-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-07-10-02 Свалява-Довге-Липча на ділянці км 1+000 - км 24+500
Торги не відбулися
83 350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 416 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 416 750.00 UAH
Період оскарження:
13.07.2017 13:45 - 12.08.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження вимог тендерної документації
Номер:
10950d45b8084986b930fb4b97973c9c
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-07-13-001226-b.b1
Назва:
Оскарження вимог тендерної документації
Скарга:
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАГІСТРАЛЬ-2016"
Код ЄДРПОУ 40558762
41608, Сумська область, м. Конотоп, вул. Комунальна, буд. 1
Тел: 067-500-52-77, email: lawyer-ua@ukr.net
Вих. № 27
від 11.08.2017 р.
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
(Колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
03035, м. Київ, вул. Митрополита В. Липківського, 45
Замовник, рішення якого оскаржується: Служба автомобільних доріг
у Закарпатській області
(код ЄДРПОУ 25449824)
88000, Закарпатська область, м. Ужгород,
вул. Собранецька, 39
Контактні особи замовника:
Пустовойтенко Михайло Олександрович
Опачко Катерина Олександрівна
тел./факс (0312) 64-33-97,
tdv-sad-carpati-@ukr.net, ikv@sad-carpati.com
Суб’єкт оскарження: Приватне підприємство
"Магістраль-2016"
Код ЄДРПОУ 40558762
41608, Сумська область, м. Конотоп,
вул. Комунальна, буд. 1
тел: 067-500-52-77, email: lawyer-ua@ukr.net
Скарга
в порядку, встановленому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
13 липня 2017 року Службою автомобільних доріг у Закарпатській області (надалі - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднене оголошення про закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-07-10-02 Свалява - Довге – Липча на ділянці км 1+000 - км 24+500 (45233142-6 Ремонт дороги)» (номер у ЦБД UA-2017-07-13-001226-b; ID у ЦБД a6b33bfa75d4482089b15ef6e12ad762) за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою, а також була оприлюднена документація цих конкурсних торгів із наступними змінами до них (надалі - Закупівля).
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником були встановлені кваліфікаційні критерії, серед яких наявність у учасника обладнання та матеріально технічної бази (п.5 розділу ІІІ тендерної документації). Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції, серед іншого, повинен надати довідку, встановленої форми (Додаток №1), яка підтверджує наявність в учасника обладнання та матеріально технічної бази для виконання робіт.
У Додатку № 1 до тендерної документації зазначено, що учасник повинен надати довідку про наявність власного або орендованого асфальтобетонного заводу, а в разі, коли у учасника немає у наявності власного або орендованого асфальтобетонного заводу, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції договори, укладені з виробниками асфальтобетону, листи-підтвердження від виробників асфальтобетону про можливість постачання учаснику асфальтобетону необхідного типу в потрібній кількості для надання послуг на об’єкті згідно предмету закупівлі протягом усього періоду надання послуг, а також копію свідоцтва про атестацію виробництва, що видане компетентним органом, і копії дозвільних документів на право експлуатації дійсних на дату їх подання.
Вважаємо, що встановлення Замовником вимоги мати власний чи орендований асфальтобетонний завод або укладання договорів поставки асфальтобетону виключно із виробниками таких будівельних матеріалів є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, з декількох підстав.
Основними видами діяльності дорожньо-будівельних компаній є виконання робіт (надання послуг) з будівництва, реконструкції, капітального, поточного ремонту, експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Виробництво будівельних матеріалів належить до виробничого сектору економіки і є невластивим видом діяльності дорожньо-будівельних компаній. За таких підстав, встановлення Замовником вимоги мати власний чи орендований асфальтобетонний завод, а фактично самостійно виробляти асфальтобетонні суміші, є такою, що суперечить основним функціям дорожньо-будівельних компаній.
З приводу укладання договорів на постачання асфальтобетонної суміші виключно з виробниками таких будівельних матеріалів слід зазначити наступне.
