• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021-2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне пальне; Бензин А-92)

Завершена

1 280 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 400.00 UAH
Період оскарження: 26.08.2021 12:28 - 07.09.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірне визначення переможця закупівлі

Номер: 9f4ab982ba554b3c9840695d0b230485
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-26-002672-c.a2
Назва: Неправомірне визначення переможця закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник. Відповідно до розділу 3. Підготовка тендерних пропозицій Учасник надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної безвідкличної безумовної банківської гарантії (електронний документ з електронно-цифровим підписом відповідно до вимог діючого законодавства). Згідно підпунктом 3 пункту, 3. Забезпечення тендерної пропозиції, розділу 3. Підготовка тендерних пропозицій Банківська гарантія повинна бути виданою банком, який має відповідну ліцензію на здійснення банківських послуг та не перебуває в стадії ліквідації. Сканована копія такої ліцензії та інші документи, що є невід’ємною частиною банківської гарантії, мають бути завантажені в електронну систему закупівель без будь-яких втручань, що призведуть до неможливості перевірки ЕЦП/КАП банка-гаранта. Учасник ТОВ «ВЕСТ КАРД» не завантажив в електронну систему закупівель ліцензію банку на здійснення банківських послуг відповідно до вимог. Відповідно до частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», підпункту 3.1 пункут 3 розділу 5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. Зважаючи на вище наведене Замовник порушив Законодавство у сфері публічних закупівель, визначивши переможцем даної закупівлі ТОВ «ВЕСТ КАРД». Вимагаємо відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ВЕСТ КАРД». У разі не задоволення даної вимоги будемо змушені, зважаючи на порушення наших прав, подати скаргу до АМКУ. Також звертаємо вашу увагу, що за порушення Законодавства у сфері публічних закупівель передбачено адміністративне покарання у вигляді штрафів на кожну посадову особу яка прийняла неправомірне рішення.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення питань організації корпоративного управління в банках та інших питань функціонування банківської системи» № 1587-IX від 30.06.2021 року (надалі - Закон) який набрав чинності 05.08.2021 року внесено зміни до Закону України «Про банки та банківську діяльність» які в тому числі стосуються порядку отримання на обігу Банківських ліцензій. Відповідно до зміненої, зазначеним вище Законом, ст. 2 Закону України «Про банки та банківську діяльність» визначено що: банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги; банківська ліцензія - запис у Державному реєстрі банків про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності; видача банківської ліцензії - внесення Національним банком України до Державного реєстру банків запису про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності; Крім того, пунктом 6 розділу II прикінцевих та перехідних положень визначено що Банківська ліцензія у паперовій формі, яка була видана до набрання чинності цим Законом, після набрання чинності цим Законом не використовується банком/філією іноземного банку для підтвердження права на здійснення банківської діяльності. Отже, враховуючи вище викладене, Витяг з Державного реєстру банків, відтепер є підтвердженням права на здійснення банківської діяльності. Банківська ліцензія № 245 від 07.11.2011 року яка була видана ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК» не може більше використовуватись для підтвердження зазначених вище повноважень.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

штучне зменшення конкуренції

Номер: 4669f57578ea4d8f98d8424f68145eb1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-26-002672-c.b1
Назва: штучне зменшення конкуренції
Вимога:
Уповноваженій особі Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно п.7 тендерної документації (далі – Документація) учасник має надати Сканкопію документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації. Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які не мають та згідно чинного законодавства України не повинні мати сертифікат, який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» та здійснюють реалізацію нафтопродуктів, якість яких підтверджена документами, виданими виробникам товару або їх офіційним представникам в Україні. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001. ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції. Сертифікати ISO 9001:2015 не мають жодного відношення до товару і таким чином вони не можуть підтвердити ні безпечність ТОВАРУ, ні його екологічність. Це випливає безпосередньо із змісту стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю», де чітко зазначено наступне: - Загальні положення Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації (не зазначено, що це є обов’язок організації, отже таке впровадження не є обов’язковим і робиться на власний розсуд організації), яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. (А може і не допомогти, адже не зазначено чітко – ДОПОМОЖЕ, отже немає впевненості, є сумніви, відсутні гарантії, це лише можливість, а не гарантований результат). - СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація a) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; b) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам. Як визначив законодавець «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю» і це означає, що стандарт стосується лише СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ і аж ніяк не стосується безпосередньо товару, не визначає його якість чи безпеку. Також, важливим є те, що дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даного сертифікату у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись замовником у якості обов’язкового відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Жодної раціональної необхідності вимоги надати цей сертифікат не існує, так як товарообіг в Україні регламентований окремими законодавчими актами, законами та кодексами, де зазначені вимоги до якості, безпеки та документи, які це підтверджують. Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу, згідно якої Учасник повинен надати Сканкопію документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікаціїпредмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, з метою усунення вищенаведених порушень вимагаємо внести зміни до Документації, а саме: вимогу щодо подання в складі пропозиції Сканкопії документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації вилучити. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлію, предметом закупівлі є Дизельне пальне та Бензин А-92.. Вимога, про надання учасником документів: наявний оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації; сканкопія документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації – є цілком обґрунтованою з наступних підстав: відповідно до п. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, ISO 9001:2015 є міжнародним стандартом та частиною Національних стандартів законодавства України, відповідно до якого всі організації, які мають на меті допомогти поліпшити загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку, мають впроваджувати його у своїй господарській діяльності. Зазначений стандарт дозволяє організації інтегрувати свою систему менеджменту якості з відповідними вимогами загальної системи менеджменту. Потенційними вигодами для організації від запровадження системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 є: a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління. Одним із доказів необхідного рівня якості товарів є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товарів загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації Учасника. Тому Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується п. 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність в Учасника сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність Учасника постачати товари у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, та не містить жодних дискримінаційних елементів. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції та систему контролю за прийняттям рішень та їх виконанням. Фактично, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції, своєчасність її поставки, швидке та повне усунення недоліків такої продукції (у разі виникнення) та оперативне реагування на вимоги Замовника. Предметом закупівлі є поставка бензину та дизельного палива. Виходячи з обсягів закупівлі за даною закупівлєю, а також те, що від своєчасної поставки якісного пального залежить виконання покладених на Замовника функцій та раціонального використання бюджетних коштів та коштів підприємства, Замовник вимагає підтвердження своєчасного постачання якісного та безпечного товару. Вимога тендерної документації встановлена з метою отримання якісного товару та у відповідності до потреб замовника. Враховуючи вищенаведене, Замовником прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимог Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.09.2021 00:02