-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 136+000 - км 140+500
Поточний середній ремонт автомобільної дороги Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 136+000 - км 140+500
Завершена
42 314 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 42 314.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 42 314.00 UAH
Період оскарження:
07.07.2017 11:40 - 04.08.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про усунення порушень умов закупівлі
Номер:
a012bcd375454307926fa7b07216e10d
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-07-07-000780-b.b2
Назва:
Вимога про усунення порушень умов закупівлі
Вимога:
07.07.2017 Замовником – Службою автомобільних доріг у Рівненській області було оголошено про закупівлю та опубліковано тендерну документацію на закупівлю послуг: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 136+000 - км 140+500 (ДК 021:2015: 45233142-6 — Ремонт доріг)».
Статтею 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту.
Згідно ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» законодавець визначив кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати учасник закупівлі, при цьому вибір одного або кількох критеріїв належить Замовнику закупівлі. До них відноситься:
• Наявність обладнання та матеріально – технічної бази;
• Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
• Наявність документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно умов Тендерної документації, а саме п.1.3 Додатку №2, Замовник вимагає надати в підтвердження виконання аналогічних договорів – копію договору (аналогічні договори: будівництво,/ реконструкція,/ капітальний, /поточний ремонт автомобільних доріг загального користування , копії актів форм КБ-2 та КБ-3 та позитивний відгук Замовника щодо виконання робіт. Однак, окрім вказаних документів, що повинні підтвердити досвід виконання аналогічного договору, учасник повинен надати підтвердження ОБСЯГІВ виконання робіт, при цьому загальний ОБСЯГ влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити НЕ МЕНШЕ 20 000 м2, що підтверджується копіями форм КБ-3 , № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт».
Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено поняття аналогічного договору, в той же час ст. 16 вказаного Закону і не містить обмежень щодо ОБСЯГІВ виконання аналогічного договору, а також даний Закон невстановлює обмеження в частині підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на визначених ОБ"ЄКТАХ (наприклад на конкретних дорогах: автомобільних дорогах загального користування; вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів; відомчих (технологічних) автомобільних доріг; автомобільних дорогах на приватних територіях).
Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі, відповідно до вимог Закону, достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічних до предмету закупівлі), а не ОБСЯГІВ їх виконання, які стосуються виключно автомобільних доріг загального користування.
Вказаною вимогою Замовник, фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі учасникам, які виконували аналогічні договори в менших ОБСЯГАХ і по ОБ’ЄКТАХ з будівництву, ремонту автомобільних доріг не загального користування.
Вважаємо, що вимога Замовника про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, по будівництву, ремонту автомобільних доріг загального користування і факт виконання їх в ОБСЯГАХ (влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити НЕ МЕНШЕ 20 000 м2), порушують вимоги ст.ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель визначені статтею 3 цього ж Закону.
Аналогічної думки притримується і Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, неодноразово надаючи відповіді на запитання в розділі консультації з питань закупівель. Так, наприклад, і на запитання користувача інтернет- ресурсу (офіційного веб-сайту Міністерства економічного розвитку і торгівлі України) від 06.12.2016 року за темою «Відкриті торги» міститься аналогічні пояснення щодо наявності в діях Замовника торгів дискримінаційних вимог.
Аналогічного характеру вимога, була розміщена на сайті Prozorro (https://prozorro.gov.ua/) за наступними закупівлями, UA-2017-02-14-001633-c, UA-2017-02-10-002461-c, (Замовник - Служба автомобільних доріг у Рівненській області, предмет закупівлі – аналогічний). За результатом розгляду вказаної вимоги, Службою автомобільних доріг у Рівненській області, прийнято рішення про виключення з тендерної документації умову про підтвердження влаштування покриття у конкретному обсязі. Відповідні зміни внесено до тендерної документації вказаних закупівель.
На підставі наведеного, звертаємось до Вас із вимогою про усунення порушення ст..3, ст.. 5 та ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме виключити з умов тендерної документації (Додаток 2) на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 136+000 - км 140+500 (ДК 021:2015: 45233142-6 — Ремонт доріг)» вимоги щодо надання документів, в яких вказуються обсяги виконання робіт (послуг) по договору в частині влаштування дорожнього одягу. При цьому загальний обсяг влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити не менше 20 000 м2, що підтверджується копіями форм № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт», а також вимоги щодо надання копії аналогічного договору лише автомобільних доріг загального користування (будівництво,/ реконструкція,/ капітальний, /поточний ремонт).