По-перше, не всі виробники дорожньо-будівельних матеріалів продають свою продукцію через ту саму юридичну особу, що є власником виробництва. Нерідко виробник матеріалів продає свою продукцію через офіційного дилера – іншу юридичну особу, у якої зареєстрований основний вид діяльності це оптова торгівля будівельними матеріалами (на відміну від виробника, у якого основний - виробництво).
По-друге, встановлена вимога Замовника унеможливлює роботу учасника із підприємствами, що існують на ринку України та спеціалізуються на оптових поставках будівельних матеріалів, мають договірні відносини та попередні домовленості із безпосередніми виробниками таких матеріалів, їхніми дилерами тощо. Крім того, підприємства-постачальники будівельних матеріалів не мають можливості надати своїм клієнтам копію свідоцтва про атестацію виробництва та копії дозвільних документів на право експлуатації асфальтобетонного заводу, оскільки не мають власних асфальтобетонних заводів.
Таким чином Замовник штучно звужує коло підприємств, які мають можливість постачати дорожньо-будівельні матеріали для виконання послуг за предметом Закупівлі. Такі дії є явно дискримінаційними та призводять до негативного впливу на економічну конкуренцію, створюють перепони для участі у закупівлі потенційним учасникам, які мають договірні відносини із зазначеними вище підприємствами.
Наше підприємство має договірні відносини з компаніями, що спеціалізуються на оптовому постачанні будівельних матеріалів, в тому числі й асфальтобетонних сумішей різного типу, з якими ПП "Магістраль-2016" співпрацює вже тривалий час. Жодних проблем з постачанням за час таких договірних відносин не було, всі роботи виконувались якісно та вчасно. В даному випадку через встановлення Замовником незаконних, на нашу думку, вимог щодо надання договорів на постачання асфальтобетону виключно з виробниками таких матеріалів у разі відсутності власного чи орендованого асфальтобетонного заводу, штучно позбавляє нас можливості приймати участь в Закупівлі.
Стаття 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначає економічну конкуренцію (конкуренцію) як змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Частиною другою статті 4 цього ж Закону суб’єктам адміністративно-господарського управління заборонено вчиняти будь-які неправомірні дії, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено принципи здійснення закупівель, серед яких принципи добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників. Стаття 5 згаданого Закону забороняє Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Організувати та здійснити перевірку викладеної у скарзі інформації.
2. Прийняти рішення щодо наявності дискримінаційних вимог до учасників в тендерній документації на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-07-10-02 Свалява - Довге – Липча на ділянці км 1+000 - км 24+500 (45233142-6 Ремонт дороги)».
3. Зобов’язати Замовника Службу автомобільних доріг у Закарпатській області внести зміни до тендерної документації на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-07-10-02 Свалява - Довге – Липча на ділянці км 1+000 - км 24+500 (45233142-6 Ремонт дороги)», якими підтвердженням відповідності кваліфікаційним критеріям є надання копій договорів, що укладені з виробниками або постачальниками асфальтобетону, та вилучити норму про надання копії свідоцтва про атестацію виробництва, що видане компетентним органом, і копії дозвільних документів на право експлуатації дійсних на дату їх подання.
4. На час розгляду скарги призупинити процедуру Закупівлі оголошену, 13.07.2017 року.
Додаток:
1. Платіжне доручення № 44 від 11.08.2017 про сплату плати за подання скарги.
Директор ПП "Магістраль-2016" Р.І. Руденко
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 11.08.2017 16:44
- Платіжне доручення.pdf 11.08.2017 16:44
- Рішення від 15.08.2017 № 5533 + Лист Замовнику.pdf 16.08.2017 13:44
- Інформація про резулютивну частину рішення від 31.08.2017 № 6030.pdf 01.09.2017 13:44
- рішення від 31.08.2017 № 6030.PDF 05.09.2017 17:24
- 1010.pdf 21.08.2017 14:12
- Протокол.pdf 08.09.2017 14:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.08.2017 16:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.09.2017 17:24
Дата виконання рішення Замовником:
08.09.2017 14:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесені зміни до тендертної документації у вигляді нової редакції тендерної документації згідно переліку змін.