• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

технічний нагляд по об’єкту: “Капітальний ремонт дитячої естради за адресою: м.Дніпро, вул.Набережна Заводська, 53 (14-11-АС)”

Завершена

88 863.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 444.32 UAH
Період оскарження: 10.08.2017 12:50 - 16.08.2017 10:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: 9307553a37274b3ea6a2d363ea678c61
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-10-000738-b.b1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Відповідно до п. 8 Додатку 2 до оголошення про проведення допорогових торгів на закупівлю: «Технічний нагляд по об’єкту: «Капітальний ремонт дитячої естради за адресою: м.Дніпро, вул.Набережна Заводська, 53 (14-11-АС)» (ДК 021:2015 - 71247000-1 - нагляд за будівельними роботами)» (надалі – «Документація»), учасник повинен надати копії кваліфікаційних сертифікатів відповідальних виконавців - працівників учасника окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, а саме: інженера технічного нагляду; інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, виданих атестаційною архітектурно-будівельною комісією, завірених належним чином. Згідно з п. 10 Додатку 2 до Документації, учасник повинен надати довідку про досвід виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі у 2014-2015 роках складену на фірмовому бланку, згідно Додатку 5 та копію цього договору. Пункт 11 10 Додатку 2 до Документації, передбачає надання учасником оригіналу або нотаріально завіреної копії відгуку (завіреного печаткою та підписом уповноваженої особи замовника) про виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі у 2014-2015 роках, виданого замовником не раніше дати публікації оголошення про проведення цих торгів або більш пізню дату. Вважаємо вимоги щодо надання сертифікату інженера-проектувальника у частині кошторисної документації та наявності досвіду виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі у 2014-2015 роках дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Згідно з ч. 2 ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 № 687-XIV» (надалі – «Закон»), технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Частина 5 ст. 11 Закону передбачає, що порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України. Пункт 3 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 903 (надалі – «Порядок»), закріплює, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат. Враховуючи вимоги Закону та Порядку, наявність у особи виданого відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційного сертифікату надає право здійснювати технічний нагляд за будівництвом. Закон та Порядок не містять вимоги про кількість інженерів технічного нагляду, які повинні бути залучені для здійснення технічного нагляду за будівництвом певного об’єкта, їх досвіду роботи та необхідності залучення інших фахівців (інженера-проектувальника у частині кошторисної документації і ін.). Крім того, Закон та Порядок не містять поділу технічного нагляду в залежності від виду або об’єкту будівництва (технічний нагляд за капітальним ремонтом автодороги, будівництвом або реконструкцією котелень і т.п.). Тобто, відповідно до Закону та Порядку, наявність досвіду зі здійснення технічного нагляду (без поділу в залежності від виду або об’єкту будівництва) підтверджує відповідність учасника в розумінні ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Згідно з частиною 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено будь-яке обмеження щодо періоду належного виконання аналогічних договорів та їх кількості. Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність такого досвіду, а не період його набуття та кількість укладених договорів. Зазначена вище кваліфікаційна вимога не повинна бути пов'язана з певним періодом у часі, зокрема, з конкретними роками та кількістю укладених договорів. Законом України «Про публічні закупівлі» визначене право замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон України «Про публічні закупівлі» не містить положень, що дозволяють замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям. Вбачається, що замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі. Окремо звертаємо увагу на те, що скарги з аналогічних питань були предметом розгляду органу оскарження у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду яких, замовники приводили документацію конкурсних торгів у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення відповідних змін. Підпункт 6.2. п. 6 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 N 35, закріплює, що під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. максимальна економія та ефективність; 3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4. недискримінація учасників; 5. об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій; 6. запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з пп. 14.1. п. 14 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 N 35, у випадку виявлення порушення Користувач може звернутися до Замовника із Вимогою про усунення порушення у процесі проведення Закупівлі через відповідну електронну форму. Враховуючи вищевикладене, просимо усунути порушення у процесі проведення Закупівлі, та виключити з Документації, вимоги щодо: - надання копії кваліфікаційних сертифікатів відповідальних виконавців - працівників учасника окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, а саме інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, виданих атестаційною архітектурно-будівельною комісією, завірених належним чином; - наявності досвіду виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі у 2014-2015 роках; - надання учасником оригіналу або нотаріально завіреної копії відгуку (завіреного печаткою та підписом уповноваженої особи замовника) про виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі у 2014-2015 роках, виданого замовником не раніше дати публікації оголошення про проведення цих торгів або більш пізню дату.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до п.14 Наказу Державного підприємства “Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 року №35 “Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель” (надалі Порядок) вимогу щодо усунення порушення (ідентифікатор вимоги: UA-2017-08-10-000738-b.b1) під час проведення процедури закупівлі: “Технічний нагляд по об’єкту: “Капітальний ремонт дитячої естради за адресою: м.Дніпро, вул.Набережна Заводська, 53 (14-11-АС)” (ДК 021:2015 - 71247000-1 - нагляд за будівельними роботами)” відхилено. А саме: з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері та розвитку добросовісної конкуренції згідно п. 6.3 Пордку оголошено проведення торгів на закупівлю: “Технічний нагляд по об’єкту: “Капітальний ремонт дитячої естради за адресою: м.Дніпро, вул.Набережна Заводська, 53 (14-11-АС)” (ДК 021:2015 - 71247000-1 - нагляд за будівельними роботами)”. Під час оголошення Закупівлі Замовник розмістив в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі. Інформація, зазначена під час оголошення Закупівлі, збігається з інформацією, що зазначена у прикріплених документах. Кваліфікаційні критерії до учасників встановлені відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIІІ (надалі - Закон) та не містять дискримінаційних вимог до учасників та не обмежують конкуренцію. По-перше: при визначенні переможця процедури закупівлі робіт замовнику необхідно здійснити ретельний відбір постачальника, який обов’язково має досвід виконання аналогічного договору, згідно предмету закупівлі та працівники якого є кваліфікованими у частині кошторисної документації та окремих видах робіт, пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, адже предметом закупівлі є технічний нагляд при проведенні ремонту дитячої естради – місця, де будуть давати вистави та концерти діти. По-друге: відповідно до вимог “ПОРЯДКУ здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 11.07.2017 року №903 (надалі Порядок) технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об’єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни такого об’єкта. Вимогами Постанови встановлено, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат, який є важливою складовою при визначенні правильності складання актів виконаних робіт (відповідно до проектно-кошторисної документації) за якими здійснюється оплата за бюджетні кошти в органах Державного казначейства України.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні