• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія

Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова Місцезнаходження замовника -27200, Кіровоградська обл., місто Бобринець, вул. Незалежності, будинок 80. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».

Торги не відбулися

498 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 980.00 UAH
Період оскарження: 31.08.2021 14:44 - 13.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо Проекту Договору

Номер: db7a0c93b1bf4841bd733478dfcb95a6
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-31-005296-a.a2
Назва: Щодо Проекту Договору
Вимога:
Шановний Замовник! 1) Положення пункту 5.2. «…Зміна ціни за одиницю Товару може бути здійснена не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду» є таким, що суперечить пп. 2, ч. 5., ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» та положенням пп. 2, п. 13.2. проекту договору де зазначено, що обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Отже, пропонуємо видалити. 2) Положення пунтку 9.6. проекту «протягом 10 (десяти) робочих днів з дня надходження відповідного бюджетного фінансування на рахунок Споживача.» встановлюють невизначений строк остаточних розрахунків, що суперечить п 4.12. ПРРЕЕ, де вказано, що Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінченнярозрахункового періоду. 3) Положення п. 9.6. суперечать ст. 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов’язання. Також, ВС/КГС в черговий раз зазначив, що відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання (ВС КГС, справа № 916/1345/18, 07.11.19). Отже, п. 9.6. договору пропонуємо видалити. 4) Оскільки проекту договору не містять положень щодо визначення, які саме умови договору є суттєвими, для уникнення можливих непорозумінь в подальшому, пп. 2, п. 13.3. пропонуємо доповнити: «суттєвим порушенням умов Договору Сторони визнають, зокрема, непогодження обгрунтованої зміни ціни за одиницю товару на підставі ч. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі». Враховуючи територіальну віддаленість місцезнаходження Постачальника та Cпоживача, на вимогу абзацу 3, п. 3.2.1. ПРРЕЕ де вказано, що електропостачальник під час розробки форми договору має передбачити можливість обміну документами, що оформлюються на виконання умов договору, з використанням мережі Інтернет без застосування електронного цифрового підпису, пропонуємо пункт 13.6. викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору ,рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача. Листування елетронною поштою може здійснюватися Сторонами Договору без застосування електронного цифрового підпису.»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. Вимога: «Положення пункту 5.2. «…Зміна ціни за одиницю Товару може бути здійснена не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду» є таким, що суперечить пп. 2, ч. 5., ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» та положенням пп. 2, п. 13.2. проекту договору де зазначено, що обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Отже, пропонуємо видалити». На вашу вимогу повідомляємо наступне. Розглянувши пропозицію Запитувача щодо внесення змін в документацію, Замовником вирішено не вносити відповідних змін. 2.3.Вимога: «2) Положення пунтку 9.6. проекту «протягом 10 (десяти) робочих днів з дня надходження відповідного бюджетного фінансування на рахунок Споживача.» встановлюють невизначений строк остаточних розрахунків, що суперечить п 4.12. ПРРЕЕ, де вказано, що Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінченнярозрахункового періоду. 3) Положення п. 9.6. суперечать ст. 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов’язання. Також, ВС/КГС в черговий раз зазначив, що відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання (ВС КГС, справа № 916/1345/18, 07.11.19). Отже, п. 9.6. договору пропонуємо видалити.» На вашу вимогу повідомляємо наступне. Розглянувши пропозицію Запитувача щодо внесення змін в документацію, Замовником вирішено не вносити відповідних змін. 4. Оскільки проекту договору не містять положень щодо визначення, які саме умови договору є суттєвими, для уникнення можливих непорозумінь в подальшому, пп. 2, п. 13.3. пропонуємо доповнити: «суттєвим порушенням умов Договору Сторони визнають, зокрема, непогодження обгрунтованої зміни ціни за одиницю товару на підставі ч. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі». На вашу вимогу повідомляємо наступне. Розглянувши пропозицію Запитувача щодо внесення змін в документацію, Замовником вирішено не вносити відповідних змін. Вимога: «Враховуючи територіальну віддаленість місцезнаходження Постачальника та Cпоживача, на вимогу абзацу 3, п. 3.2.1. ПРРЕЕ де вказано, що електропостачальник під час розробки форми договору має передбачити можливість обміну документами, що оформлюються на виконання умов договору, з використанням мережі Інтернет без застосування електронного цифрового підпису, пропонуємо пункт 13.6. викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору ,рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача. Листування елетронною поштою може здійснюватися Сторонами Договору без застосування електронного цифрового підпису.» Стосовно вимоги пункт 13.6. викласти в наступній редакції: «та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору» відділ освіти, культури, молоді та спорту Бобринецької міської ради повідомляє, що відповідно до Наказу Міністерства фінансів України № 309 від 02 березня 2012 року «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» п.2.4. розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов’язання, якщо інше не передбачено бюджетним зобов’язанням, подають до відповідного органу Казначейства Реєстр фінансових зобов’язань на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання, тобто орган державної казначейської служби приймає документи в оригіналах. На вашу вимогу повідомляємо наступне. Розглянувши пропозицію Запитувача щодо внесення змін в документацію, Замовником вирішено не вносити відповідних змін.