• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету

Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання документів, складених мовою іншою, ніж українська, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, вірність перекладу (або справжність підпису перекладача) повинна бути засвідчена нотаріально або документ повинен бути легалізований у встановленому законодавством України порядку. Недотримання зазначеної вимоги вважається порушенням, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції відповідно до абз. 3 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону

Завершена

1 250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 250.00 UAH
Період оскарження: 27.08.2021 14:47 - 10.09.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження дискваліфікації АТ "Укртелеком"

Номер: 8b6e595d41184c1d94c023222b1b8479
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-27-012786-a.b3
Назва: Оскарження дискваліфікації АТ "Укртелеком"
Скарга:
Оскарження дискваліфікації АТ "Укртелеком"
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.10.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.10.2021 12:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.10.2021 16:20
Дата виконання рішення Замовником: 21.10.2021 14:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРТЕЛЕКОМ" (ЛУГАНСЬКА ФІЛІЯ), Инфо Тендер +380911142279 t.pyshna@ukrtelecom.ua
Вимога
Є відповідь

СКАСУВАННЯ РІШЕНЬ ПРО ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ ПРОПОЗИЦІЇ АТ "УКРТЕЛЕКОМ" ТА ПРО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "ІСП АКСОН" Лот №1 Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету c. Верхня Покровка, с. Нижньопокровка

