-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Виготовлення проектно-кошторисної документації по об'єкту:«Реконструкція будівель з добудовою спортивного залу Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня № 2 смт Ратне ім. м. Заліпи по вулиці Шевченка 7, смт Ратне, Волинської області з виготовленням проектно-кошторисної документації»
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
25.08.2021 17:07 - 31.08.2021 17:12
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо вилучення з оголошення про проведення спрощеної закупівлі дискримінаційної вимоги щодо вартості робіт за аналогічним договором
Номер:
63d1c7a13db747cca9ff7a557d7ddfa6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-25-012066-a.c3
Назва:
Вимога щодо вилучення з оголошення про проведення спрощеної закупівлі дискримінаційної вимоги щодо вартості робіт за аналогічним договором
Вимога:
Вимога щодо вилучення з оголошення про проведення спрощеної закупівлі дискримінаційної вимоги щодо вартості робіт за аналогічним договором.
Згідно пп. 3.1. п. 3 ч. 4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником встановлено наступну вимогу : « Аналогічним договором є договір, подібний за змістом та правовою природою (роботи з проектно-вишуковувальних робіт на будівництво та реконструкцію закладів освіти, що за класом наслідків (відновлювальності) СС2, СС3). Вартість цих робіт не менше 200 тис.грн..»
Вважаємо дану вимогу Замовника дискримінаційною з огляду на наступне.
Вимогою щодо надання копії аналогічного договору, подібного за змістом та правовою природою, вартістю не менше 200 тис. грн., Замовник порушує принципи здійснення закупівель, визначені Законом. Оскільки визначена вартість аналогічного договору - не менше 200 тис. грн. не є визначальним критерієм під час виконання аналогічних робіт, а визначальним є досвід виконання аналогічних робіт відповідно до предмету закупівлі згідно з оголошенням. При цьому, документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та жодним чином не підтверджує відповідність пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям, закріплених у статті 16 Закону.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, вартість яких становить не менше 200 тис. грн., що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною 5 статті 14 Закону передбачено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, враховуючи викладене, вимагаємо від Замовника усунути порушення Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом внесення відповідних зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в цій частині.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.08.2021 15:24
Вирішення:
Повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну «аналогічний договір».
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Також замовник на свій розсуд може визначати межі відповідності письмових доказів критерію поняття «аналогічний договір».
Враховуючи вищевикладене, а також судову практику Верховного суду України, роз’яснень Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо подібних питань, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Таким чином вимоги замовника є доцільними та обґрунтованими, оскільки дана вимога дозволить пересвідчитися у спроможності учасників виконати ефективно та якісно роботу такого обсягу згідно предмета закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.09.2021 16:55
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо вилучення з оголошення про проведення спрощеної закупівлі дискримінаційної вимоги щодо штатних працівників
Номер:
f82f7f883bf1430ba204a140c707038a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-25-012066-a.c2
Назва:
Вимога щодо вилучення з оголошення про проведення спрощеної закупівлі дискримінаційної вимоги щодо штатних працівників
Вимога:
Дискримінаційна вимога щодо штатних працівників.
Згідно пп. 1.1. п. 1 ч. 4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником встановлено наступну вимогу : «Наявність в учасника в штатному розписі, повинні бути спеціалісти які мають кваліфікаційні сертифікати відповідних виконавців окремих видів робіт (послуг) і перебувають в трудових відносинах із учасником не менше 6 місяців, а саме :
- інженер-проектувальник - інженерно-будівельне проектування забезпечення механічного опору та стійкості (не нижче об’єктів класу наслідків (відповідальності) СС2,СС3);
- технічне обстеження будівель та споруд;
- архітектор в частині архітектурного об’ємного планування;
- інженер-проектувальник в частині дотримання вимог пожежної безпеки;
- інженер-проектувальник у частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму.
є обов’язковим.»
Вважаємо дану вимогу Замовника дискримінаційною з огляду на наступне.
Звертаємо увагу Замовника, що питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників”. Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі – підприємства), а також на фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю. Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників:
штатні працівники,
зовнішніх сумісники
працюючі за цивільно-правовими договорами.
Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності лише штатних працівників відповідної кваліфікації є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до Учасника і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників з аналогічним рівнем кваліфікації, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або за сумісництвом.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною 5 статті 14 Закону передбачено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, враховуючи викладене, вимагаємо від Замовника усунути порушення Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом внесення відповідних зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в цій частині.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.08.2021 15:22
Вирішення:
Повідомляємо, що для організації своєї діяльності підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, кількість працівників, посади, які вони займатимуть, а також належні їм оклади, що відображає в єдиному документі, який називається «штатний розпис. Тому на виконання вимог за частиною 2 статті 16 Закону, учасник закупівлі зобов’язаний мати працівників саме в штаті підприємства, а не іншим чином. Закон вимагає підтвердити наявність «працівників», що дозволить пересвідчитись Замовнику у відсутності ознак фіктивності діяльності підприємства та добросовісності у легалізації найманих працівників. Інформація про можливість залучення у майбутньому додаткових осіб на виконання договору про закупівлю за цивільно-правовими угодами не може братися до уваги тендерним комітетом при розгляді пропозиції учасника, оскільки, Замовник зобов’язаний встановити виконання чи невиконання кваліфікаційних критеріїв та вимог за тендерною документацією саме на день подання тендерної пропозиції суб’єктом господарювання до участі. Більш того, згідно законодавства про працю необхідно розрізняти поняття працівників підприємства, що відповідно можуть працювати в порядку, передбаченому КЗпП України та становлять кваліфікаційний критерій за частиною 2 статті 16 Закону, та осіб, на які можуть бути покладені окремі цивільно-правові обов’язки за цивільно-правовими договорами (договір про надання послуг, тощо). При цьому, останні не отримують статусу «працівників» підприємства, оскільки, до них не застосовується відповідальність, що передбачена КЗпП України, дисциплінарні стягнення та заохочення, форма та графік роботи, наявність відпустки, лікарняних тощо. Таким чином, учасник закупівлі повинен підтвердити, що має в штаті офіційно працевлаштованих найманих працівників, а не посилатись на Договори із суб’єктами, що не мають відношення до Процедури закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.09.2021 17:13
Вимога
Вирішена
клас наслідків
Номер:
164ee8e1bd5442979c49dd943e786aa4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-25-012066-a.a1
Назва:
клас наслідків
Вимога:
Прогнозований клас наслідків відповідальності для вашого об'єкту становитиме не нижче СС2 згідно ознаки _небезпека для постійно перебуваючи осіб в будівлі понад 50 осіб згідно ДСТУ 8855:2019. В свою чергу згідно п.11.2 Наказу №45 Мін регіону "Про порядок розробки проектної документації" для об'єктів СС2: 2) для об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками (СС2), а також комплексів (будов), до складу яких входить хоча б один об’єкт, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів із середніми наслідками (СС2), за рішенням замовника проектування може здійснюватися у дві або три стадії. Для об'єктів що розробляються в 2 або три стадії вказаний в оголошенні строк виконання до 31.10. нереальний беручи до увагу процедуру погодження та термін необхідний для експертизи проекту. Просимо привести вимоги до чинного законодавства а також встановити реальний, а не прописаний під когось термін виконання робіт.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2021 18:21
Вирішення:
Повідомляємо, що клас наслідків наразі є невідомий, тому у Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вказаний перелік від СС1 до СС3.
Стосовно терміну виконання робіт, Замовник вважає, що вказаний період є цілком реальний, так як, експертиза ПКД не входить у склад робіт по даній закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні