• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Суміш суха на молочно-зерновій основі з рисовим борошном «Малиш» в герметично закритих упаковках виробника, та вагою нетто по 350±10,5 г. Суміш суха молочна «Малютка-1» швидкого приготування в герметично закритих упаковках виробника, без механічних та вагою нетто по 350±10,5 г. Консерви для дитячого харчування: Фруктове пюре Малятко Яблуко в скляних банках, фасоване по 180 г.

Очікувана Вартість закупівлі відповідно до потреби на 2021 рік. Усі документи, що входять до складу пропозиції мають бути складені українською мовою. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), у складі пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі зазначена у додатку 1 документації оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Місцезнаходження замовника - 18036, Черкаська обл., місто Черкаси, ВУЛИЦЯ ПИЛИПЕНКА, будинок 4. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної закупівлі є ціна (питома вага критерію – 100%).

Торги відмінено

33 287.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 166.44 UAH
Період оскарження: 30.08.2021 09:38 - 03.09.2021 09:24
Вимога
Є відповідь

Встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 86fd1585718f48d9bb5dcf20060393f7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-30-000841-a.a1
Назва: Встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ознайомившись із Документацією оголошення про проведення спрощеної закупівлі згідно предмету закупівлі: Код ДК 021:2015 – 15880000-0 «Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (Суміш суха на молочно-зерновій основі з рисовим борошном «Малиш»; Суміш суха молочна «Малютка-1» швидкого приготування; Консерви для дитячого харчування, фруктове пюре «Малятко яблуко»), було виявлено встановлення Вами дискримінаційних вимог, що наведено нижче. 1. У Додатку 1 до документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі) (технічна специфікація) Вами встановлені наступні дискримінаційні вимоги: - копію акту інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 «Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю(інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я і благополуччя тварин); - копію акту або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР»); - копію підтвердження відповідності транспортних засобів для перевезення харчових продуктів та сировини (транспортні засоби повинні бути спеціалізовані, вантажні, ізотермічні або зі встановленим холодильним обладнанням, в залежності від виду продукції - акт про проходження державного контролю згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 447 від 08.08.2019р. виданий на автотранспортний засіб. У відповідності до ст.43,44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлені гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими не передбачено оформлення санітарних паспортів. Згідно прикінцевих та перехідних положень до цього Закону розділ VII набрав чинності через два роки з дня, наступного за днем опублікування Закону, тобто з 20 вересня 2016 р. У відповідності до норм Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» відповідальність за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу покладається на операторів ринку. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки згідно висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, умови зберігання товару, який є предметом закупівлі зазначених торгів, при температурі від 0до 25оС та не потребує спеціальних умов зберігання та доставки спеціалізованим автотранспортом з відповідною температурою зберігання. Оскільки, отримання експлуатаційного дозволу для учасника не поширюється, в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною, тому учасник не підлягає інспектуванню територіальним органом Держпродспоживслужби щодо дотриманням оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та державному контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, в тому числі й проходження державного контролю автотранспортного засобу згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 447 від 08.08.2019р. 2. Також, Вами було встановлено дискримінаційні вимоги щодо надання наступних сертифікатів, а саме: - копію сертифікатів ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005), які засвідчують, що учасник закупівлі впроваджує та використовує систему управління якістю та систему управління безпечністю харчових продуктів; - копію сертифікату виробника на систему управління якістю (відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2009; ISO 9001:22000:2007). Дані вимоги є дискримінаційними, оскільки, наразі в Україні діяльність «виробництво та/або обіг харчової продукції» не потребує обов’язкової сертифікації за системою управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009(ISO 9001:22000:2007) та ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005). Отримання сертифікатів за системою управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009(ISO 9001:22000:2007) та ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) є правом, а не обов’язком для всіх суб’єктів господарювання незалежно від сфери діяльності, відповідно до положень Закону України №1602-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів», а насамперед, Закону України № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Таким чином, встановлення такої вимоги в оголошенні Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників та порушує принципи, встановлені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», якими повинні керуватись Замовники. 3. Також Вами встановлена вимога щодо надання Листа-відгук від контрагента за аналогічним договором повинен бути датований не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів. Отримання відгуку у замовника щодо поставки товару не передбачено чинним законодавством. Так само не існує жодних встановлених законодавством вимог до форми чи змісту відгуку. Крім того, факт постачання товару у повному обсязі підтверджується безпосередньо видатковою накладною та/або підписанням сторонами договору акту приймання товару. Взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які зможуть надати відгук, датований саме не раніше дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення відкритих торгів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. З огляду на вищевикладене, ВИМАГАЄМО: Внести зміни в Документацію оголошення про проведення спрощеної закупівлі та усунути усі дискримінаційні вимоги, що зазначені вище.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Шановний учаснику! Замовником було розглянуто ваше звернення . Замовником спрощеної процедури закупівель є установа, яка є одержувачем бюджетних коштів, яка, в свою чергу, при проведенні та за результатами проведення процедури закупівель проходить фінансовий (аудиторський ) контроль відповідними органами на перевірку відповідності законодавству. 1.