• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Будівництво тротуарних доріжок першої черги парку по вулиці Майданівська в с. Погреби Броварського району Київської області

Завершена

6 768 790.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 000.00 UAH
Період оскарження: 28.08.2021 17:02 - 10.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників Уповноваженій особі Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Номер: 571f231776a7440ba3b867adb58ecce5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-28-002747-c.c1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників Уповноваженій особі Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Вимога:
Під час вивчення Тендерної документації наше підприємство виявило ряд дискримінаційних вимог 1. Тендерною документацією встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - скан-копію дозволу (декларації) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Отже, декларація відповідності видається на кожне місце виконання робіт окремо, не пізніше ніж за 5 робочих днів до початку виконання робіт. Не зрозуміло, навіщо Замовник вимагає надання Декларації у тендерній пропозиції учасника. Адже, немає впевненості, що той чи інший учасник стане переможцем закупівлі. Тому, доцільно буде поставити вимогу, що переможець надасть замовнику Декларацію про відповідність матеріально-технічної бази до моменту підписання договору. Просимо Замовника скасувати вимогу що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, скан-копію дозволу (декларації) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. 2. Тендерною документацією встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - довідку про наявність комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу, який взаємодіє з ними в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін із наданням підтверджуючого документу, а саме: скан-копії оригіналу ліцензії та договір. Такі вимоги є дискримінаційними, оскільки законодавством не встановлено обов’язку підрядника розробляти кошторисну документацію у спеціальних будівельних програмах. Єдиним критерієм для дійсності кошторису є його відповідність формам, встановленим ДСТУ, а також правилам розрахунку вартості будівництва в цілому і в окремих складових. Просимо виключити з документації дискримінаційну вимогу, яка обмежує конкуренцію. 3. Тендерною документацією встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - *** У разі оренди/лізингу/надання послуг машин, механізмів та техніки, учасники в складі тендерної пропозиції надають копії чинних договорів оренди/лізингу/надання послуг тощо, на кожну одиницю, вказану учасником в таблиці, завіреними підписом учасника та (у разі, якщо техніка підлягає реєстрації) кольорові скан-копії технічних паспортів або свідоцтв про державну реєстрацію транспортного засобу. Крім того, учасник надає лист-підтвердження від власника транспортних засобів (на кожну одиницю техніки, вказану в таблиці Учасника) щодо не заперечення використання його машин та механізмів для надання послуг учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг за договором з наданням документів, що підтверджують право володіння цією технікою. Відповідно до ст. 6, ст. 42 ГК України, підприємці здійснюють господарську діяльність на власний розсуд, самостійно визначаючи плани діяльності та її способи. Ми як учасник закупівлі, на основі чинного законодавства і наданої нам свободи користуємось орендованою технікою для виконання будівельних робіт. Ми не маємо у власності підприємства машин і механізмів. Така вимога замовника є дискримінаційною і порушує принципи добросовісної конкуренції, встановлені статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Просимо внести зміни до Оголошення, дозволивши надати підтверджуючі документи на орендовану техніку без додавання кольорові скан-копії технічних паспортів або свідоцтв про державну реєстрацію транспортного засобу. 4. Тендерною документацією встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - Копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 9001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту), або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 9001:2015 пізніше ніж один рік від дати складання звіту). Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – в галузі будівництва, які не мають згідно чинного законодавства України та не повинні мати сертифікати, «Системи управління якістю». Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Також, важливим є те, що дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даного сертифікату у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись замовником у якості обов’язкового відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Жодної раціональної необхідності вимагати ці сертифікати - не існує, так як будівництво в Україні регламентований окремими законодавчими актами, законами та кодексами, де зазначені вимоги до якості, безпеки та документи, які це підтверджують Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, з метою усунення вищенаведених порушень вимагаємо внести зміни до Документації, а саме: вимогу щодо подання в складі пропозиції « Копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 9001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту), або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 9001:2015 пізніше ніж один рік від дати складання звіту).» ВИЛУЧИТИ. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі». 6. Тендерною документацією встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - документи, що підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації (завірені належним чином копії штатного розпису підприємства, диплому, сертифікату, свідоцтва, посвідчення та протоколи проходження навчання з питань охорони праці, пожежної та електробезпеки, інші документи). Вимога щодо надання Учасником посвідчення та протоколу про проходження навчання з охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників та позбавляє можливості інших учасників, які або взагалі не мають працівників із зазначеним посвідченням, або мають лише одного. Просимо Замовника скасувати вимогу що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, документи, що підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації (завірені належним чином копії штатного розпису підприємства, диплому, сертифікату, свідоцтва, посвідчення та протоколи проходження навчання з питань охорони праці, пожежної та електробезпеки, інші документи). Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі». В разі не усунення даних порушень наше підприємство буде вимушене подати на вимоги тендерної документації скаргу до Антимонопольного Комітету
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня, Шановний Учаснику! Стосовно Ваших зауважень від 01.09.2021, 16:20. ID: UA-2021-08-28-002747-C.C1, з приводу ДИСКРИМІНАЦІЇ учасників по закупівлі UA-2021-08-28-002747-c повідомляємо: Замовник формує вимоги тендерної документації, керуючись нормами чинного законодавства України, в тому числі постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», Законом України «Про публічні закупівлі» зі змінами, Цивільним та Господарським кодексами України. Виходячи з вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до Учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У свою чергу, відповідно до частини другої статті 16 Закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Таким чином, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям. Разом з тим згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників (частина четверта статті 22 Закону). Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Дані аргументи додатково підтверджуються листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06. Також, з огляду на рекомендації Міністерства розвитку громад та територій України програмний комплекс «АВК-5» дозволяє достовірно визначити вартість будівництва на всіх стадіях його здійснення. Таким чином, програмний комплекс АВК-5 є програмним продуктом для автоматизованого визначення вартості будівництва, яке виконується в Україні. Він призначений для реалізації положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» при складенні інвесторських кошторисів, договірної ціни та звітної виробничої документації. Тобто АВК-5 є програмою, яка використовується виключно при здійсненні проектних та будівельних робіт. Невід’ємною частиною проекту договору є договірна ціна тому, наявність програмного забезпечення повинна бути ліцензованою. Також, декларація відповідності матеріально-технічної бази не міститься у відкритих джерелах. Тому Замовник не може перевірити особисто чи є така декларація в Учасника. Для даного виду робіт вона є необхідною. Відповідно до ч. 3 ст. 22. Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Дякуємо за Ваше звернення!
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.09.2021 00:01