-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція об’єкта: «Встановлення обладнання (електронно інформаційного табло) на зупинці громадського транспорту «вул. Гонча» (вул. Київська, 23) в м. Чернігів»
Завершена
71 042.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 355.21 UAH
мін. крок: 0.5% або 355.21 UAH
Період оскарження:
25.08.2021 16:34 - 31.08.2021 01:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушень
Номер:
e6abcdc7c16e4df38ef4c7ecac8e3f38
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-25-011141-a.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушень
Вимога:
З підстав, наведених в прикріпленому файлі, вимагаємо скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ІГРАНА ІС» та, відповідно, скасувати повідомлення про намір укласти договір з УФОП Умінський А.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 17.09.2021 07:54
Дата подачі:
17.09.2021 07:54
Вирішення:
Уважно розглянувши Вашу вимогу, керуючись абз. 2 ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначаємо наступне.
Пропозиції, що були надані Вами, як учасником спрощеної закупівлі, було відхилено Замовником по переліченим у протокольних рішеннях № 529, 530, 531, 532 та № 533 від 14 вересня 2021 року підставам, а саме:
- на вимогу Замовника документально підтвердити виконання аналогічного договору згідно з додатком № 1, Учасник надав документ вих. № 19 від 01.09.2021 р. «Довідка про виконання аналогічного договору» (електронний файл «Довідка Аналог. договір.pdf») з інформацією про договір підряду № 03/11/2020 від 10.11.2020 р., предметом договору якого є послуги з доставки та встановлення (монтажу) обладнання, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні щодо Закупівлі, а саме виду та назві предмету закупівлі: роботи з реконструкції об’єкту за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45454000-4 Реконструкція;
- на вимогу Замовника надати документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю, зокрема, витяг зі Статуту з положеннями про особу, яка має право підпису договорів, Учасник не надав документ, оформлений саме як витяг.
Відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 року за № 500/34783:
«Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.».
Згідно вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893:
«Крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо, зокрема:
- коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі – роботи.».
Замовник при формуванні відповідних документацій визначив, що предметами закупівель є:
- «Реконструкція об’єкта: «Встановлення обладнання (електронно інформаційного табло) на зупинці громадського транспорту «вул. Гонча» (вул. Київська, 23) в м. Чернігів»;
- «Реконструкція об’єкта: «Встановлення обладнання (електронно інформаційного табло) на зупинці громадського транспорту «Пожтехніка» (вул. Генерала Бєлова, 30) в м. Чернігів»;
- «Реконструкція об’єкта: «Встановлення обладнання (електронно інформаційного табло) на зупинці громадського транспорту «вул. Олександра Молодчого» (вул. Олександра Молодчого, 3) в м. Чернігів»;
- «Реконструкція об’єкта: «Встановлення обладнання (електронно інформаційного табло) на зупинці громадського транспорту «Площа Перемоги» (вул. Івана Мазепи, 37) в м. Чернігів»;
- «Реконструкція об’єкта: «Встановлення обладнання (електронно інформаційного табло) на зупинці громадського транспорту «Пожтехніка» (вул. Генерала Бєлова, 21) в м. Чернігів».
Тобто, під час формування документації замовник визначив предмет закупівлі, з урахуванням Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015, що відповідає вимогам Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 року за № 500/34783.
На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору Вами був наданий договір на надання послуги з доставки та встановлення (монтажу) світлодіодних інформаційних табло, тобто був наданий договір, в якому предмет закупівлі відрізняється як за назвою робіт («доставка та встановлення (монтажу) світлодіодних інформаційних табло»), так і за кодом ДК 021:2015 (при закупівлі послуг предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а при закупівлі робіт - за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника).
Вище вказана позиція Замовника підтверджується судовою практикою викладеною у постанові Верховного суду України від 05 березня 2020 року по справі № 640/10448/19.