Номер: 4d95073421574fc9a1628e32faf4b680
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-27-012786-a.b2
Назва: СКАСУВАННЯ РІШЕНЬ ПРО ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ ПРОПОЗИЦІЇ АТ "УКРТЕЛЕКОМ" ТА ПРО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "ІСП АКСОН" Лот №1 Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету c. Верхня Покровка, с. Нижньопокровка
Вимога:
Лот №1 Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету c. Верхня Покровка, с. Нижньопокровка Згідно з інформацією оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу статус Пропозиції Акціонерного товариства «Укртелеком» "дискваліфіковано". Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником протоколом засідання тендерного комітету від 21.01.2021 № 119 прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції за предметом закупівлі - ДК 021:2015 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету с. Верхня Покровка, с. Нижньопокровка), через ненадання належного обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції АТ «Укртелеком» (Луганська філія), протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» та подання незрозумілого за змістом листа –згоди з умовами договору. АТ «Укртелеком» (Луганська філія) не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції, виходячи з наступного. Укртелеком, прийняв участь у зазначеній закупівлі за Лотом №1 та запропонував ціну 150 000,00 грн з ПДВ. Замовник 21.09.2021 прийняв рішення (протокол №119 щодо прийняття рішення уповноваженою особою) про відхилення тендерної пропозиції за підставою ненадання належного обґрунтування аномально низької ціни та подання незрозумілого Замовнику за змістом листа –згоди з умовами договору. При цьому, обґрунтовуючи надання неналежного обґрунтування аномально низької ціни Замовник посилається не на вимоги тендерної документації, а на «загальноприйняті правила у сфері господарювання, сформовані звичаї ділового обороту і вимоги розумності та справедливості»; Замовник вказує на те до обґрунтування аномально низької ціни не долучено відповідні розрахунки, «щоб Замовнику було чітко видно і зрозуміло за рахунок залучення якого обсягу трудових та матеріально-технічних ресурсів відбувається економія, що надає можливість АТ «Укртелеком» пропонувати занадто низьку ціну послуг». При цьому, Замовник наводить відповідь представника АТ «Укртелеком» та орієнтовний розрахунок послуг, які були надані, ще під час планування закупівлі послуг та наводить значення слова «обґрунтування» із Словника української мови». Спираючись на вищенаведену інформацію Замовник робить неправомірний висновок про не обґрунтованість цінової пропозиції, з яким не можна погодитись, виходячи з наступного. Так, по-перше, тендерна документація Замовника не містить вимог про те, що обґрунтування аномально низької ціни повинно містити відповідні розрахунки, щоб Замовнику було чітко видно і зрозуміло за рахунок залучення якого обсягу трудових та матеріально-технічних ресурсів відбувається економія. Натомість, відповідно до підпункту 2.3, пункту 2 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЇ на закупівлю послуг код ДК 021-2015 - 72410000-7 Послуги провайдерів, Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; 2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. У свою чергу, АТ «Укртелеком» завантажило до системи лист- відповідь обґрунтування аномально низької ціни, у якому виклало необхідну інформацію, яка вимагалась наведеним вище п.2.3 Тендерної документації, зокрема вказало на сприятливі умови для надання спеціальної знижки на ціну, економію у наданні послуг, яка досягається завдяки близькому територіальному розташуванню оптичних ліній АТ «Укртелеком» до населених пунктів с. Верхня Покровка, с. Нижньопокровка. При цьому, інформація яка надавалась представником АТ «Укртелеком» Харкевич Н.В. під час планування закупівлі ґрунтувалась на об’єктивних даних, що мали місце задовго до проведення цієї закупівлі (а саме: 19.05.2021) і на час проведення закупівлі істотно змінились. При цьому Товариством зазначалось, що «Укртелеком є найбільшим провайдером широкосмугового доступу до інтернет в Україні та постійно розвиває власну національну мережу. Лише за 2020 р. ми побудували майже 10 тис км оптичних ліній зв’язку, суворо дотримуючись найвищих технічних стандартів та необхідних карантинних заходів». У першу чергу, Замовник має орієнтуватись на свої вимоги, які він викладає у тендерній документації, адже відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Зважаючи на цю норму, Замовник не вважав за необхідне включити до тендерної документації вимоги розрахунки ціни, а отже після проведення аукціону не має права їх вимагати від Учасників та дискваліфікувати за їх ненадання. По-друге, слід відмітити, що у наведеному вище поясненні аномально низької ціни закладено кластерний підхід АТ «Укртелеком» до формування ціни, як такий, що що координує використання ресурсів за рахунок близького розташування сіл, дозоляє застосувати значну економію коштів за рахунок можливості підключення до Інтернет, як об’єктів соціальної інфраструктури сіл, так і інших споживачів, які проживають на цих територіях і поблизу них. Таким чином, при обґрунтуванні вимог аномально низької ціни АТ «Укртелеком» дотримано вимог абзацу другого частини 14 ст. 29 Закону щодо інформації про обґрунтування аномально низької ціни, а саме: обґрунтування було надано, відповідно до вимог тендерної документації та у встановлені Законом строки, що підтверджується електронною системою закупівель. Наявність в даній закупівлі інших учасників нівелює зауваження Замовника, що монополізації ринку з боку