-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Торги не відбулися
2 974 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 872.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 872.50 UAH
Період оскарження:
26.08.2021 17:59 - 08.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
0df16b79b8784e12a18a78b6081ac97e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-26-019004-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Проаналізуваши вимоги, що висуваються в тендерній документації до оголошення про проведення процедури закупівлі природного газу (Природній газ по коду ДК 021:2015 «09120000-6 - ГАЗОВЕ ПАЛИВО») Львівським державним університетом безпеки життєдіяльності (далі – Замовник, Споживач) Ми ,як потенційний учасник, деякі з них вважаємо такими, що не відповідають діючому законодавству
Так, ДОДАТКОМ 2 до тендерної документації передбачена наступна вимога :
«Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору за рахунок Учасника. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає договір з акредитованою лабораторією.»
Згідно п. 31 ст. 1 Закону України «Про ринок природного газу» № 329-VIII від 9 квітня 2015 року, природний газ - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією.
Якісні показники природного газу є істотною умовою для його використання за призначенням і затверджені ДСТУ 5542-87 «Гази горючі природні для промислового і комунально-побутового призначення. Технічні умови».
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493 (далі – Кодекс ГТС) відповідальним за якість газу є:
1) у точках входу (крім точок входу на міждержавному з'єднанні) - оператори суміжних систем, суміжні газовидобувні підприємства, які подають природний газ до газотранспортної системи в точці входу. У точках входу на міждержавному з'єднанні відповідальним є замовник послуг транспортування;
2) у точках виходу - оператор газотранспортної системи.
Пунктом 2 розділу ІІІ Кодексу ГТС передбачено, що визначення якісних показників природного газу проводиться у точках входу і точках виходу. Пунктом 3 розділу ІІІ Кодексу ГТС передбачено, що визначення якісних показників природного газу у точках виходу газотранспортної системи проводиться оператором газотранспортної системи на умовах, визначених цим Кодексом та погоджених з операторами суміжних систем або прямими споживачами, з використанням автоматичних потокових приладів (автоматичних хроматографів та вологомірів) та/або вимірювальних хіміко-аналітичних лабораторій.
При цьому згідно з абзацом другим пункту 4 розділу ІІІ Кодексу ГТС у разі якщо до точки входу/виходу до/із газотранспортної системи природний газ надходить одночасно від різних джерел, визначення якісних показників природного газу, що транспортується до точки входу/виходу ГТС, проводиться після точки змішування.
Відповідно до розділу І Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 (далі – Кодекс ГРМ) якість природного газу - це параметри фізико-хімічних показників природного газу, які мають відповідати вимогам цього Кодексу. Згідно з абзацом другим пункту 7 розділу І Кодексу ГРМ Оператор ГРМ відповідає за якість природного газу з моменту його надходження в ГРМ до моменту його передачі в пунктах призначення.
Основним параметром для споживача є енергетична здатність природного газу. Теплота згоряння природного газу є саме таким показником. Відповідно до ДСТУ 5542- 87 нижча теплота згоряння - 7600 ккал/мЗ. Фактично цей показник не опускається нижче 8000 ккал/мЗ і коливається в межах 0,5 - 0,8 в вищу сторону. Від місця та часу якість газу не залежить, оскільки газ йде з однієї газотранспортної системи залежно від маршрутів транспортування практично з однаковими характеристиками.
Враховуючи вищезазначене можна зробити висновок, що відповідно до чинного законодавства відповідальними за якісні показники природного газу до входу у газотранспортну систему є оператори суміжних систем, суміжні газовидобувні підприємства, у газотранспортній системі є оператор ГТС, а природного газу, який постачається кінцевому споживачеві є оператор ГРМ. В свою чергу Постачальники не зобов’язані самостійно контролювати якісні показники природного газу і, відповідно, укладати договори з акредитованими лабораторіями щодо можливості проведення лабораторних досліджень проб газу.
Додатково зазначаємо, що на виконання пункту 3 частини 2 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» Постачальник на підтвердження якісних показників газу може надати копії Паспортів Фізико-хімічних показників газу.
На підставі вищезазначеного просимо виключити з тендерної документації наступну вимогу: «Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору за рахунок Учасника. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає договір з акредитованою лабораторією.».
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 332.pdf 31.08.2021 13:38
Дата подачі:
27.08.2021 15:34
Вирішення:
«Шановний Учаснику! На Вашу вимогу повідомляємо про наведене нижче:
Тендерна документація сформована Замовником з урахуванням ст. 22
Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон. П.3 ч.2 ст.22 Закону, передбачено, що до складу тендерної документації Замовник включає вимоги щодо підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Відповідно до п.33 ч.1 ст.1 Закону встановлено: технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Статтею 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
За своєю правовою природою договір на постачання природного газу є договором поставки. Відповідно до ст. 265 Господарського кодексу України та ст.12 Закону України «Про ринок природного газу» № 329-VIII від 9 квітня 2015 року, надалі – Закон 329, постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов’язується поставити споживачеві природний газ належної якості та кількості у порядку, передбаченому договором, а споживач зобов’язується оплатити вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором. Якість та інші фізико-хімічні характеристики природного газу визначаються згідно із встановленими стандартами та нормативно-правовими актами
У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.
Відповідно до положень частини третьої статті 18 Закону України 329 вимоги до порядку вимірювання обсягів та визначення якості природного газу визначаються технічними регламентами та нормами, правилами і стандартами, що встановлюються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі.
Отже, встановлена вимога щодо права Замовника при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника, а також способу підтвердження відповідності Учасника таким вимогам, спрямована задля впевненості Замовника у якості товару, що буде постачатися.
З огляду на вказане, вимога за тендерною документацією про лабораторне дослідження якості газу Споживачем за рахунок Постачальника в відповідних акредитованих лабораторіях передбачена законодавством і не може бути дискримінаційною.
Крім цього, виходячи із аналізу практики розгляду скарг Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на висновки, викладені у Рішенні АМКУ від 04.10.2019 року за № 14267, орган оскарження не вбачає таку вимогу дискримінаційною.
Враховуючи вищезазначене, а також те що потенційним Учасником не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтовані вимоги Замовника за тендерною документацією, у Замовника відсутні підстави для задоволення вказаної вимоги і відповідно для внесення змін у тендерну документацією.»
Статус вимоги:
Відхилено