Результати розгляду даного звернення прошу оприлюднити на офіційному веб-порталі.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА 136+.pdf 25.07.2017 15:49
Дата подачі:
25.07.2017 15:51
Вирішення:
Відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
28.07.2017 12:23
Підтвердження вирішення:
Відповідно до ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Частиною 3 ст.16 вказаного Закону передбачено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Згідно із п.1.3 Додатку№2 тендерної документації на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 136+000 - км 140+500», документальне підтвердження виконання аналогічних договорів повинно містити: Копію(-ї) договору(-ів) із замовником(-ами);
Підтвердження виконання робіт по договору(-ам) у вигляді копії(-ій) форм КБ-3, форм КБ-2в/або іншій формі згідно умов договору на виконання робіт (форма КБ-3 та форма КБ-2в може подаватись як на повну вартість так і на частину виконання зазначеного договору);
Позитивний відгук(-и) замовника (-ів) щодо виконання робіт. У випадку виконання учасником робіт на дорогах , які знаходяться на балансі служби автомобільних доріг у іншій області, отримання письмового відгуку (або підтвердження інформації) від САД цієї області є обов’язковим.(Аналогічні договори: будівництво,/ реконструкція,/ капітальний, /поточний ремонт автомобільних доріг загального користування)
Вказуються обсяги виконання робіт (послуг) по договору в частині влаштування дорожнього одягу. При цьому загальний обсяг влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити не менше 20 000 м2, що підтверджується копіями форм № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт».
Окрім того, відповідно до п.2. ч.2 ст.22 Закону, тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надання учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям.
Встановлена в тендерній документації вимога щодо підтвердження обсягу виконаних учасником робіт відноситься до кваліфікаційного критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Тому встановлення вимог щодо надання документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів, а також підтвердження виконання учасником за попередній період загального обсягу влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті не менше 20 000 м2, не являється дискримінаційною вимогою, оскільки Законом дозволено Замовнику на власний розсуд встановлювати документальне підтвердження кваліфікаційним вимогам у відповідності до предмету закупівлі.
При встановлені вказаної вимоги щодо надання документального підтвердження Замовник керувався наступними мотивами:
• Відповідно до оприлюдненого оголошення про проведення процедури відкритих торгів та річного плану закупівель очікувана вартість становить –42 314000,00 (сорок два мільйони триста чотирнадцять тисяч гривень), що є значною. Укладення договору із новоствореною організацію, яка не виконувала договорів підряду та відповідно не має належного досвіду є ризикованим, та в подальшому можуть бути ризики не виконання робіт, а також може містити ознаки корупції.
• Роботи будуть здійснюватися за окремо розробленим технічним завданням, що має складний та спеціалізований характер. Виконання таких робіт без належного досвіду є неможливим, що може потягнути за собою вище вказані результати. Учасники повинні мати необхідний досвід щодо виконання значного обсягу робіт на вищезазначену суму упродовж обмеженого терміну виконання, встановленого в тендерній документації. Тому, вказана вимога не є дискримінаційною.
Статтею 5 Закону України «Про автомобільні дороги» визначені види автомобільних доріг, а саме: автомобільні дороги загального користування, вулиці і дороги міст та інших населених пунктів, відомчі (технологічні) автомобільні дроги, автомобільні дороги на приватних територіях. Відповідно до ст. 44 Закону розробка стандартів і норм з будівництва, реконструкції ремонту та утримання автомобільних доріг проводиться органом державного управління автомобільними дорогами за погодженням з відповідним державними органами безпеки дорожнього руху.
Статтями 10, 17 та 22 Закону України «Про автомобільні дороги» визначені різні органи управління автомобільними дорогами в залежності від виду автомобільних доріг:
- для автомобільних доріг загального користування – Державна служба автомобільних доріг України;
- для вулиць і доріг міст та інших населених пунктів – відповідні органи місцевого самоврядування.
Наприклад, при виконанні ремонтів автомобільних доріг загального користування визначальними будівельними нормами та стандартами є:
- ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво», який затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.09.2015р. №234;
- ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», який затверджено наказом Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор) від 23.08.2011р. №301;
- СОУ 42.1-37641918-050:2012 «Порядок визначення вартості капітального ремонту автомобільних доріг загального користування (державного та місцевого значення)», який затверджений наказом Укравтодору від 02.10.2012р. № 372 та інше.
Сфера застосування цих нормативних документів розповсюджується виключно на ремонти автомобільних доріг загального користування.
При виконанні ж ремонтів вулиць і доріг міст та інших населених пунктів визначальними є:
- ДБН В.2.3-5-2001 «Вулиці та дороги населених пунктів», який затверджено наказом Держбуду України від 11.04.2001р. №89;
- Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 №54 «Про затвердження Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів»;
- Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 №154 «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів» та таке інше.
Тобто при наданні послуг з поточного ремонту автомобільних доріг загального користування Учасник повинен мати відповідні знання та досвід з виконання саме вимог стандартів і норм з будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонтів автомобільних доріг загального користування.