АТ «Укртелеком». Щодо подання незрозумілого за змістом листа-згоди з умовами договору, то слід зазначити, що замовником було встановлено форму такого листа у Додатку 6 до тендерної документації і АТ «Укртелеком» у свою чергу дотримано форми та змісту листа. Враховуючи це, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію АТ «Укртелеком» на підставі абзацу другого частини 14 ст. 29 Закону, чим порушив вимоги абз. 6 п.1, ч.1 статті 31 Закону та права і законні інтереси АТ «Укртелеком», який згідно процедури передбаченої у Законі мав бути визнаним переможцем та надавати послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету. Не правомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції АТ «Укртелеком», призвело до прийняття рішення про визначення переможцем ТОВ «ІСП АКСОН» від 27.09.2021 №124 та про намір укласти договір, яким теж також порушено права та законні інтереси АТ «Укртелеком». Зважаючи на вище наведене, вважаємо, що Замовник не правомірно відхилив тендерну пропозицію АТ Укртелеком» з підстав наведених у рішенні, викладеного у протоколі №119 від 21.09.2021. Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію АТ «Укртелеком, Замовник порушив вимоги статей 29, 31 Закону. Просимо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Акціонерного товариства «Укртелеком» за процедурою закупівлі - Лот №1 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету с. Верхня Покровка, с. Нижньопокровка), за закупівлею № UA-2021-08-27-012786-a оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу. Просимо скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ІСП АКСОН» та прийняття рішення про намір укласти договір, що викладено у протоколі від 27.09.2021. В іншому випадку ми будемо змушені звернутися зі скаргою до Держаудитслужби України та АМКУ, а також звернути увагу Міністерства цифрової трансформації на ознаки упередженості в Ваших діях та дискримінації учасника АТ "Укртелеком" без правомірних на те причин.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! У пункті 1 свого обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції, замість того, щоб надати фактичні данні, на яких ґрунтується пропозиція з низкою ціною послуг, здебільшого викладаєте зміст положень Законів України «Про публічні закупівлі», «Про ціни і ціноутворення», зазначаєте, що низька ціна тендерної пропозиції визначена згідно певних розрахунків, однак, при цьому, до свого обґрунтування не долучили відповідні розрахунки, щоб було чітко видно і зрозуміло за рахунок залучення якого обсягу трудових та матеріально-технічних ресурсів відбувається економія, що надає можливість АТ «Укртелеком» пропонувати занадто низьку ціну послуг. Ненадання таких розрахунків об’єктивно формує сумніви щодо реальної можливості персоналом АТ «Укртелеком» надання послуг за запропонованою ціною. У пункті 2 свого обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції вказуєте, що економія у наданні послуг відбувається завдяки близькому територіальному розташуванню АТ «Укртелеком», що надає змогу підвищити швидкість і якість замовлених послуг, зменшує витрати на оплату людино-годин, задіяним у наданні послуг працівникам провайдера. По-перше, не вказані найближчі до місць надання послуг (с. Верхня Покровка, с. Нижньопокровка Старобільського району Луганської області) підрозділи АТ «Укртелеком», персонал яких буде надавати послуги. По-друге, не наведено розрахунку, на підставі якого Учасником встановлено зменшення витрат на оплату людино-годин працівникам провайдера, які будуть залучені до надання послуг. Згідно даним офіційного сайту АТ «Укртелеком» Харківська філія зазначеного Товариства розташована за адресою: м. Харків, вул. Нетіченська набережна, 8, яка розташована на відстані 244 км від с. Верхня Покровка Старобільського району Луганської області, і на відстані 240 км від с. Нижньопокровка Старобільського району Луганської області. У своїй тендерній пропозиції Учасник не зазначив, що ним під час надання послуг, будуть залучені співвиконавці (субпідрядники). У пункті 3 обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції зазначено, що економія у наданні послуг відбувається завдяки близькому територіальному розташуванню оптичних ліній АТ «Укртелеком» до с. Верхня Покровкаі с. Нижньопокровка Старобільського району Луганської області. Замовник вважає, що це не є обґрунтованим доведенням з боку Учасника запропонованої ним аномально низької ціни, оскільки представник Учасника не надав фактичні данні про географічну локацію найближчих оптичних ліній АТ «Укртелеком», у зв’язку з чим Замовник має ґрунтовні сумніви щодо можливості Учасника, у разі визнання його переможцем, надати послуги провайдера за аномально низькою ціною. У пункті 4 свого обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції зазначаєте, що АТ «Укртелеком» ставиться до виконання обов’язків з повною відповідальністю, ініціює використання оперативного планування, заохочує ефективність роботи працівників, застосовує оновлення технологій для забезпечення якісної організації поточної роботи та значної економії. Із викладених формулювань незрозуміло, яким самим чином у дійсності досягається економія, а відповідно, і знижка на послуги провайдера. Ці обставини вказують на те, що представник Учасника не виконав вимог частини чотирнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник дійшов висновку про доцільність відхилення тендерної пропозиції АТ «Укртелеком» з метою убезпечення своєї діяльності від ризику невиконання вказаним суб’єктом господарювання умов договору про закупівлю послуг провайдерів. Враховуючи наведене, Вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

