-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Комп'ютерне обладнання (моноблоки)
моноблоки-4 шт.
Завершена
87 050.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 435.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 435.25 UAH
Період оскарження:
26.08.2021 09:28 - 02.09.2021 09:33
Вимога
Відхилено
Дискваліфікація учасника
Номер:
a93c5baddbe948ad8631ae5472927648
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-26-000386-b.c2
Назва:
Дискваліфікація учасника
Вимога:
Доброго дня! Вимагаємо дискваліфікувати учасника, ФОП ПАСТУХОВ ІВАН СЕРГІЙОВИЧ який в складі своєї пропозиції не надав авторизаційний лист, згідно з технічними вимогами замовника, що-до постачання ліцензійної операційної системи Windows 10, а надав оформлену у довільній формі довідку, яка не містить наступної необхідної інформації, що має міститися у авторизаційному листі, а саме, наіменування замовника, номер тендера, квлькість та навменування. Надана у довільній формі довідка ФОП ПАСТУХОВ ІВАН СЕРГІЙОВИЧ не надає змоги провести перевірку на автентичність ліцензії Microsoft Windows 10, що дає можливість ФОП ПАСТУХОВ ІВАН СЕРГІЙОВИЧ постачати не ліцензійну операційну систему, є порушенням вимог замовника. На підставі вище вказаного Вимагаємо Дискваліфікувати ФОП ПАСТУХОВ ІВАН СЕРГІЙОВИЧ, та розлянути інші пропозиції!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.09.2021 12:15
Вирішення:
Від учасника ФОП Сорокіна О.С. у спрощенній процедурі № UA-2021-08-26-000386-b надійшла вимога про дискваліфікацію переможця, оскільки він замість авторизованого листа на постачання ліцензійної операційної системи надав довідку в довільній формі. Замовник з цього приводу повідомляє наступне.
У складі пропозиції переможця спрощеної процедури міститься офіційна довідка від 03 вересня 2021 року № 3852, в якій зазначено, що Іноземне підприємство "І-АР-СІ" є постачальником офіційної продукції виробництва компанії Microsoft (програмне забезпечення) - авторитетного та визнаного у світі виробника. Між Іноземним підприємством та ФОП Пастухов І.С. укладено господарський договір поставки №ПМЗ/50-58216-2020, згідно з умовами якого Іноземне підприємство постачає учаснику процедури примірники програмної продукції виробництва компанії Microsoft (програмне забезпечення). Подальше розповсюдження та продаж примірників програмної продукції, які придбано ФОП Пастухов І.С. у Іноземного підприємства, у тому числі шляхом участі у конкурсних торгах, а також подальше надання ним цінових пропозицій, укладення договорів поставки тощо, здійснюється як окремим суб'єктом господарювання на його власний розсуд. Окрім того, у складі пропозиції переможцем надано Експертний висновок, який свідчить, що операційна система Microsoft Windows 10 Pro відповідає вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації.
Враховуючи викладене, переможець не порушив вимоги оголошення та надав всі необхідні документи в цій частині. Аналогічна ситуація викладена в рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
У зв'язку з цим відсутні законні підстави для задоволення вимоги учасника ФОП Сорокіна О.С.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Тема 1
Номер:
a423c0a8384c4a20bf3a22ef50686dba
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-26-000386-b.c1
Назва:
Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Microsoft_лист_розясн_про_авторизацію_для_участі_у_тендерах.pdf 31.08.2021 10:09
Дата подачі:
31.08.2021 10:09
Вирішення:
Розглянувши вимогу учасника, Замовник вважає за необхідне подати через електронну систему закупівель пояснення з приводу викладених доводів наступного змісту.
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, звертаємо увагу на те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, вказані вимоги до програмного забезпечення узгоджені з представництвом Microsoft в Україні, тому прописуючи дослівно вказані вимоги замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції. Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідкувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Встановлення вимоги щодо надання авторизованого листа від офіційного дистриб’ютора компанії Microsoft в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації Microsoft для отримання авторизаційного листа. Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України: рішення № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі-UA-2020-05-15-003206-с), рішення № 11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі- UA-2020-04-09-000494-с).
Оскільки заявник не підтвердив неможливість виконати умову документації щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, вказана умова документації жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, не містить дискримінаційних складових та не порушує права та законні інтереси учасника на участь у спрощеній закупівлі, тому вимога підлягає відхиленню як необґрунтована та безпідставна.
Статус вимоги:
Відхилено