Крім того, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», послуги та роботи є різними поняттями, а саме:
- послуги – це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема: транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
- роботи – це розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Якщо розглядати поняття надання послуг за договорами, що визначено у статті 901 ЦКУ, то за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
У свою ж чергу закупівля робіт оформлюється договором підряду. Так, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові (стаття 837 ЦК України). Таким чином, закупівля робіт передбачає кінцевий результат у матерільному вираженні, а от закупівля послуг не завжди має саме такий результат.
Надання послуг передбачає вчинення виконавцем якихось дій або здійснення певної діяльності, але матеріального результату вони можуть не мати.
Вище вказана позиція Замовника підтверджується судовою практикою викладеною у постанові Верховного суду України від 03 листопада 2020 року по справі № 920/611/19 в якому викладена наступна позиція суду:
«Послуги відрізняються також від робіт. Якщо у зобов`язаннях підрядного типу результат виконаних робіт завжди має речову форму, то у зобов`язаннях про надання послуг результат діяльності виконавця не має речового змісту. Корисний ефект від діяльності з надання послуги полягає не у вигляді певного осяжного матеріального результату, як це має місце при виконанні роботи, а полягає в самому процесі надання послуги. Сама ж послуга споживається у процесі її надання, тому її визначають як діяльність, спрямовану на задоволення будь-яких потреб.
До того ж необхідно звернути увагу на умову про ризик: відповідно до статті 837 ЦК України підрядник зобов`язується виконати певну роботу на власний ризик, а конструкція статті 901 ЦК України такого застереження не містить.».
Підсумовуючи вище вказане стає зрозумілим, що договір на надання послуг не може виступати як аналогічний по відношенню до договору на виконання робіт з реконструкції.
Ваше твердження, у наданій Вами вимозі, щодо того, що «…Витяг зі Статуту Учасника з положеннями про особу, яка має право підпису договорів, вимагається Замовником у разі підписання іншою уповноваженою особою Учасника, а не керівником…» є помилковим та таким, що не відповідає дійсності, оскільки, у додатку № 10 до документації Замовника чітко визначено, що:
повноваження особи щодо підпису документів пропозиції та договору на виконання робіт Учасника процедури закупівлі підтверджується:
- випискою з протоколу засновників та/або наказом про призначення (у разі підписання керівником);
правомочність на укладення договору про закупівлю, підтверджується, зокрема:
- витяг зі Статуту Учасника з положеннями про особу, яка має право підпису договорів;
- копію рішення засновника (засновників) Учасника про призначення особи, яка має право підпису договорів.
Відповідно до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, що затверджені Міністерством юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5 та Національного стандарту України «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять» ДСТУ 2732:2004, що затверджений наказом Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 року № 97:
- витяг – це засвідчена копія частини тексту службового документа.
- засвідчена копія (службового документа) ― копія службового документа, що містить реквізити, які в окремих випадках надають їй юридичної сили оригіналу.
Вимоги щодо оформлення документів, зокрема щодо складу реквізитів документів, встановлені ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», що затверджене наказом ДП "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 01.07.2020 № 144.
Вище вказана позиція Замовника підтверджується судовою практикою викладеною у постанові Верховного суду України від 26 лютого 2020 року по справі № 620/1150/19 в якому викладена наступна позиція суду:
«Відповідно до Додатку №8 до Тендерної документації, документами, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю є: витяг із Статуту учасника з положенням про особу, яка має право підпису договорів; копію рішення засновника (засновників) учасника про призначення особи, яка має право підпису договорів.
Тобто, у додатку №8 до Тендерної документації замовником визначена вимога щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції саме витягу із Статуту учасника з положеннями про особу, яка має право підпису договорів.
За вказаних обставин Верховний Суд зазначає, що ненадання учасником - Приватним малим підприємством науково-виробничого центру «Еколас» документу, який чітко був вказаний у тендерній документації, є прямим порушенням і невідповідністю тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а тому позивачем правомірно відхилено тендерну пропозицію Приватного малого підприємства науково-виробничого центру «Еколас».
Враховуючи вище викладене, повідомляємо, що рішення щодо відхилення Ваших пропозицій по вказаним вище закупівлям є вірними та такими, що ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України, а тому Ваша вимога не може бути задоволена Замовником.
Статус вимоги:
Відхилено