Місцезнаходження замовника - Україна, 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ ВОСКРЕСЕНСЬКА, будинок 2. Категорії замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Найменування, обсяг, одиниці виміру товару зазначено в Додатку 3 до тендерної документації (технічні вимоги) та по тексту оголошення. Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Торги не відбулися
400 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:31.08.2021 10:25 - 12.09.2021 00:00
Вимога
Вирішена
проект договору
Номер:3f17ca5e1ca24fc4ade69360692a266c
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-08-31-001758-a.c3
Назва:проект договору
Вимога:
Шановний Замовник, у Комерційний пропозиції проекту договору положення п.3 - Відповідно до п. 4.12. ПРРЕЕ, та постанови НКРЕКП «Про затвердження Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період» від 28.12.2018 № 2118, а саме, п. 6.8.-6.12. де вказано, що до 16.00 7 числа М+1 ОСР/НЕК надають електропостачальникам на узгодження фактичні (звітні) обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М, у тому числі з розбивкою по площадках вимірювання групи "а" та групи "б".
До 16.00 8 числа М+1 ОСР/НЕК та електропостачальники узгоджують фактичні сумарні обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М.
Отже, звірення фактичних обсягів споживання електричної енергії споживачем між учасниками ринку електричної енергії здійснюється лише до 8 числа, що унеможливлює постачальника надавати рахунок/акт приймання-передачі з фактичними даними споживання до 1 числа. Пропонуємо «до 10 числа місяця наступного за місяцем постачання».
Вирішення:Вимогу задовільнено, а саме: збільшено до 10 робочих днів надання акту виконаних робіт постачальноком споживачу
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Вирішена
Щодо структурного підрозділу та довідок ОСР
Номер:7ecfd8dea36b42ae9e951bc5cdb038b0
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-08-31-001758-a.a2
Назва:Щодо структурного підрозділу та довідок ОСР
Вимога:
Під час аналізу умов Тендерної документації була встановлена наявність характерних рис дискримінаційних положень.
Зокрема, відповідно до додатку 1 Учасник повинен надати в електронному вигляді в складі своєї тендерної пропозиції документи, зокрема:
п.7. Довідку про створення Учасником на території Дніпропетровської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.»
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Замовника постачальників з інших регіонів України.
Безпосередньо, дискримінаційність вимог Замовника полягає в територіальному місцезнаходженню центрів обслуговування споживачів (клієнтів). За таких умов участь у закупівлі мають змогу взяти виключно ті Постачальники, що мають підрозділ на території Дніпропетровської області.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії, жодним чином не вказує на обов’язок Постачальника створювати на території Замовника Центру обслуговування споживачів.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або структурного підрозділу на відповідній території.
Кореспондуючись з вищевикладеним зазначаємо, що законом не встановлено й
вимоги щодо створення робочого місця для посадової особи на території Дніпропетровської області
Так, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення
структурного підрозділу постачальника Дніпропетровської області. Це виключно право не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність відділів/підрозділів Постачальника на території Дніпропетровської області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повністю задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території Дніпропетровської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Додатком 1 п.9 зазначена вимога «Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.» Тобто, Замовником вимагається надання такому Постачальнику довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Доводимо до Вашого відома позицію АМКУ відносно такої вимоги: якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту. Тобто, для отримання необхідної інформації учаснику може знадобитися тривалий проміжок часу, враховуючи те, що відповідно до укладеного договору ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. При цьому вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. ОСР, незважаючи на відокремлення (unbundling) діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, на думку Комітету, під час виконання функцій органу оскарження та прийняття рішень за результатами розгляду скарг встановлюються порушення у вигляді встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На основі вищевикладеного, просимо видалити вимогу щодо надання Учасником, який обслуговує менше 100 000 споживачів, довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, як таку, що порушує основні принципи публічних закупівель, або надати більше часу на їх отримання (до 2-х місяців або с початку 2021 року).
Вирішення:Вимога задовільнена, а саме: виключена вимога щодо наявності на території Дніпропетровської області власного структурного підрозділу,збільшено до 2-х місяців строк на отримання довідок від всіх ОСР.
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Вирішена
Статус "преддефоллтний"
Номер:681a69c87fd3413888f5dda9c502b9d1
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-08-31-001758-a.a1
Назва:Статус "преддефоллтний"
Вимога:
У Додатку1 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2020 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер.
Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме виключити статус "переддефолтний" .