• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт м’якої покрівлі (улаштування мембрани) Комунального закладу "Лозівський ліцей №1" Лозівської міської ради Харківської області, за адресою: Харківська область, м.Лозова, мікрорайон 5, будинок 3)

Завершена

2 407 686.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 038.43 UAH
Період оскарження: 27.08.2021 08:29 - 17.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови. Видалити умову про обовязковість подання сертифікатів ISO

Номер: 324e5bf5c5b9469a8e404158c3649590
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-27-003139-a.b1
Назва: Дискримінаційні умови. Видалити умову про обовязковість подання сертифікатів ISO
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись з оголошенням на проведення закупівлі вбачаємо наявність у документації неправомірних вимог, у зв’язку чим можуть бути порушені наші права та інтереси як потенційного учасника закупівлі. Пунктом 14 Додатку 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлена вимога, що Учасник повинен надати у складі пропозиції скан-копію дійсного на момент аукціону та діючого на весь період виконання робіт сертифікату «Системи менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) щодо можливості забезпечення виконання робіт, що є предметом закупівлі, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації. Пунктом 15 Додатку 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлена вимога, що Учасник повинен надати у складі пропозиції сертифікат «Системи екологічного управління дійсного на момент аукціону та діючого на весь період виконання робіт. Вимоги та настанови, щодо застосування» ДСТУ ISO 14001:2015 щодо можливості забезпечення виконання робіт (покрівельні роботи), що є предметом закупівлі, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації. Українським законодавством не встановлено імперативної вимоги сертифіикації ISO, тобто в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Вважаємо, що сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» не може вимагатися Замовником закупівлі, законодавчий обов’язок в учасника/потенційного учасника закупівлі на його отримання відсутній. Надання його у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Аналогічну правову позицію підтримав Апеляційний адміністративний суд у справі №826/15639/17 , суд дійшов висновку: «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Відповідно до ч.4. ст 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо Замовника внести зміни в документацію шляхом видалення дискримінаційних умов, а саме: пункт 14 Додатку 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі - надати у складі пропозиції скан-копію дійсного на момент аукціону та діючого на весь період виконання робіт сертифікату «Системи менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) щодо можливості забезпечення виконання робіт, що є предметом закупівлі, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації; пункт 15 Додатку 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі - надати у складі пропозиції сертифікат «Системи екологічного управління дійсного на момент аукціону та діючого на весь період виконання робіт. Вимоги та настанови, щодо застосування» ДСТУ ISO 14001:2015 щодо можливості забезпечення виконання робіт (покрівельні роботи), що є предметом закупівлі, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Тендерна документація розроблена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.» Відповідно до п.14 та 15 Додатку 4 до тендерної документації, учасник повинен надати у складі пропозиції: - скан-копію дійсного на момент аукціону та діючого на весь період виконання робіт сертифікату «Системи менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) щодо можливості забезпечення виконання робіт, що є предметом закупівлі, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації. - для підтвердження спроможності виконати роботи з додержанням забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, у складі пропозиції надати сертифікат «Системи екологічного управління дійсного на момент аукціону та діючого на весь період виконання робіт. Вимоги та настанови, щодо застосування» ДСТУ ISO 14001:2015 щодо можливості забезпечення виконання робіт (покрівельні роботи), що є предметом закупівлі, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації. Додатково повідомляємо, що Скаржник посилається на оголошення про проведення спрощеної закупівлі, однак, скаргу розміщує щодо відкритих торгів. Замовник не встановлював вимогу, щодо видачі сертифікату «Організацією ISO», як зазначає Скаржник, отже інформація у Скарзі недостовірна. Скаржник посилається на те, що вимоги сертифікатів віднесені до кваліфікаційного критерію, дана інформація є недостовірна, зазначені вимоги розміщені у додатку 4 до тендерної документації, відповідно до якого вимагається інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника вимогам Замовника, вимоги щодо документів, що підтверджують кваліфікаційні критерії розміщені у додатку 1 до тендерної документації, отже інформація у Скарзі недостовірна. Скаржник посилається на рішення Апеляційного адміністративного суду у справі №826/15639/17, однак, не бере до уваги рішення Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду за цією ж справою (https://reyestr.court.gov.ua/Review/90029919), відповідно до якого значиться «якщо виробництво не підлягає обов`язковій сертифікації це не позбавляє позивача можливості отримати зазначений сертифікат в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу», також рішення Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду постановило «З урахуванням того, що фактичні обставини справи судами попередніх інстанцій встановлено повно, але неправильно застосовано норми матеріального права, що призвело до ухвалення необґрунтованих судових рішень, Верховний Суд вважає необхідним рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 липня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 жовтня 2019 року скасувати. Ухвалити нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог.» Замовник діє в рамках Закону України «Про публічні закупівлі», жодним чином не порушив надане йому право, передбачене ч.5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», таким чином, Замовник діяв, виключно, в рамках діючого законодавства. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у документації. Отже Закон: 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. З огляду на вищевказане, Замовник наголошує на тому, що вимога, передбачена документацією щодо наявності в пропозиціях учасників торгів сертифікат ISO є обґрунтованою та не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі», а також не містить ознак дискримінації для учасників торгів та має право бути передбаченою в документації. Отже будь-яких змін до документації не буде, всі вимоги передбачені документацією залишаються.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.09.2021 08:38