2021 15:07 - 06.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Оскарження Протоколу №39 від 10 серпня 2021 року
Номер:
79d4ea23adcd40d9979f3b12c2547463
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-31-002604-c.c1
Назва:
Оскарження Протоколу №39 від 10 серпня 2021 року
Вимога:
Ознайомившись з змістом Протоколу №39 від 10 серпня 2021 року “ Щодо прийняття рішення уповноваженою особою ”, який я отримав випадково від фізичної особи не причетної до організації публічних закупівель Яворівської ОТГ і висловлюю не згоду щодо рішення відхилення пропозиції поданої мною на участь у спрощеній закупівлі згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 “ Єдиний закупівельний словник ” 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (Технічний нагляд за виконанням робіт по об’єкту «Капітальний ремонт з відновленням покриття прибудинкової дороги та тротуару від буд. 12 по вул. С. Стрільців до буд. 4 по вул. Возз’єднання в м. Яворів Львівської області».
Закон України “ Про публічні закупівлі ” не надає дозволу уповноваженій особі за організацію та проведення спрощеної закупівлі по Яворівській міській раді тлумачити на власний розсуд нормативно-правові документи України, які є обов’язковими до виконання.
Умови визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі мають ознаки корупції, підготовлені свідомо для визначення переможцем аукціону іншого ( другого) учасника.
Мене як учасника спрощеної закупівлі, згідно з предметом закупівлі, уповноваженою особою було свідомо у незаконний спосіб позбавлено права на конкурентній і доброчесній основі брати участь у публічній закупівлі. Закон України “ Про публічні закупівлі ” регламентує проведення спрощеної процедури у формі конкурентності, доброчесності , уникнення корупційних факторів.
Закон України “ Про автомобільні дороги ” ст. 16 “ Вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віддані органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю ”. У відповідності до статті 19 цього закону “Організація будівництва, реконструкції, ремонт та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється за встановленими для них будівельними нормами ”.
Згідно “ Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів ( зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2004 року за №189/8788) цей Порядок э нормативно-правовим актом, який встановлює правила проведення та обсяги робіт з ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів України. Вимоги цього порядку є обов’язковими до виконання ”.
Зазнечений Порядок встановлює, що ремонтні роботи покриття вулиці це є елемент об’єкту благоустрою, а не об’єкт архітектури або об’єкт будівництва.
У додатку 1 “Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів прописаний вичерпний перелік елементів обєкту благоустрою і дорожні роботи в ньому відсутні”. Таким чином контроль за ремонтними роботами об’єкту благоустрою здійснює технічний нагляд особа з Кваліфікаційним сертифікатом нагляду за будівництвом будівель і споруд, а не технічного нагляду за будівництвом доріг.
Що стосується вимог надати підтвердження наявності документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом договору, який повністю виконаний то мною представлені документи про здійснення технічного нагляду за капітальним ремонтом об’єктів , які завершені і згідно проекту були виконані елементи об’єкту благоустрою, які передбачені в додатку 1 “ Порядку проведення ремонту та утриманняя об’єктів благоустрою ”. В тому числі ремонт покриття заїздів, пішохідних доріжок та інше.
Додаткові вимоги до оголошень публічних закупівель, а саме надати підтверджуючі документи, що учасник в змозі забезпечити проведення незалежних від підрядника метрологічних досліджень якості використаних будівельних матеріалів, копія ліцензії учасника на відповідний вид діяльності то ця вимога – безпідставна. З огляду на те, що окремі додаткові вимоги від замовника можливі лише для нових обєктів будівництва, реконструкції та капітального ремонту доріг загального користування ( Державні будівельні норми України “Вулиці та дороги населених пунктів” ДБН В.2.3.5.2018.), ці будівельні норми встановлюють вимоги на проектування та будівництво вулиць і доріг). Окрім цього Законом України “ Про архітектурну діяльність ” види робіт з належного метрологічного дослідження для осіб, що здійснюють технічний нагляд за будівництвом забороняється.
У відповідності до Постанови Кабінетів Міністрів України від 28 грудня 2016 року №1065 “ Про затвердження вимог щодо проведення контролю якості робіт нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування ”.
п.2 Технічний нагляд під час нового будівництва об’єктів архітектури здійснюється відповідно до Закону України “ Про архітектурну діяльність ” Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року №903. У “ Вимогах щодо проведення контролю якості робіт автомобільних доріг загального користування ” ( Постанова КМУ №1065 від 28 грудня 2016 року) зазначено п.21 Спеціалісти інженера-консультанта повинні відповідати кваліфікаційним вимогам до професій працівників для здійснення технічного нагляду в Україні. Залежно від обсягу та умов дорожніх робіт з урахуванням вимог Закону України “ Про публічні закупівлі ” Замовник може висувати додаткові вимоги до досвіду і кваліфікації працівників підпорядкованих інженеру-консультанту, наявності та виду обладнання необхідного для належного виконання робіт з технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг загального користування.
Те саме стосується вимог з охорони праці та промислової безпеки на особу, яка буде здійснювати роботи з технічного нагляду.
Відповідно Закону України “ Про охорону праці ” то це компетенція і проблема замовника. Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю та на всіх інших працюючих. Відповідно до ст.18 Закону:
- Працівники, зайнятих на роботах з підвищеною небезпекою або там де є потреба у професійному доборі повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Ця вимога Закону стосується інженерів технічного нагляду за будівництвом, які наймані на роботу в структури замовника – Яворівської ОТГ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарженя 14.09.2021 15:59
Дата подачі:
14.09.2021 16:01
Вирішення:
Відповідно до абз. 1 ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель, тобто протокол №39 від 10.08.2021 року було автоматично надіслано ФОП Хархалісу Євгену Ярославовичу через електронну систему закупівель.
