-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літера "И-1" КП "Автобаза спеціалізованого санітарного автотранспорту міста Харкова" за адресою: м. Харків, пр. Гагаріна, 117
Завершена
1 503 836.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 600.00 UAH
Період оскарження:
25.08.2021 13:08 - 10.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови. Видалити умову про обовязковість подання сертифікатів ISO
Номер:
72eedfbe072a412db9a1041fa9c6b684
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-25-002199-c.a1
Назва:
Дискримінаційні умови. Видалити умову про обовязковість подання сертифікатів ISO
Вимога:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись з оголошенням на проведення закупівлі вбачаємо наявність у документації неправомірних вимог, у зв’язку чим можуть бути порушені наші права та інтереси як потенційного учасника закупівлі.
Абзацем 3) п.п 6.3 п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації про проведення відкритої закупівлі встановлена вимога, що Учасник повинен надати у складі пропозиції оригінал або копію сертифікату на систему управління якістю, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (або іншого аналогічного національного стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (капітальний ремонт будівель), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції; Абзацем 4) п.п 6.3 п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації – надати оригінал або копію сертифікату на систему екологічного управління, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (або іншого аналогічного національного стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (капітальний ремонт будівель), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції; Абзацем 5) п.п 6.3 п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації – надати оригінал або копію сертифікату на систему управління гігієною та безпекою праці, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління гігієною та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ OHSAS 18001:2010 (OHSAS 18001:2007, IDT) «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» (або іншого аналогічного національного стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (капітальний ремонт будівель), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції; чи оригінал або копію сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (або іншого аналогічного національного стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (капітальний ремонт будівель), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції;
Українським законодавством не встановлено імперативної вимоги сертифіикації ISO, тобто в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Вважаємо, що сертифікат ISO 9001:2015, «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 14001:2015«Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», OHSAS 18001:2007 «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» не може вимагатися Замовником закупівлі, законодавчий обов’язок в учасника/потенційного учасника закупівлі на його отримання відсутній. Надання його у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Аналогічну правову позицію підтримав Апеляційний адміністративний суд у справі №826/15639/17 , суд дійшов висновку: «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Відповідно до ч.4. ст 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Просимо Замовника внести зміни в документацію шляхом видалення дискримінаційних умов, а саме: Абзац 3) п.п 6.3 п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації про проведення відкритої закупівлі встановлена вимога, що Учасник повинен надати у складі пропозиції оригінал або копію сертифікату на систему управління якістю, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (або іншого аналогічного національного стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (капітальний ремонт будівель), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції; Абзац 4) п.п 6.3 п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації – надати оригінал або копію сертифікату на систему екологічного управління, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (або іншого аналогічного національного стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (капітальний ремонт будівель), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції; Абзац 5) п.п 6.3 п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації – надати оригінал або копію сертифікату на систему управління гігієною та безпекою праці, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління гігієною та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ OHSAS 18001:2010 (OHSAS 18001:2007, IDT) «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» (або іншого аналогічного національного стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (капітальний ремонт будівель), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції; чи оригінал або копію сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (або іншого аналогічного національного стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (капітальний ремонт будівель), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.08.2021 13:52
Вирішення:
Шановний запитувач! Дякуємо за Ваше звернення!
Тендерний комітет на виконання вимог частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019) (далі – Закон) надає Вам роз’яснення щодо Вашого звернення. Замовник проводить закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Підтвердженням необхідного рівня якості виконання робіт Учасником є аргументована відповідність загальновизнаним вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Наявність у Учасника сертифікату на систему управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) свідчить про: якість виконання робіт; спроможність Учасника виконувати роботи у відповідності з вимогами діючої нормативної документації; ефективне функціонування системи управління якістю робіт. Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню замовником відповідності учасника встановленим вимогам, його спроможності щодо якості виконання робіт в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, яка характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин, у тому числі пов’язаних зі здоров’ям персоналу, випадками травматизму та ін.
Разом з тим, враховуючи вимоги частини 5 статті 23 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації. Запровадження національних стандартів систем екологічного управління на підприємствах сприяє розвитку системи управління навколишнім природним середовищем та реалізації в Україні природоохоронних ініціатив. Стандарти серії ISO 14000 формулюють вимоги до екологічної політики підприємств і допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище роботи, що виконуються.
Будівництво є сферою, що пов’язана з ризиками забруднення навколишнього середовища та відповідно до цього є необхідність у застосуванні заходів із захисту довкілля та використання екологічного управління на будівельних підприємствах.
Система екологічного управління є інструментом, який дає можливість організації визначити екологічні аспекти її діяльності, зокрема виконання робіт, а також оцінити їх вплив на довкілля; розробити та впровадити дії з запобігання забрудненню; визначити застосовні екологічні законодавчі та нормативні вимоги; забезпечити діяльність у відповідності до екологічного законодавства України; визначати та досягати екологічних цілей; поліпшувати екологічні характеристики; збалансувати та інтегрувати економічні та екологічні інтереси.
Враховуючи вищевикладене, Закон України «Про публічні закупівлі» та чинне природоохоронне законодавство України, Замовник у тендерній документації встановив вимогу щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», що засвідчує впровадження учасником вказаної системи екологічного управління.
Також зазначаємо, що основою організації і виконання будівельно-монтажних робіт, згідно з ДБН А.3.2-2-2009, є відповідність вимогам законодавства України про охорону праці; природоохоронного законодавства; нормативно-правових актів, що містять вимоги з охорони праці; державних стандартів системи стандартів безпеки праці; державних будівельних норм; правил безпечного зведення та експлуатації будинків і споруд; та ін.
Зниження ризиків для здоров’я та безпеки при виконанні робіт та запобігання травм на робочому місці - найбільш важлива задача, з якою стикаються підприємства, особливо ті, які виконують будівельні роботи. Наявність сертифікату ДСТУ OHSAS 18001:2010 (OHSAS 18001:2007, IDT) «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» або ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» свідчить про те, що на підприємстві впроваджено систему управління охороною здоров’я та безпекою праці.
Враховуючи вищезазначене, замовником встановлено такі вимоги тендерної документації на закупівлю, зокрема надання оригіналів або копій сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ OHSAS 18001:2010 (OHSAS 18001:2007, IDT) «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» чи ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», що є дійсними не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції.
Також, вважаємо за необхідне зазначити, що вимогою тендерної документації встановлена можливість надання інших аналогічних національних стандартів відповідно до кожного сертифікату ДСТУ ISO, зазначеного у тендерній документації.
На даний час, за бажанням, будь-який суб’єкт господарювання може отримати вищезгадані сертифікати звернувшись до органів сертифікації. Впровадження системи управління якістю, системи екологічного управління та системи управління охороною здоров’я та безпекою праці відповідно до вимог ДСТУ на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат.
Таким чином, вимога тендерної документації в частині надання сертифікатів на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ OHSAS 18001:2010 (OHSAS 18001:2007, IDT) «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» чи ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», не є дискримінаційною та жодним чином не порушує прав учасників та їх законних інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, оскільки її в повній мірі може виконати будь-який учасник, який планує брати участь у закупівлі.
Аналогічна позиція зазначається у рішеннях постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ, з якими можна ознайомитись за посиланнями:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-25-003122-b (рішення № 19422-р/пк-пз від 27.12.2019)
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-10-001583-c (рішення № 2309-р/пк-пз від 06.02.2020)
та інші.
Статус вимоги:
Відхилено