-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
картопля пізньостигла
Завершена
315 085.25
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 576.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 576.00 UAH
Період оскарження:
26.08.2021 15:25 - 07.09.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга щодо дискримінаційних вимог
Номер:
19c786510aac4bdba8c002a5270dd945
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-26-004609-c.b2
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних вимог
Скарга:
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо дискримінаційних вимог
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 06.09.2021 17:30
- рішення від 08.09.2021 №20423.pdf 09.09.2021 10:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.09.2021 17:52
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.09.2021 10:09
Вимога
Відхилено
Вимога на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
87770c5368f24c4d8edec79f5723c9dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-26-004609-c.b1
Назва:
Вимога на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
Вимога
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Комунальна установа "Таврійський психоневрологічний інтернат з геріатричним відділенням" Запорізької обласної ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІIІ в редакції Закону України від 24.07.2021, 1599-IX (далі по тексту – Закон) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги), опублікувавши оголошення № UA-2021-08-26-004609-c.
Щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації Замовника
Ознайомившись з тендерною документацією, ми виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та фактично позбавляють потенційного учасника на участь у даній закупівлі. Відповідно до Тендерної документації наведений перелік харчових продуктів, які закуповуються Замовником в даній закупівлі, зокрема «ДОДАТОК 2 до тендерної документації» містить вимоги щодо надання певних документів, серед яких міститься вимога надати: «Учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, які видано оператору ринку, що є учасником торгів, сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 або ДСТУ ISO 22000:2019, які видано оператору ринку, що є учасником торгів, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, який видано оператору ринку, що є учасником торгів.»
Звертаємо Вашу увагу, що зі змісту ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 22000:2007 або ДСТУ ISO 22000:2019 система управління якістю, система управління безпечністю харчових продуктів, ДСТУ ISO 14001:2015 та статті 32 Закону України “ Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на ДОБРІЛЬНІЙ ОСНОВІ. Як висновок, дані стандарти та отримання відповідних сертифікатів є добровільним, НЕ Є ОБОВ'ЯЗКОВИМ.
Таким чином, вимоги Замовника щодо надання згаданого документа не ґрунтуються на діючому законодавстві, суперечить положенням зокрема ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ ISO 22000:2007 або ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015 та статті 32 Закону України “ Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” (дані стандарти та отримання відповідних сертифікатів є добровільним, НЕ Є ОБОВ'ЯЗКОВИМ !!!) Більш того, головними та суттєвими документами для харчових продуктів є наявність саме декларації виробника, якісного посвідчення, сертифікату відповідності та експертного висновку, які доречі Замовник витребує у тому ж «ДОДАТОК 2 до тендерної документації»
Повідомляємо, що продукти харчування, які складають предмет закупівлі, є у декількох виробників/постачальників, які мають своїх уповноважених представників або мають договори про співпрацю в Україні та мають можливість запропонувати даний товар та надати виключно сертифікат про відповідність чи декларацію виробника харчових продуктів, оскільки дані документи біль ніж достатньо підтверджують якість та безпечність харчових продуктів. ОДНАК, через наявність саме вимоги «Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, які видано оператору ринку, що є учасником торгів. Також надається сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 або ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015 які видано оператору ринку, що є учасником торгів» отримання якого НЕ Є ОБОВ'ЯЗКОВИМ, А Є ДОБРОВІЛЬНИМ, інші компанії не можуть прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників. Дана вимога є дискримінаційною та призводить до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ з аналогічних обставин (наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації) вже неодноразово приймав рішення !!! Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст.ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, прошу внести зміни до тендерної документації, а саме виключити вимогу “«Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, які видано оператору ринку, що є учасником торгів. Також надається сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 або ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, які видано оператору ринку, що є учасником торгів». В разі незадоволення даної вимоги, ми залишаємо за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.08.2021 17:15
Вирішення:
Шановий Учаснику! Згідно ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно ч.5. ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Згідно ч.7. ст.21 Закону України № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках не є обов’язковою. Але цей Закон не скасовує сертифікацію, а лише залишає право за оператором ринку отримувати чи не отримувати Сертифікат. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати від Учасника наявності сертифікату (сертифікатів) на відповідність вимогам стандарту ISO 22000 (Рішення постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №16289-р/пк-пз від 28.08.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-20-003179-c, Рішення постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №546 -р/пк-пз від 14.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-18-003131-b та Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №645-р/пк-пз від 15.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-12-21-011798-c). Ця вимога Замовника цілком відповідає чинному законодавству України Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданого на виробника (або учасника, якщо він не є виробником), що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Таким чином, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є дискримінаційною, що також підтверджується Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9528-р/пк-пз від 14.09.2018 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-26-001288-b, Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №546-р/пк-пз від 14.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-18-003131-b та Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №645-р/пк-пз від 15.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-12-21-011798-c. До того ж не зрозуміло, в чому саме полягає обмеження та дискримінація щодо вимог тендерної документації надати сертифікат за стандартом ДСТУ ІSО 14001:2015 та чому учасник не може отримати даний документ? Адже отримання сертифікату передбачено цим стандартом. Крім того наявність сертифікатів - це гарантія спроможності учасника стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність робіт, постачання товару протягом всього часу їх виконання; забезпечення упевненості в тому, що роботи, постачання товару, які виконуються відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість робіт, постачання товару та використовуваних під час робіт, постачання товару матеріалів, знаходяться під контролем; наявність кваліфікованого персоналу. Отримати необхідні сертифікати відповідності, які вимагає Замовник може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника стандартам. Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ЗАМОВНИКОМ ділових якостей учасника, його спроможності щодо якості робіт, постачання товару в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, котра характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин, у тому числі пов’язаних зі здоров’ям персоналу, випадками травматизму та ін. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України –відповідним ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам законодавства, діючого на території України. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ. АМКУ у своїх рішенням вже підтверджувала те, що дані вимоги не є дискримінаційними (Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-25-003122-b ; Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-10-001583-c). Ця вимога Замовника цілком відповідає чинному законодавству України. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст.3 Закону, та з дотриманням законодавства в цілому.
Статус вимоги:
Відхилено