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 269c0f9f334e491780b4a1abd0be2dbb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-31-005296-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник! Пунктом 6 Додатку № 3 до тендерної документації визначено: «Цінова пропозиція на електричну енергію підтверджується Учасником оригіналом або завіреною печаткою довідкою з Торгово-промислової палати, що датована місяцем подання пропозиції. » Зазначена вимога є такою, що нав'язує учасникам закупівлі додаткові, не передбачені чинним законодавством України умови суперечить чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі так й підприємницької діяльності. Відповідно до Закону, зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування, переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, Законом (стаття 22), встановлено перелік необхідно інформації, що вимагається для підтвердження відповідності Учасника, зокрема, Замовник має право встановити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.17 Закону, а також, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вимога, висунута Замовником, жодним чином не підтверджує наявність відповідності вищезгаданим критеріям. Тобто, наявність довідки уповноваженого органу у складі Тендерної пропозиції Учасника жодним чином не відображає рівень його відповідності встановленим Законодавством критеріям. В свою чергу, чинною редакцією Закону чітко встановлено поняття -"аномально низька ціна". Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон'юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі ДП «Оператор Ринку» https://www.oree.com.ua/. За наявності такої умови, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість звернутися до уповноваженого органу, сплатити плату за довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Кожен Учасник в праві вільно обирати принцип роботи та порядок формування цінової пропозиції. Такою вимогою Замовник змушує потенційних Учасників здійснювати постачання товару, за цінами, що встановлені у довідці, не беручи до уваги принципи ведення господарської діяльності окремо взятого суб'єкта господарювання. Замовник порушує принципи публічної закупівлі, з огляду на таке: Аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці. Ринок електричної енергії мінливий, а порядок ціноутворення - вільний. На основі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення даної вимоги.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: «Згідно Закону «Про публічні закупівлі ст. 22 ч.3 Тендерна документація можемістити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Повідомляємо, шо на сьогоднішній день ряд установ та закладів наділені правом контролю цін відповідного товару. Зокрема, право торгово-промислових палат на проведенняекспертизи і контролю якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі імпортних) та визначення їх вартості прямо передбачено ст.11 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», тому твердження про те, що довідка із зазначенням діапазону (зрізу) цін є документом, не передбаченим законодавством для учасників - юридичних, фізичнихосіб, у тому числі фізичнихосіб - підприємців, не відповідає дійсності. Також звертаємоувагу, що вимога щодо надання такої довідки не є дискримінаційною. Будь-хто бажаючий має право на звернення та отримання відповідної довідки з метою підготовки своєї пропозиції, тому вище вказана вимога не є дискримінаційною, адже її виконання залежить виключно від бажання самого учасника. Вимога про надання довідки із зазначенням діапазону (зрізу) цін спрямована на уникнення ситуації, коли учасники під час аукціону задля перемоги демпінгують ціну своєї тендерної пропозиції, і відразу найближчим часом після укладення договору про закупівлю звертаються до Замовника із проханням збільшити ціну за одиницю товару до 10 % пропорційно збільшенню ціни на ринку. В результаті таких дій Замовник вимушений збільшувати ціну за одиницю товару зменшуючи загальний обсяг товару, що в подальшому призводить до потреби проведення додаткової закупівлі для покриття потреби до кінця року. Через такі дії недобросовісних учасників для Замовника нівелюється отримана під час проведення аукціону економія вартості товару, адже згодом ціна за одиницю товару піднімається до середньоринкових цін. Задля уникнення такого Замовником було викладено вищевказану вимогу, також повідомляємо, що відповідно до п.3 ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що тендерн адокументація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також Вами не доведено та документально не підтверджено неможливість виконання даноїви моги та яким чином дана вимога дискримінує саме Вас як учасника процедури закупівлі. У зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення даної вимоги. Як Ви самі зазначили аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці. Оскільки Ви не можете передбачити свою кінцеву пропозицію, то у нас нема ніяких гарантій, що вона не буде низькою. Тому стосовно того, що Ви зазначили, що ринок електричноїенергіїмінливий, а порядок ціноутворення – вільний, принагідно зазначити, що довідка з Торгово-промислової палати видається на календарний місяць. Щодо того що, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Очікувалося, що АНЦ стане захистом замовників від демпінгу, однак наразі працює не зовсім так, як було задумано. Немає чітких вимог, як саме учасник може підтвердити, що може продати так дешево. Закон містить перелік варіантів, як можна обгрунтувати АНЦ, але він не вичерпний. Таким чином, система здебільшого не виконує свою функцію «фільтра» для тих випадків, коли договір насправді не можна виконати в належний спосіб.Здебільшого замовники не заперечують абстрактні аргументи учасників. Тобто система АНЦ наразі не працює повністю в задуманий спосіб, коли замовник має можливість оцінити й обґрунтовано відхилити «нежиттєздатні» пропозиції.Про що говориться в звіті Трансперенсі Інтернешнл Україна «Аномально низька ціна в Prozorro: чи вдалося захистити замовника?», підготовленому в межах проєкту USAID / UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах / TAPAS». Експерти проєкту DOZORRO проаналізували міжнародну практику АНЦ та перші 855 випадків спрацювання системи АНЦ у Prozorro. (https://tapas.org.ua/all-uk/news-uk/anomalno-nyzka-tsina-v-prozorro-chy-vdalosia-zakhystyty-zamovnyka/) Наголошуємо, у тендерній документації не міститься така підстава для відхилення тендерної пропозиції, як не належне або неповне обґрунтування ціни.»
Статус вимоги: Відхилено