-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Електрична енергія
Торги не відбулися
1 169 233.18
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 846.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 846.17 UAH
Період оскарження:
31.08.2021 09:48 - 17.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
b55d8b277b2d4307be6fef77c4b7bba8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-31-001163-a.a3
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати такі документи:
«Інформаційна довідка (за формою № 1, що додається), за підписом керівника, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням договору на поставку аналогічного предмету закупівлі (ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія) організації (замовника), суми договору (договорів), разом із копією такого аналогічного (аналогічних) договору (договорів) учасник має подати копії документів, які підтверджують виконання договору (договорів) – у вигляді відгуку або накладних на постачання відповідного товару.
Аналогічним вважається договір поставки аналогічних предмету закупівлі товарів – (ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія).
Документ (документи), що підтверджують досвід виконання аналогічного договору (договорів): сканована (скановані) копія (копії) ВИКОНАНИХ (виконаного) договорів (договору) з усіма додатками та додатковими угодам». Тобто, Замовник вимагає надати аналогічний договір, дія якого завершена.
Відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі"
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду ВИКОНАННЯ аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тобто, чинним законодавством не встановлено обмеження щодо стану договору - виконаний чи виконується, а повинні підтвердити саме ВИКОНАННЯ, а отже, договір може бути і не закінченим. Визначивши вимогу, що договір повинен бути виконаним в ПОВНОМУ ОБСЯЗІ, Ви тим самим обмежуєте коло потенційних учасників, що призводить до зменшення конкуренції та суперечить одному із основних принципів здійснення публічних закупівель щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. Згідно статті 22 Закону пункт 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:
Замовник
- На вимогу Аналогічний договір.docx 06.09.2021 10:15
Дата подачі:
03.09.2021 15:50
Вирішення:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Наявність в Учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі дає Замовнику змогу зрозуміти, що Учасник вже мав зобов’язання відповідно до умов раніше укладеного договору, які виконувались належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Досліджуючи наданий аналогічний договір, виконаний в повному обсязі, Замовник має можливість переконатись, що Учасник закупівлі надійний і виконає взяті на себе зобов'язання, адже на думку Замовника, виконання може бути здійснено і неналежним шляхом (наприклад, з простроченням строків і сплатою штрафних санкцій, і такий досвід не потрібен замовнику). Частина 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначає саме на факт «виконання» а не «укладення» договору. Згідно до глави 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно факт виконання договору підтверджується документами, зазначеними Замовником.
Аналогічної думки притримався і Верховний суд в постанові від 9 жовтня 2018 року по справі № 913/159/17 № 913/159/17. На переконання колегії суддів, надання учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору копії договору, укладеного раніше учасником тендеру з іншим контрагентом, не підтверджує викладений вище кваліфікаційний критерій, оскільки сам по собі договір не свідчить про його виконання.
Таким чином, з метою підтвердження досвіду укладання аналогічних договорів учасник повинен подати не лише договір, але й документи, які підтверджують факт його виконання належним чином у повному обсязі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Щодо послуги з передачі електричної енергії
Номер:
02131defb1524c0c970c47e884e5b17e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-31-001163-a.a2
Назва:
Щодо послуги з передачі електричної енергії
Вимога:
Шановний Замовник! В тендерній документації Вами визначено, що в ціні тендерної пропозиції Учасник враховує ціну на товар БЕЗ урахуванням послуг з його передачі. Відповідно до п. 1.9.1 Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП 14.03.2018 № 307, оплата за послуги з передачі здійснюється Оператору системи передачі (ОСП) через учасника ринку (Електропостачальника). У пункті 5 ст. 33 Закону України «Про ринок електричної енергії» визначено, що оплата послуг з передачі електричної енергії здійснюється за тарифами, які визначаються Регулятором відповідно до затвердженої ним методики. Таким чином, складовою вартості електричної енергії та, відповідно, очікуваної вартості закупівлі є регульований тариф на послуги з передачі. У п. 3 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, викладені рекомендації щодо визначення очікуваної вартості закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері), згідно яких вона визначається як добуток необхідного обсягу товарів/послуг та ціни (тарифу), затвердженої відповідним нормативно-правовим актом. Просимо внести зміни в тендерну документацію, у яких викласти, що учасники при подачі тендерної пропозиції повинні враховувати у ціну пропозиції тариф на послуги з передачі
Пов'язані документи:
Замовник
- Вимога щодо постачання.docx 06.09.2021 10:21
Дата подачі:
03.09.2021 15:43
Вирішення:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що Замовником внесено зміни до тендерної документації та викладено оновлену редакцію з урахуванням Вашої вимоги. Оплата послуг з розподілу електричної енергії здійснюється Споживачем самостійно. Витрати щодо оплати послуг із передачі електричної енергії згідно умов тендерної документації та договору про закупівлю покладаються на Учасника (Постачальника).
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Проект Договору
Номер:
938bdafbd3174d348fb8b2ee2b13c0cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-31-001163-a.a1
Назва:
Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник!
1) Оскільки проектудоговору не містять положень щодо визначення, які саме умови договору є суттєвими, для уникнення можливих непорозумінь в подальшому, пп.2, п. 15.4. «) споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів.» пропонуємо доповнити: «суттєвим порушенням умов Договору Сторони визнають, зокрема, непогодження обгрунтованої зміни ціни за одиницю товару на підставі ч. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі».
2) Враховуючи територіальну віддаленість місцезнаходження Постачальника та Cпоживача, на вимогу абзацу 3, п. 3.2.1. ПРРЕЕ де вказано, що електропостачальник під час розробки форми договору має передбачити можливість обміну документами, що оформлюються на виконання умов договору, з використанням мережі Інтернет без застосування електронного цифрового підпису, пропонуємо пункт 15.8. викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору ,рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача. Листування елетронною поштою може здійснюватися Сторонами Договору без застосування електронного цифрового підпису.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.09.2021 14:55
Вирішення:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Щодо п. 1 Вимоги:
В ДОДАТКУ № 4 до тендерної документації «Істотні умови Договору, Порядок внесення змін до Договору, Проект Договору (з додатками)» Замовником наведено підстави та спосіб внесення змін до Істотних умов Договору, а саме: протягом строку виконання сторонами зобов’язань чи дії Договору, одна із Сторін Договору (Замовник або Учасник) у разі необхідності може ініціювати перед іншою Стороною необхідність унесення змін до Договору у межах можливої зміни істотних умов, визначених Законом.
У відповідності до ст. 651 Цивільного кодексу зміна умов Договору допускається лише за згодою Сторін. Необхідність унесення змін до Договору має бути обґрунтованою та підтверджена Стороною, яка ініціює такі зміни.
У залежності від коливання ціни електричної енергії (товару) на ринку, підтверджуючими документами щодо коливання ціни товару на ринку протягом певного періоду визнаються оригінали або копії документів органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку або інформація з вебсайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua).
При коливанні ціни товару на ринку, протягом певного періоду постачальник повинен надати Замовнику інформацію органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку протягом певного періоду, яка повинна містити інформацію про ціни (рівень цін) на Товар (Продукцію) станом на дату ініціювання з боку постачальника зміни ціни.
Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі-ЦК України) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Пунктами 2 і 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі-ГК України) визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Щодо істотного порушення стороною Договору:
Верховний Суд України зробив правовий висновок, відповідно до якого однією з підстав розірвання договору є істотне порушення стороною цього договору. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим правопорушенням шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала під час укладення договору (абз. 2 ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України). Оцінка порушення договору як істотного здійснюється судом згідно з критеріями, які встановлені вказаною нормою. Вирішуючи питання про оцінку істотності порушення стороною договору, суди повинні встановити не лише наявність істотного порушення договору, але й наявність шкоди, завданої цим порушенням другою стороною, яка може бути виражена у вигляді реальних збитків та (або) упущеної вигоди; її розмір, який не дозволяє потерпілій стороні отримати очікуване під час укладення договору, а також установити, чи є дійсно істотною різниця між тим, на що має право розраховувати сторона, укладаючи договір, і тим, що в дійсності вона змогла отримати.
З наведеного вбачається, що запропоноване Вами внесення змін до пп.2, п. 15.4 Проекту Договору - зміна ціни за одиницю товару на підставі ч. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» - є внесенням зміни до істотних умов Договору, який вже є погодженим та укладеним сторонами, а відтак допускається лише за згодою сторін, тому Замовник не погоджується внести подібні зміни в Проект Договору.
Щодо п. 2 Вимоги:
Замовником було взято до уваги наведені Учасником аргументи щодо внесення змін в п. 15.8 Проекту Договору. На виконання Вашої вимоги, замовник погоджується внести зміни в тендерну документацію шляхом викладення останньої в оновленій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено