• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Комплект крісел секційних у складі 213 2-місних крісел

ДК 021:2015, код 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Комплект крісел секційних у складі 213 2-місних крісел) Код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015: 39113100-8 — М’які крісла

Завершена

596 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 982.00 UAH
Період оскарження: 28.08.2021 10:02 - 09.09.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Неправомірні рішення Замовника

Номер: 2335d2c8ad2341a893f3359f70499e4f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-28-003575-a.b1
Назва: Неправомірні рішення Замовника
Скарга:
Комунальним закладом «Спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов І ступеня – колегіум №16» Кам'янської міської ради (далі – Замовник) проводиться закупівля UA-2021-08-28-003575-a, предметом якої є Комплект крісел секційних у складі 213 2-місних крісел (Код ДК 021:2015: 39113100-8 М’які крісла). Відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій від 27.09.2021 р. № 5 (Додаток 1) пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Янченко Тетяна Анатоліївна відхилено. Вважаємо, що зазначена процедура закупівлі супроводжувалася порушеннями з боку Замовника, його рішення про відхилення пропозиції Фізична особа-підприємець Янченко Тетяна Анатоліївна суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а тендерна пропозиція Фізична особа-підприємець Янченко Тетяна Анатоліївна (Додаток 2) відповідає тендерній документації Замовника (Додаток 3), тому рішення Замовника про відхилення пропозиції Фізичної особи-підприємця Янченко Тетяни Анатоліївни, оформлене вказаним Протоколом має бути скасоване з огляду на наступне. Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону). Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з п. 31 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Згідно з п. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до статті 1 Закону, Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Згідно з коментованою статтею, Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Тобто відповідно до зазначеної імперативної норми закону, обов’язковою умовою для визначення Учасника переможцем процедури публічної закупівлі є відповідність його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з абз. 3 п. 1) ч. 1 ст. 31 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Згідно з абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. По-перше, щодо порушення вимоги Розділу ІІ п.2.2. Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: максимальна економія, ефективність та пропорційність. У п. 9.1. Тендерної документації унесення змін або відкликання тендерної пропозиції учасником Замовник зазначає, що «9.1. Учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.» Вважаємо таке твердження вичерпним, адже на учасника і так покладено Законом обов’язок щодо надання актуальної тендерної пропозиції, а також надання остаточних редакції з внесеними змінами. Отже, - Закупівлю було оголошено 28.08.2021р. 10:02; - Замовник завантажив Тендерну документацію з додатками 28.08.2021р. 10:02; - Замовником було внесено зміни до Тендерної документації 03.09.2021р. 09:18; - ФОП ЯНЧЕНКО ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА завантажила пропозицію 10.09.2021р. 16:48; - В період з моменту подання пропозиції ФОП ЯНЧЕНКО ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА (10.09.2021р.16:48) до закінчення періоду подання пропозицій у закупівлі (12.09.2021 23:59) Замовником не було внесено жодних змін до Тендерної документації. Скаржник вважає, що вказівка Замовника на таку підставу для відхилення є упередженою та необґрунтованою. По-друге, щодо порушення вимоги, встановленої Додатком №1 Тендерної документації щодо надання Сертифікату відповідності на меблі для сидіння, а саме на крісла для актової зали, щодо відповідності ГОСТ 12029-93. То маємо зазначити, що в складі тендерної пропозиції ФОП ЯНЧЕНКО ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА знаходиться Сертифікат відповідності № UA0.YT.120111-20 щодо відповідності ГОСТ 12029-93 на меблі, в тому числі: крісла для глядацьких залів, крісла з відкидними сидіннями, крісла секційні та крісла театральні. Даний сертифікат знаходиться в тендерній пропозиції Учасника в документі під назвою «Сертифікати та протоколи». Відхилення тендерної пропозиції ФОП ЯНЧЕНКО ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА на підставі невідповідності термінів, а саме меблі, в тому числі крісла для глядацьких залів, крісла з відкидними сидіннями, крісла секційні та крісла театральні та терміну крісла для актової зали є неправомірним. Дані поняття є тотожними. Тотожними називаються поняття, що відображають один і той же предмет. Актова зала – це функціональна зала, велика кімната, що використовується для проведення публічних зборів або зборів членів організації, таких як школа. Крісла, що є предметом публічної закупівлі, будуть використовуватись для того аби сидіти в актовій залі під час заходів, тобто їх функціональність зводиться до сидіння. Більш того, актова зала фактично є глядацьким залом у шкільному закладі, тому сертифікат відповідності є таким, що відповідає вимогам тендерної документації. Учасник не міг передбачити яку термінологію чи дефініцію буде використовувати Замовник в своїй тендерній документації, тому було використано загальну назву для меблів такої категорії, вважаємо недоцільним відхилення пропозиції лише на підставі того, що Замовник не визнав тотожність понять, беручи до уваги той факт, що Сертифікат відповідності № UA0.YT.120111-20 щодо відповідності ГОСТ 12029-93 є належним і наявним. Не можна зробити висновок щодо того, що характеристики меблів для сидіння не відповідають вимогам лише через невідповідність назви. У зв’язку з чим рішення Замовника про відхилення пропозиції Фізичної особи-підприємця Янченко Тетяни Анатоліївни, оформлене вказаним Протоколом має бути скасоване. З огляду на викладене, рішення про дискваліфікацію учасника ФОП "КОСТЕНКО ОЛЕКСАНДРА ВІКТОРІВНА" (Додаток 4) та визнання переможцем учасника ФОП «Шарбаталі Октай Сурхай Огли» (Додаток 5) є передчасними. Крім того, тендерна пропозиція ФОП Шарбаталі Октай Сурхай Огли (Додаток 6) не відповідає тендерній документації, з погляду на які тендерна пропозиція має бути відхилена. По-перше, у тендерній пропозиції зазначеного учасника знаходиться його паспорт, зокрема в документі під назвою 1 Паспорт_код, але варто зазначити, що не вбачається можливим зрозуміти та встановити підпис Шарбаталі Октай Сурхай Огли відповідно до цього документу. Тому, через це, неможливо встановити справжність його підпису, що були зазначені на інших документах в тендерній пропозиції, наприклад в Листі-згоді щодо повторного подання пропозиції тощо. По-друге, відповідно до пункту 6 Тендерної документації Замовника, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником в Додатку 1 до тендерної документації, а саме: гарантійний лист щодо дотримання технічних вимог предмету закупівлі викладеними у Додатку 1 до тендерної документації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону; У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». Варто звернути увагу на той факт, що тендерна пропозиція ФОП Шарбаталі Октай Сурхай Огли не містить технічної специфікації на товар, де мали б бути зазначені запропоновані технічні показники на товар, надана інформація не має змоги зрозуміти які саме параметри пропонує Учасник. Зокрема, відповідно до документу під назвою 21 Тех. Характеристики Учасник зазначає лише, що підлокотники: верхня частина дерев’яна виготовлена з твердих пород дерева (явір, бук, дуб), спинка кріпиться до каркасу за допомогою соморізів, що значно полегшує і прискорює процес складання залу. Всі отвори металоконструкцій повинні бути закриті декоративною пластиковою заглушкою зовнішнього або внутрішнього типу, основа спинки: Фанера та ДСП, товщиною 16 мм; Розміри профільна труба: 20х20, 25*25, 20х40 мм, товщина стінки не менше 1 мм. З наданих даних не вбачається можливим проаналізувати технічні характеристики товара, а тому така інформація не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Таким чином, рішення Замовника про відхилення пропозиції ФОП Янченко Т. А. оформлене Протоколом суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та має бути скасованим, у зв’язку з чим рішення про дискваліфікацію ФОП "КОСТЕНКО ОЛЕКСАНДРА ВІКТОРІВНА" та визнання переможцем учасника ФОП «Шарбаталі Октай Сурхай Огли» є передчасними, а тендерна пропозиція останнього не відповідає тендерній документації, тому такі рішення мають бути скасовані також. Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: - про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); - про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Відповідно до абз. 3 ч.8 ст. 18 Закону № 922- VIII скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулись після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОСИМО ВАС: 1) Прийняти скаргу до розгляду. 2) Зобов’язати Замовника скасувати його рішення про визначення переможцем процедури публічної закупівлі ФОП Шарбаталі Октай Сурхай, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 27.09.2021 р. № 7. 3) Зобов’язати Замовника скасувати його рішення про дискваліфікацію учасника публічної закупівлі ФОП "КОСТЕНКО ОЛЕКСАНДРА ВІКТОРІВНА", оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 27.09.2021 р. № 6. 4) Зобов’язати Замовника скасувати його рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП ЯНЧЕНКО ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА , оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 27.09.2021 р. № 5.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.10.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2021 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.10.2021 09:02
Автор: ФОП "ЯНЧЕНКО ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА", Тетяна Янченко +380505698321 yanchenko_tender@ukr.net