СКАСУВАННЯ РІШЕНЬ ПРО ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ ПРОПОЗИЦІЇ АТ "УКРТЕЛЕКОМ" ТА ПРО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "ІСП АКСОН" Лот №1 Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету c. Верхня Покровка, с. Нижнепокровка

Номер: 071b1602756842e8aa83fc7ee6f26964
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-27-012786-a.b1
Назва: СКАСУВАННЯ РІШЕНЬ ПРО ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ ПРОПОЗИЦІЇ АТ "УКРТЕЛЕКОМ" ТА ПРО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "ІСП АКСОН" Лот №1 Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету c. Верхня Покровка, с. Нижнепокровка
Вимога:
Лот №1 Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету c. Верхня Покровка, с. Нижнепокровка Згідно з інформацією оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу статус Пропозиції Акціонерного товариства «Укртелеком» "дискваліфіковано". Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником протоколом засідання тендерного комітету від 21.01.2021 № 119 прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції за предметом закупівлі - ДК 021:2015 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету с. Верхня Покровка, с. Нижнепокровка), через ненадання належного обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції АТ «Укртелеком» (Луганська філія), протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» та подання незрозумілого за змістом листа –згоди з умовами договору. АТ «Укртелеком» (Луганська філія) не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції, виходячи з наступного. Укртелеком, прийняв участь у зазначеній закупівлі за Лотом №1 та запропонував ціну 150 000,00 грн з ПДВ. Замовник 21.09.2021 прийняв рішення (протокол №119 щодо прийняття рішення уповноваженою особою) про відхилення тендерної пропозиції за підставою ненадання належного обґрунтування аномально низької ціни та подання незрозумілого Замовнику за змістом листа –згоди з умовами договору. При цьому, обґрунтовуючи надання неналежного обґрунтування аномально низької ціни Замовник посилається не на вимоги тендерної документації, а на «загальноприйняті правила у сфері господарювання, сформовані звичаї ділового обороту і вимоги розумності та справедливості»; Замовник вказує на те до обґрунтування аномально низької ціни не долучено відповідні розрахунки, «щоб Замовнику було чітко видно і зрозуміло за рахунок залучення якого обсягу трудових та матеріально-технічних ресурсів відбувається економія, що надає можливість АТ «Укртелеком» пропонувати занадто низьку ціну послуг». При цьому, Замовник наводить відповідь представника АТ «Укртелеком» та орієнтовний розрахунок послуг, які були надані, ще під час планування закупівлі послуг та наводить значення слова «обґрунтування» із Словника української мови». Спираючись на вищенаведену інформацію Замовник робить неправомірний висновок про не обґрунтованість цінової пропозиції, з яким не можна погодитись, виходячи з наступного. Так, по-перше, тендерна документація Замовника не містить вимог про те, що обґрунтування аномально низької ціни повинно містити відповідні розрахунки, щоб Замовнику було чітко видно і зрозуміло за рахунок залучення якого обсягу трудових та матеріально-технічних ресурсів відбувається економія. Натомість, відповідно до підпункту 2.3, пункту 2 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЇ на закупівлю послуг код ДК 021-2015 - 72410000-7 Послуги провайдерів, Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; 2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. У свою чергу, АТ «Укртелеком» завантажило до системи лист- відповідь обґрунтування аномально низької ціни, у якому виклало необхідну інформацію, яка вимагалась наведеним вище п.2.3 Тендерної документації, зокрема вказало на сприятливі умови для надання спеціальної знижки на ціну, економію у наданні послуг, яка досягається завдяки близькому територіальному розташуванню оптичних ліній АТ «Укртелеком» до населених пунктів с. Верхня Покровка, с. Нижнепокровка. При цьому, інформація яка надавалась представником АТ «Укртелеком» Харкевич Н.В. під час планування закупівлі ґрунтувалась на об’єктивних даних, що мали місце задовго до проведення цієї закупівлі (а саме: 19.05.2021) і на час проведення закупівлі істотно змінились. При цьому Товариством зазначалось, що «Укртелеком є найбільшим провайдером широкосмугового доступу до інтернет в Україні та постійно розвиває власну національну мережу. Лише за 2020 р. ми побудували майже 10 тис км оптичних ліній зв’язку, суворо дотримуючись найвищих технічних стандартів та необхідних карантинних заходів». У першу чергу, Замовник має орієнтуватись на свої вимоги, які він викладає у тендерній документації, адже відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Зважаючи на цю норму, Замовник не вважав за необхідне включити до тендерної документації вимоги розрахунки ціни, а отже після проведення аукціону не має права їх вимагати від Учасників та дискваліфікувати за їх ненадання. По-друге, слід відмітити, що у наведеному вище поясненні аномально низької ціни закладено кластерний підхід АТ «Укртелеком» до формування ціни, як такий, що що координує використання ресурсів за рахунок близького розташування сіл, дозоляє застосувати значну економію коштів за рахунок можливості підключення до Інтернет, як об’єктів соціальної інфраструктури сіл, так і інших споживачів, які проживають на цих територіях і поблизу них. Таким чином, при обґрунтуванні вимог аномально низької ціни АТ «Укртелеком» дотримано вимог абзацу другого частини 14 ст. 29 Закону щодо інформації про обґрунтування аномально низької ціни, а саме: обґрунтування було надано, відповідно до вимог тендерної документації та у встановлені Законом строки, що підтверджується електронною системою закупівель. Наявність в даній закупівлі інших учасників нівелює зауваження Замовника, що монополізації ринку з боку АТ «Укртелеком». Щодо подання незрозумілого за змістом листа-згоди з умовами договору, то слід зазначити, що замовником було встановлено форму такого листа у Додатку 6 до тендерної документації і АТ «Укртелеком» у свою чергу дотримано форми та змісту листа. Враховуючи це, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію АТ «Укртелеком» на підставі абзацу другого частини 14 ст. 29 Закону, чим порушив вимоги абз. 6 п.1, ч.1 статті 31 Закону та права і законні інтереси АТ «Укртелеком», який згідно процедури передбаченої у Законі мав бути визнаним переможцем та надавати послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету. Не правомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції АТ «Укртелеком», призвело до прийняття рішення про визначення переможцем ТОВ «ІСП АКСОН» від 27.09.2021 №124 та про намір укласти договір, яким теж також порушено права та законні інтереси АТ «Укртелеком». Зважаючи на вище наведене, вважаємо, що Замовник не правомірно відхилив тендерну пропозицію АТ Укртелеком» з підстав наведених у рішенні, викладеного у протоколі №119 від 21.09.2021. Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію АТ «Укртелеком, Замовник порушив вимоги статей 29, 31 Закону. Просимо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Акціонерного товариства «Укртелеком» за процедурою закупівлі - Лот №1 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету с. Верхня Покровка, с. Нижнепокровка), за закупівлею № UA-2021-08-27-012786-a оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу. Просимо скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ІСП АКСОН» та прийняття рішення про намір укласти договір, що викладено у протоколі від 27.09.2021. В іншому випадку ми будемо змушені звернутися зі скаргою до Держаудитслужби України та АМКУ, а також звернути увагу Міністерства цифрової трансформації на ознаки упередженості в Ваших діях та дискримінації учасника АТ "Укртелеком" без правомірних на те причин.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: виправлення орфографічної помилки
Дата скасування: 28.09.2021 22:24