З урахуванням вищезазначеного та того, що виконання робіт з поточного середнього ремонту має складний та спеціалізований характер, повинно виконуватись відповідно до розробленого технічного завдання, було б безвідповідальним зі сторони Замовника визначати в тендерній документації аналогічним досвід виконання капітальних ремонтів вулиць і доріг міст та інших населених пунктів.
Скарга
Розгляд припинено
Вимога про усунення порушень умов закупівлі
Номер:
6131950d86ed48e9b35486ca1d607bfb
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-07-07-000780-b.c1
Назва:
Вимога про усунення порушень умов закупівлі
Скарга:
07.07.2017 Замовником – Службою автомобільних доріг у Рівненській області було оголошено про закупівлю та опубліковано тендерну документацію на закупівлю послуг: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 136+000 - км 140+500 (ДК 021:2015: 45233142-6 — Ремонт доріг)».
Статтею 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту.
Згідно ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» законодавець визначив кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати учасник закупівлі, при цьому вибір одного або кількох критеріїв належить Замовнику закупівлі. До них відноситься:
- Наявність обладнання та матеріально – технічної бази;
- Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- Наявність документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно умов Тендерної документації, а саме п.1.3 Додатку №2, Замовник вимагає надати в підтвердження виконання аналогічних договорів – копію договору (аналогічні договори: будівництво,/ реконструкція,/ капітальний, /поточний ремонт автомобільних доріг загального користування , копії актів форм КБ-2 та КБ-3 та позитивний відгук Замовника щодо виконання робіт.
Однак, окрім вказаних документів, що повинні підтвердити досвід виконання аналогічного договору, учасник повинен надати підтвердження ОБСЯГІВ виконання робіт, при цьому загальний ОБСЯГ влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити НЕ МЕНШЕ 20 000 м2, що підтверджується копіями форм КБ-3 , № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт».
Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено поняття аналогічного договору, в той же час ст. 16 вказаного Закону і не містить обмежень щодо ОБСЯГІВ виконання аналогічного договору, а також даний Закон невстановлює обмеження в частині підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на визначених ОБ"ЄКТАХ (наприклад на конкретних дорогах: автомобільних дорогах загального користування; вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів; відомчих (технологічних) автомобільних доріг; автомобільних дорогах на приватних територіях).
Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі, відповідно до вимог Закону, достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічних до предмету закупівлі), а не ОБСЯГІВ їх виконання, які стосуються виключно автомобільних доріг загального користування.
Вказаною вимогою Замовник, фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі учасникам, які виконували аналогічні договори в менших ОБСЯГАХ і по ОБ’ЄКТАХ з будівництву, ремонту автомобільних доріг не загального користування.
Вважаємо, що вимога ЗАМОВНИКА про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, по будівництву, ремонту автомобільних доріг загального користування і факт виконання їх в ОБСЯГАХ (влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити НЕ МЕНШЕ 20 000 м2), порушують вимоги ст.ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель визначені статтею 3 цього ж Закону.
Аналогічної думки притримується і Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, неодноразово надаючи відповіді на запитання в розділі консультації з питань закупівель. Так, наприклад, і на запитання користувача інтернет- ресурсу (офіційного веб-сайту Міністерства економічного розвитку і торгівлі України) від 06.12.2016 року за темою «Відкриті торги» міститься аналогічні пояснення щодо наявності в діях Замовника торгів дискримінаційних вимог.
Аналогічного характеру вимога, була розміщена на сайті Prozorro (https://prozorro.gov.ua/) за наступними закупівлями, UA-2017-02-14-001633-c, UA-2017-02-10-002461-c, (Замовник - Служба автомобільних доріг у Рівненській області, предмет закупівлі – аналогічний). За результатом розгляду вказаної вимоги, Службою автомобільних доріг у Рівненській області, прийнято рішення про виключення з тендерної документації умову про підтвердження влаштування покриття у конкретному обсязі. Відповідні зміни внесено до тендерної документації вказаних закупівель.
На підставі наведеного, звертаємось до Вас із вимогою про усунення порушення ст..3, ст.. 5 та ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме виключити з умов тендерної документації (Додаток 2) на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 136+000 - км 140+500 (ДК 021:2015: 45233142-6 — Ремонт доріг)» вимоги щодо надання документів, в яких вказуються обсяги виконання робіт (послуг) по договору в частині влаштування дорожнього одягу. При цьому загальний обсяг влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити не менше 20 000 м2, що підтверджується копіями форм № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт», а також вимоги щодо надання копії аналогічного договору лише автомобільних доріг загального користування (будівництво,/ реконструкція,/ капітальний, /поточний ремонт).
Результати розгляду даного звернення прошу оприлюднити на офіційному веб-порталі.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА 136+.pdf 25.07.2017 15:23
- рішення від 27.07.2017 № 4985.PDF 27.07.2017 20:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.07.2017 15:26
Опис причини скасування:
Помилково опубліковано, як скарга.
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.07.2017 15:45
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.07.2017 20:15