• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Шкільний автобус

Шкільний автобус (далі – «автобус») має відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування вимог для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування). Автобус повинен мати торгову марку, бути новим не раніше 2020 року випуску, технічно справним, комплектуючі та матеріали – такі, що не були у вживанні.

Завершена

1 850 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 250.00 UAH
Період оскарження: 28.08.2021 14:23 - 09.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 4961b45ad6954b1cb2e42738527cfded
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-28-007043-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.09.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2021 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.09.2021 14:38
Дата виконання рішення Замовником: 04.10.2021 15:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України №21463-р/пк –пз від 21.09.2021по скарзі № UA-2021-08-28-007043-а.с2 внесено зміни до тендерної документації (шкільний автобус ДК 021:2015:34120000-4) та викладено останню в новій редакції з урахуванням внесених змін, а також перелік змін вносених до документації, у вигляді окремого документу.
Автор: ТОВ "ТД "ЕТАЛОН АВТО"", Вадим Шкарупін +380445859566 td.etalonavto@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 9d3e0bc70ab54d1ebc1ce618beefd374
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-28-007043-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Тендерною документацією передбачені вимоги, які суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі, а саме у п. 9 розділу «Технічні та якісні характеристики товару» Додатку № 2 тендерної документації, який має назву «Технічна специфікація», визначено: «9. Для забезпечення комфортної роботи водія автобуса робоче місце водія повинно бути обладнане обігрівачем-кондиціонером робочого місця водія.(надати технічну літературу виробника – настанову експлуатації або паспорт, тощо (копію або оригінал) в якому підтверджується наявність обігрівача-кондиціонера робочого місця водія та опис його експлуатації». Звертаємо увагу, що відповідно до вимог Порядку затвердження конструкції транспортних засобів та ведення реєстру сертифікатів типу, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 № 521, конструкція колісного транспортного засобу повинна бути затверджена у встановленому законом порядку, що підтверджується сертифікатом типу колісного транспортного засобу. Якщо транспортний засіб, представлений на затвердження, відповідає вимогам, встановленими чинним законодавством, то даний тип транспортного засобу вважається офіціально затвердженим. Єдиним критерієм відповідності шкільного автобуса встановленим нормам та стандартам є відповідність його держаному стандарту – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги», який затверджений Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 27 квітня 2009 року № 168. Саме цей стандарт на законодавчому рівні встановлює всі необхідні технічні параметри, які необхідні для шкільного автобуса, тобто визначає ті характеристики, що впливають на властивості шкільного автобуса, на його призначення та можливість використовувати за своїм цільовим призначенням. Показник відповідності автобуса встановленому стандарту є наявний сертифікат типу або сертифікат відповідності. Наявність сертифікатів, передбачених чинним законодавством, означає, що уповноваженим органом проведені всі необхідні дослідження, випробування, перевірки та виміри відносно всіх конструкцій, елементів, вузлів та агрегатів, які мають значення для даного виду транспорту та передбачені відповідним стандартом, технічні параметри, що впливають на безпеку транспорту, якість, технічний стан та цільове призначення. Для шкільних автобусів, в порівнянні з іншими автобусами, норми та вимоги стандарту більш жорсткі та деталізовані, і відповідно сертифікація проводиться за більшою кількістю вимог. Таким чином, шкільний автобус, що пройшов сертифікацію компетентного сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства та встановленим нормам і стандартам. Параметри автобусів, які не описані в сертифікаті, не впливають на властивості такого товару як шкільний автобус, не впливають на його якість, безпеку та цільове призначення. Відповідно п. 4.4 держаного стандарту – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» автобуси повинні бути обладнані автономними закритими системами обігрівання салону, що забезпечують підтримування на висоті 60 см від підлоги температури не менше ніж плюс 15 оС за температури зовнішнього повітря до мінус 25 оС. Ці умови повинні досягатися не пізніше як через 30 хв після запускання системи обігрівання. Разом з тим, держаний стандарт – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» не містить жодних вимог щодо обладнання обігрівачем-кондиціонером робочого місця водія. Таким чином, визначені Вами вимоги тендерної документації щодо обладнання обігрівачем-кондиціонером робочого місця водія не узгоджується з держаним стандартом – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» та є дискримінаційними до потенційних учасників з пропозиціями автобусів, які мають сертифікат типу проте не відповідають висунутим Вами дискримінаційним вимогам. Варто зазначити, що Антимонопольним комітетом України було проведено дослідження ринку шкільних автобусів, за результатами якого Міністерству освіти і науки України були надані обов’язкові для розгляду рекомендації від 01.06.2021 р. № 16-рк стосовно вжиття заходів щодо розроблення методичних рекомендацій із питань, зазначених у цих рекомендаціях, та проінформувати органи місцевого самоврядування й органи виконавчої влади у сфері освіти щодо недопущення встановлення в технічній специфікації до предмета закупівлі вимог, не передбачених національними стандартами України, під час проведення публічних закупівель шкільних автобусів. Вказаними рекомендаціями, зокрема, було зазначено, що встановлення в тендерній документації вимог до технічних параметрів шкільного автобуса, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників у тендерній документації Замовників, складеній під технічні параметри шкільних автобусів певного виробника, що призводить до значного звуження кола учасників закупівлі. З огляду на зазначене, вимагаємо внести зміни у п. 9 розділу «Технічні та якісні характеристики товару» Додатку № 2 тендерної документації, який має назву «Технічна специфікація» шляхом виключення дискримінаційних вимог. У разі незадоволення даної Вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: ШановнийУчасник! Згідно з п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, Закон або будь-який інший нормативний акт не дає чіткої відповіді на те, що конкретно можна вважати дискримінаційними вимогами. Замовник, відповідно до пункту 3 ст. 22 зазначив відомості щодо предмету закупівлі, що містяться в додатку 2 до Тендерної документації - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). ДСТУ 7013:2009 і встановлюються саме технічні вимоги до предмету закупівлі. Сертифікатом відповідності або сертифікат типу підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним вимогам цього стандарту. Кожен транспортний засіб, який серійно виробляється будь то автомобіль, автобус тощо виробляються в комплектаціях як із кондиціонером або клімат- контролем так і без них і його встановлення- це додаткова якісна комфортна опція для водія або пасажирів. Шкільні автобуси будь якого українського виробника ATAMAN, ЕТАЛОН, ЗАЗ, або Богдан можуть бути обладнані даною опцією і це безпосередньо стосується вимог до якості товару , про що ідеться в пункті 3 статті 23 Закону. Якщо проаналізувати технічну літературу виробників шкільних автобусів ( ATAMAN, ЕТАЛОН, ЗАЗ, БОГДАН) то всі виробники зазначають в ній можливість обладнання даною опцією автобусів для перевезення школярів. Тому вважаємо дану вимогу необґрунтованою. Дякуємо за увагу до нашої закупівлі
Статус вимоги: Відхилено