В оголошенні спрощеної закупівлі Додаток №1 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (специфікація та вимоги до предмета закупівлі) вимагається «ДОКУМЕНТІ/, підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Виробника (Постачальника) процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАПРИКЛАД, копії сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДОТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) копії сертифікатів виробника. ДОТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:22000:2007) системи управління якістю харчових продуктів. Вимоги до будь - якої організації в харчовому ланцюзі).» Відповідно до пункту 2 частини другої статті 20 Закону України «Про основні принципи вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», оператори ринку зобов’язані розробляти вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну, підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Статтею 64 цього Закону передбачено відповідальність за невиконання обов'язку щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) та тягне за собою накладення штрафу: - для юридичних осіб - у розмірі від тридцяти до сімдесяти п'яти мінімальних заробітних плат: - для фізичних осіб - підприємців - у розмірі від трьох до п'ятнадцяти мінімальних заробітних ппа та зупинення роботи потужності. Тому всі Учасники повинні належним чином підтвердити впровадження системи НАССР, оскільки продукти харчування закуповуються для харчування маленьких дітей від одного місяця до 7(семи) років. Продукція повинна відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 р. № 771/97/ВР (із змінами), «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 р. № 142-V (із змінами), «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» від 24.02.1994 р.№ 4004-XII (із змінами), «Про технічні регламенти та оцінки відповідності» від 15.01.2015 р. №124-VІІІ (із змінами), «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 06.12.2018 р. № 2639-VІІІ, Наказу МОЗ «Про затвердження Гігієнічних вимог до продуктів дитячого харчування, параметрів безпечності та окремих показників їх якості» від 06.08.2013 р. №696, Наказу Мінтрансу України «Про затвердження Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом України» від 14.10. 1997 р. №363 (із змінами), Наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України № 185 від 11.07.2003 (зі змінами) «Про затвердження правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами», діючим ДСТУ (ТУ, тощо). 2. Щодо оформлення санітарних паспортів: Згідно листа ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ БЕЗПЕЧНОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ТА ЗАХИСТУ СПОЖИВАЧІВ ЛИСТ 29.06.2016 N 15-1-2-6/4653 Щодо видачу санітарного паспорта на автотранспорт для перевезення харчових продуктів Наказом Мінтрансу від 14 жовтня 1997 року N 363 "Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні", зареєстрованим в Мін'юсті 20 лютого 1998 року за N 128/2568, та санітарним законодавством передбачено, що рухомий склад, який перевозить харчові продукти, повинен мати санітарний паспорт на автомобіль та спеціальне маркування ("хліб", "молоко", "риба" тощо). Водій (експедитор), зайнятий перевезенням харчових продуктів, повинен мати санітарну книжку з результатами медичного огляду. Аналогічні вимоги передбачені такими наказами: Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006 р. N 298/227 "Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 травня 2006 року за N 523/12397; Міністерства інфраструктури України від 30 грудня 2013 року N 1074 "Про затвердження Положення про продовольче забезпечення Державної спеціальної служби транспорту в мирний час", зареєстрованим в Мін'юсті 22 січня 2014 року за N 135/24912; Міноборони від 9 грудня 2002 року N 402 "Про затвердження Положення про продовольче забезпечення Збройних Сил України на мирний час", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2002 року за N 992/7280; Служби безпеки України від 22 грудня 2006 року N 809 "Про затвердження Положення про продовольче забезпечення в системі Служби безпеки України на мирний час", зареєстрований в Мін'юсті 26 січня 2007 року за N 62/13329, якими передбачена необхідність отримання санітарного паспорта на транспортні засоби, що здійснюють перевезення харчових продуктів. Діяльність Держпродспоживслужби здійснюється на підставі Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року N 667. Враховуючи вищезазначене, видачу санітарного паспорта на автотранспорт для перевезення харчових продуктів здійснює територіальний орган Держпродспоживслужби. 3. Відповідно до ч. 4 cm. 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, тобто Законом, під час проведення спрощеної процедури закупівлі, передбачено право. Звертаємо Вашу увагу, що умови спрощеної процедури закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту умов оголошення, яка не суперечить законодавству. Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям та технічні якісні показники предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник зазначає опис предмету закупівлі, вимоги до нього, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі та специфіку/мету його використання. Всі вимоги закупівлі в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням специфіки предмету закупівлі, дослідження відповідного ринку та практики проведення аналогічних процедур закупівель в електронній системі «ПРОЗОРО», а також особистий досвід. Визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших*через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що умови спрощеної процедури закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту умов оголошення, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає певні регламенти та порядки до продуктів харчування в тому числі дитячого харчування. Якщо Учасник не має даного асортименту предмету закупівлі, то йому нічого не заважає, розширити свій асортимент шляхом співпраці з іншими виробниками, звісно, якщо є бажання співпраці. 4. Згідно частини 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. При цьому слід зазначити, що документація може містити як весь перелік таких критеріїв, так і один або декілька. Разом з тим зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Тому, встановленого законодавством вичерпного переліку документів, що надаються для документального підтвердження вимог статті 16 Закону не має. А отже, замовник самостійно визначає перелік документів на підтвердження кваліфікаційних критеріїв, виходячи з специфіки предмету закупівлі та не порушуючи норм чинного законодавства. В нашому випадку замовником самостійно визначено перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам. Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям та технічні якісні показники предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник зазначає опис предмету закупівлі, вимоги до нього, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі та специфіку/мету його використання. Всі вимоги закупівлі в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням специфіки предмету закупівлі, дослідження відповідного ринку та практики проведення аналогічних процедур закупівель в електронній системі «ПРОЗОРО», а також особистий досвід. Вами не доведено як саме Вас умови спрощеної процедури закупівлі дискримінують, дані умови може виконати понад 3 (три) Учасника (інформація наявна в електронній системі закупівель), отже конкуренція є, як наслідок дискримінація - відсутня. Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника не має потреби вносити зміни до умов спрощеної процедури закупівлі в цій частині. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Відхилено