Згідно Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до ст. 10 Закону, обов’язково зазначаються відомості вказані в ч. 3 ст. 14 Закону. Окрім цього, відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатись інша інформація.
Згідно Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903, технічний нагляд забезпечує замовник, а здійснюють інженери з технічного нагляду – відповідальні виконавці, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
При залученні інженерів з технічного нагляду до виконання своїх професійних обов’язків по здійсненню технічного нагляду за будівництвом будівель та споруд, чи будівництвом автомобільних доріг, замовники мають переконатися у спроможності сертифікованого інженера з технічного нагляду виконувати ті види робіт (послуг), право виконання яких встановлено кваліфікаційним сертифікатом.
При цьому необхідно звернути особливу увагу, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №554 від 23.05.2011 року «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» та ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Громадяни, які пройшли професійну атестацію, набувають права на виконання відповідних видів робіт з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат, тобто технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд, або технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг.
Відповідно до змін № 8 до розділу 1 "Керівники, професіонали, фахівці" Випуску 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (затверджено наказом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 26 від 27.01.2014) та змінами № 11 до розділу 1 "Керівники, професіонали, фахівці" Випуску 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (затверджено наказом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 192 від 08.08.2017) чітко розмежовано професії інженера з технічного нагляду (будівництво), інженера з технічного нагляду (будівництво автомобільних доріг) та інженера з технічного нагляду (будівництво будівель і споруд).
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, мають особисту печатку та несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил.
Інженери з технічного нагляду, які одержали кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати окремі види робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, без відповідної ліцензії, мають особисту печатку та несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), спроможність виконання яких підтверджена кваліфікаційним сертифікатом. Кваліфікаційний сертифікат надає право виконувати лише ті види робіт (послуг), які безпосередньо визначені сертифікатом. Кваліфікаційний сертифікат із зазначенням видів робіт (послуг) «технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд» дає право на здійснення технічного нагляду за будівництвом будівель і споруд, у той же час кваліфікаційний сертифікат із зазначенням видів робіт (послуг) «технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг» дає право на здійснення технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг.
У той же час, згідно з п. 28 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011року№ 466, ЗАМОВНИК подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет про отримання дозволу на виконання будівельних робіт, до якої додаються серед іншого копії документів про призначення осіб, які здійснюють технічний нагляд. Під час розгляду заяви орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви видає дозвіл на виконання будівельних робіт або відмовляє у його видачі з використанням Реєстру будівельної діяльності. Невідповідність поданих документів вимогам законодавства є ПІДСТАВОЮ для відмови органами державного архітектурно-будівельного контролю у видачі дозволу на виконання будівельних робіт(п.30).
Щодо аналогічного досвіду
Визначення «аналогічного договору» підтверджує не лише досвід, а й спроможність учасника виконати весь обсяг робіт з технічного нагляду за об’єктом будівництва. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (договорів). Немає жодної норми в Законі, яка б обмежувала Замовника в цьому. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням та дотриманням статті 5 Закону. Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Специфіка предмета закупівлі: Технічний нагляд за виконанням робіт по об’єкту «Капітальний ремонт з відновленням покриття прибудинкової дороги та тротуару від буд. 12 по вул. С. Стрільців до буд. 4 по вул. Возз’єднання в м. Яворів Львівської області». Встановлюючи відповідні кваліфікаційні критерії Замовник керувався здоровим глуздом і бажанням отримати якісні та своєчасні роботи на об’єкті що є стратегічним як для Замовника, так і для територіальної громади. Даний кваліфікаційний критерій не є дискримінаційним, тому, що в реєстрі сертифікованих на території України інженерів технічного нагляду є багато спеціалістів, що можуть надати якісні послуги відповідно до предмета закупівлі.
Щодо вимог з охорони праці.
Вимоги з безпеки праці та виробничого середовища у сфері будівництва, охорони довкілля під час виконання будівельно-монтажних робіт встановлюються «ДБН А.3.2-2-2009. Охорона праці і промислова безпека у будівництві», Під час зведення будівельних об’єктів повинні бути вжиті заходи для запобігання впливу на працівників та населення, яке перебуває на прилеглій до будівельного об’єкта території, небезпечних і шкідливих виробничих факторів.
Згідно з нормами ДБН А.3.2-2-2009 організація і виконання будівельно-монтажних робіт, серед іншого, повинні відповідати вимогам: законодавства України про охорону праці (далі - законодавство); природоохоронного законодавства; нормативно-правових актів, що містять вимоги з охорони праці; державних стандартів системи стандартів безпеки праці (ССБП); інше.
Під час встановленої зазначеної вище вимоги передусім зумовлено тим, що нам як Замовнику доцільно та необхідно отримати роботи рівня професійної майстерності інженерно-технічного персоналу, який має необхідні знання та досвід для виконання робіт з технічного нагляду. Оскільки тільки ті фахівці, які пройшли навчання та перевірку знань з охорони праці зможуть якісно, безпечно та професійно перевірити виконання робіт, що будуть виконуватись підрядною організацією.
Отже, у відповідь на вашу вимогу, повідомляємо, що замовником не встановлено жодних дискримінуючих вимог, адже наші вимоги такі, які може легко виконати більше ніж 2 підрядники в Україні. Це не специфічний вид робіт, у якому є обмежене коло виконавців аби стверджувати, що такі вимоги є дискримінаційними
Статус вимоги:
Відхилено