-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з випробувань та аналізу складу і чистоти (Проведення метрологічних послуг, у тому числі повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ))
Категорія замовника: підприємства, установи, організації (відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»
Торги не відбулися
199 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 997.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 997.50 UAH
Період оскарження:
28.08.2021 09:46 - 02.09.2021 10:00
Вимога
Залишено без розгляду
Встановлені Замовником в Тендерній документації умови та вимоги до Учасника процедури закупівлі суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом України «Про публічні закупівлі». Дані порушення створюють дискримінаційні умови безпосередньо для Учасника, який планує прийняти участь в процедурі та має можливість виконати предмет закупівлі.
Номер:
cdfc4331e661413584d72e04343f20b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-28-003278-a.a1
Назва:
Встановлені Замовником в Тендерній документації умови та вимоги до Учасника процедури закупівлі суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Дані порушення створюють дискримінаційні умови безпосередньо для Учасника, який планує прийняти участь в процедурі та має можливість виконати предмет закупівлі.
Вимога:
Встановлені Замовником в Тендерній документації умови та вимоги до Учасника процедури закупівлі суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Дані порушення створюють дискримінаційні умови безпосередньо для Учасника, який планує прийняти участь в процедурі та має можливість виконати предмет закупівлі.
Також, ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, однак умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і охоронювані законом інтереси Учасника, оскільки на даний час Учасника позбавлено можливості підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала таким дискримінаційним вимогам, встановленим Замовником, а саме:
1. Відповідно до Додатку 2 (в кінці таблиці) до оголошення про проведення спрощеної процедури Замовник зазначає:
«2.3 Виконавець зобов’язується надати передбачені договором послуги за рахунок власних сил та засобів без залучення субпідрядних/співвиконавчих організацій».
Дана вимога є такою, що прямо порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або ПОСЛУГ замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник МОЖЕ для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Звертаємо увагу, що вид предмету даної закупівлі є – послуги, а саме: «71610000-7 Послуги з випробувань та аналізу складу і чистоти (Проведення метрологічних послуг, у тому числі повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ)» за ДК 021:2015.
З даної норми виходить, що Закон дозволяє учаснику залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Згідно приписів Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги в тендерній документації встановлюються Замовником самостійно згідно із законодавством, однак з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників.
Отже, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги по відношенню до вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм, які беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, штучно створюючи дискримінаційні, суб’єктивні обмеження, звужуючи коло потенційних учасників даної закупівлі.
Таким чином, дане положення Додатку 2 (в кінці таблиці) до оголошення про проведення спрощеної процедури є дискримінаційним для Учасника процедури закупівлі, оскільки передбачає, що Замовником обмежуються право Учасника, та інших потенційних учасників даної процедури закупівлі на залучення спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Оскільки вимога Додатку 2 (в кінці таблиці) до оголошення про проведення спрощеної процедури є такою, що порушує інтереси потенційного учасника та перешкоджає добросовісній конкуренції серед учасників, суперечить вимогам законодавства України, то наявні підстави для внесення змін до даної Тендерної документації. З метою усунення такого порушення законодавства у сфері публічних закупівель - просимо привести Тендерну документацію у відповідність до вимог Закону шляхом внесення змін до неї, а саме: видалити/виключити Додатку 2 (в кінці таблиці) до оголошення про проведення спрощеної процедури»: «2.3 Виконавець зобов’язується надати передбачені договором послуги за рахунок власних сил та засобів без залучення субпідрядних/співвиконавчих організацій».
2. Відповідно до п.5 Інші документи Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовник зазначає:
«Інші документи, які повинен надати Учасник:
5. Довідка від Учасника. копію ліцензії Державної інспекції ядерного регулювання України на право провадження діяльності з використанням ДІВ».
Звертаємо увагу, що відносини які виникають в процесі надання послуг та є предметом даної процедури закупівлі регулюються Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють відносини в цій сфері.
Проте ліцензія на право проведення робіт з джерелами іонізуючого випромінювання, яку вимагає Замовник – це документ дозвільного характеру, виданий уповноваженим органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, що засвідчує право ліцензіата на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії за умови забезпечення ядерної та радіаційної безпеки, фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання (п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»).
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» встановлено, що використання джерел іонізуючого випромінювання є один з окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, що включає такі види робіт з джерелами іонізуючого випромінювання: експлуатація, технічне обслуговування, зарядження-перезарядження, перетарювання, ремонт, налагоджування, проведення випробовувань з метою визначення технічних характеристик та перевірки на герметичність; введення та виведення з експлуатації установок, що містять джерела іонізуючого випромінювання; монтаж та демонтаж, зберігання (крім транзитного зберігання під час перевезення), отримання (придбання) та передача (збут), у тому числі з метою постачання.
Стаття 7 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» встановлює вичерпний перелік видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, що підлягають обов’язковому ліцензуванню, зокрема:
- виробництво джерел іонізуючого випромінювання;
- використання джерел іонізуючого випромінювання.
Від ліцензування звільняється діяльність, пов’язана з використанням джерел іонізуючого випромінювання, які відповідають критеріям, встановленим Кабінетом Міністрів України.
Проаналізувавши вищевикладені обставини, законодавство України визначає вичерпний перелік робіт з джерелами іонізуючого випромінювання для виконання яких вимагається наявність відповідної ліценції. В свою чергу послуги, які є предметом даної закупівлі в жодному разі не відносять до таких робіт, відносини які виникають в процесі виконання таких послуг в жодному разі не регулюються Законом України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», тому вимога встановлена п.5 Інші документи Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі є такою, що порушує інтереси потенційного учасника та перешкоджає добросовісній конкуренції серед учасників, суперечить вимогам законодавства України.
З метою усунення такого порушення законодавства у сфері публічних закупівель - просимо привести Тендерну документацію у відповідність до вимог Закону шляхом внесення змін до неї, а саме: видалити/виключити п.5:
«Інші документи Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі: «Інші документи, які повинен надати Учасник:
5. Довідка від Учасника. копію ліцензії Державної інспекції ядерного регулювання України на право провадження діяльності з використанням ДІВ».
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Умови, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі потенційних учасників в процедурі закупівлі.
Оскільки вищевикладені вимоги Тендерної документації є такими, що порушують інтереси потенційного учасника та шкодять добросовісній конкуренції серед учасників, суперечать вимогам законодавства України, то наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації.
У випадку фактичного ігнорування Замовником усунення невідповідності Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право відповідно до п.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» «З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку», а також Учасником буде підготовлено звернення до Держаудитслужби України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 02.09.2021 14:25
Дата подачі:
01.09.2021 15:48
Вирішення:
Шановний учасник!
Відповідь на перше питання:
На Вашу вимогу щодо залучення субпідрядних/співвиконавчих організацій, повідомляємо наступне.
Предметом закупівлі за спрощеною процедурою є послуги з випробувань та аналізу складу і чистоти (проведення метрологічних послуг, у тому числі повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ)). Основними принципами державної політики у сфері проведення метрологічних послуг, у тому числі повірки засобів вимірювальної техніки (ЗВТ), є відповідність критерію уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології. Замовник встановлює умову щодо заборони залучення третіх осіб до виконання умов договору.
Згідно п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючим викладене, Замовник не бачить підстав для внесення змін до оголошення про спрощену закупівлю в цій частині.
Відповідь на друге питання:
Відповідно до статті 26, 27, 28 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» діяльність з використання джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ) на території України базується на дозвільному принципі та підлягає ліцензуванню.
Перелік видів діяльності, які підлягають обов’язковому ліцензуванню у сфері використання ядерної енергії, у тому числі при використанні ДІВ в медицині, визначені статтею 7 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» зокрема, діяльність з використання ДІВ.
Згідно із статтею 1 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» до діяльності з використання ДІВ належать такі види робіт як технічне обслуговування, ремонт, налагоджування ДІВ, проведення випробувань ДІВ з метою визначення їх технічних характеристик, уведення та виведення з експлуатації установок з ДІВ, монтаж та демонтаж ДІВ, зберігання ДІВ, призначених для використання або постачання , отримання (придбання) та передача (збут) ДІВ, у тому числі з метою постачання.
Враховуючи вищевикладене, виконання послуг з контролю дозоформуючих параметрів рентгенодіагностичного медичного обладнання належить до діяльності з використання ДІВ і підлягає обов’язковому ліцензуванню. Відсутність ліцензії на право провадження діяльності з використання ДІВ кваліфікується як порушення вимог законодавства України.
Замовник не бачить підстав для внесення змін до оголошення про спрощену закупівлю в цій частині.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.09.2021 14:27